Články

Záhady a tajemno

Některé problémy paranormálních jevů - (komentáře)

Marpefi
Zuzi
1. 10. 2009 22:27

přesně tak...pamatuju si jeden moc hezký citát...."je snadné být ateistou za života...je to však velmi těžké na smrtelné posteli"...nebo tak:)
Zuzi
na vlastní kůži...?
30. 09. 2009 21:20

I ten nej... pochybovač a skeptik změní názor, když zažije na vlastní kůži věc, která ho vykolejí. Mám to z osobní zkušenosti. Napíši o tom.
Marpefi
lup
30. 09. 2009 17:51

já s tebou naprosto souhlasím...víš tady jde o definování toho, jak to funguje...ono se to vše dle mého názoru projevuje a existuje prostřednictvím fyzikálních zákonů (třeba nepoznaných)...a "nebe" může být jen jinou dimenzí...
lup
takéto
30. 09. 2009 9:29

vysvetlenie síce svedčí proti ateizmu - neexistencia Boha, duše a čo ja viem čoho ďalšieho - ale aspoň ja si myslím, neodporuje to materializmu. Veď energia je určitou formou hmoty. Nehľadiac, už som to nedávno v diskusných príspevkoch písal, duša môže existovať v ďalšom rozmere vesmíru, o ktorom my nemáme potuchy.
S pozdravom LuP
Marpefi
...
29. 09. 2009 22:33

ano, správná otázka...i kdyby se jednalo jen o sílu mozku - nějaká energie...tak to principiálně dle mého názoru svědčí proti klasickému ateistickému přesvědčení...jinými slovy...to, že se to děje, musí být taky na základě nějakých (třeba nepoznaných) fyzikálních zákonech, na kterých zcela jistě funguje i duše..., tudíž to zase zpětně potvrzuje...už jenom to, že ona světelná osoba někomu něco říká je známkou toho, že to není výplod (teď to myslím ve smyslu toho, že vlastnosti a úkazy spojené s onou osobou byly popsány lidma moc podobně na to, aby si to náhodně různí lidé (natožtak malé děcka) vymysleli...atd...

tudíž může to být energie, ale z mého pohledu je vlastně i duše energie...takže nijak jinak, než energií se tento jev stejně vysvětlit nedá..
lup
Marpefi
29. 09. 2009 13:48

Nebol by som si tak istý s tým, že človek si neuvedomuje, nevie, že zomiera. Zážitky z klinickej smrti hovoria o tom, že človek vie alebo sa dozvie od bytosti, že zomiera. A to môže byť impulz k vyslaniu energie. Otázne je, čo sa deje v prípade, ak je človek v kóme. Nie som lekár aby som sa k tomu vyjadril. Ale myslím si, že pri zomieraní je jedno v akom stave "bdelosti" sa nachádza človek.

Čisto teoreticky - ak je výsledok týchto javov (zastavenia hodín,...) mentálna energia, aká to musí byť sila mozgu, keď na vzdialenosť kilometrov dokáže zomierajúci zastaviť hodiny alebo prasknúť napr. sklenú vázu? Ak to nie je energia, čím to je spôsobené?
S podzravom LuP
Marpefi
....
29. 09. 2009 12:29

ano, připouštím nějakou energii, když ten člověk umírá..nicméně mnohdy ani člověk neví, že umírá (tedy rychlá nehoda, smrt v komatech, nebo v bezvědomí apod..) pravděpodobně bych našel proti této teorii vícero otázek, než možných odpovědí...
lup
nielen autorovi článku
28. 09. 2009 22:47

Pred rokmi mi jeden ľudový liečiteľ vysvetľoval príčiny javov (padanie alebo prasknutie predmetov, zastavovanie hodín,...) v okamžiku smrti príbuzného asi takto (len stručná myšlienka): zomierajúci, keď je sám, chce dať nejakým spôsobom vedieť svojim príbuzným, čo sa s ním odohráva. Spomínané javy teda nie sú ničím iným, len dôsledkom silného prúdu energie. Pripúšťam, že to tak môže byť – vysvetlenie materialistické.

Poznámka k časti Problém č.2 – ľudský mozog.
V časopisoch som čítal desiatky príbehov so stretnutím so zosnulým – či už dávno, alebo práve zomierajúcim. Mnohé z príbehov naozaj svedčili o tom, že stretnutie sa odohráva iba v mozgu. Ako „dôkaz“ môže poslúžiť fakt, že prítomní v miestnosti boli viacerí, ale zosnulého (alebo rozlúčka práve zomierajúceho) vidí iba jedna osoba. Ale čítal som aj príbehy, kedy zosnulého videlo viacej ľudí. Ale to neznamená, že nejaká energia nemôže pôsobiť na mozgovú činnosť viacerých ľudí súčasne. Existujú prípady, kedy zosnulý predpovedal vážne udalosti zo života pozostalého, ktoré sa majú odohrať, a naozaj sa vyplnili (napr. choroby). No čítal som aj príbehy, kedy sa pri stretnutiach človeka so zosnulými občas nachádzajú aj zvieratá. A najprekvapujúcejšie je to, že zvieratá určitým spôsobom na zjavenie reagujú. Ak sú tieto príbehy pravdivé, aké je vysvetlenie? Osobne práve správanie zvierat v týchto situáciách považujem za nepriamy dôkaz reálnosti týchto javov. (pozrite www.neuveritelne.szm.sk)
Marpefi
:)
28. 09. 2009 21:26

samozřejmě jsem se snažil to pojmout obecně a trochu zjednodušeně...mnohdy lze jít více do hloubky...ale myslím, že základní idea tam je..pokud nesouhlasíš, tak dej prosím info kde:) díky
Grush
Snaha se cení,
28. 09. 2009 20:53

ale možná by nebyla od věci troška jasnějších vyjádření, možná i nad uvedenými řádky ještě jednou pouvažovat ;-) Článek - jistě v dobré víře - poněkud míchá pojmy s dojmy :-)
Jelitko
autorovi
28. 09. 2009 17:41

Dobry vecer.
urcite mam zajem.Napisi tam.Jitka.
Marpefi
Jitce
28. 09. 2009 17:37

Zdravím Tě,

pokud máš zájem, napiš mi na mail smyslzivota@email.cz a můžeš kouknout na web "www.zivot-nazory.blog.cz"

Měj se
Jelitko
autorovi clanku
28. 09. 2009 17:33

Souhlasim s Vami a jsem o tom presvedcena,ze duse je nesmrtelna,mam caste kontakty s lidima na druhem brehu,jen nevim koho najit aby mi to veril.Dokonce ani doma to rict nemuzu,rodina se mi smeje a tak si to nechavam pro sebe.Lide na druhem brehu ziji a maji telo z jine nam nezname hmoty,ktere nase oko nedokaze videt,jejich mrtve telo,co zanechali tady neznamena,ze neziji,pouze odesli jinam a to daleko,kam by s timto hmotnym telem nikam nedosli.Je me lito tech,kteri tomu neveri,ja strach s toho nemam a vim co nas vsechny ceka.Diky rodicum,kteri tam jiz jsou,jsem tam nakoukla a dekuji jim za to.Mam od tam velke zazitky.ktere me opravdu presvedcili.Navstevujeme se telepaticky,tedy moje duse tam za nimi prijde behenm spanku nebo odpocinku.Je to zazitek,ktery se neda popsat.Dekuji,ze o tom taky se nekde pise,porad to nekde hledam.Jitka.