Články

Zamyšlení

Vatikánský holocaust - (komentáře)

iveta
Lup
14. 08. 2014 8:09

ahoj...no já se obávám že nikoho nikdy nezajímalo kam složíš hlavu a je jedno jaká byla je a bude doba.
lup
fiero
14. 08. 2014 7:29

Mrzí ma, že som tu niečo porovnal s politikou, pretože sa diskusia zvrháva :-).

fiero - my sa nestávame žiadnymi otrokmi. My nimi už dávno sme. A ver mi, že sme na tom horšie ako otroci v starom Ríme. Keď si v Ríme slúžil pánovi, bol si jeho majetkom a staral sa o teba - dal ti najesť, oblečenie, poprípade stechu nad hlavou. A porovnaj to s dnešnou dobou. Možno dostaneš prácu a nikoho nezaujíma kde si dáš hlavu na noc, či máš čo jesť,...

Ale to sme úúúúplne mimo témy článku. :-))
S pozdravom LuP
fiero
hmm
13. 08. 2014 19:22

Zaujimava tema... nebudem reagovat na cirkev, viem o tejto teme mozno viac ako treba a pravda je niekde uprostred.Treba totiz vzdy rozlisovat 2 veci : obcanov (veriacich) a vladu ( management ) .
Vlada usa (vatikanu,ruska) robi veci bez toho,aby sa radila s obcanmi ( veriacimi,knazmi, pracovnikmi) . Zamyslite sa nad tym. To, ze management ( vlada, top manazeri) robia zle veci neznamena, ze cely stat ( firma, cirkev ) je zla. Ludi vlady tohot sveta zamestnaju nepodstatnymi problemami okolo ktorych sa vsetci namotaju a riesia ich,zatial co za oponou sa rodia dolezite veci.Chlieb a hry. Clanky a TV. Zamyslite sa, preco niekto vymyslel hypoteky. Kolko ich tu bolo pred 20 rokmi a kolko ludi ich ma teraz.Kto sem nastavil tento system a preco nik neprotestoval ? Stavame sa otrokmi systemu a hadame sa kvoli somarinam. Varime sa vo vode ako langusta... .
iveta
teda jako
13. 08. 2014 17:54

beru to jako srandu to co si napsala...aby nedošlo k omylu.
iveta
ale no tak
13. 08. 2014 17:35

Sylvie...myslíš že srovnávám obyčejné lidi díky politické situaci v různých státech?no to snad ani v tvém podání nemůže být pravda,já tady mluvím a vždy jsem mluvila čistě o vládách a lidech co ovládají tenhle svět...beru to jako srandu.Ovšem jistý náhled na národy jako takové mám ale to sem vůbec nepatří přeci,tady se nebavíme o obyčejných lidech přeci.
Lup každá doba má něco do sebe...netvrdím že nám bylo nejhůř.
missi
lup
13. 08. 2014 16:08

Za to co si napsal bych Ti koupil pivo..fakt..malo lidi pripusti ze za komancu bylo taky neco dobre..
lup
Sylvia
13. 08. 2014 13:38

Vďaka za kompliment :-))

Nechcem sem ťahať politiku, len som na nej chcel ukázať, čo dokáža propaganda.
Politika je pekné svinstvo, a ako píšeš, nič to nevypovedá o obyčajných ľuďoch.
S pozdravom LuP
Sylvia
Lup
13. 08. 2014 12:33

Naozaj si myslis, ze sa demonizuju len Rusi? Ja si myslim, ze je to skor naopak. V poslednej dobe sa hadze prave naopak vsetko na USA. Niekedy je to az smiesne. Vsetci su prepleteni a kazdy chce mat svoj podiel moci, nevidim medzi Putinom a ostatnymi mocnymi tohto sveta rozdiel. On na to inde len trochu inak. Tak isto Baroso alebo Merkel su jak dvojicky, co opakuju stale to iste.

Pozri na Ivetu, okolo americana nikdy ani nepresla, vobec nevie, co je to za ludi, do USA nepachne nikdy, nepozna kulturu a ani jejich mentalitu, ale uz parkrat tu od nej padlo, jak su Americania neslusni v lepsom pripade. Staci jej par prejavov v TV od Obamy a Zbynkov USA-fobiu.

Americania ako ludia, su jedni z najslusnejsich a najprijemnejsich ludi, co som stretla a stretla som dost. Rozhodne niesu tak hrubi a arogantni jak samotni Rusi. Podla politiky sa to hodnotit neda, patriocizmus vladne ale vsade a u kazdeho. Nebudem sa omluvat za Husaka alebo Zemana nikomu. Ale z bezneho zivota, ked si budes moct vybrat, koho chces mat za suseda na dovolenke, tak Ti poviem, ze 90% ludi sa bude modlit, aby to neboli Rusi. Kradnutie ranajok, bordel v hoteli na plazi. A niesu to ojedinele pripady.

Uprimne ja si vyberiem radsej Americana, nez Ukrajinca alebo aj Slovaka, co sa tyka cloveka. Politika nehovori o ludoch nic. Moze sa povedat, co sme si zvolili....ale to je povrchny nazor. Najviac tlachaju podla mna o tomto ludia, co houby vedia. Na toto totiz ziadne vlastne instinkty nestacia, musis nieco poznat. A to moze jedine clovek zcestovany a scitany. Inak Tebe Lup dakujem za zas a znovu hodnotne prispevky. Vzdy maju nejaky zmysel a respektujem Tvoj nazor.
lup
Ivetka
13. 08. 2014 12:10

Viem, že Putin, Janukovič, Asad, Hussain, Kaddafi,... nie sú svätí, že majú za ušami. Posledné roky sa až nezdravo démonizujú za určitým účelom a rovnako považujem za démonizáciu Vatikán a celú katolícku cirkev uvedenou knihou, akoby nikto nič dobré neurobil. Ak by som sa niekedy za socíku dozvedel o tom, čo spomínaš v článku, určite by som mal iný názor. Nechcem sa zastávať nikoho.

A Tvoj názor na akékoľvek náboženstvo Ti vyvracať nemienim. Ak sa pozriem na akékoľvek náboženstvo − ako vierouku − tak nejde o nič iné, len o stanovenie hraníc a určitých zásad života − príkazy, zákazy. Skrátka mantinely. Vymývanie mozgov môže byť súčasťou. V podstate aj naša spoločnosť je plná príkazov a zákazov, až sa v tom nevyznajú ani ľudia s doktorátom z práva. Myslíš, že dnešnej mladej generácii sa nevymýva mozgovňa? Napr. dnes sa na školách straší socializmom ako zločinným systémom. Más dojem, že za socíku nebolo nič pozitívne? A rovanko to chápem aj v súvislosti s knihou a ďalšími udalosťami v histórii.
S pozdravom LuP
iveta
myslím že
13. 08. 2014 9:36

pochopíš proč to píšu jako celek a nesnažím se rozebírat vše do podrobností...:-)
iveta
lup
13. 08. 2014 9:35

jediné na co se mohu stoprocentně spolehnout a věřit jsem já a nikdo toto nemůže ovlivnit,je to přeci dar od Univerza.
Jinak lidé by měli rozlišovat víru v sebe a důvěru v náboženství.
Protože víra v sebe je to nejzákladnější co může existovat ale důvěřovat mohu v kohokoliv a v cokoliv.
Tak nač vraždit a zabíjet pro důvěru???
Moje víra je dostatečně silná na to aby vždy měla v paměti že důvěra v něco se dá v každém případě zneužít.
Každopádně záleží na každém a má svobodnou vůli se vždy přiklonit na tu a nebo onu stranu.
iveta
lupe
13. 08. 2014 9:19

k tématu:má to jeden zásadní háček...to co má být ututláno tak vždycky bude.
Co se týká té jediné knihy jak píšeš...jseš si jist že je jen jedna?že je jen jediný článek o tom co dělali?
Každopádně si člověk vytvoří svůj náhled ale to v žádném případě netvrdím že jedině a díky médiím.
Je to věc osobního pocitu,vjemu,chápání,nastavení...tak to prostě cítím že veškeré náboženství je mi od srdce nepřijatelné.
lup
Ivetka
13. 08. 2014 9:10

Myslím, že dnes nemá Vatikán také možnosti, ako v stredoveku. Dnes aj keby vyzval ku križiackej výprave, vieme, ako by výzva dopadla. Baviť sa o tom, čo bolo v stedoveku, nemá význam. Predsa aj Ján Pavol II. sa za toto obdobie ospravedlnil a označil ho za čiernu škvrnu katolíckej cirkvi. Ale opäť otázka: koľkí katolíci v stredoveku chceli križiacke výpravy? Treba sa tiež pozrieť očami vtedajšej doby.

Ale vráťme sa k téme článku - o koncentrákoch a násilnom pokresťančovaní v súčasnosti, napríklad posledných 30 rokov. Aké sú dôkazy? Len jedna kniha? Mám autorovi veriť, keď som za socíku o tom nikdy nepočul? A určite, by sa niečo šustlo za socíku, ak by to bola pravda. Ak by to bolo po páde socíku, tak určite by sa k tomu média - denná tlač - vyjadrila. Doteraz však žiadne informácie a odrazu kniha, ktorá dokazuje... K tomuto vedie moja diskusie. Nie k tomu čo robil Vatikán v minulosti.

Mimochodom: koľko kníh, a hlavne kedy, vyšlo na tému, že Američania nikdy nepristáli na Mesiaci. Samé lži a takzvané "dôkazy". Ale Sovieti to nikdy nespochybnili. To je pre mňa dôkaz. A rovnaký názor mám aj na obsah uvedenej knihy.
S pozdravom LuP
iveta
nikdo
13. 08. 2014 8:39

netuší a nikdo se nedozví kdože jsou to vlastně ti kdo tento konflikt vyvolali....je to uplně jinak....a je mi z toho zle.
iveta
Lup
13. 08. 2014 8:31

k tomu Putinovi....máme dost přátel mezi ukrajinci a rusáky a mohu ti říct že situaci mám přímo od zdroje.
Takže to co se nám snaží natlačit do hlavy média je věc druhá.
Samozřejmně že tady jde o politiku jednoho "světového policajta" ale to ti přeci nemusím říkat.
To co se děje na ukrajině je tragédie,každý den jsou sestřelovány letadla ale nikdy se to nedozvíme,umírají stovky lidí a dětí,není se kam schovat,utéct....informace máme přímo od elitního snipera,který je nasazen do bojů.
Vše je tak trošku jinak než se nám snaží namluvit média a je mi z toho dost těžko protože jsou to národy mě velmi blízké.
iveta
lup
13. 08. 2014 8:16

samozřejmě že je třeba rozlišovat...ale tady jde o celkový pohled na církev jako takovou a vůbec na všechna náboženství.Podle mého veškerá náboženství jsou postavena na základě oblbování ale Lupe já myslela že s těch mých komentářů to pochopíš.
Nikdo netvrdí že všichni jsou stejní,to přeci v podstatě ani nejde.:-)
iveta
neklesej
13. 08. 2014 8:01

a nesnižuj se k takovým věcem...toto není fér!uvědomuješ si to?
Copak ti nedošlo že by to mohlo být i jinak?uvažuješ někdy?
Myslím že za tebe uvažuje něco jiného,jiná vlastnost.Nejdřív dlouze přemýšlej a pak piš komentáře.
lup
Do diskusie
13. 08. 2014 8:00

Poďme po poriadku:

1.najskôr definícia katolíckej cirkvi: cirkev je spoločenstvo veriacich, ktorí majú nejakú vieru. Čiže nielen podľa štatistík asi 250 000 duchovných a asi 250 000 rehoľníkov, ale doslova stovky miliónov ceriacich. Myslíte, že všetci sú zainteresovaní?

2.Keď sa pred pár rokmi prevalila kauza trnavského arcibiskupa − na kúpno-predajnej zmluve (alebo darovacej? ) − kde podpis na oboch stranách bol rovnaký, teda Sokol, bola to cirkev alebo zlyhanie jedného konkrétneho človeka, ktorý bol v tej dobe cirkevný funkcionár? Treba rozlišovať.

3. bavil som sa na vojne s chalanom − čerstvo vysväteným kňazom. Potvrdil mi, že mnohí starší kňazi majú podpísanú spoluprácu s ŠTB. Ale len preto, aby neboli odstavení od kňažstva a mohli pôsobiť ako kňazi. Po novembrových udalostiach som videl v TV rozprávať bývalého pracovníka ŠTB, ktorý potvrdil, že mnohí kňazi podpísali spoluprácu len preto, lebo vedeli, že ak podpíšu, nebude sa o nich ŠTB zaujímať a mohli robiť nerušene pre štát neželanú činnosť. Potvrdil, že kňazi donášali informácie maximálne na úrovni dedinských klepov, ktoré pre ŠTB nemali žiadnu hodnotu. Čiže aj takto sa dalo spolupracovať. Netvrdím, že takto spolupracovali všetci kňazi. Skutočne mohli byť medzi nimi aj hajzli.

4.A teraz k téme článku. V článku sa spomínajú koncentračné tábory v súčasnosti aj za pôsobenia Jána Pavla II. A k tomu bol môj prvý príspevok. Prečítajte si tento článok:
http://olser.cz/9639/kdo-sestrelil-malajsijske-letada
Budete veriť jeho obsahu? Napriek tomu, že som presvedčený, že títo dvaja aktéri majú prsty v zostrelení dopravného lietadla nad Ukrajinou, staviam sa k tomuto článku veľmi opatrne. Treba si uvedomiť, že rozhovor neprebieha po bežných telefónnych linkách, kde sedí chlapík s magnetofónom.... To patrí do dávnej minulosti. Treba si uvedomiť, že komunikácia je digitálne spracovaná, poriadne zašifrovaná,... A nechce sa mi veriť, že nejaký člen špeciálneho útvaru spadajúceho pod vládu by tak riskoval... Keď som už uviedol situáciu okolo lietala: V TV krátko po jeho zostrelení ukazovali zúfalých rodičov, ktorým tam zahynuli deti, ako kričia: „Putin nám zabil deti!“ Položil si niekto z nich otázku Prečo Putin? No preto, lebo niektorý štátnik tak povedal. A nik z nich si neoveril fakty. Aj takto sa dá robiť propaganda.

5. K Hitlerovi. Mal som možnosť vidieť dokumentárne filmy o tom, kto podporil k vzostupu a financoval Hitlera − počnúc nemeckými veľkopodnikateľmi, cez vládu a banky USA, až po Vatikán. V žiadnom dokumente sa nehovorila iná možnosť, len tá, ktorú chcel autor dokumentu prezentovať. Tak si vyberte. A opäť propaganda podľa želania.

6. Myslím, že každý autor si vyberie a podloží to, čo sa mu hodí do krámu, vrátane lží a výmyslov a bude tvrdiť, že existujú dôkazy. Kto si dôkazy pôjde overiť? Autor uvádza výpovede svedkov. Ak napíšem, že Joška Troška z Vyšného Nižného mi poskytol svedeckú výpoveď, že ho mučili kňazi v koncentráku v Hornom Dolnom, tak si existenciu obcí overí maximálne nejaký Slovák alebo Čech. Myslíte, že si to bude overovať niekto spoza veľkej mláky? A opäť propaganda podľa želania.

Nezastávam sa funkcionárov cirkvi. Netvrdím, že v funkcionári vo Vatikáne sú čistí. Vyšlo toho na svetlo dosť. Toľko k článku a diskusii.
S pozdravom LuP
iveta
gárfí
13. 08. 2014 7:57

myslím že to bereš dost osobně a snažíš se argumentovat naprosto dětinsky,stále je to o jednom a tom samém ale to tu nehodlám rozebírat:-))....něco ti povím,že byla svatba v kostele tak to jsem fakt neměla v úmyslu nějak ovlivňovat.Byla to svobodná vůle mého nastávajícího zetě a to já naprosto respektuji. jestli víš co to je respektovat.
To že jsem ti něco nabízela ještě neznamená že tomu pevně věřím a za druhé sama sis posteskla a já ti chtěla pomoct a koukám že toho opět zneužíváš a taháš to sem,ostatně jako vždy.Však on si každý udělá náhled.
Mám spoustu kamarádů a přátel ale za jejich svobodné vyznání je neodsuzuji,je to každého věc...jenže to ty asi rozlišuješ co?já ne ať si každý dělá to co ho baví a čemu věří.
A taky jsem ti říkala že strašně ráda chodím do kostelů páč mě ty budovy samotné něco říkají,něco mi dávají ale znovu opakuji že víra jako taková s tím nemá nic společného.
Takže to jen aby si se nesnažila o nějakou diskreditaci. :-))
Jinak co dělá církev po celá staletí až do současnosti....upřímně moc se toho nezměnilo,stále má obrovský vliv na světové dění a politickou situaci ale nehodlám ti nic vysvětlovat.Stačí si sednout a hledat informace.


Garfi
Hitler nainstalován?
13. 08. 2014 7:18

No, lidé věří ledasčemu.... A Iveto, co dělala církev za středověku je věc jedna a co dělá teď je věc druhá. To bys musela mimo jiné odsoudit všechny dnešní Němce za to ,že jejich pradědové byli esesáci. Jen mě udivuje tvůj boj, když jsi mi cca před rokem nabízela, že máš kamaráda kněze, je to skvělý člověk a klidně by mě pokřtil. A psalalas tu, jak byla před pár měsíci skvělá svatba v kostele tvé dcer. Nějak divně to bereš...
iveta
ahoj Pavle
12. 08. 2014 23:10

:-) jak je?
Pavel Karpeta
HITLER A VATIKÁN
12. 08. 2014 23:08

Ve skutečnosti byl Hitler nainstalován z Vatikánu pomocí tajného jezuity Papena. V Itálii to proběhlo analogicky s Mussolinim.

Fotografické a textové důkazy zde:

http://www.ragauian.cz/co-ma-spolecneho-selma-z-janova-zjeveni-s-fasismem-jak-to-souvisi-s-ukrajinou-jak-vznikl-fasismus-doopravdy/
Adanom
Zbynku
12. 08. 2014 21:58

Ty vskutku jen stezi naleznes kliv duse kdyz Te tak ctu.

iveta
jeden takový výňatek
12. 08. 2014 19:30

ohledně těch odpustků....

Odpustky za vraždění?

Obzvláště odporné byly odpustky, když církvi nešlo jen o finanční obohacení, ale o to, aby lidi svedli k vraždění, aby se údajně dostali rychleji do nebe ...

? Následující řádky velmi připomínají řízení některých islámských fanatiků, kteří nekonají o nic horší, než jim to ukázala církev. A tak i například Martin Luther slíbil místo v nebi každému vojákovi, kteří zavraždil ve válce proti sedlákům povstaleckého sedláka a sám při tom přišel o život.

? Papež Inocenc III. slíbil každému, kdo se zúčastní křížové výpravy proti albigenských, dva roky odpustků. Sesbírala se armáda kolem 200.000 mužů, aby napadli městečko Béziers. Bez ohledu na věk, pohlaví a náboženství bylo zavražděno přibližně 20.000 lidí. Ani ženy a děti, které se ukryly do kostelů, nebyly ušetřeny. Nakonec bylo toto město spálené.

? Aby papež získal dostatek bojovníků na křižácké výpravy, lákala církev s řádnými odpustky. Pro údajné místo v nebi bylo zavražděno nespočet lidí. Zde se hodí řečnická otázka pro zkušené analytiky: Jaký ďábel, který se vydává za "Boha" chce mít kolem sebe bytosti s tak zkrvavenými "vstupenkami"? Zda to bylo křesťanské, to ať si zodpoví každý sám pro sebe.
zdroje: Zdroje:

Hana Profousová, Fabiano Golgi

GEO-EPOŠE Nr. 10/03, Moc papežů

Hermann Horst, církev a naše peníze, Hamburg 1990

Deschner Karlheinz, Opus Diabolo, Reinbek 1987

Hermann Horst, Knížata církve, Hamburg 1992

Neuer Pfaffenspiegel, Hříchy církve. Obchod s vírou, Pawlak-Verlag, Herrsching 1990

http://www.neo-lutheraner.de

Seifert Petra, Tajné spisy středověkých sekt. Z aktů inkvizice, Augsburg 1997
Zbyněk P.
Pro Lupa
12. 08. 2014 18:53

Zdravím kolegáčku! Velice rád bych trochu poopravil Tvé vývodky u Tvé úvahy. Uvádíš, že si nemyslíš, že by Vatikán měl zájem o vojny. Velice rád bych byl takovým optimistou jakým jsi! Stačí se zahloubat třeba do materiálů před a po II.sv.válce, a okamžitě se dozvíš, že byla to církev, která Hit. velice ráda zapůjčila peníze. Rovněž by jsi se dočetl o tom, že to byla ona, která třeba žehnala zbraním na obou stranách bojiště! A co církev dělala s domorodci v pralesích, když je násilně pokřesťančovala ? A jaký to mělo dopad na ty chudáky z pralesa? Když měla nastat boj, tak šli bojovat jen s kříži a s JK na rtech! V džungli s JK!!!!!! Jsem toho názoru, že vše, co ona dělala všem lidem, tak by se ji to mělo vrátit stejnou mincí! Aby poznala a pochopila, jaké zrůdnosti dělala! A co se týče působení církevníků za komunismu? Zůstali stejnými slizáky a křiváky jako byli předtím! Nebo-li: 1.) ještě v 80-tých letech 20.stol. třeba v Brně v kostele sv.Jakuba prodávali odpustky!!! Ve 20 stol.!!!!! Když má přítelkyně umírala a chtěla býti pokřtěná, tak ji to zasranci církevničtí odmítli, neboť, byla oddána s mužem, co se rozvedl, ale ne v kostele! A kladli ji takové podmínky, jako že má od něj odejíti, a to od stolu a lože!! Ve 20 stol. !!!!!! Tak co to bylo za hajzle????!!!! V žádném případě nemám pro ně odpuštění!! A poněkud zapomínáš kolegáčku na to, kolik jich těch církevníků se dalo do holportu s STB a policií, a kolik lidí jich tedy udalo!!!!! Na to všechno koukám všichni velmi rádi zapomínáte!! Věř, že to vskutku byli takoví ne-lidi, že udělali vše proto, aby mohli Vatrikánu zprávy posílat o tom, kolik peněz jim opět zaobstarali!! Proto říkám tvrdá práce v lomech pro ně je tou nejlepší léčbou na to vše, co udělali lidstvu jako takovému! A co se válek týče, buď si kolegáčku jist, že kde mohli, tam válku podpořili a případně ji částečně zafinancovali! Buď si jist tím, že moc dobře věděli a vědí, co a jak dělat mají, aby z toho vždy něco měli, vždy něco a někoho podojili! To je stejné, jako s těmi stávajícími restitucemi! Všichni víme, že většinu majetku pokradli a násilím si přivloastnili. Takže nyní, když je takový stav, že zloděj okradl zloděje, tak v žádném případě bych já jim nic nedával! A to do té doby, pokud by vskutku nepředložili dokumety o tom, že ten majetek získali svou vlastní činnsotí! Jen si vzpomeň na dobu temna, na upalování, na křižácké války, na oblbování lidí, na jejich vydírání......atd.... stále je Ti to kolegáčku málo? Pěkný den. Zbyněk P.
lup
do diskusie
12. 08. 2014 18:19

Pre Ivetku 12. 08. 2014 8:35

Neviem, čo máš na mysli, ale nepredpokladám, že myslíš o stredoveku. Stredovek a cirkev, to je bez debaty. A k súčasnosti − nechcem sem ťahať politiku, ale nemyslím, že by mal o vojny záujem Vatikán. Ak som ale ja katolík, a zároveň majiteľ veľkej zbrojárskej firmy, ktorá žije z vojny, tak to neznamená, že katolícka cirkev podporuje vojny vo svete. Moje presvedčenie nič nemá spoločné s Vatikánom, ide len o môj prospech.

Vráťme sa k téme. Vyše pol života som prežil v ateistickom socializme, ktorý využíval aj najmenšiu zámienku k útoku na katolicizmus. A zaujímavé je, že za tie roky napriek protikresťanskému masírovaniu môjho mozgu som ani raz nepočul o nejakých táboroch, kde sa násilne pokresťančuje. Ani na škole, ani na vojne. Asi niekde spravil súdruh Vasil Biľak chybu, že nám na nos nevešal tieto dôležité informácie o zlej cirkvi. Prečo? Práve preto nepovažujem uvedené informácie za autentické.

Myslím, že sa k tomuto môže vyjadriť aj kolegáček ZbynekP - predpokladám, že je o nejaký piatok starší odo mňa. Tiež zažil socík na vlastnej koži. Počul niekedy kolegáček o táboroch v 20. stor., kde sa násilne pokresťančovalo?

Pozrime sa na knihu Da Vinciho kód. Koľko proti knihe útočila cirkev, varovala ľudí, aby ju nečítali (informácia od svokry). Po prečítaní asi štvrtiny knihy som pochopil, že nejde o literatúru faktu, ale o fikciu autora. Stačilo predstaviteľom cirkvi, aby toto povedali svojím ovečkám,... Ale to by ju museli najskôr čítať. Kniha je napísaná štýlom, že skutočne vyvoláva dojem autenticity. Čo ak aj kniha Vatikánský holocaust je z podobného súdka? Nečítal som ju, len nahlas uvažujem.
S pozdravom LuP
iveta
nevidím
12. 08. 2014 10:21

žádný rozdíl mezi UNIVERZÁLNÍM plánem a univerzálním plánem člověka...plán člověk je vždy podhoubí UNIVERZÁLNÍHO plánu.
To je ale chaos co?ale naprosto dokonalej...v tom tkví vše na co se podívám a co vnímám.
iveta
snaha
12. 08. 2014 10:05

se oceňuje ale také zatracuje...takže co z toho plyne? Nelze zastavit tvořivost a růst,nelze to zastavit.
Tempo růstu závisí na rychlosti...kdo je rychlejší zvítězí!výsledkem je že bohatí šlapou na plyn a čas jim hraje do karet.

iveta
víš co je ale
12. 08. 2014 9:54

paradox?
že člověk když začne sám za sebe myslet a věřit si,tak nastává situace kdy se začíná starat a stará se tím způsobem že nejdříve čelí problémům a z nich se poučuje a bohatne a když už je pak bohatý a to po všech stránkách...začně paradoxně milovat a vyhledávat opět problémy protože se nudí a stýská se mu po nich.... a ti další,druzí chudí a nebohatí z toho zažívají traumata.Je to věčný koloběh života.
Problémy jsou jako živná půda,výživná potrava bohatých a mocných.
Vyřešené problémy rádoby spolknou a povyrostou,nasytí se!
Pak jsou mnohem větší než samotné celosvětové problémy a k takovým mocnostem pak vzhlížejí ostatní.
Týká se to ale všech náboženství,všech vládních garnitur a všech kdož se velmi velmi snaží...

iveta
víš co cítím
12. 08. 2014 8:58

jako fatální prohru člověka?..to,že přestal existenčně myslet a věřit sám sobě a za sebe,tím pádem mu musí být nastrčena záměrně cizí berlička aby neupadl.
Víš co se sem hodí v tomto případě?....proč se had plazí?...nejspíš proto aby nezakopl.
Tento jednoduchý výrok se dá použít na pozitivum a negativum neboť je dvojsmyslně vyrovnovážený.
iveta
ahoj Lupe
12. 08. 2014 8:35

můžeš mi prosím zodpovědět jednu jedinou otázku???kdo a co podle tebe rozpoutává věčné boje a války?
a kdo myslíš že plánuje tyto věčné konflikty?
lup
Pridávam svoj názor
12. 08. 2014 7:54

Pridávam svoj názor
V poslednej dobe sa roztrhlo vrece s útokmi na všetko, čo nie je v súlade s myslením istej skupiny ľudí. Sme proti homosexuálom? Sme zlí. Sme proti eutanázii? Sme zlí. Nesúhlasíme s niečím, čo nám vnucujú? Tak sme zlí. Pozrite sa na dnešnú medzinárodnú situáciu a politiku západu voči Rusku. Vymýšľajú sa argumenty, dôvody, zámienky,... len aby sa očiernilo Rusko (nerobím si ilúzie o politike Putina). Rovnako si položme otázku: Nie je v tomto článku podobný scenár? Autor knihy píše o konkrétnych ľuďoch, miestach, ... Kto z nás si po prečítaní knihy pôjde preveriť fakty na miesta, ktoré opisuje autor knihy?

Netvrdím, že kniha nehovorí pravdu. Len sa zamýšľam, či nejde náhodou o útok pod falošnou vlajkou − podobne ako zostrelené lietadlo Malajzijských aerolínií na Ukrajine.
S pozdravom LuP
Sylvia
to
11. 08. 2014 21:39

je ina tema, preco dnes ludia vstupuju do cirkvi. Tych dovodov moze byt x, ja by som tam nesla z dovodov, ktore to obnasaju. Kazdy ma v rodine nieco z historie, kde ma maslo na hlave.

Samozrejme neni cirkev koser. O Svajciarskej garde sa rozpravaju story. Ale clovek, ktory sa rozhodne, ze vstupi do cirkvi, kolko ma moznosti inych, ked je to jeho tuzba? Budem mu ja chodit pripominat, ze co vsetko cirkev urobila a robi? To je predsa absurdne, takto by som nevycestovala nikdy ani do Nemecka. Tych dovodov je x. Mozno lahky blahobyt a urcite verim tomu, ze u mnohych je to sluzba pre nich. Moze sa nam to zdat absurdne, ale mnohi proste veria povodnej pointe. Ja by som tam nesla, ale nebudem nikoho posudzovat, ked tam ide, pretoze nepoznam proste tie dovody, to vie len on sam.

Este by ma zaujimalo, kolki z Vas sa brali v kostele a krstili svoje deti. Poznam prave pripady, ked ludia cely zivot do kostola nevstupili a nadavaju na cirkev, ale ked ide o svatbu, tak im kostol neni cudzi a pokrytecky tam idu a prehovaraju fararov, aby im pokrstili deti, aj ked je to proti pravidlam cirkvi. Zrovna som o tom mala debatu s kolegynov. Na toto je cirkev asi dobra.
Adanom
Ivetka
11. 08. 2014 20:44

Duvod proc muj vstup nazyvas nejapnym je proste jednoduse o tve nejapnosti.
Adanom
Sylvie
11. 08. 2014 20:41

Mno.... No snad si nemyslis ze by je Iveta vyjnala do dolu? :D
iveta
Danuš
11. 08. 2014 20:25

měla jsem kdysi v rodině vystudovanýho kněze a věř že neříkám nic za co bych se měla stydět.
Zrovna on byl odejit z postu kněze neb byl hodně zvědavý.
iveta
myslíš že
11. 08. 2014 20:11

má každý z nich přístup byť do Vatikánské knihovny?
iveta
no jistě danuš
11. 08. 2014 20:10

ale víš to jistě? vidíš do toho?tento fakt mi ale nezarujčuje že opravdu znají pravdu naopak!proto si žijí v blahobytu..zacpat jim "huby" aby nezjišťovali fakta.
Dana P.
no ivet
11. 08. 2014 20:06

čím výš se dostanou, tím lépe rozumějí. Kněží jsou velice dobře, spíš až blahobytně zajištěné existence, být knězem je jedno z nejlukrativnějších zaměstnání dnes... Kristus ale chodil bosý...
iveta
nebo si snad
11. 08. 2014 19:55

myslíš že rozumí celému systému? těžko...
iveta
Sylvi
11. 08. 2014 19:54

ten ubohý mnich totiž absolutně netuší pro koho vůbec "pracuje".
Já to chápu...je stejná ovečka jako ti co přispívají do kasičky.
iveta
Jinak Zbyněčku
11. 08. 2014 19:45

naprosto s tebou souhlasím,máš moji podporu!
iveta
adanom a gárfí
11. 08. 2014 19:45

mám dojem že nejste schopni pojmout obsah našeho sdělení..to není podněcování k nenávisti ale jen obrazně řečené.Stále tu ukazujete jak jste nechápavé.
Snad si nemyslíte že bych je opravdu vyhnala do dolů?
To je jen můj výkřik...bohužel do tmy!

adanom a prosímtě...z jakého důvodu bych měla být nějaká celosvětově známá osobnost?proč?...tato nejapná poznámka hraničí s inteligencí,copak nevíš že i ten nejobyčejnější člověk má názor a nepotřebuje být světová hvězda.
Sylvia
Zbynek
11. 08. 2014 19:42

Bez toho, aby som obhajoval cirkev, tak zaroven dnes neni mozne nahliadat na pravo a pomery okom moderneho cloveka. Nemozes to nikdy pochopit, cirkev bola spata uzko zo statom, cisterciaci dostavali mocariska, aby ich vysulovali a stavali tam hospodarstva, kde davali pracu ludom z miestnych oblasti. Ze vysoki predstavitelia cirkvi prepleteni zo statom boli intrigani, o tom neni sporu. Rovnako pachali hrozne zverstva Mongoli, Rimski Cisari (mozno si cital Caligulu). Podla prava v Ceskoslovensku 1918 im majetky patrili a vracali sa tie, zabavene po 1948. Neviem, ci sa malo vratit vsetko, mozno by som im nedavala financne odskodnenie, ale nemovitosti proste hej. Aj tak sa o ne nikto nestaral a Ty nebudes bohatsi. Otazka je, ze su nastvani ludia, ktorym nevratili v restituciach jejich majetky, co chapem a tak isto neschvalujem.

Ze nepracoval niekto nikdy manualne - kolko ludi by si inych takto do kamenolomu musel poslat? Naozaj Ti pomoze nejaky farar alebo duchovny v nejakom lome? Mne ne. Nic to neriesi.

Co sa tyka hlupych oviec, dnes to davno neplati, historicky boli ludia zvazovani strachom kvoli moci, ktoru cirkev mala, ludia sa zase tak nezmenili, ale doba meni nalady a strach je urcite velky pohon pre to, aby clovek ovca bol. Myslim, ze by si sa v stredoveku nechoval inak, aj keby si si myslel nieco ine, nie kazdy bol Galileo alebo Kopernik.

Jedna vec su Vatikanske intrigy, jejich tajna sluzba - mimochodom najlepsia na svete - Mosad sa moze schovat - ale druha vec su ludia, ktori maju toto spojene s niecim inym, s inou vierou. Ze nieco nechcu vidiet pocut je vec ina. Pre mna je dnes cirkev zajimava len z historickeho hladiska.

Nikoho nemusis brat na milost, ale to su fakta. Takto je postavene nase pravo. A este raz financne odskodnenie nie, ale nemovitosti nech si vezmu. Financne odskodnenie v dobe, ked stat strada, tak bolo nestastne rozhodnutie. Ja do lomu posielat ale nikoho nebudem. Kazdy ma nejaku volbu, jak zit a chovat sa a kazdy si to musi prebrat sam. Inak su to len take vykriky do tmy. Najvacsi zlocinci aj tak neboli nikdy potrestani, niektori nemecki pohlavari pracovali u policie aj po vojne a nic sa im nestalo. Alebo boli moc stari na nejaky trest. Neni vsetko spravodlive, ale nezachrani to nejaki ubohy mnich v lome.
Zbyněk P.
Garfínko
11. 08. 2014 19:15

já Ti ale vůbec nevyvracím, že takoví lidé mezi církevníkama mohou býti! Ale zcela zapomínáš, a to musím ještě jednou zdůraznit, že zcela zapomínáš na to, že všichni církevníci MUSELI ZPÍVATI PÍSEŃ VATIKÁNU!!!! Vždyť jeho chleba obrazně jedli! Kdyby tu jejich píseň nezpívali, tak by nemohli dělat to, co dělali!! To jednoduše znamená, že kdyby neupřednostňovali zájmy Vatikánu, a upřednostňovali by zájmy věřících, tak potom bohužel jsou k šípku! Proto ovci vyposlechli, ale poradili ji tak, aby zájem Vatikánu splnili. Slyšela jsi někdy nějakého církevníka, že by žehral Vatikánu, či službě, kterou dělal a zastával? Já jsem nikdy takového nepotkal! Všichni chválili Vatikán......
A pokud já vím, tak je vykrmovali většinou hloupé ovečky, tím, že neustále jim házeli do kasičky peníze.... ale budiž....! Je to jejich věc. Pěkný den. Zbyněk P.
Garfi
Zbyňku,
11. 08. 2014 19:04

z tebe padají vývody. Před kým, že se hrbím? Na rozdíl od tebe nejsem ani pokřtěná.:-)Nicméně si myslím, že ne každý věřící je ovce a ne každý kněz vyvrhel. Naopak, znám mezi nimi velmi kvalitní osoby a osobnosti.
Zbyněk P.
Garfíínko,
11. 08. 2014 18:59

Koukám, že máš velkou snahu zachrániti svůj kredit! Promiň mi, ale je to snad má věc v tom, jak věci správně nazvu, nebo ne? Nebo mám čekat na to, až mi dáš povolení? Nikdy předtím, a ani nyní neskrývám, že jsem velkým odpůrcem stádničních (od slova stádo) církevních tezí, zázraků a klínů do hlav ovcí vrážených!! Tak nevím, proč bych měl opět, tak jako Ty, hrbit svá záda před něčím, co mi jest u konečníku? Ano, kdyby to byla vskutku hluboká pravda, tak je jasné, že sám budu jejím propagátorem! Pěkný den. Zbyněk P.
Garfi
Zbyňku,
11. 08. 2014 18:50

já myslím, že těmito komentáři víc než nepravosti v církvi odhaluješ sám sebe. Nespravedlností je všude plno, ale nadávky k ničemu nevedou.
Zbyněk P.
Pro Sylvii
11. 08. 2014 18:39

Zdravím Tě! Z části pravdu máš. Nesmí se ale vůbec zapomínat na tu historii! Jestliže bychom na ni nebrali zřetel, tak potom proč se ji vlastně učíme? Proč bychom se jí měli zaobírat? Když bychom, po čase řekli, je to promlčený, tak jsou čistí jako lílie. To v žádném případě! Je zapotřebí si včímati i současné historie! Kdy znásilnňují, kradou , podvádějí a dělají vše pro to, aby se jejich majetek ještě více rozrůstal! To znamená, že podporují i válečnou činnost, resp. zcela jasně podporují války! A také, proč bych měl bráti někoho na milost, když to byli právě oni (církev+USA), kdo podporovali lenina, a tím odsoudili mou dřívější rodinu k trestu smrti zastřelením pro VŘSR!! Né, to v žádném případě! Jsem mírumilovným člověkem, ale jsou věci a skutky, které se dají zapomenouti a omluvit, ale jsou zase takové, které se musejí dovyučtovat!
Sylvie, bohužel nevím, jestli náhodou záměrně zapomínáš na to, jak církev své majetky získávala! Říkám si, Ty a nevědět to? Je vskutku velmi úsměvné až směšné, když tvrdíš, že ten majetek církev získávala dobrovolně od šlechticů darem....!! Koukiám, že zcela zapomínáš, na dobu temna, na upalování, na křižácké války, atd..... A to, když říkám, že mají jíti do lomů, tak to proto, aby jednak si vyzkoušeli toho svého podělaného soudruhaboha, ale také proto, že nikdy manuálně nepracovali! A když píšeš, že né všichni jsou takovými, tak to máš pravdu, ale přesto, zpívali píseň svého pána z Vatikánu! Vím moc dobře, že byli velmi slušní církevníci na vesnicích... však také dlouho tam nezůstávali, neboť byli někam přemisťováni, jen proto, že nepřinášeli dostatečné množství peněz Vatikánu....!!!! Takže Sylvie, co mi tady vlastně chceš říci? Když všichni víme, že to byli vskutku pijavice a hajzli kluzský.......!!
Garfi
Zbyňku,
11. 08. 2014 18:20

kde prosím tě kde církev omlouvám? kde to čteš a proč to vidíš? Víš, argumentuješ tu vracením majetků, ale toto je duchovní web. A ta rétorika s doly je známa z dob komunistických. A všude jsou lidé dobří a moudří-a to i v církvi. A všude jsou lidé nedobří- a to i v církvi. jako prostě úplně všude na světě.:-)
Sylvia
No
11. 08. 2014 18:10

samozrejme, ze je dobre odhalovat historiu a pravdu. Tak jak o koncentrakoch za druhej svetovej, tak samozrejme zverstva sposobene cirkvou. Ale preco by som dnesnych knazov posielala do lomov a lamat uhlie, to my hlava neberie. Je medzi nimi dost slusnych ludi a dnesna cirkev ma svoju historiu, jak kazdy stat alebo akakolvek rodina. Takze ked budete Vas dedo knieza Vlad z Transilvanie (prosim precitat historiu), tak ja poslem Vase deti do lomu?

Nepride Vam to divne. Cirkve ziskala svoje majetky formou darou vacsinou od slachty. Bola vtedy taka doba. Desiatky, ktore platili ludia cirkvi neboli zas az taky prinost, jak obrovske majetky aristokracie.

A este jedna vec. Komu jako chcete tie majetky rozdat? Kto ma potom na ne narok? Stat sa vacsinou o tieto majetky nestaral a nechaval ich chatrat, cirkve si ich opravi a spristupni mnohe aj verejnosti. Uprimne niekedy dostat taky majetok je vacsi naklad, nez ho nemat vobec.

Chcete pranierovat dneska vsetkych Nemcov kvoli Hitlerovi? Mne tato logika pride zvratena. Ja mam sice na cirkve spadeno kvoli templarom, ale rozhodne by som neposielal do lomu nejakeho farara, ktory sa rozhodol zo svojich dovodov pre zivot, ktory zije a neviem, jak mu chcete dokazat, ze to mysli tak, jak papez zo stredoveku. Takze by som radsej uprednostnila zdravy rozum a nie hlupy fanatizmus.
Zbyněk P.
Garfíínko,
11. 08. 2014 18:07

je pěkné, že máš snahu zde něco napsat. To se mi líbí! Ale mrzí mne, že měříš vskutku věci různými metry! A navíc, byl jsem mnohokráte svědkem hyenismu církve, a to jak u svých blízkých, tak i u sebe samotného! Nicméně promiň mi, když Ti napíši, že ztrácíš svůj kredit tím, že zcela záměrně přehlížíš zla církve, a ještě je omlouváš. Bohužel jsme se dostali do stavu, kdy (jestli si vzpomínáš) si se mně snažila argumenty přesvědčovat o tom, že Iv je ta nejhorší, že ztrácela svůj kredit. Vidíš, neuplynulo moc dlouho času, jsme v podobné situaci s tím, že bohužel nyní se jedná o kredit Tvůj, který se kamsi ztrácí. Nezlob se na mne, není radno se vymlouvati na vše okolo, na dění kolem, atd..... Je zapotřebí si ujasnit, odkud to "zlo" přichází, kde má svůj zdroj! A toto jsi bohužel ještě nepochopila! Bohužel! Pěkný den. Zbyněk P.
Garfi
Iveto a Zbyňku,
11. 08. 2014 17:47

síla a touha někoho poslat do dolů mi nepřijde pozitivní. Zbyňku, Jak víš, že jde o pravdu? Jen to někdo napsal. Je to něčí článek a to, co tvrdí, jsou pro vás najednou fakta nezvratná. není to tím, že to s vámi souzní?:-) Když se objevují svědectví o UFO, fotky, film, cokoliv, zpochybňujete to. U tohoto jste nebyli, ale skálopevně věříte-neb věřit chcete. Klidně to může být i pravda, o to se nepřu. Mně se jen krajně nelíbí způsob prezentace a komentářů, který je horší, než když si na Nově pustím Zprávy, které jsou jak černá kronika. Stále jen rozdmýchávání špatných nálad, negací, nenávisti. Lepší je sem dát něco, co nás obohatí o nějaké poznání. Zla i v současnosti je přece víc než dost a mě nebaví číst cokoliv, co podněcuje k nenávisti vůči komukoliv. To je celé.:-) A to vy činíte a zrovna na tomto webu...
Adanom
Ivet
11. 08. 2014 17:45

Ale jdi ty brepto jedna, jsi jako male dite.

Co ty kricis dlouho do sveta? A Kde ? Tady na chatu? :D Nevim nic o tom ze by jsi byla vazena a celosvetove znama osobnost kricici do sveta cosi.
Bez se nejprve postavit na misto odkud budes slyset a mozna te uslysi i ti ktere ty nazyvad hluchymi ptronami. Jistojiste to nejsou vsichni ( ti hlusi podle tebe ) jak se naivne domnivas. Nebo ze by Nevhodne zvolene slovo.?!

Zbyněk P.
Garfíínko,
11. 08. 2014 17:33

Jestliže jsdi toho názoru, že proč se máme paplat v takových starých věcech, tak si jenom vzpomeň na onu zapráskanou církev, jak se i dnes domáhá majetku, který ji byl oprávněně zabaven před po druhé světové válce! A vidíš, jim to stojí za to, protože dostanou od státu desítek mld korun. Tak proč zrovna my bychom se nemohli těšit z toho, že aktér všech zel na tomto světě včetně doby temna, že dostane možná přes prsty, možná jej také třeba odstaví od jeho přecpaného koryta!!!! A ještě něco Garfíínko! Doposud jsi se ventilovala jako někdo, kdo nenechá dopustit na pravdu. Nic než PPRAVDA!! Tak proč najednou je Ti ta pravda poněkud ukradená, a vymlouváš to na starou dobu..... To poněkud nechápu!!!
iveta
gárfí
11. 08. 2014 17:22

vůbec se nedivím tvé reakci...jsi stále naivní a zmanipulovatelná osoba.
Nepostřehla jsi sílu a touhu v našich komentářích?ne,vidíš v tom jen negaci...:-))
Garfi
proti článku
11. 08. 2014 16:46

nemám nic, je třeba znát různé názory, spíš mi vadí ty komentáře, sálá z nich strašně negativní energie, cítím z nich nenávist.Proč se hrabat v negacích a ještě k tomu tak starých? K čemu nám to je dobré? Nemám pocit, že by nás toto mělo potěšit, povznést či nějak obohatit....
Zbyněk P.
Iv,
11. 08. 2014 16:03

ač bych velmi rád, tak nesouhlasím. Na celém světě jsou velice špatné silnice. Proto bych je nejdříve poslal do lomů, aby lámali a štípali kámen (na velmi drobnýkámen) a ten pak vlastnoručně dopravovali na silnice, kde by další skupina jej ručně pokládala na silnice. Hnedle bychom měli jistotu v tom, že by zesíleli, zhubli, a přestali míti choutky na věci druhých! A ukradl-li by snad někdo z nich něco, tak potom, ruka jeho šla by do spalovny a i tak přesto dříti by musel! Aby dokázal, že bůh jeho silným jest, který pomohl by mu v přežití. Pěkný den. Zbyněk P.
iveta
Zbyněšku
11. 08. 2014 15:59

dík,znárodním ti konto neva?? :-)))))
iveta
Zbyněšku
11. 08. 2014 15:53

já to vidím následovně....zabavit majetky Vatikánu s.r.o a spravedlivě rozdělit!
Poslat černoprdelníky fárat uhlí a to jsem na ně mooc hodná!
Křičím to do světa už sakra dlouho a nikdo mě neslyší,všichni jsou hluší jako patrony.
Zbyněk P.
Iv,
11. 08. 2014 15:51

piš si: číslo účtu : 12345678910 a pin jest: 6378.......
iveta
no jistě
11. 08. 2014 15:48

tak jo..pošli číslo konta a PIN...:-)))
Zbyněk P.
Do diskuse
11. 08. 2014 15:47

Ano, bohužel je tomu tak!! Tak snad už konečně si věřící uvědomí, jakému satanskému a ďábelskému spolku se propůjčili, komu že to věří a podporují jej! Konečně něco, čemu tleskám pro přinášející světlo! A neříkal náhodou JK ve svých projevech, že přišel bojovat s Ďáblem, a že tím Ďáblem jest církev? Kéž to konečně věřící pochopí a přestanou duchovně podporovat onu zrůdnost tím, že budou ustanou věřit církvi! Bože děkuji! Kéž by bylo vícero takových lidí, aby zfanatizovaní věřící uvědomili si tvrdou realitu, a pokusili se zlomit v sobě podporu onu! Pěkný den. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Iv,
11. 08. 2014 15:41

Není proč děkovat! Jen mi pošleš tři koruny šedesát haléřů, a budeme si vyrovnáni....... Pěkný den. Zbyněk P.
iveta
děkuji
11. 08. 2014 15:13

admine :-)