Vaše příběhy

Teorie a myšlenky

Zlo, byť dobře míněné, přivolá jen zlo - (komentáře)

Grush
Správně položená
20. 02. 2012 19:32

otázka už je půlkou své odpovědi... :-)
Dana P.
hmm...
16. 02. 2012 23:24

otázky pro Šalamouna :-) ...jenomže - co vlastně je to ZLO ?
Perchta
*
15. 02. 2012 22:00

anebo není zlo už jen to, že zlo nehubíme proto, abysme nečinnost omlouvali "dobrem" :D ?
Grush
Takže
15. 02. 2012 18:53

hubit zlo je, anebo není, zlo? :-)))
Houba
Sylvia
13. 02. 2012 15:16

Ano "vrána k vráně sedá", s tím plně souhlasím. Takže pokud je někdo na tom špatně, tak je pravděpodobně i obklopený stejně "špantýma" lidma a tak je pro něj težké udělat ten první krok ke zlepšení.
No nevím jak to říct... Prostě podle mě by ti, kteří momentálně mají dost radosti, štěstí a lásky by mohli ho předat těm, kdo jsou na tom zrovna blbě. Prostě něco jako se podělit o jídlo, když toho máš hodně a kamarád hladoví.
Ale je to možné, že je to i tím, že nejsem na sebe tak tvrdý jako Ty.
Perchta
Souhlas.
13. 02. 2012 15:13

Ze vzteku nic dobrýho nevzejde.....
Adanom
Jo
13. 02. 2012 15:08

Vztek je zlo a zlo privolava dalsi zlo.

Perchta
Jo,
13. 02. 2012 15:00

napadlo mě to, protože nejsem svatá, v práci (zdravotnictví)vidím umírat lidi ( i mladé), kteří budou ostatním chybět, co něco dokázali a ještě mohli dokázat, a hlavně byli plní lásky k světu a životu.... Proto mě to napadlo, vztek...,někdo dostane další šanci a někdo ne....a nezáleží na kvalitě člověka a nikdo s tím nic neudělá...
Adanom
Perchta
13. 02. 2012 14:52

Clovek hlavne potrebuje take pochopit kde se v nem ty myslenky vzaly.
Proc ho napadaji.
Adanom
Sylvie
13. 02. 2012 14:45

To bude tim ze jsi moje slova od pocatku vykladas jinak.
Adanom
Sylvie
13. 02. 2012 14:45

To bude tim ze jsi moje slova od pocatku vykladas jinak.
Adanom
Sylvie
13. 02. 2012 14:44

To bude tim ze jsi moje slova od pocatku vykladas jinak.
Perchta
Adanom
13. 02. 2012 14:20

Pán z příběhu nemá rád ani jedno ze svých dětí, co o něm vím, je, že nemá rád ani vlastní rodiče, upřímně nesnáší své tři bývalé manželky a bývalou přítelkyni...., seděl za těžké ublížení na zdraví, je to rasista a zapřísáhlý nacionalista. Prostě sympat´ák...
Ale o něm ten příběh není, je o tom, že člověk se opravdu musí naičit ovládat své myšlenky jinak se bude divit... A děkuji všem za Váš čas i názory, jsem za ně vděčná.
Sylvia
Houba
13. 02. 2012 14:20

Este je jedno prislovie, vrana k vrane sada alebo jak sa do hory vola tak sa z nej ozyva.... takze myslienka pekna, ale ked si uvedomis, co znamena... vsetky tieto mudrosti si mozu protirecit, na kazdu situaciu najdes nejake mudro klasika :-).

Ide o to jak sa k tomu postavis sam, kazdy asi inak, ja asi tiez inak nez Ty. Ono vies, ludia mili a prijemni to "nepotrebuju". Myslim, ze to je tiez chyba, Ty nevies, co kto potrebuje. Je lahsie deti bit nez vychovavat, laska nieco stoji, nieje zadarmo. A ked to niekto dokaze, pracuje na sebe tak uz nic nepotrebuje? Nesuhlasim. Kamaratov, ktorymi su tito ludia obklopeni tiez nemaju zadarmo, maju ich pre nieco, z nejakeho dovodu, ale na druhej strane pokial Ta niekto vidi v svetle, ze vsetko sa Ti dari a si spokojny, tak s tym si spokojny aj Ty. Samozrejme, ze potom si vsimnes viac toho, kto do spolocnosti nezapada, lebo podla Teba ten tu pomoc "potrebuje". Alebo sucit, nazvi to jak chces. Ja tvrdim, ze nie. Tvrdim, ze treba nechat ludi v tom vykupat. A neznamena to, ze ich nemam rada.

Sama som kamaratka s clovekom, ktory ma kamaratku len mna a aj tak si myslim, ze jeho rodicia a ja takisto, keby sme ho nechali tak a dali veciam volny priebeh, nepomohli mu a hodili ho do vody, tak dnes je ovela dalej, nez teraz. Vyzera to zvratene, je to aj smutne - ale kazdy svojho stastia strojcom.

Mam za to, ze ludia, co takto rozmyslaju podvedome pri preslapoch tuto podporu ocakavaju sami, to ja som na seba ovela tvrdsia.

Adanom: Sucit a lutost je skoro to iste, pokial sucit zakryvas a nedas mu to najavo, tak potom netreba to rozoberat, bavime sa o tom, co ide smerom od Teba k tomu cloveku a to iste s tym uvedomenim. Pomoc je pomoc a pokial beries pomoc tak, ze si to len niekde v svojej hlave uvedomis a pochopis toho cloveka, tak potom sa bavime kazda o niekom alebo niecom inom.
Perchta
Láska...
13. 02. 2012 14:15

"Lásku nejvíc potřebuje ten, koho je nejtěžší milovat".

Jistě,ale....Ne každý příjme to, co opravdu potřebuje. Ne všichni pacienti polykají předepsané léky....
Každý v životě dostane jen to, o co z hloubi duše upřímně žádá, ne to, co by potřeboval.
Ne každý shledává lásku potřebnou a jsou tací, co po ní šlapou. A nezapomínejme na protipól - nenávist, té jsou takhle "nemocní" jedinci plní, je velmi toxická a infekční! Pozor na to, při pokusech o pomoc, protože "Nenávist je velmi podceňovaný cit". (Cit. Jim Morrison). :)
Adanom
.?
13. 02. 2012 14:08

Mam tomu rozumet tak ze ten pan z toho pribehu je nekdo kdo proziva sebelasku?
Perchta
tot´ otázka...
13. 02. 2012 13:58

Lze soucítit i s člověkem, který v podatatě ze všech citů prožívá jen sebelásku a sebelítost? Může mu non-egoista porozumět a vlastně měl by to dělat?
Adanom
Houba
13. 02. 2012 13:52

"Lásku nejvíc potřebuje ten, koho je nejtěžší milovat".

ANO. :)
Adanom
Sylvia
13. 02. 2012 13:50

Soucit neni litost Sylvie. Skrze me osobni poznani shledavam rozdil mezi litosti a soucitem.
Soucit je vnitrni tiche poznani,porozumeni a uvedomeni.

Nejen clovek s komplexama,ale kazda bytost,clovek je si strujcem sveho zivota,jeho kvality a odrazu. Kazdy zije to co si stvoril. :)

S tou pomoci to bylo mysleno jinak nez tak jak tusim ze jsi pochopila.
Ja to nemyslela tak ze by mu melo byt pomahano. A delat mu medvedi sluzbu o ktere pises.

Ta pomoc nebyla myslena doslovne ale spise obrazne skrze hlubsi pohled,uvedomeni a potozumeni souvislosti.




Houba
dodatek
13. 02. 2012 13:21

Ale máš pravdu, že pomoct lidem, kteří o to vůbec nestojí ani nejde.
Houba
Sylvia
13. 02. 2012 13:19

No podle mě lidé příjemní, milí a zdraví nic moc nepotřebujou a když potřebujou, tak pomoc vždycky u někoho najdou. Mají spoustu kamarádů a známých. Zrkátka lidi mají rádi lidi, kteří jsou v pohodě :-) Což je logické.
Ale lidi, kteří jsou "zlí", zakomplexovaní, zoufalí, trosky apod. Ty většina lidí nenávidí nebo si z nich dělá srandu. Což asi těmto lidem moc nepomůže aby se vzchopili, že?
Tak tím chcu říct, že třeba lidem, kteří se nemají rádi můžeš říct, co se ti na nich líbí a tak. Nebo jim prostě nějak ukázat, že se dá žít i jinak. Že svoje negativní stránky můžou trochu potlačit. Může to být ten první impuls, který jim pomůže.

Někde jsem kdysi četl tuhle větu: "Lásku nejvíc potřebuje ten, koho je nejtěžší milovat".
Myslím, že je to pravda.
Sylvia
Adanom
13. 02. 2012 12:46

No mam pocit, ze niekedy sa ludia v tomto hrozne pletu. Ono sa to dobre cita, ked sa moralizuje, ale myslism, ze sucit je to posledne, co ludia ocakvaju a hlavne potrebuju. Pokial ma ten clovek karmicky dlh, tak si nim musi prejst a sucit to len zhorsuje. Moze sa mu niekto snazit pomahat, ale ver tomu, ze mu robi medvediu sluzbu, preotze sa len oddaluje dlh, ktory aj tak raz splati. Ked chces sucitit, mozes kludne, ale nepomozes mu. A hlavne, pokial ludia nechcu ineho vydierat, tak o sucit nikto nestoji. Nepomaha to.

Viem, co myslis, ze "nemoc" je. Ale jak inak mas prist na to, ze sa mas chovat inak. Proste si tym musis prejst. Ja ked som nasrana a nieco sa mi nedari a nadavam na to, tiez sa mi to odraza fyzicky niekde. Ale si to uvedomujem aspon. Pomahat ma lekar, ktory si toto povolanie vybral a je to jeho povinnost. Mozem pomoct staremu cloveku, ked neunesie tasku, nenecham niekoho bez pomoci na ulici. Toto je ale uplne nieco ine. Navyse ludia s komplexami su si strojcami vlastneho stastia. Je to jedine jejich jesitnost a neschopnost sa zrovnat s tym, co som dostal od prirody a co mi bolo dane.

Myslim, ze o takych ludoch nieco viem. A ze niekto potrebuje pomoc? Zdravi ludia, prijemny a mily mozno tiez nieco potrebuju, len to na nich nieje vidiet. Je to tazke, ale mne moc nevoni, ked niekto nenechava volny priebeh tomu, co sa ma stat. Len opakujem, ze je to vacsinou medvedia sluzba.
Adanom
Sylvia
13. 02. 2012 12:26


Bylo to mysleno tak ze clovek ktery je ovladan takovymi tendencemi jako ten pan z pribehu a ktery dokonce uz onemocnel na srdce,je bytost ktera je hodna soucitu a tedy z tohodle pohledu to je bytost ktera sesla z cesty. Z tohodle pohledu je to take on kdo by potreboval take pomoc. A ne nakopat do zadku. :). Jestli rozumis co tim chci rict.

Neuvedomele postoje,zle projevy jsou ublizujici nejen druhym okolo,ale predevsim samotnemu akterovi tech projevu.
Zamotava se do sve vlastni site a ublizuje sobe. Nemoc je zhmotneni nesparvnych postoju,je signalem ke zmene chovani a postoju.
Kdo se probudi a procitne ma sanci,kdo ne, popluje dal nevedomosti.


Sylvia
Adanom
13. 02. 2012 11:39

Preco mu je treba pomoct? Nechapem......
Perchta
ano, pomoc,
13. 02. 2012 11:19

ale pomoc musí být druhou stranou příjmuta, ideálně by měla být žádána. A jak se najde hranice mezi snahou pomoci někomu, kdo si připadá v pohodě a plýtváním energií?
Adanom
Houba
13. 02. 2012 11:00

Jak uz jsi podotknul.Ten pan je take nekdo kdo potrebuje pomoc .S tim plne souhlasim.
Je nesmirne tezky si uvedomit,uvedomovat a teda pochopit a zahlednout i tlo,ze i ten pan nesmirne trpi i kdyz se to nezda.
Houba
Karma
13. 02. 2012 10:51

Řekněme, že existuje karma.
Zajímavý paradox je, že toho chlapa, který v příběhu vystupuje jako "záporák" nemáš zrovna moc ráda. Přitom, kdybys ho potkala v příštím životě a trpěl by kvůli špatné karmy, tak by ses mu snažila všemožně pomoct. Stejně jako v tomto životě pomáháš své kamarádce, která podle tebe má nejspíš karmický dluh. Kdybys svou kamarádku znala v minulém životě, je dost pravděpodobné, že ona by byla "záporák" v tomto příběhu.
Zajímavé :-)
Adanom
Dana
13. 02. 2012 10:42

Ano bylo to zle. Ten pohyb v mysli,to mihnuti je tendence. Je nutne si to uvedomit a pracovat s tim aby tyhle tendence neovladaly nasi mysl.
Zpusobuji dal otisky ,ktere se opakuji dokud nejsou vedome,uvedomele uzdraveny.
Houba
Perchta
13. 02. 2012 10:41

Aha. V tom příběhu mi to znělo jako přání. Tak to se omlouvám, špatně jsem to pochopil. Pokud to byl jenom takový záblesk mysli, tak se dost divím, že to mělo takový účinek.

S tou nadějí máš asi pravdu. Na budoucnost se nejspíš nebude ptát nikdo, kdo má vše po čem touží a absolutně šťastný.
Perchta
Dano,
13. 02. 2012 10:38

velmi záleží na tom, jestli ty myšlenky jsou imperativní, jestli ti něco přikazují nebo jen oznamují. Kdy se ti v mysli objeví, jestli se opakují stále stejné nebo se mění v závislosti na okolnostech (místě, kde se ti to stává, na lidech...)
Sylvia
Sviecka
13. 02. 2012 10:35

pri vykladani kariet skor dotvara atmosferu, pokial clovek pri tom fajci, tak to cisti vzduch :-). Nema na vyklad ziadny vplyv a ani nieje uplne nutna - funguju aj bez toho.

Suhlasim s Houbou. "Zakomplexovanemu chudakovi" - neodsudzujem Ta za to, ja tiez toto spojenie pozivam, ked je treba, sa nic nestalo, to znamena, ze to k Tebe prehovaralo Tvoje svedomie, asi si si to uvedomila a jednoducho sa Ti to vplyzilo do sna.
Dana P.
jasně
13. 02. 2012 10:34

v tom souhlasím.
Perchta
Houba
13. 02. 2012 10:31

Klidně to mohlo být špatné svědomí, nevím co to bylo, ale účinkovalo to, budu si dávat pozor. Na karmu věřím, ale taky vím, že ne vždy se člověk dočká spravedlnosti na tomto světě a v tomto životě. A to smutní a vystrašení lidé slyšet nepotřebují, proto se přece všichni ptají na budoucnost, každý potřebuje naději v lepší a štástnější dny života, nebo ne? A smrt jsem mu nepřála, jen mě to napadlo, troufám si říct, že ne vše, co mě napadne je mé přání:).
Dana P.
nevysvětlím to,
13. 02. 2012 10:26

ale občas mne jdou hlavou myšlenky, které jako bych neměla sílu ovlivnit? Ne sice přímo zlé, ale jako bych měla "někoho" v hlavě...?
Perchta
Ano Dano,
13. 02. 2012 10:17

já jsem tomu muži neměla v úmyslu nijak ublížit, vlastně jsem na něj ani nechtěla myslet, chtěla jsem se soustředit na otázku, která byla položena:"Jak dopadne soud?". Ale neovládla jsem se, bylo mi líto kamarádky a když jsem se dozvěděla jakou šílenou diagnózu dotyčný přežil a místo pokory a díků k Osudu to první, co udělá je, že začne opět ubližovat někomu, kdo ho miloval, prostě mě to napadlo...., nejsem na to pyšná a svěřuji se se tím jen zde, na druhou stranu: "Kdož bez viny, at´první hodí kamenem" :).
Houba
ahoj
13. 02. 2012 10:15

A nemohlo to být "jenom" špatné svědomí - autosugesce?
Jinak myslím, že přát smrt někomu, koho asi ani úplně neznáš je trochu mimo. Sama jsi napsala "zakomplexovaný chudák" - tzn. podle mě spíš člověk který sám potřebuje pomoct. Pokud věříš na karmu, mělo by ti být úplně jedno jak to dopadne - každý bude přiměřeně potrestán/odměněn.
Pro Danu P. :Rozdíl mezi červenou a bílou svící je v barvě svíce :-D To je podle mě jediný rozdíl :-) Samozřejmě člověk může určité barvě přisoudit určitý účinek, ale ta "magická moc" není ve svíčce, ale v tom, čemu člověk věří.
Perchta
Dano,
13. 02. 2012 10:07

pálení červené svíce prý při jakýchkoli duševních praktikách přivolávají "d´ábla" (já raději říkám zlo), červená barva obecně vybuzuje pudy a vášně (i ty nejnižší)a naopak plamen bílé svíce nás má klidnit a chránit, proto se mají pálit např. i při vykládání, aby nás zároveň varovaly před přítomností negativních energií (třeba tím, že se samy zhasnou). Červená svíce sama o sobě při výkladu by neměla změnit interpretaci, maximálně ten, kdo karty čte, výsledek může podat dramatičtěji a vášnivěji než je potřeba.
Dana P.
Adanom
13. 02. 2012 10:03

je to zvláštní spojení, ale myslím, že jsem pochopila - ta myšlenka, která Perchtě mimoděk prolítla hlavou...protože má ráda svou kamarádku a naznačuje, že naopak ten muž dobrý není. Sice to nebylo přímo přání či kletba, jen "mihnutí v mysli", i tak to vlastně zlé bylo?
Adanom
Perchta
13. 02. 2012 9:35

Me sem privolal ten nazev.

Zlo byt dobre minene. Zlo muze byt Prachto dobre minene? To jsem jak ziva neslysela :-)
Dana P.
Perchto
13. 02. 2012 8:58

to je moc zajímavý příběh, trošku mně mrazí a je dobře, že nakonec všechno dobře dopadlo! Ráda bych se zeptala jaký rozdíl je mezi bílou a červenou svící? Zřejmě na výsledek vyložení karet to ale vliv nemělo?