Články

Videa

Přelidnění - planeta Země - (komentáře)

mississippi
okolojdocí
4. 03. 2013 19:36

Tak mně napadá, jestli by nevyšlo levnějc udělat osvětu v rozvojových zemích a snížit porodnost. Vzhledem ke stále šastějším problémům s početí by to neměl být až zase takový problém.
okolojdouci
mississippi
1. 03. 2013 10:54

no nepritomnost pozemske atmosfery bude problem po cele vasi soustave takze zbejva jen par veci...

prizpusobit se zivotu ve skleniku a pod povrchem telesa...

terafomovat teleso coz jde u teles od velikosti Marsu jinak nelze udrzet dostatecny tlak vzuchu vzhledem k male gravitaci a i na Marsu by se pak dychalo podobne jako nekde v Tibetu...

najit vhodnejsi teleso a prestehovat se...

postavit vlastni teleso nejcasteji se uvazuje o kruhove trubce nebo postavit vlastni planetu jako je "Hvezda smrti"...

nebo vyhynout...
mississippi
Jen malý dotaz
28. 02. 2013 21:36

Jo dejme tomu, že se podaří osídlit nějakou planetu. A pěstovat tam dostatek něčeho, co se dá sežrat, ale pokud bude bez atmosféry a lidi budou žít něke zavřený, co tam budou dělat?
okolojdouci
Dana P.
28. 02. 2013 17:49

je jasne ze mnoho veci bude nutne poznat mnohe technologie prepracovat nektere teorie upravit jen sem chtel poukazat na to jak neefektivne se pouzivaji penize...
otazku pravdivosti antropogeneze bych tu nejak moc neresil v tomto hledu mam naprosto jiny nazor nez maji ucebnice ale to je na jine tema...
a ohledne skleniku to je jedna z mala Mesicnich inovaci ktera se uspesne pouziva jiz dnes a stale ve vetsim meritku... ono je toho opravdu malo co by neslo na Mesici produkovat a u mnohych plodin by byla produkce nekolika nasobna nez produkce na teto planete... jedinym zasadnim rozdilem je pouze gravitace a pokud se clovek smiri s tim ze uz se na Zem nevrati tak mu nebude vadit ani to...
ale nepredpokladam ze se clovek presune na Mesic Mars ci jinam ze dne na den ale ze tento poces potrva desitky ci stovky let a v prubehu "stehovani" bude nachazet stale nove prekazky ale take zjistovat jak je resit... ale mozna nam stestena pomuze a predela Mars na teplou planetu s oceanem tekute vody... pokud se tedy komete "C/2013 A1" 19.10.2014 podari zasahnout Mars otevre se lidstvu idealni moznost teraformace Marsu:)
Dana P.
okolojdouci
28. 02. 2013 12:46

je fakt, že mnoho fantazií se proměnilo ve skutečnost, ale na technologie, které nám umožní žít a přežít někde jinde ve Vesmíru (pokud by tam náhodou nebyla atmosféra atd. jako zde),ve formě v jaké jsme tu na Zemi prostě zvyklí, si lidstvo určitě ještě hodně dlouho počká. Já věřím, že hodně toho čeká na objevení, o tom se nám teď jistě ani nezdá.
Mimochodem, dával jsi dobrý pozor v biologii, ale myslím, že ty evoluční poznatky co do nás hustili jsou už dávno překonané...člověk tu určitě běhá daleko víc než 40000 let...holt hodně věcí bylo jinak než nás učili :o)
A ty skleníky, no, dobrá teorie, ale obávám se, že jenom teorie, náš organismus potřebuje daleko víc k přežití než jenom mrkev a rajče
okolojdouci
Sylvia
28. 02. 2013 9:46

nejak nechapu co s tim ma spolecneho evoluce cloveka ten tu zacal behat pred nejakejma 40ti tisci lety a pred 20ti tis lety uz byl rozlezlej po cele planete pred nejakejma 8mi tis lety zacal utvaret kralovstvi coz se prakticky nezmenilo do dnes ale za poslednich sto let zmenil spolecnost k nepoznani a za poslednich 50 let uz se dostal az na Mesic a jeho stroje na vetsinu planet... to co ja popisuju neni budoucnost ale minulost ktera mohla bejt dnesni soucasnosti ale neni ne pro to ze to neumime ale proto ze na to nemame penize ktere se zbytecne utraceji jinde - kcemu je dobre napriklad utratit 23tehdejsich miliard dolaru za vyvoj B-2 Spirit a pak postavit pouhejch 21 stroju za vice nez miliardu kus kdyz Pardubicka Tesla pet let pred tim uplacala Tamaru schopnou najit cokoliv "stealth" na vzdalenost cca 500km a to je este mobilni (jedna Tamara cetuje na 8mi Tatrovkach) tim celou investici cca 50miliard dolaru armady USA za b-2 poslala do haje a spolu s ni vlastne vse "stealth" co USAF ma a to sou ty prachy ktere slo pouzit na vesmirnej pruzkum a dnes o 30 pozdeji by uz bylo normalni ze je nejaka stala zakladna na Mesici i kdyz treba jen pro pet deset lidi a ze se roboticky doluji asteroidy ale mame bombardery a atomovky tanky a jine dulezite zbrane a tak na pobyt na Mesici nahlizime jako na neco nerealneho neco z budoucnosti... ale pristat na Mesici slo i pred 44ti lety ikdz byl modul Eagle jen krabice z alobalu rizena pocitacem blbejsim nez ma dnes pracka... slo to protoze se chtelo...
Sylvia
Okolojdouci
28. 02. 2013 8:19

Ale ano, ale toho sa Ty a ani Tvoje vnucata podla mna este nedoziju, preto pisem, ze je to teoria. Ale za par tisic rokov sa moze stat cokolvek, evolucia cloveka, ze clovek bude mono prezivat v inych podmienkach a vsetky skleniky a stroje budu irelevantne. Pises o buducnosti s tym, co mame k dispozicii teraz a to nejde.
lup
....
28. 02. 2013 8:01

Pridám do diskusie....

Čo je to za zvrátený svet, keď na jednej strane zomierajú ľudia hladom a na druhej strane Európska únia platí poľnohospodárom za to, že nechá pôdu neobrobenú ??!!

Myslím, že je otázka času, kedy ľudstvo vyčerpá zdroje prírodných surovín a neviem na akej úrovni potom ostane.

Ľutujem ľudí žijúcich v Afrike, kde sa prakticky na celom kontinente bojuje. Ale položme si otázku: keď tam boli bieli kolonizátori, boli tam vojny? Domorodé obyvateľstvo bolo bielymi vykorisťované. Dnes? Kolonizátori odišli a domorodci sa neustále mydlia medzi sebou v túžbe po moci. Dokázali by ste splodiť desať detí za situácie, že nevládzete uživiť dve-tri? Nie je to nezodpovedné zo strany dospelých? Samozrejme, že táto problematika je podstatne zložitejšia. Neviem, či samotné vzdelanie niečo dokáže urobiť s predsudkami a mentalitou domorodcov.

Fakt je, či tomu veríme alebo nie, že svet ovláda určitá skupina ľudí, ktorej všetci ostatní ľudia sú u ... (dosaďte si čo chcete).
Nechcem, aby môj príspevok vyznel nenávistne, rasisticky, politicky,..., ale pozrite si, prečítajte si a urobte si názor na chod sveta za posledných pár desaťročí.

http://www.radioislam.org/protocols/slovakia.htm

http://www.youtube.com/watch?v=dT0HBfBnSeE

http://www.youtube.com/watch?v=EM31myP0tqE

https://www.youtube.com/watch?v=an3A3hRA8_M
iveta
přesně tak okolojdouci
28. 02. 2013 6:43

takže co je teď pro někoho chápáno jako fikce,může být za pár let realita. :-))
okolojdouci
Sylvia
28. 02. 2013 0:32

„Neexistuje duvod, proc by kdokoli chtel mit doma neco jako pocitac“
rekl v roce 1977 Kenneth Harry Olsen(1926-2011) prezident, reditel a zakladatel spolecnosti Digital Equipment Corporation
Sylvia
Okolojdouci
27. 02. 2013 23:47

Vsetko, co tu pises je mozne len teoreticky, prakticky ale ani nahodou a myslis, ze aj Ty sam velmi dobre vies, ze fyzicky zivot mimo tuto planetu mozny proste neni, aj keby sa skumali neviem ako podmienky. Ono je lahsie totiz meditovat a filozofovat a mudrovat nad niecim a potom to previest do praxe. Takze zivot na mesiaci nie a ani jeden argument, co si pisal Dane, nebol vlastne argument. Ked by bolo tak lahke ziskavat zlato z asteroidu a dostat sa k zelezu, jak tvrdis, tak by pazravi tohto sveta to uz davno urobili. Miesta je vo vesmire dost, ale nie pre nas...ale mozno ked budes meditovat nad tym dlhsie tak vyletis v astralnej podobe a potom v tom vesmire mozes pobyvat.
okolojdouci
...
27. 02. 2013 23:25

no jiste bude nutne poridit velikost umernou populaci taky bude rozhodovat plodina tedy jeji druh a geneticka uprava navic nebude nutne se omezovat pouze na "travu" bude mozno obcas dostat na talir i nejakou tu rybu ci skeble ty se budou odchovavat v nadrzich na uzitkovou vodu nebo jako soucast hydroponiho pestovani rostlin k sehnani bude i med od vcel v tech sklenicich a pri kompostaci lidskeho "bio" odpadu lze produkovat i nejake ty houby jako hliva ci zampion a nemluve o moznosti prokukovat svalove bunky na nejaky ten rizek ikdyz dnesni "zkumavkove" mnozene maso se podoba vice pastice...
Dana P.
jojo
27. 02. 2013 22:41

skleníková zelenina - bez chutě, bez vůně, jen ta barva nás ošálí, že to bude poživatelné :o)
Okolojdouci a jak velké skleníky by jsi myslel - pro kolik tak lidí???
okolojdouci
...
27. 02. 2013 22:23

s vhodnym sklenikem spravne umistenym pujde pestovat skoro vse nejen rasy - uz dnes se takto produkuje mnoho druhu zeleniny a na polarnich oblastech Mesice nastava noc jen 2x az 3x za rok a ta noc je dlouha max 2 hodiny :)
mississippi
:-))
27. 02. 2013 21:07

Předpokládám, že to zvířectvo chceš živé. Takže ne lovit, ale chovat?? :-)) Co tam na tom měsíci chtěj jíst. Jasně, že se tam dá něco vypěstovat, třeba mořská řasa a zároveň to využijí k reciklaci vzduchu. Ale co se z toho dá uvařit??
iveta
splašíme
27. 02. 2013 20:48

nějakou tu kravku a nějaké to sele a slépky,nasadíme brambory a budeme hospodařit. :-))
iveta
samozřejmě
27. 02. 2013 20:45

já hodlám udržovat oheň,jsem nesmírnej palič :-))
mississippi
Hlásím
27. 02. 2013 20:31

se dobrovolně do? no jak jste to nazvali "pravěku" na zemi. Jen ať jich odletí co nejvíc. Přidá se někdo?? :-))
okolojdouci
...
27. 02. 2013 20:21

"Podmínky pro život na Měsíci nejsou."
no ovsem podminky pro pozemskej zivot jak jej zname je potreba vytvorit...

"Nikdo zatím nezná technologii jak to udělat, aby se tam člověk nemusel pohybovat v těžkém skafandru a riskovat, že mu zahapruje kyslík..."
technologie je znama jiz mnoho let a pokud jde o skafandr tak ten tam ma jen sestinovou vahu:)

"Asi diskutabilní, příliš drahá doprava a těžba."
cena za dopravu kila materialu na Mesic je celkem stejna jako na vysokou obeznou drahu - tedy pokud bude mit rekneme malou orbitalni lod na HEO(high Earth orbit) pak jiz potrebujete k ceste na Mesic silu stovnatelnou s kopnutim do balonu...

"Proč Američané stopli lety na Měsíc, byli tam naposled před 40 lety?"
pro nezajem verejnosti a cene za jednu cestu - protoze slo o statni zakazku a tak kazda firma nauctovala statu co jen mohla...

"Kdyby s tím začali, věděli bychom, že je to reálné, oni neinvestují nikam, kde by nebyla návratnost a navrch s tučným ziskem."
NASA s tim jiz zacala - zatim posledni snaha byl Obamou zruseny program Constellation

"Další možná místa ve Vesmíru zřejmě budou, ale kde?"
vesmir je fakt velkej a mista je dost :)

"Především zatím příliš daleko pro nás"
ani moc ne - nejblizsi tvale obydlene misto je od Zeme vzdalene nejakych 400km a rika se mu ISS...
Dana P.
okolojdouci
27. 02. 2013 19:43

jenomže!!! Podmínky pro život na Měsíci nejsou. Nikdo zatím nezná technologii jak to udělat, aby se tam člověk nemusel pohybovat v těžkém skafandru a riskovat, že mu zahapruje kyslík... a investice do nerostného bohatství? Asi diskutabilní, příliš drahá doprava a těžba. Proč Američané stopli lety na Měsíc, byli tam naposled před 40 lety? To je jasný signál. Kdyby s tím začali, věděli bychom, že je to reálné, oni neinvestují nikam, kde by nebyla návratnost a navrch s tučným ziskem. Další možná místa ve Vesmíru zřejmě budou, ale kde? Především zatím příliš daleko pro nás
okolojdouci
...
27. 02. 2013 16:23

jisteze majitele zbrojniho prumyslu nezavrou fabriky ale pokud uz ma nekdo prostredky na sesroubovani letadla ponorky ci pozemniho obrnence ma jiste dost moznosti sestavit stroje co treba na mesici budou "zrat" tamni pisek a "sra.." ehm produkovat cihly na postaveni nejakeho iglu do ktereho by se nafoukl nejaky balon ve kterem by se dalo v zacatcich zit... a pokud jde o bankere ti opravdu ovladaji svet a bylo by hloupe ocekavat ze se to zmeni ovsem jim zalezi na zisku a pokud by kolonizace mesice ci tezba vesmirneho kameni znamenala zisk pak jejich investice potecou timto smerem a mene tim zbrojnim coz by zase vedlo zbrojare k vesmirnym technologiim... prece fabrika na tanky muze klidne delat stroje pro mesicni stavby - neni jiste nutne aby tam jezdila dve tri auticka za miliardy kus kdyz jich tam muze bejt tisice za par stovek - jedinej soucasnej problem je cesta presneji prvnich par kilometru vzduchem ale pokud by treba USA zverejnila svou soucasnou tajnou leteckou techniku jiste by to posunulo znalosti celeho sveta a treba by nejaky vedator rekneme z indie prisel s napadem jak levne cestovat na orbit (nemluvim zrovna o letajicich talirich ale posledni "novinka" pilotovaneho letadla je B-2 Spirit uverejnenej roku 1989 a ja opravdu neverim ze za tech nejakejch 25 let nemaji neco lepsiho...)
iveta
tak
27. 02. 2013 15:47

jsem mrkla na tento dokument a mohu za sebe říct že je to lehce nadsazené,plno věcí tam neřekli a jen polehoučku straší lidi.
Každopádně si myslím že příroda a člověk se s tím dokáže poprat.
Perun souhlas s tebou....není nic lepšího než žít v souladu s přírodou.
Okolojdoucí co když to tak dopadne?? a nebo co když konečně začneme využívat tyto vesmírné zdroje pro naši planetu?příjdeme na to jakým způsobem.
Perun
Pro houba
27. 02. 2013 15:01

Kdybych se zabil tak jedinej člověk nic nezmuže když umře.
Já patřím mezi ty co se snaží přírodu chránit a zamezit její likvidaci. Kdysi jsem si o Greenpeace myslel že to jsou kytičkáři , ale není to tak jen dávaj najevo že devastace přírody a zvířat je hnus a jedinej kdo je očerňuje jsou ti boháči , a rvou do novin nesmysle ,aby v očích veřejnosti vypadali jako banda šašků. Jsem zvědav jestli ty jsi někdy udělal něco prospěšnýho? A děti ano chci , ale určitě je nebudu vychovávat ve smyslu Tvoje víra spočívá v penězích a kapitalismu.
Nejsvobodnější lidi na planetě jsou ti co žijí mimo dosah civilizace toť třeba Indiáni v deštných pralesých. Pak to tam vybagruje banda prasat, nahrnou tam misionáře aby jim vymyli mozek a rvou jim do hlav , že jim nabízejí místo ve městech , že peníze jsou fajn a budou se mýt líp. Ti co na to přistoupili nejen ,že zpřetrhali svoje tradice , ale už nežijí tak dobře jako předtím.

A myslím si , že se není za co stydět , když už člověk má dost parazitů, bankéřů, globalistů a dalších co jen dokáží ničit.

Pro Okolojdoucí- To si napsal dobře s těma zdrojema mimo naši planetu...
Dana P.
...zapomněla
27. 02. 2013 13:24

jsem ještě přidat další důležité parazity : bankéře...
Dana P.
okolojdoucí
27. 02. 2013 13:13

není zájem a proč by měl být? Zbrojení je pro určité skupiny lidí teď a tady zdrojem obrovských zisků - výrobci, obchodníci, vojenské mašinérie... že se zbraně nedají jíst a dvě třetiny lidstva chcípají hlady? no a co? Zajímá je to? Proč by mělo? Mají svoje jisté, o tom "my" nemáme šanci rozhodovat. A jestli mají někde hlad bídné podmínky k životu?
Krédo těchto vlivných skupin jak vidím je asi takové : "pomůžeme" těm chudákům - jestli zrovna nemůžeme najít dobrý důvod tam s vojáky vtrhnout a udělat jim tam pro jejich dobro nějaký převrat, tak jim aspoň dodáme zbraně, oni už se ti "pitomci" budou vyvražďovat sami...
okolojdouci
...
27. 02. 2013 11:51

lidi je hodne a mista malo... a co na to koukat obracene - mista je spousta lidi malo jen ne na teto planete - uprime verim ze za sumu kterou staty investuji pouze do zbrojeni se da poridit pekna "osada" na mesicnim povrchu pro desetitisice lidi protoze jedina mozna cesta lidstva je v opusteni rodne hroudy... ono se porad keca o tom jak je osidlovani vesmiru drahe ale porad se zbroji... v kosmu je vseho dost a zdarma tak proc slozite kopat zeleznou rudu nicit prirodu kdyz kazdej druhej sutr v kosmu je skoro ciste zelezo - proc zamorovat vodni zdroje jedovatejma latkama pri tezbe zlata kdyz prumernej asteroid obsahuje vic zlata nez se vytezi za deset let na teto planete - voda je jedna z nejbeznejsich sloucenin vesmiru a kolem nas leta v kometach kilometry krychlove ledu ze ktere se da snadno pripravit nejen voda ale hlavne kyslik a sama nase hvezda za jednu jedinou vterinu uvolni do prostoru tolik energie co by soucasne lidsto spotrebovavalo tisice let - takze muj nazor je ten ze "moderni" lidstvo by se melo proste odstehovat a zanechat tuto planetu prirode a kmenum lidi zijici v dobe kamenne a maximalne obcas prijet "na dovolenou"... :)
Houba
pro Peruna
26. 02. 2013 23:39

Proč píšeš o lidech, jako by to byli "oni"? Pořád píšeš, že si myslíš, že by bylo lepší, aby spousta lidí násilím zemřela a tím vzniknul prostor přírodě a lepší podmínky pro těch pár přeživších šťastlivců. Tak proč teda nezačneš u sebe a nezabiješ se? (Prosím, nedělej to ;-) ) A taky předpokládám, že nemáš a nikdy nebudeš mít děti. Je to tak?
Dana P.
missi
26. 02. 2013 23:27

a možné je, že to ani divné není - jen té chemie v té naší civilizaci co do sebe vstřebáváme, hlavně v jídle, to se prostě musí nějak projevit. A k tomu různé zdroje záření...anebo je cesta "bílé rasy" u konce a Zemi mají ovládnout jiné rasy? Řekla bych, že to k tomu směřuje...
mississippi
Dana P.
26. 02. 2013 22:12

Jo je to divné. Tento problém se týká z větší šásti nejspíš mužů ve vyspělejšíš zemích. No někde je něco špatně :-((
Dana P.
missi
26. 02. 2013 21:31

já mám ale pocit jak říkáš, že střílí slepejma, že u některých etnik tento problém není... :o) naopak
mississippi
Houba
26. 02. 2013 20:46

Souhlasím s Tebou. Rozvajové země jsou velký problém. Není tam vzácnost, i deset dětí a to je trochu moc. Jinak ono to asi nebude tak horké, vzhledem k tomu, že jaksi čím dál víc chlapů střílí slepejma. Tak bych naopak očekával radikální pokles porodnosti. A umělé oplodnění není taky stopro. :-)
Perun
Třeba černobyl
26. 02. 2013 19:58

Viděl jsem dokument jak i po tom co je tam radiace se tam vrací zvířata které by byli lidmi loveni nebo opět vyhubení,či vytlačení, příroda se opět chopila moci a je tam krásná krajina právě proto že tam nezasahuje člověk...
Navíc opět ta populace poroste ještě rychleji a když tu semka jak oni psali pošlou dalších 54 milionů lidí z afriky a arabských zemí tak se ještě víc všechno zkomplikuje. A i když zdrojů máme dost není jich nekonečno a jednou tak či tak dojdou.
A globalizace sama o sobě je to nejhorší svinstvo co může být. Ti zbohatlíci chcou jen šedou masu lidí bez názoru bez ničeho jen hlavně ať se jim sypou prachy.
Houba
nesouhlas
26. 02. 2013 18:56

Nám tady v Evropě zdaleka nedochází zdroje tak moc jako jinde ve světě. Imigrace lidí z Afriky sice způsobí, že se budem v Evropě mít hůř, ale z globálního hlediska mi to připadá jako pozitivní krok, protože se tím spoustě lidí pomůže.
Já na new world order nevěřím, ale to co píšeš je zvláštní a smutné. Chtěl bys zemřít na následky ozáření, nebo chemickou zbraní? Tohle ti fakt připadá pozitivní? :-) Myslíš, že by nukleární zbraně zachránily přírodu? :-)
Kdyby rozvojové země nebyly tak zaostalé, tak by tam lidi neměli tolik dětí a problém s přelidněním by mizel. Podle mě by bylo řešení právě to, kdyby se svět víc sjednotil a neexistovalo vykořisťování chudých států bohatýma a kontrast mezi chudobou a blahobytem apod. Vznikla by nějaká podpora vzdělání, práce apod. v rozvojových zemích. Ale pro většinu lidí tady na západě je zatím přijatelnější varianta nechat ty chudé množit se a umírat. Protože pro typického Evropana jsou to "oni" a není to jejich problém. Trvalé řešení je podle mě v duchovním rozvoji lidstva. Zkrátka aby se postupně stíral rozdíl mezi "já" a "oni".
Dana P.
Perune
25. 02. 2013 23:50

smutná pravda :o(
Perun
No asi takhle
25. 02. 2013 11:19

Než vidět zemi totálně zdevastovanou ještě víc než je teďka a téměř všechny nevinné zvířata být vyhubeny. Tak doufám , že se lidi zničí dřív než toto všechno nastane.
Plno lidí dneska pořád vyhledává co ten New world order je zač, a poukazuje na to co dělá.
Já sám sem viděl dokumenty kde říkali , že jejich představa je aby se lidstvo zmenšilo na celkový počet 2 miliardy na planetě.
Pokud to zachrání přírodu a zastaví vyhubení dalších živočišných druhů tak říkám proč ne.
Sice je to drastické řešení co oni chcou dělat , ale si vemte , že pokud se lidi budou rodit takovou rychlostí a bude jich tu dvojnásobek tak mnohem víc lidí bude trpět než kdyby nás teďka všechny vyhubili nervovýma a jadernýma zbraněma.
A můžem si za to samy. Proč když nám docházejí téměř všechny zdroje už nyní ,a není práce proč teda semka povolujem ohromnou imigraci lidí z Afriky? Podle EU co psali minulý rok chcou během několika let sem nastěhovat do Evropy dalších 54 milionů přistěhovalců.To znamená větší chudoba, víc násilí a víc mrtvých. Sečtěno podtrženo humanismus zabíjí v ohromné míře. Lidstvo se neumí poučit z chyb a hodnoty které by nám zajistili dlouhé přežití na této planetě jsou dávno mrtvé.