Vaše příběhy

Nevysvětlitelné jevy

Kletba - (komentáře)

Sylvia
No
13. 01. 2015 22:48

je otazka, ked niekto vysle informaciu s obrovskou energiou, tak to nejak moze posobit. Jedna vec, ze clovek si pod vplyvom týchto veci moze privodit nieco sam, k tomu by som sa priklonila.

Ale existuju rozne veci jak voodoo alebo napríklad zhmotnenie energie, ktora prejde do kinetickej aktivity, tak jak som sem davala clanok o Doris Bitter, skutocny pribeh, podla ktorého bol natoceny horor Entita. Vedci to skumali a v zavere prisli na to, ze takto bola zhmotnena psychika samotnej Doris. Takze jedine, ze by boli okolo týchto ludi nejake aktivity, ze su prave na nespravnom mieste v nespravnom case. Ked je mozne vyvolat paranormalnu aktivitu len na zaklade narusenej psychiky a velkeho tlaku, depresii, tak je mozne vsetko. Ked moze vytvorit samotne vedomie nejake javy, ktore su supernaturalne, tak je mozne vsetko.

Pozrela som si novy horor Babadook a ten prave hovori o zhmotnenej narusenej psychike zeny, ktorej sa takto jej vedomie prejavovalo v podobe Babadooka z detskej ale trochu strasidelnej knizky. Odporucam inak, kto ma zaujem.
missi
kletba
13. 01. 2015 21:43

Verim tomu..verim ze to jde..kdyz jde lecit, jde i ublizit..to druhe je ale snazsi..
Garfi
Jinak ten příběh
13. 01. 2015 20:48

Peklíčka, to je přesně ono, tam jsou to ony Boží mlýny v nejčistší podobě.
Bigbiz
Jde vidět,
13. 01. 2015 20:04

že se Iveta k těmtzo slovním obratům uchyluje vždy, když je zahnaná do kouta. Nemáš tam něco originálního? Asi ne, co?
Iv
xantipo
13. 01. 2015 19:57

snaž se být více upřímná k sobě a bude ti líp.Tímto končím celou tuhle debatu,kterou si jak je vidno ale vůbec nepochopila a tohle tvoje následné domněnkové divadlo...
xantipa
Iveto,
13. 01. 2015 18:58

víš, co je tvůj problém? Podstatné věci ti unikají, zabýváš se malichernostmi a navíc ujíždíš od tématu. A pokud máš pocit, že se držíš diskuze o příběhu, tak tomu věříš snad jen ty.
A přestaň překrucovat to, co jsem napsala. To umíš sice mistrovsky, ale já ti to nebaštím.
Iv
ale xantipo
13. 01. 2015 18:20

copak já tvrdím že není pravdivý?ano ty o koze a já o voze.Stále mluvím pouze k příběhu..nebuď tak vztahovačná.
Tak zkus zapřemýšlet ještě jednou...
Bigbiz
Mnou vymyšlený citát
13. 01. 2015 18:13

O hlouposti druhých mluví jen ten, kdoo je sám hloupý. Jinak zajímavý příběh a taky věřím tomu, že se lidem vše vrátí. A nejen to špatné, ale i to dobré.
xantipa
Iveto,
13. 01. 2015 18:03

tady platí - já o voze, ty o koze... Napsala jsem pravdivý příběh; závěr ať si udělá každý sám, nikomu nevnucuji svůj názor.
Nesouhlasím, že v tomto konkrétním případu jde o hloupost a nevědomost; svou roli tu sehrála obyčejná lidská chamtivost a využití příležitosti.
Iv
pokud si
13. 01. 2015 17:26

xantipo nepochopila můj závěr nevadí...ovšem tvrdit že někdo je za něco trestán je přeci absurdní.
Osud sám o sobě netrestá,trestají se lidi sami a právě proto že jejich hloupost a nevědomost je neuvěřitelná.
Spojovat smrt jako následnéhý trest je u mě jedna z dalších variant hlouposti.
xantipa
Garfí,
13. 01. 2015 17:05

máš pravdu; jsou i jiné, ale v důsledku stejně tvrdé tresty, přesně jak píšeš. Babička říkala, že dvě její kamarádky se rozhodly pro život řeholnice. Před vstupem do kláštera jejich rodiče museli složit výbavu jako pro nevěstu - ložní prádlo, peřiny, ubrusy, porcelánové servisy, nábytek atd. Jejich rodiče si na to museli vypůjčit. A podle babičky a mamky kradl správce právě tohle, dokonce to prý prodával pod rukou svým známým.
Peklíčko
příběh z války
13. 01. 2015 16:57

můj praděda bojoval v 1.světové válce a v jedné italské vesnici opilí vojáci zničili sošku madony, která byla umístěna v průčelí jednoho statku. Ti vojáci stříleli na madonku jako do terče. Jeden ji zasáhl do ramene, druhý do prsou a třetí do hlavy.Ten sedlák, kterému statek patřil, byl otřesen a věřil, že to přinese neštěstí nejen střelcům, ale i obyvatelům v okolí. Nechal sloužit mši a madonku pohřbili místní jako svého bližního.Co se dál stalo poškozeným ze statku praděda nevěděl, zato střelci dopadli špatně, kam se který strefil, takové zranění dostal v boji, přežil jen ten postřelený do ramene.
xantipa
Pro Zbyňka
13. 01. 2015 16:54

Každý má samozřejmě právo na svůj názor. Stejně jako Vy jsem se ptala maminky jestli kletba postihla ještě někoho jiného, ale mamka neví. Krátce po tom, co Liduška tak tragicky zemřela se naši vzali a odstěhovali se. A babi s dědou si koupili domek kousek od Plzně, takže to už nebylo možno sledovat.





Garfi
Sylvia,
13. 01. 2015 16:44

i ten tvůj pohled na věc má něco do sebe. Kdoví, co a odkud si táhneme životem a důvodů může být skutečně víc. Ale jinak myslím, že slovo má velikou moc, že kletba není báchorka stejně jako woodoo, protože slovo je vyřčená myšlenka a když ta myšlenka je silná, velmi silná, má velmi silný emoční náboj, může jít o zatraceně silnou negativní energii. Tohle je ale spíš už určeno nevěřícímu Tomášovi Zbyňkovi.:-)
Garfi
13. 01. 2015 16:39

tomu říkáme jakkoliv, kletba či trest za nepoctivost, kdopak ví,jak se dařilo těm, kdo v klášteře mohli krást-tedy pokud tam kromě správce vůbec někdo další ještě mohl krást, správce to měl jistě pod zámkem. Pokud tam působili další nepoctivci, třeba to v životě neměli lehké, nemusí každý hned zemřít, může být nemocen, opuštěn, sám okraden atd.atp.
Zbyněk P.
Pro xantipu
13. 01. 2015 16:08

Kolegyňko, mám za to, že Vám rozumím. Ale je zde jedno ALE .... Nebo-li: byla-li vyřčena kletba obecně, tak potom MUSÍ působit na všechny ty, kteří něco kradou z toho kláštera.....Je zcela jedno, je-li to v malém, či velkém, či obrovském množství!! Tedy, krade-li někdo něco z toho, co bylo pod kletbou, tak potom by měla ta kletba působit na všechny!! A jestliže nefunguje na všechny, tak potom je to tedy vskutku kletba? A mám za to, že kdyby vskutku působila na všechny, tak potom by Tvá maminka o tom musela něco vědět, nebo-li, dozajista by bylo ve Vašem okolí věděno, že tam v těch místech zemřelo povícero lidí, než-li jen ony sestry a jejich otec. Proto si dovoluji tvrdit, že je to jen určitá výchovná báchorka......Pěkný den. Zbyněk P.
Sylvia
Mam
13. 01. 2015 16:00

inu teoriu. budem brat teoriu Michaela Newtona za zaklad o hierarchii dusi. Cisto s ezoterickeho hladiska mame niekolko zivotov, funguje rozne inkarnacie, karma, ale aj nieco jak osud alebo povedzme nejake osudy, cesty v ramci kozmickej hry univerza. Pokial teda udel tohto chlapa bol, ze ma stratit dve deti, tak to tak bude a je jedno jakou cestou.

Jeho dve deti mali byt jeho povedzme nejaky karmicky osud alebo zivot, ktory si tento chlap na inej urovni vybral a pomahaju mu v tom spolusuputnici, duse, v tomot pripade jeho dcery. Je mnoho ludi, ktori nahliadli do svojich zazitkov a pochopili princip zivota, jak to funguje v bardo a ze urcite veci si clovek vybera sam a zaroven ma k tomu duse, ktore ho sprevadzaju v kazdom zivote. Takze vsetko ostatne, jak kliatba alebo okolnosti su nahrate tak, aby sa s tym vysporiadal - kozmicka hra, divadlo. Mohol to pojat, ze toto je vysledok, mohlo mu to dokonca nahovarat okolie, cesta je jedno, ciel je rovnaky a je to jeho vyber. My mozme dve dceri sice lutovat, ale je to zase jejich vyber, jak pomoct dosiahnut nejaky stupen cesty, postupit v hierarchii dusi. Otazka je, ci to otec zvladol vzhladom k tomu, ze sa upil k smrti, co sa moze povazovat za nepriamu sebevrazdu a to je neziaduce.

Takze z ezoterickeho hladiska to moze byt aj takto, kliatba uz je len kozmicka hra. Mozno to cele mohol naozaj obist tym, ze by nekradol. To je dalsia skola. Aj ked to moze zniet bizarne, tak teoria Michaela Newtona o ceste/hierarchii dusi bola skumana na ludoch, takto on na to prisiel, ze dostaval ludi do urovni, ktore volame bardo. Ale stale to moze byt este inak, alebo nielen takto jednoducho, aj ked neni to jednoduche ani tak.
xantipa
Pro Zbyňka
13. 01. 2015 15:05

Tak jestli to ta děvčata věděla, to opravdu nevím; pokud ano, tak lze souhlasit s vaším závěrem. Nevím, jestli byly ještě další oběti té domnělé kletby, je to přece jen přes šedesát let a tak už pamětníci pomalu vymírají; ale zřejmě nikdo nekradl tak bezostyšně a v takovém množství jako onen národní správce.
Jelitko
Zbynku
13. 01. 2015 15:02

... a jak vis,ze soudruzi nebyli potrestani?Nikdo nevidime do zivotu jednotlivcu...
A trochu odbocim...znam takove soudruhy,kteri,kdyz videli ze jim uz moc nezbyva(nemocni) tak zacali chodit do kostela...takze tito lide sli z vetrem...tech je mi lito.
Jelitko
Xantipo
13. 01. 2015 14:56

taky si myslim,ze ten jejich otec byl nejvic potrestan tim ,ze mu ty dve dcery takhle odesly,proste jiny trest by nebyl tak dost silny...
Je videt ze to s nim pekne zacloumalo ze se upil...
Zbyněk P.
Do diskuse - můj názor
13. 01. 2015 14:50

Je zde několik rovin, nad kterými jest zapotřebí zauvažovat. Takže, budu-li věřit na kletbu, tak jest zapotřebí si položit pár jednoduchých otázek: Věděla o tom ta děvčata, co dělá jejich otec? Věděla o tom, co konkrétního přenáší domů? A byla povolná k tomu, že chtěla po svatbě si to přivlastnit a používati? Tak v takovémto případě by následně platilo, že kletba je účinná tehdy, když o ní daný člověk dopředu ví, a věří na ní....Pak tímto způsobem ji může přivolat svým strachem........!!
Za druhé: A že to následně rozebírali a kradli jiní lidé (od soudruhů, přes jiné chtivé a sobecké lidi), tak jest jaksi vidět, že ta kletba jaksi nefungovala.....Nebo si snad chcete myslet, že ty věci jsou tam až dodnes???? Kde jsou jiné, tedy další oběti té kletby?
Za třetí: Zvláštní také jest to, že když byly takto násilně tyto kláštery rušeny, tak proč toto násilí nebylo potrestáno onou soudružsko-boží spravedlnostní silou"???? To bylo soudruhovi božíčkovi šumafuk, co s nimi dělají?
A co tudíž na závěr? Jen to, že za a) je to jen poudačka, která má jistý výchovný cíl, a za b)že je to jen shoda náhod! Žádná kletba! Pěkný den. Zbyněk P.
xantipa
Iveto,
13. 01. 2015 14:41

ještě jednou - a pomalu - si vše přečti. Pak snad pochopíš, jakou hloupost jsi napsala.
Iv
takže
13. 01. 2015 14:20

míchat jablka s hruškama by se nemělo.Dávat něčí vinu někomu a pak aby za to ještě pykali jiní je přeci hloupost.
Myslím,že boží mlýny melou zcela na správných místech a to jedině tam,kde se ta hloupost vyskytuje.
Ale všimla jsem si,že to takto funguje zcela běžně když člověk není upřímný sám k sobě.
xantipa
Garfi, Jelitko ahoj
13. 01. 2015 13:54

také věřím tomu, že to takhle funguje. Znám dost takových případů ze svého okolí. Prostě krást a ubližovat ostatním se nemá; boží mlýny melou sice někdy pomalu, ale melou...I když v tomhle konkrétním případě je mi moc líto těch děvčat, ta v tom byla nevinně; potrestán měl být jen jejich otec. Vím, že nám o tom vyprávěla už babička, ale už je to moc let a nějak jsem to vypustila hlavy. Až teď mi to mami připomněla.
Garfi
Ano,
13. 01. 2015 13:42

to si taky myslím, že se to vrací jako bumerang.
Jelitko
...
13. 01. 2015 13:33

myslim si,ze clovek ani nema přát nekomu neco spatneho,protze vetsinou to postihne jej.
Jelitko
ahoj
13. 01. 2015 13:31


Ja si myslim, ze mozna ze v tom neco je,ale clovek nema brat neco, co mu nepatri,zcela urcite o to nejakou cestou prijde a tomu verim.
Osud takoveho cloveka urcite potresta.Ja tomu rikam osud,ale buh vi co se za timto nazvem skryva,ale vsimla jsem si,ze to funguje.
Garfi
Říká se, že
13. 01. 2015 8:03

náhody neexistují. Smutný příběh. Ale já si taky myslím, kletba, nekletba, že se člověku špatné vrací, čili i to, že si něco, co mu nepatří, přivlastní. Ani nemusí jít o hmotné věci.