Články

Kontakty se záhrobím

Fantómové telefonáty - (komentáře)

akna
Vysvětlí mi to někdo ?
15. 06. 2016 17:41

Tatínek ležel si třičtvrtě roku na LDN.Byl veselý a kdyby mohl chodit,tak bylv 82 letech ještě "Jura" . Každý den jsme si v šest hodin večer telefonovali. Jednou jsem mu volala a nebral mi telefon. "To je divné",říkala jsem si,"Asi si nějak vypnul zvonění nebo co... "Druhý den jsem mu už od pěti volala ,ale tatínek pořád telefon nezvedal. V šest hodin a pět minut telefon začal zvonit,ale než jsem k němu doběhla,tak zvonit přestal.Podívala jsem se na telefon a měla jsem nepřijatý hovor od tatínka. Spadl mi kámen ze srdce a volala jsem zpět,ale telefon nikdo nezvedal. Asi za deset minut mi volal tatínkovo lékař,že tatínek v šest hodin umřel. Do dneška si nedovedu vysvětlit,jak jsem mohla mít nepřijatý hovor od tatínka.Ptala jsem se dcery (je zdravotní sestřička) jestli mi nemohla volat nějaká sestřička. Ta mi to vyvrátila,že sestřičky nesmí volat a že věci uklízejí až později,kdy člověk zemře. Tak si to vysvětluji tak,že se tatínek se mnou tímto způsobem rozloučil.

meroh
technická vada
15. 07. 2012 9:16

Mamce se pokazil mobil tak, že místo mluvení ji pípalo tomu komu volala. Po opravě ok. Neříkám že nemůže "strašit" v ele. sp!otřebičích
garias
lup
27. 06. 2012 8:20

Tak vidíš, práve si to potvrdil :D Pre teba je dôležité či je tvoj príbeh pravdivý a nie či ja mu verím alebo nie. Nieje tak? Som presvedčený že máš radšej pravdivosť svojho príbehu, než či mu nejaký garias verí alebo nie a tak je to správne !
lup
Garias
27. 06. 2012 7:17

Ano, máš pravdu. Je dôležité, či je príbeh pravdivý aleno nie. Ale takto som to napísal zámerne. Keď som tu totiž v minulosti napísal v diskusii vlastnú skúsenosť - udalosti po otcovej smrti - tak mi tu jeden mladík z juhozápadného Slovenska neveril a písal, že si vymýšľam. :-)

Som presvedčený, že ľudia príbehy uverejnené na tomto webe nevymýšľajú, ale píšu skúsenosti, či už vlastné alebo sprostredkované.
garias
lup
26. 06. 2012 22:33

Povedal si pravý opak.
garias
lup
26. 06. 2012 22:33

Ale to nehovoríš pravdu. Dôležité je či je príbeh pravdivý, nie či mu veríš alebo nie. To nieje dôležité pre iného človeka.
lup
....
26. 06. 2012 22:17

Garias
Sú len dve možnosti: príbehy sú, alebo nie sú pravdivé.
Záleží len na nás, či príbehom veriť budeme alebo nie.

Ale ak podobný príbeh zažije človek, potom verí aj ostatným.
S pozdravom LuP
garias
lup
26. 06. 2012 15:21

Takýchto príbehov je omnoho viac, doslova tisíce. Sú na to aj rôzne knihy kde sú nejako zhrnuté do kapitol. Či sa jedná o skutočné príbehy, alebo len nejaká časť, to už neviem.
lup
do diskusie
26. 06. 2012 8:39

Presne taký príbeh, ako píše Adanom, som pred niekoľkými rokmi čítal v časopise Slovenka.

V zozname mala manžela zapísaného "Volá Laco". Keď otvárala dcére bránu v deň smrti manžela, zazvonil jej manželov mobil, ktorý mala vo vrecku s textom: "Volá Laco". Dcéra potvrdila text. Mobil vypli, ale o chvíľu zazvonil manželkin mobil a na displeji bola opäť hláška: "Volá Laco". Bola to rozlúčka práve zosnulého manžela?
S pozdravom LuP
garias
Lea
25. 06. 2012 23:57

Tak to už potom fakt neviem.
Lea
karlik - garias
25. 06. 2012 23:47

Možná to tak v mnoha případech je, ale ne odpojený telefon operátorem.. :o(
garias
karlik
25. 06. 2012 16:09

No jasné, tiež si myslím že sú to tie samovytáčajúce systémy. Ktoré posielajú zákazníkom napríklad sms správy, reklamy apod.
karlik
procházení rozsahu čísel
25. 06. 2012 11:29

Většina jevů, kdy zazvoní telefon, a na druhé straně se nikdo neozývá, má asi docela prosté vysvětlení. Slyšel jsem, že za to obvykle mohou naprogramované automaty, které systematicky procházejí čísla v určitém rozsahu a hledají existující. Vytvářejí tak databáze, které jsou pak prodávány různým společnostem, co otravujou s marketingovejma výzkumama, atd. Ve vetšině případů prý automat zvládne oveřit existenci čísla, ještě než stihne telefon zazvonit a přeruší spojení. Občas se ale podobné pokusy projeví krátkým zazvoněním a šumem po zvednutí.
Adanom
Jednou
25. 06. 2012 9:29

Pred mnoha lety kdy me zemrel pritel, tak behem noci po jeho pohrbu se v pokoji v kterem jsem spala ( nejen ja sama) rozezvonil budik. Byl to takovej ten budik co jakmile jednou zamacknete tak Vam znova budit nebude. Ten budik byl zamacknutej presto zacal zvonit po chvili znovu. Byl opet zamacknutej a zazvonil potreti a naposledy.
Nikdo ten budik nenaridil. Tenhle budik ani nemohl trikrat zvonit kdyz byl zamacknutej. Zvonil v jinou dobu nez ukazovala narizovana mala rucicka.
Nikdo krome me kdo spal v tom pokoji o tom rano nechtel vubec mluvit. Vsichni meli neprijemny pocit protoze to neslo vysvetlit. :)
Veci se deji. :-)
Lea
Volání na mobil..
24. 06. 2012 22:47

V mobilu jsem měla pro přítele speciální a jedinečné vyzvánění, které když se ozvalo, dokázalo mě vzburcovat i z nejhlubšího spánku. Už je to pár let co přítel zemřel. Asi týden poté jsem seděla s kamarádkou večer a mluvily jsme o něm. A v tom se mobil rozsvítil, začal vinrovat a hrát onu melodii. Vyděšeně jsme na sebe s kamarádkou koukaly a nevím, jestli bych našla odvahu se zvednout a jít se podívat. Ale on zazvonil jen tak na pár vteřin a stichl. Šla jsem k němu a bála se podívat, co to bylo. Byl tam zmeškaný hovor, ale když jsem zmáčkla klávesu, abych věděla, zmeškaný hovor zmizel. Nebyl ani v protokolu. Když jsem zavolala zpátky, nešlo to, byl nedostupný, odhlášený. Kdyby u mě neseděla kamarádka, myslela bych si, že blázním...
mississippi
Perchta
24. 06. 2012 18:10

A pak, že nestraší. Fakt divný. :-)
Perchta
garias
24. 06. 2012 10:11

Je možný, že ten mobil (její) prostě a jednoduše nějakým způsobem blbne. Nicméně je to docela zajímavý :)
Perchta
mississippi
24. 06. 2012 10:09

Koukala. U mě žádný hovor neproběhl a u ní tam skutečně 2x zmeškané volání měla, jednou prázdnou sms, které ale u mě odeslaná nebyla...
mississippi
Perchta
23. 06. 2012 12:10

A zkoušela si kouknout do výpisu volání? Jak u sebe, tak u babičky?
Mně se zas celkem často stává, že chci někomu zavolat a když sáhnu po telefonu, on zazvoní a volá mi ten, komu jsem chtěl volat.
garias
..
23. 06. 2012 11:55

Ak žije sama...tam malo byť.
garias
Perchta
23. 06. 2012 11:54

Ak žije tak je možné že volá preto, aby si proste s niekym pokecala v dlhej chvíle. A najskôr niekomu koho má rada. Akože ja by som to videl takto z vyššieho stupňa, než si myslieť že to robí iba mobil.
Perchta
gari
23. 06. 2012 11:37

joo, žije sama. Ale celý je to divnější o to, že ona si sama z mobilu "vytáhnout" - je dost stará a naprostý technický antitalent, kdo jí volal, ale v tomhle případě, se jí to na displaji prý prostě nějak samo ukáže moje jméno, sama bych to chtěla vidět... A když jí skutečně volám a zmeškaný hovor má doopravdy, tak to nikdy neví...
garias
Perchta
23. 06. 2012 8:59

Babička žije sama?
Perchta
ahoj
23. 06. 2012 8:50

omlouvám se, že píšu až teď, nebývám často doma...
V poslední době se mi stává, že když myslím na babičku, tak ona mi pak třeba za 2 hodiny zavolá, že má ode mě zmeškaný volání, stalo se to už 3x možná i víckrát, příjde mi to docela zajímavý. S nikým jiným se mi tohle neděje....
daiterr
-
22. 06. 2012 10:27

mám dva zajímavé postřehy.

1 - bývalý známý, co jel v nějaké sektě, si usmyslel, že mě tam musí dostat stůj co stůj. Marně jsem mu vymlouval ten jeho nápad s tím, že nějaké sekty jsou mi totálně u p*dele, ať to ani nezkouší. No dohádali jsme se tehdy tak, že jsem mu málem dal přes hubu.

Jenže co zas čert nechtěl - ten bývalý známý si usmyslel, že mi zavolá někdy v noci a že mě zkusí ukecat. No a jak vytočil to moje číslo, tak telefon se mu taky odpálil, něco jako u Mississippiho - v servisu se divili, jak je to možné.

Ten bývalý známý se pak nechal slyšet, že už mi nikdy volat nebude, že určitě používám nějakou magii a že jsem mu zničil founa :o))

Zdá se, že spíš měl v sobě nahromaděné tolik energie na to lanaření, že si to odpálil sám.. Známá zas tvrdí, že mám asi dobrého ochránce.. Každopádně si myslím, že ta nahromaděná energie dělá svoje. Člověk, hlavně jak je nervní, tak dokáže shodit i počítač do "modré smrti" a to říká hodně ajťáků, že se s tímto setkali.

2 - případ kamarádky - taky měla ty takzvaně "tiché" hovory, kdy zvedla telefon a na druhé straně ticho jako v hrobě.. Dodnes neví, jestli někdo zjišťoval, zda je doma a podobně, jisté je, že ji otravoval docela často skoro každý den, až měla strach brát hovory.

Tohle se dozvěděla její kámoška, která je dost rázná a tak jednoho krásného dne, zrovna když u ní byla na pokec a asi po pátém takovém zazvonění, kdy se na druhé straně nikdo neozýval a jen tam tiše šumělo, tak po šesté to vzala ta její kámoška, zkusila své rázné "haló.. kdo je tam.." a když se nic neozvalo, tak začala ječet tak hlasitě a strašlivě do toho telefonu, že na druhé straně se okamžitě ozvalo "cvak.." a od té chvíle už nikdy nikdo takto nevolal, ani neotravoval.

Takže kdoví, jestli to nebyl nějaký šmírák a jestli jej to ječení neodradilo.. Osobně si myslím, že pokud to někdo dělal schválně, tak to zaječení nečekal a už má strach to zkoušet znovu. Lidi jsou zkrátka různí.

Taky to prý někdy dělá problém na ústředně, že vytáčí jedno číslo dokola, ale pochybuju, že by ústředna reagovala na ječení..
lup
k téme
22. 06. 2012 7:23

Mal som možnosť prečítať v časopisoch 3-4 podobné príbehy, ako sú uvedené v článku. Odohrali na Slovensku. Písali ich aktéri príbehov. Nepamätám si, či overovali telefonáty cez operátorov.
LuP
iveta
ano perchto
22. 06. 2012 7:16

povídej
Dana P.
Perchto
22. 06. 2012 0:01

ještě jsi nám neřekla jaký zážitek máš ty sama. Aspoň si myslím, že jsi to sem dala z nějakého důvodu?
mississippi
iveta
21. 06. 2012 21:10

Ne , ale i tak jsem byl překvapený, když jsem viděl ty škvarky, co mi ukazovali v tom servisu a přitom plastový kryt byl netknutý.
Ale jsem rád, že se tenkrát neozval.
iveta
missi
21. 06. 2012 17:53

měl si ten telefon v době sebevraždy k kapse?
mississippi
garias
21. 06. 2012 17:49

Prostě najednou blik a bylo po něm.
V servisu mi řekli, že vypadá ve vnitř, jak po zásahu bleskem. Ale ani nezasmrděl. Byl v ještě v záruce a tak vyměnili vnitřek včetně displeje a baterky. Použitelné byly jen plasty. Zbytek se prostě upekl.
garias
...
21. 06. 2012 17:29

Ako myslíš že upiekol?
mississippi
iveta
21. 06. 2012 17:19

Protože jsem hlava děravá, tak hodně používám v mobilu záznami v kalendáři. A tak jsem si i uložil na datum 26.8. připomínku jedné pro mne dost důležité události. Ta věc mne trápila celý rok. Byla to taková ta otázka bez odpovědi. Jen jsem měl z mně nepochopitelného důvodu čekat na odpověď celý rok. A zrovna den před tím, se mi upekl telefon. Byl jsem v milé společnosti a ta připomínka by mi zkazila celý víkend. A tak telefon spáchal sebevraždu a upálil se.
iveta
missi
21. 06. 2012 17:04

řekni nám ten příběh...jsme zvědaví a otevřeně bez zábran
garias
..
21. 06. 2012 17:03

Ale to musel stlačiť aspoň 50 krát :DDD že sa mu tak dlho chcelo :DD
garias
..
21. 06. 2012 17:02

Kuknem kredit, žiadny. Pozriem smsky, kamošovi 16 prázdnych :D
garias
...
21. 06. 2012 17:01

Mne volal kamoš že som mu poslal 16 prázdnych smsiek. :D Prvé čo ma napadlo - SYNOVEC. má iba 1,5 roka a rád stláča veľký stredný gombík na mobile. To sa presne nastaví na SMSku a vyberie prvého v zozname práve toho kamoša. On že čo blbnem :DD
mississippi
garias
21. 06. 2012 16:59

Tak s tímto by u mne nepochodili. :-)

Ale je pravda, že mi párkrát zavolal můj telefon. Teda ne že by mi volal, ale vytočil číslo někoho ze seznamu a ten mi pak volal zpátky, co prý blbnu tak pozdě, ale ve výpisech volání, ani v podrobném vyůčtování o tom hovoru nebyla ani památka.
A když jsme u toho, nejspíš má ten můj telefon svoji duši. Před rokem, totiž spáchal sebevraždu. Ale to je jiný příběh a stejně bys tomu nevěřil :-(
garias
iveta
21. 06. 2012 16:58

To ja iba občas jednu dve, ale counter dosť dlho xD
iveta
gari
21. 06. 2012 16:56

vím o čem mluvíš,ten můj přítel taky hraje hry...takže je to kolikrát slyšet.

garias
iveta
21. 06. 2012 16:53

Dobre je keď má niekto slabý net a rozpráva. To potom vypadá asi ako "A o. Vie , e si am b l"...(áno viem že si tam bol" a všetci sa smejú :DD
iveta
gari
21. 06. 2012 16:51

má pravdu....je to porucha technického rázu
vyjímečně s ním souhlasím :-)
garias
mississippi
21. 06. 2012 16:51

Môže byť...zlodej vždy domácim najprv zazvoní či sú doma. Potom jeden stojí u dverí vonku a druhý kradne :D Stará taktika.
garias
fyzikálny jav v akustike
21. 06. 2012 16:50

SPÄTNÁ VÄZBA V ZOSILŇOVAČOCH

Spätnou väzbou rozumieme takú elektrickú väzbu medzi stupňami zosilňovača, pri ktorej sa časť energie zosilneného signálu z výstupu zosilňovača vedie opäť na jeho vstup.

http://alzat.szm.com/Zosil/Sp_vazba/sp_vazba.html
mississippi
Odposlech
21. 06. 2012 16:46

V dnešní době digitálních sítí, není problém "v zájmu bezpečnosti státu" monitorovat jakýkoli hovor. Zpětná vazba nemusí nutně znamenat odposlech.

Jinak určitou dobu se mi stávalo, že zvonila pevná linka mezi půlnocí a jednou hodinou. Vystopoval jsem i číslo, na které pak zkoušel volad odevšad, z budky z práce z mobilu, z mobilu kamaráda a když už mi to někdo na druhém konci zvednul, nikdy se nikdo neozval, ale nebylo tam naprosté ticho. Bylo slyšet takové podivné hučení.
Můj závěr: někdo si tipoval, jestli je někdo doma.
Opatření : Besy pod polštář a pepřák ke dveřím.
Ponaučení : To, že netrpím paranojou, neznamená, že mne nikdo nesleduje :-)
garias
Jelitko
21. 06. 2012 16:46

Vaša babka zrejme nemala dosť dobrý sluch, tak používala prepráky veľmi nahlas. To je ideálne na to, aby bola spätná väzba.

Možno sa s tým stretnúť aj pri živom vysielaní, nejakej relácii cez prestávku, kde sa súťaží. Tam moderátorka poprosí volajúceho aby si stíšil televízor. To je práve preto, že ho môžu počuť cez telefón, dokonca aj niekoľko krát - znova ja spätná väzba.
garias
..
21. 06. 2012 16:43

Aby ste mali predstavu ako rýchlo ide ten signál, tak svetlo, alebo vlna obehne celú Zem 7 krát za sekundu.
garias
...
21. 06. 2012 16:42

Keď počujete svoj hlas je to spätná väzba. Najviac je to počuť pri Counter Strike :D Chodievam na nemecký server kde musí mať hráč headset (slúchatká s mikrofónom) a musí komunikovať s hráčmi. Aby sa vedelo kam ide bomba, kto kde je a pod. :D
Niekedy býva napätie, nervy a niektorí hráči až kričia do mikrofónu a vtedy počujete jeho hlas aj trikrát za sebou. Alebo keď niečo vy hlasno zvoláte, počujete svoj hlas aj 4 krát. Je to vtedy, keď ten druhý má nahlas reproduktory.

Vy zakričíte do mobilu, on to počúva hlasno, nemusí mať mobil pri uchu no a ten zvuk uňho ide znova späť do mikrofónu, ako keby vám on niečo odpovedal. Lenže je to iba váš hlas s hlasného repráka. To ide zasa svetelnou rýchlosťou cez vysielač do vášho mobilu. A ak ho máte aj vy dosť hlasno, znova preletí zvuk do vášho mikrofónu, akoby ste teraz vy niečo povedali. :DD
Opäť prejde svetelenou rýchlosťou signálom ku kamošovi a tam sa môže jav opakovať :D Neustále sa to točí dokola, ale zvuk slabne vo vzduchu, takže to môžete počuť asi najviac 5 krát.

Určite sa nejedná o odposluch, ale o jav - spätná väzba :)
iveta
Ahoj jelitko
21. 06. 2012 15:54

no to je smutné prohrabovat kabelky(toto už není o bezpečnosti státu snad?)
jinak mám pocit ,že tady nejde o jaksi náš hlas a naší ozvěnu ale o ozvěnu toho volajícího.Aspoň tak jsem se tam dočetla a tomu bych i rozuměla.
Nepamatuji si ,že by se mi někdy tento případ stal.
Sylvia
jelitko
21. 06. 2012 15:11

no nestras, ja to pocujem x-krat, ked volam s kamaratkou, a neviem, kto by nas tak odpocuval :-).
Jelitko
ja to vim jiste
21. 06. 2012 14:58

ozvena sveho hlasu,je vzdy odposlech!Ja to vim,vite kde ziji a tam se vse odposlouchava,jde jim o "bezpecnost statu" dokonce zachazeji tak daleko ze nam hrabou v kabelkach pred kazdym vstupem do obchodaku.Kdyz jsem telefonovala mamce(kdyz zila) tak se nam hlas vracel skoro vzdycky a narusovalo to pak nasi rec,byly jsme nastvani a mamka nadavala sproste at nam daji pokoj,ze se bavime o ho....a pak to prestalo.Oni pak uz vedeli ze nejsme ti co hledaji.Clovek platil velke penize aby slysel rodice kdyz uz je nemuze videt a jeste tohleto na vic?!Tak jsme si kolikrat i stezovali na ustredne,bylo to k nicemu.Ted...mamka uz telefon nepotrebuje.Kontakty mame lepsi cestou...
iveta
myslím
21. 06. 2012 14:38

že co se týká ozvěn vlastního hlasu,je to nejspíš technická chyba.
iveta
Sylvia
21. 06. 2012 14:35

taky jsem tuto situaci opakovaně zažila ale odposlech poznáš když ti v telefonu jakoby praská.
Sylvia
Danka
21. 06. 2012 14:34

Ono sa to ale fakt hovori. Kamaratovi sa stalo, ze s niekym telefonoval a zrazu sa im dalsia kamaratka priplietla do hovoru, ze caute haha. Este mi hovoril, ze dobre, ze ju neohovaral :-)).

Inak s tym ruchom, ked som pisala o tom motylom muzovi, tam tiez niektori svedkovia hovorili, ze sa im rusili telefony alebo TV no a tam presne poculi takyto nejaky ruch.
Dana P.
Sylvi
21. 06. 2012 14:31

s tou ozvěnou se mi to stává, když volám já (T-mobile) se synem (Vodafone). Je to legrační, už mně taky napadlo, jestli to snad není odposlech :o)
garias jo, s mobilem už se mi též párkrát stalo, že volající v kapse nechtěně zmáčkl tlačítko a já jsem slyšela nějaké zvuky a ruchy, ale tam se objevilo třeba číslo syna a vyjasnili jsme si to
Sylvia
__
21. 06. 2012 14:20

To mne sa stava, ze ja pocujem niekedy v telfone ozvenu svojho hlasu, neviem preco si vzdy myslim, ci ma niekto neodpocuva, neviem ani ci je to mozno - odpocuvanie urcite, ale ci by to malo takyto efekt.
garias
Dana
21. 06. 2012 14:00

To som už pár krát zažil. Keď je druhá strana niekde vonku vo vetre a aj hlasno rozpráva, je počuť iba šum v telefóne. A ešte keď dochádza k spätnej väzbe.
To jest, zakričíte do telefónu a počujete svoj hlas tri krát za sebou, ako prechádza z repráku do mikrofónu oboch telefónov.
garias
...
21. 06. 2012 13:58

Nikdy sa mi to nestalo. Ale ak sa niečo deje, bolo by vhodné sa zamerať na tie oblasti, kde sa tie hovory zaznamenávajú. Napríklad nejaké call centra, banky, polícia, hasiči, nemocnica, niečo z politického sveta a pod.
Dana P.
Je to už
21. 06. 2012 9:45

pár let zpátky, kdy jsem měla podobný telefonát s šuměním, nesrozumitelným hlasem.Tehdy jsem to připsala nějaké chybě ve spojení, považovala jsem to za nějaký omyl. Bylo to na pevné lince, takže nebylo možné vidět číslo volajícího a neopakovalo se to potom už