Články

Záhady a tajemno

Swiza - (komentáře)

Perchta
Sylvia
13. 06. 2012 8:18

Děkuji za pozdrav z dalekého Thajska....To je krásný "výlet":), užij si to a ať se v pořádku vrátíš.
daiterr
Sylvia
13. 06. 2012 6:28

Zdravím, když už tam jsi, mrkni se, prosím, po nějakých záhadnostech, ať pak máme mějaká nová témata. Děkuji a přeji super výlet.
Dana P.
ivet
12. 06. 2012 23:46

no tož vem to přes Izrael a přiber Jelitko :o)
iveta
Danuš
12. 06. 2012 23:36

dobrý vtip :-))))
Dana P.
ivet
12. 06. 2012 23:17

tak si astrálně za Sylvií zacestuj :o)
iveta
Sylvia
12. 06. 2012 22:32

to se tak někdo má....užívej života :-)
Dana P.
jejda Sylvie
12. 06. 2012 21:36

tak si to hodně pěkně užij!!! Mně to tu dnes celý den bouří a leje, skoro strašidelně :o) A dej si pozor na ty thajské démony, pak budeš muset vyprávět, snad tě potká i něco záhadného?
Sylvia
Ahojte
12. 06. 2012 20:34

Zdravim Vas z vonaveho Thajska, dnes som sem nakukla a vidim, ze "buh kazdymu nadelil podle sveho uvazeni Kelisova" a to znamena, ze jeden prostacik uz viac nedostane a inteligentnemu viac netreba, snad mi rozumiete. Daiterr, Danka, Perchta, Iveta....prajem pekny den (tu je noc).
daiterr
-
11. 06. 2012 22:21

Díky za skvělé argumenty. Tak jsem se dověděl, že jsem blbec, měl bych se léčit, nechat vyšetřit atd. atd. atd...

To je sice velice zajímavé, ale k tématu to fakt nebylo. Takže uzavírám tuto část tím, že jistý člověk nedokáže ani jednoduše argumentovat, zato dokáže být řádně sprostý.

K tomu tématu:

"Mimozešťania - Boh
Únos mimíkmi - karma
Aštar Šeran - duch svätý
Cestovanie po galaxii - opustenie tela
Komunikácia s mimíkmi - rozhovor s duchmi
Sciente fiction - mytológia"

spíš vidím přímou souvislost. Akorát mi nějak nejde dohromady "Aštar Šeran - duch svatý" a hlavně "únos mimíkmi - karma" - to fakt nevidím žádnou souvislost. Ten zbytek jinak ujde.

Nemyslím si, že nevěří prvnímu a druhému ano. Spíš by se dnes dalo říci, že čím dál více lidí věří tomu prvnímu.
Dana P.
fajn
11. 06. 2012 21:35

můžem se vrátit k tématu
garias
....
11. 06. 2012 19:58

:DDDDDDDDDD nemám slov :DDDD
Dana P.
garias
11. 06. 2012 19:24

potíž je v tom, že kdo o někom tvrdí že je nevzdělaný, zpravidla bývá nevzdělanec sám. A nemá přinejmenším sociální inteligenci.
Daiterr, podle toho, jak zde vystupuje, vzdělaný je. A maximálně trpělivý, což obdivuji neméně :o)
garias
Perchta
11. 06. 2012 18:50

Ak niekto píše litánie kvôli jednej vete niekoho a háda sa potom tri dni, tak áno je to blbec. A obyčajne je to človek nevzdelaný. Taká je moja skúsenosť s ľuďmi.
Perchta
garias
11. 06. 2012 18:44

Ty si proste sprostý človek. Určite nemáš ani vzdelanie.

To už je fakt trochu hustý, ne? Já bych naopak řekla, že diaterr vzdělaný je a má to v hlavě hodně dobře srovnaný. A hlavně má božskou trpělivost, protože kdyby neměl, tak už tě dááááávno očastuje dost peprnými výrazy, ale tak hluboko prostě nechce klesnout....
Perchta
garias 15:25
11. 06. 2012 18:40

" Nemôžem si pomcôť, ale je mi strašne do smiechu keď vidím človeka, ktorý strašne kritizuje prvú vec, ale v druhú bezvýhradne verí, lebo tam už to neboli mimozemšťania, ale duchovia od Boha."

Proč si vlastně myslíš, že "duchové" jsou od "boha"? Vždyť v tolika zdrojích se vysvětluje úkaz "duchů" jako energetický otisk zemřelých osob, kteří si svou "životní sílu" prostě nemůžou vzít s sebou... no a zákon o zachování energie, to ti snad až tak k smíchu není ne?
garias
iveta
11. 06. 2012 17:24

Ja si myslím niečo iné :D
iveta
gari
11. 06. 2012 16:51

reaguji na tvůj komentář pro daitera.
Ty si proste sprostý človek. Určite nemáš ani vzdelanie.

Tady jsi naprosto ukázal jaká je tvoje realita:-)
myslíš ,že člověku stačí několik let navštěvování školy na to aby si mohl říct že je VZDĚLANÝ?
Moje realita je taková....člověk se vzdělává celý život!
garias
...
11. 06. 2012 15:29

Analógia:

Mimozešťania - Boh
Únos mimíkmi - karma
Aštar Šeran - duch svätý
Cestovanie po galaxii - opustenie tela
Komunikácia s mimíkmi - rozhovor s duchmi
Sciente fiction - mytológia

Teraz mi niekto vysvetlite, prečo ľudia neveria prvému ale druhému hej.

Na toto sa mi ľúbil koment Billa Mahera...

"No jasné, Santa ktorý roznáša do všetkých komínov darčeky to je blbosť. Ale Boh čo si s každým na svete šepká, to musí byť pravda" :DD Presne, totálna trefa!
garias
...
11. 06. 2012 15:25

Ono je to tak, ako keby prišiel totálne vymletý človek a začal tvrdiť, že ho uniesli mimozemšťania, pozvali ho na pivo a rozprávali sa s ním o jeho vyrezávaní postavičiek Pinokia a Janka Hraška :DD

A teraz príde veriaci a tvrdí, že bol na druhom brehu a tam ho pozvali do ich sveta duchovia a rozprávali sa s ním o vyrezávaní postavičiek Pinokia a Janka Hraška.

No a vtip je v tom, že ľudia tomu druhému veria, pretože sa im to zdá už reálnejšie.

Keď nad tým človek rozmýšľa 3 minúty, sú to obe varianty rovnaké kraviny :DDD Nemôžem si pomcôť, ale je mi strašne do smiechu keď vidím človeka, ktorý strašne kritizuje prvú vec, ale v druhú bezvýhradne verí, lebo tam už to neboli mimozemšťania, ale duchovia od Boha :DDD

Teraz mi povedzte, či žijeme na planéte opíc, alebo nie. :DD
garias
Perchta
11. 06. 2012 15:21

Ale ani s duchmi si nepokecovala a ani s vílami. Ako to vysvetlíš ? :DD
iveta
daiter,danuš
11. 06. 2012 15:09

nezapomeňte, že tento rušivý element tady potřebujeme....nevím jaké by to bylo debatování kdybychom si neustále přitakávali:-))))
Asi by to byla nuda :-)))

daiterr
DanoP
11. 06. 2012 13:55

K tomu názoru se přidávám.
Dana P.
daiterr
11. 06. 2012 13:42

on totiž přítel garias nevím kde vzal pocit, že zde má hrát úlohu "opozice" - jak sám nedávno napsal v jednom svém plamenometném příspěvku... A fakt nevím jak na to příšel, protože tento web svým založením nezakládá nutnost jakékoliv opozice, je přec jen o fenoménech, které někdo zažil, někdo v ně jenom věří a tady si o tom prostě povídáme :o) kdo nevěří, má možnost jít o dům dále, ne?
Dana P.
no, ehm
11. 06. 2012 13:37

a jak víme, sůl je nad zlato, že :o)
daiterr
DanoP
11. 06. 2012 13:23

Kdo ví, třebas to "nemyslel tak zle.."o))

Ale je fakt, že mne ani nenapadlo, že zas tak vystartuje, jak rakeťák. A to jsem se jen ptal na nějaký argument, což se snad v diskuzi smí, ne? A místo toho lítaly jen sprosté nadávky a urážky..

Teda.. upřímně.. jestli takový člověk tady chce dělat "osvětu", aby se mládež nekazila blbostma, tak nevím, nevím..

I když - zas na druhou stranu kdo ví - možná je svým způsobem fenomén a takový místní zázrak, kterého jsem nepochopil, neboť mi to moje prostota (nebo sprostota? Nebo snad.. něco jiného?) zatím nedovolí správně rozeznat. Možná je to opravdu sůl země.. ")
Dana P.
garias 11:29
11. 06. 2012 13:03

zklidni hormon prosím. To nemyslíš vážně, že máme 5krát číst ty tvoje voloviny a ještě 20 minut nad nimi přemýšlet? To je důkaz o tvé prázdné nadutosti příteli.
Dana P.
daiterr 12:41
11. 06. 2012 12:57

ano souhlasím :o)
Perchta
garias
11. 06. 2012 12:52

Janko ani Pinokio se se mnou nebaví přes PC, nikdy jsem je v reálu neviděla, svědci z celého svšta shodně nevykládají, jak si s Pinokiem popovídali a že Janko je odvedl do světla na druhý břeh .... takže pro mě neexistují.
Perchta
**
11. 06. 2012 12:47

Joo, souhlas. Mýty se nemají podceňovat, vždyť díky Homérově Odyssee se našla Trója......, takže žádné "mýty jsou prázdné kecy".
garias
Perchta
11. 06. 2012 12:45

Práve podľa tejto myšlienky existujú môj Janko Hraško a Pinokio. S tým musíš iba súhlasiť :D
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 12:42

"S tebou sa už inak baviť ani nemienim..."

Tak bylo by to záhodno.. Dokud se nenaučíš slušně chovat a nepřestaneš sprostě nadávat.
daiterr
-
11. 06. 2012 12:41

Tedy k tématu:

každý mýtus má někde vždy svůj původ. Nelze jen tak hodit za hlavu něco, o čem si myslíme, že "je to blbost", když ani neznáme původ a účel..

Můj argument pro to, že "mýtus je dobré respektovat a nikoliv ho zatracovat":

- Mýtus může vycházet z nějaké té kmenové, či klanové zkušenosti a byl vždy přizpůsobován účelům dané společnosti lidí.

Mýty mohly vzniknou na základě vizí tehdejších čarodějů, nebo na základě věšteckých snů a podle toho bylo pak s nimi do budoucna nakládáno.

Mýty se v průběhu dějin měnily tak, jako se mění všechno, co se předává ústně. Něco se přeslechne, něco se interpretuje nechtěně jinak a něco se zas "poupraví" podle potřeby dané doby. Jak šel čas, tak z mýtů vznikaly postupně jakési pověsti a z nich pak nakonec něco, co bychom mohli dnes nazvat bajkami, či pohádkami.

Žádný mýtus nevznikl tak, že by to bylo schválně a že dotyčný byl hovado a tak si něco vymyslel. V tehdejší době byla víra v trest za takovou věc natolik mocná, že si to nikdo nelajznul.. (tímto argumentuji proti Gariasovi, který tvrdí, že "to vymyslel chorý a zlý člověk"..) V dřívějších dobách byli lidi přece jen v něčem zodpovědnější a měli před lecčíms mnohem větší respekt, než dnešní lidstvo.

Takže dříve, než pošleme do háje jakýkoliv "strašidelný" mýtus, zkusme, prosím, mít na paměti, že už je to bůhví-kolikátá odnož původního záměru a že v té dané době sloužil ke svým kmenovým účelům.

Swiza opravdu připomíná Herna. Asi by nebylo špatné zapátrat, jak to bylo doopravdy. Je možné, že Swiza byla původně Hern a ten zase byl původně velice dobrý kmenový léčitel (lékař.. rádce.. náčelník..) a díky své pověsti se pro budoucí generace stal "bohem".. (to je jen příklad)

To máte jako s náboženstvím všeobecně - myslím, že veškerá náboženství, kde se zobrazuji bohové, andělé a démoni - mají svůj původ UFO-manévrech, které tu občas probíhaly. Myslím si také, že lidstvo bylo vyšlechtěno těmito "bohy" za účelem levné pracovní síly. Argumentuji tím, že v Mahabháratě + jiných spisech + nesčetných zkazkách + mnohých nálezech jsou popsány "návštěvy bohů z hvězd" a že "tito bohové lidi mnohému naučili"..

Netvrdím, že to musí být pravda, ale opírám se o výše zmíněné argumenty. Pokud někdo ví víc, jistě to opraví.

Mýty byly, jsou a budou. Než je zahodíme, měli bychom se s nimi alespoň trochu obeznámit, než je vyhodíme na smeťák..
Perchta
tebe taky
11. 06. 2012 12:26

nevidím a je jasný, že máš minimálně jednu ruku, kterou jsi schopný nakopnout PC a hlavu, díky které nám sděluješ mnoho nového.... Aspoň vidíš, že "důkazy" nejsou pouze zrakové vjemy.... Ale je mi jasné, že to stejně šmahem popřeš :D, aťsi!!!!
garias
daiterr
11. 06. 2012 12:23

S tebou sa už inak baviť ani nemienim...
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 12:20

opět - "Za prvé nechaj ľudí nech si povedia svoj názor, aj keď sa ti nepáči a za druhé sa daj vyšetriť...na mozog." - si nech takové intimnosti pro své kamarády. Urážíš a zbytečně!

Takže žádného argumentu jsme se nedočkal, jen nadávek.. Tak to je fajn.. JAK chceš tedy polemizovat o jakémkoliv tématu s kýmkoliv tady?? Učí vás vůbec na škole argumentovat? (jen se ptám, protože nevím, jak se učí dnes..)
garias
Perchta
11. 06. 2012 12:18

Naprosto súhlasím. Aj dnes existujú mnohé mýty ktoré majú podobný rámec. Všetci asi tušíte o čom píšem - viera, karma, posmrtný život, anjeli, duchovia. To je mýtus naprosto rovnaký ako tie minulé, ibaže sú trochu pozmenené.
Ale tak isto ich nikde nevidíte, anjela nevidíte, Satana ste nepozvali na pivo.
Jendá sa presne o podobné mýty, len s iným zameraním.

A to je práve niečo, čoho by sme s auž konečne mali zbaviť. Pretože medzi ženou v kožúšku a praôžkami na hlave a Diablikom s vidličkou v ruke a malým šípkovitým chvostíkom nieje moc veľký rozdiel.

Do dnešných dní sa nájdu ľudia, ktorí takýmto nezmyslom veria. A som veľmi rád že boli použití Pinokio a Janko Hraško na vysvetlenie :D Pretože títo dvaja dokonale poukazujú na hlúposť takýchto ľudí, ktorí v takého nezmysli dodnes veria.
Perchta
pro změnu - k tématu
11. 06. 2012 12:14

aneb proč jsou mýty "strašidelné" a proč nejsou v mytologii jen "klaďasové"

Mýtus měl ve své době hlavní roli při formování morálky jedince i společenství,byl odrazem základních etických norem a mezilidských vztahů v dané kultuře. Mýtus - nástroj výchovy ,působil při začleňování dětí, dospívajících nebo nově příchozích do společenství. Tuto roli dodnes u nás plní pohádka (Janko Hraško, Pinokio :D) jako modifikace mýtu, který obsahuje základní vzorec dobra a zla, s tím, že dobro zvítězí a bude odměněno - zlo potrestáno.....
+

garias

Nebuď nefér, nikdo tě nenapadá a ty pálíš podpás, je to minimálně dětinský.
garias
Daiterr
11. 06. 2012 12:03

Za prvé nechaj ľudí nech si povedia svoj názor, aj keď sa ti nepáči a za druhé sa daj vyšetriť...na mozog.
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 12:02

sprostý si tak akorát momentálně ty, takže se uklidni. A k těm dotazům - tys začal taky pálit, "že je to všecko blbost atd. atd. atd." Takže když už jsi začal, tak jsem jen chtěl vědět, jaké máš prot to argumenty. Nic víc. Tak co zas vyšiluješ?

Pokud nemáš argumenty, tak je to je ťápání o ničem. Pokud máš argumenty, předlož je. Když jsi po mě cokoliv chtěl, dodal jsem i odkazy na materiály. To, žes je měl na háku, je tvůj problém.

Takže znovu - máš pro své hodnocení ohledně tohoto tématu nějaký argument? A pokud nemáš, proč tedy píšeš, že je to blbost? Na základě čeho? Zdravého rozumu? Nebo čeho? A co tě k takovému hodnocení vedlo? Výchova? atd. atd. atd.

A jak už jsem psal - ty svoje intimity si nech pro kámoše.
garias
Daiterr
11. 06. 2012 11:57

//Těžko hodnotit něco, o čem víme kulové, jak a proč se toto vymýšlelo,//

Tak prečo to komentuješ keď vieš o tom kulové? :D Vidíš ako píšeš sám proti sebe? Najprv napíšeš že sa to ťažko hodnotí a potom hodnotíš toho druhého keď sa ti nepáči jeho názor. Ty si proste sprostý človek. Určite nemáš ani vzdelanie. Už minule som písal, že JA NEBUDEM strácať čas s blbcom. Preto nereaguj na moje príspevky.

Si sprostý, nerodil si sa tak, vynechaj ma z tvojho nešťastného života. Ďakujem za pochopenie a pevne verím že mi už nič neodpíšeš. Že budeš mať aspoň tokľko rozumu a slušnosti.
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 11:55

Takové intimnosti si nech pro svoje ťapkající kámoše.. Já se přece ptal, jestli jsi schopný vůbec argumentovat.. Až budu chtít zhodnotit svůj psycho stav, tak určitě zajdu za někým povolaným a rozhodně ne za tebou.

Takže - máš ještě nějaký ROZUMNÝ argument? Nebo zas další tvoje intimnosti? "o))
garias
daiterr
11. 06. 2012 11:53

Ty si blázon :DDD Mentálne poškodený
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 11:50

tedy jinak - přesvěč mě, že máš pravdu. Argumentuj.. "o)
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 11:49

mám přiznat co? Že si nic k ničemu nepřečteš a jen plácáš? Jak už jsem psal - nemám s tvým názorem problém, pokud jej zdůvodníš. Netvrdím, že nemáš pravdu. Jen tvrdím, že pálíš bez rozmyslu. Máš vůbec na to, abys to pochopil, nebo se chceš dál hádat?
garias
daiterr
11. 06. 2012 11:45

S tebou musí byť zábava žiť, keď sa s každým hádaš čo ťa netlapká po pleci kamoš...
garias
...
11. 06. 2012 11:45

Neprizná :DDD Sa bud hádať 5 dní :DD Nemám slov.
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 11:39

"Nemienim tu s blbcami znova rozoberať jednu vetu 4 dni. Povedal som čo som chcel, ideme Ďalej. Kto tú vetu nechápe, nech si ju číta stále dokola. Dávam ju sem ešte raz - tretí krát. Pre tých s menšou schopnosťou rozmýšľania."

S blbcami? A ideme dalej? A TO JE JAKO CO??

Takže TY si řekneš a CELÝ svět se kvůli tomu posere, nebo jak?? "o))

Jak už jsem psal - ty furt pálíš od pasu, jak kozlík Billy, ale NIC si k tomu nenastuduješ a když je ti to vytknuto, tak jen kopeš a nadáváš. To vás učí na škole? Máte tam věru velice dobrou výchovu..

K tomuto:

"to TAKÚ poukazuje na "ženský démon...čarodejnica" a toto skutočne vymyslí iba ten čo sa nudí a je šialený, chce ľudí strašiť, alebo zlý, ktorý je pri zmysloch, ale potrebuje v ľuďoch vyvolávať strach."

TYS tam byl, že víš, JAK a KDO to vymyslel a PROČ? A ty víš, JAKÝ ten dotyčný byl?

Nemám problém s tvým názorem, ale jen když jej řádně zdůvodníš. Ale to tvoje "ťáp křáp bez rozmyslu" - to není pádný a podložený argument, to se tedy fakt nehněvej..

A ještě ty nadávky do blbců.. To seš opravdu borec.
garias
...
11. 06. 2012 11:29

to TAKÚ poukazuje na "ženský démon...čarodejnica" a toto skutočne vymyslí iba ten čo sa nudí a je šialený, chce ľudí strašiť, alebo zlý, ktorý je pri zmysloch, ale potrebuje v ľuďoch vyvolávať strach.

Chcel by som všetkých poprosiť, ktorí nerozumejú čo píšem, aby si moje vety čítali aspoň 5 krát a rozmýšľali o nich minimálne 20 minút. Ďakujem.
garias
daiterr
11. 06. 2012 11:26

Ty ale nie si kritériom toho, čo má kto hovoriť. :D Preto nechaj každého nech si povie čo chce. Ak ty chceš hovoriť abcd, prosím, ale nedovolil by som si nikomu prikazovať aby hovoril to čo s apáči iba mne.
Nežiadaj to ani ty odo mňa.

Nemienim tu s blbcami znova rozoberať jednu vetu 4 dni. Povedal som čo som chcel, ideme Ďalej. Kto tú vetu nechápe, nech si ju číta stále dokola. Dávam ju sem ešte raz - tretí krát. Pre tých s menšou schopnosťou rozmýšľania.

"Netvrdím, že sme lepší alebo oni. Hovorím len, že človek, ktorý vymyslí TAKÚ mytológiu bol buď šialenec čo nemal čo robiť, alebo zlý človek."

Pre tých čo nemajú dar rozmýšľania by som chcel poukázať na zvýraznené slovo TAKÚ !!!! Nehovorím o celkovej mytológii...
daiterr
Gariasi
11. 06. 2012 11:10

"Netvrdím, že sme lepší alebo oni. Hovorím len, že človek, ktorý vymyslí takú mytológiu bol buď šialenec čo nemal čo robiť, alebo zlý človek."

Těžko hodnotit něco, o čem víme kulové, jak a proč se toto vymýšlelo, nebo jestli se to vůbec správně interpretovalo v dnešní době. Každá tahle "vymyšlenina" měla jednak nějaký důvod a hlavně - nějaký původ.

Pokud znáš historii této "kraviny", pak není problém a klidně tu popiš, proč je to volovina a tak podobně.

Pokud ale máš opět pocit zdravého rozumu s tím, že "je to jen strašení dětí" (aniž bys vůbec zapátral po původu), pak by tvoje reakce také mohly být brány jako "namyšlenost z neznalosti"..

Ovšem to bych si nedovolil. Předpokládám, že tedy rád vysvětlíš tuto "kravinu" bez obvyklých stafáží (Jano Hraško, Piknokio a spol.)

Ale ne, vážně - jde tu o diskusi a když tedy řekneš A, měl bys říci i B - například "prostudoval jsem o tom to a to, zjistil jsem to a to, takže celé je to opravdu tak a tak"..
garias
Jarda
11. 06. 2012 10:57

Ja osobne nezdieľam názor strašiť deti nejakými strašidlami. Mňa tak nikdy nevychovávali a ani ja nemienim vlastné deti strašiť, aby sa báli zaspať.

Vždy nám hovorili nechoďte von po tme aby sa vám nič nestalo a my sme proste von nešli, lebo sme chápali o čo ide. Strašidlá, strašiť, naháňať hrôzu nebolo potreba.
garias
Perchta
11. 06. 2012 10:55

Nehovorím že všetci, ešte raz..

Netvrdím, že sme lepší alebo oni. Hovorím len, že človek, ktorý vymyslí takú mytológiu bol buď šialenec čo nemal čo robiť, alebo zlý človek.

Môžem to napísať aj 10 krát ak je problém pochopiť.. :)
Jarda
re: garias
11. 06. 2012 10:30

Oni neměli televizi ani rádio a zimní večery byly dlouhé... Tak si to museli nějak vynahradit :-D Nebo možná jen chtěli, aby se jim děcka nepotulovali v noci venku, tak jim něco nakecali. Moji rodiče, když jsem byl malý mě taky strašili nesmysli, abych byl hodný. Krom toho máme čerta a Mikuláše, ježíška, Barboru...
Perchta
super gari,
11. 06. 2012 9:37

takže podle tvého předpokladu, jsou naši předci (protože Swiza je součástí našich pověstí) buď šílenci, povaleči nebo zloduchové...., svérázný názor.
garias
Perchta
11. 06. 2012 9:01

Netvrdím, že sme lepší alebo oni. Hovorím len, že človek, ktorý vymyslí takú mytológiu bol buď šialenec čo nemal čo robiť, alebo zlý človek.
Perchta
garias
11. 06. 2012 6:08

Myslíš si, že předkřesťanské mytologické postavy jsou výmysly lidí,
"..... ktorých duchovný život je veľmi prázdny a preto si ho potrebujú aspoň takto nejako obohatiť....."

Hmmmm, myslím, si že pohané měli o dost pestřejší duchovní život než my. Anebo Ty slavíš např. Slunovrat?:D
Perchta
Dani
11. 06. 2012 6:03

máš pravdu, jelení paroží je symbol Keltského Boha Cernunna. Jelen byl Kelty považován za vládce lesa.
Vlk patřil mezi nejvýznamnější symboly nejstarších náboženských představ lidí. Snad jeden z nejvýznamějších archetypů lidské civilizace už v prehistorických dobách, symbol to byl dost negativní...... někde byly vlčí rituály spojovány s krvavými lidskými oběťmi.
Pravěcí lidé nosili vlčí kůži, když šli na lov, aby zakryli lidský pach......

Takže ať tak nebo omak, podle symboliky se tehdejší lidé určitě nedomnívali, že jde o "neškodnou babču" :D...
Dana P.
mně popis Swizy
10. 06. 2012 23:38

připomněl Cernunna (taky je známý jako lovec Herne) z keltské mytologie. Ten též nosil jelení kůži s parohy a tahle šumavská čarodějka myslím docela reálně má svoje kořeny v té naší keltské minulosti?
Rozhodně v ní já vidím pramáti všech českých pohádkových čarodějnic
garias
Perun
10. 06. 2012 23:02

Súhlasím. Ono ani nejde o to, že konkrétne kresťania, ale skôr ktokoľvek veriaci naivný. To sú skrátka ľudia, ktorých duchovný život je veľmi prázdny a preto si ho potrebujú aspoň takto nejako obohatiť. To akým spôsobom to robia hovorí i noch samých, akými hodnotami disponujú.
Pretože si priznajme, ktorý normálny človek vymyslí a šíri zvesti o pani v kožúchu a parohami?? (nemyslím autora na tejto stránke xD)
Perun
Spíš neškodná babča
10. 06. 2012 22:59

Určitě to byla neškodná paní, ale křesťané většinou o všech lesních a přírodních bytostech říkali že jsou splozenci ďábla,a paktují se s peklem či žerou děti nebo že jsou zlý a blá blá.. hodl křesťané toho už moc nalhali a poplivali ...
garias
...
10. 06. 2012 22:43

Áno, veľmi pekné nezmysli ľudia vymýšľajú. Radšej keby rozmýšľali o tom, ako spraviť svet láskavejším, než vymýšľať niekoho vo vlčej kožke a parôžkami na hlave. :D
Perchta
Swiza
10. 06. 2012 11:39

Nese typicky pohanské znaky: viz vlčí kůže a jelení parohy. Říká se o ní, že je nekonečně stará, některé prameny uvádí, že nemůže její duše dojít klidu, proto bloudí krajem, další, že je patronkou svého kraje...