Články

Zamyšlení

Sluneční erupce a duchovní vzestup - (komentáře)

Adanom
Jarda
28. 03. 2012 10:47

Clovece , at delam co delam, nevim jak jsi prisel k myslence odporu, nenavisti a lpeni.
Mozna vim ;) je to Tvoje vlastni predstava. :)
Perchta
Jarda
23. 03. 2012 9:11

"Lidí si myslí, že jsou svými vlastními myšlenkami který vymysleli... nejsou to co si myslí, ale jsou ten kdo myslí. :-)"

S tím souhlasím, mnoho lidí lpí na svých názorech až neuvěřitelně, jako kdyby jim opravdu činilo fyzické utrpení přiznat si opak či omyl :), zrovna nedávno jsme to tu řešili, že mnoho lidí se vidí díky svému nazírání na sebe i na svět úplně jinak, než všem okolo a nedají si svůj názor žádným způsobem vymluvit a v podstatě tím ubližují sobě i jiným (článek D-K efekt)...
Jarda
re: Perchta
23. 03. 2012 8:14

Ano není to snadný takhle fungovat a učím se to... Ale ten kdo to zvládne je "probuzeným"/buddhou. Existují lidé kteří tak fungují, ale není jich zde mnoho :-)

Tomu "cizímu" názoru jsem otevřený a nebudu k němu dělat odpor. Pokud se mi bude jevit, že funguje a platí, můžu ho nějakým způsobem upotřebit. Pokud ne, tak budu jednat podle toho "svého". Jde tu o to se s tím názorem neidentifikovat. Lidí si myslí, že jsou svými vlastními myšlenkami který vymysleli... nejsou to co si myslí, ale jsou ten kdo myslí. :-) Myšlenky jsou něčím vnějším/objektem. Názory jsou potom něco jako "tištěný manuál", ve kterých je popis:principů, vzathů, vlastností apod.
Takhle nějak to vidím... zatím se tuhle věc teprve učím, takže to co píšu může mí nějaký nedostatky :-)
Perchta
Jarda
23. 03. 2012 6:30

"Způsobují si tím psychické utrpení(štastný je ten kdo přijme bezvýhradně současnou situaci)."

Svým způsobem máte pravdu, štěstí není vázáno na okolnosti, ale na stav duše, proto je mnoho lidí, kteří si objektivně nemají na co stěžovat a brečí - naopak lidé, kteří by mohli plakat od rána do večera, ale jsou spokojeni... ovšem bezvýhradně příjmout svou situaci umí málokdo už jen proto, že to odporuje principu vývoje jedince: být lepší a jiný.... Kdyby lidé bezvýhradně příjmali své úděly neděly by se v historii ani sociální ani vědecko-technické revoluce, takže teorie duality jako příčině nespokojenosti a žalu zřejmě dost skřípe....

"Nebudu ale lpět na tomhle názoru, protože kdybych byl jeho zastáncem, tak bych musel být proti nějakému jinému názoru a zase by vznikla dualita a malé psychické utrpení :-)"

Tím, že nebude lpět na svém názoru, tak v podstatě okamžitě příjmáte cizí názor a svůj původní popíráte. Tahle dualita vás nerozhodí?
Jarda
re: garias
22. 03. 2012 20:35

O ignoraci zla jsem neřekl ani slovo. Psal jsem, že odpor k něčemu způsobuje utrpení, dualitu a disharomonii. Toto co jsem jmenoval by se dalo označit jako příčina zla a špatných věcí.

Jeden národ a stát = jednota a nedualita.
Dva národy nebo dva státy = dualita... rozdělení celku. Lidé se identifikují s jedním z nich a odmítají druhý. Tím že odmítají jsou proti němu a vniká prostor např. pro války.

A co třeba boj se zlem? Dobro vs. zlo? To je taky dualita. A jak poznáme kdo je právu? Existuje pravda absolutní(která, se ale nedá vyjádřit slovy ani se moc použít) a pak je tu pravda relativní ve vztahu k něčemu. Navíc každý to bude posuzovat podle sebe. 1000 lidí a každý to může vidět jinak.
Pro vyznavače islámu je dobrá "svatá válka", ale podle nás ne.

Neříkám, že by jsme neměli mít soucit. Naopak. Soucit ruší dualitu a spojuje ji v celek. např. láska, přátelství... Spíš je problém v přístupu, že existuje něco proti čemu bojuji v přítomném okamžiku. Spíš by bylo vhodné jednat správně, ale nemyslet na protipol a nedělat k němu odpor a nelpět na něm... Nějak tak to vidím :-)

Nebudu ale lpět na tomhle názoru, protože kdybych byl jeho zastáncem, tak bych musel být proti nějakému jinému názoru a zase by vznikla dualita a malé psychické utrpení :-)
Sylvia
Jarda
22. 03. 2012 20:24

To by ma teda dost zaujimal ten Tvoj range od 30 - 50 a navyse specifikovana zena. A sestdesiatnicka uz nie? A preco? A jaka je logika, ze muzi boli vynechani? Ta, ze oni sa od zaciatku do konca zivota hraju s autickami :-) alebo jak si to myslel?
garias
...
22. 03. 2012 19:50

Je naozaj pravdou, že severný a južný amgnetický pól putujú. Severný je teraz niekde v severnej Kanade. Ťažko povedať prečo tomu tak je.
Že by sa v zemi pohybovalo jadro?? Tomu je ťažké uveriť. Taká masa hmoty...
samby
garias
22. 03. 2012 19:18

vždyť o tomjsem psal, je to sluneční cyklus(již 24. vědecky pozorovaný) a je nejslabší za více než 100 let právě proto teď k těm největším erupcím nedojde, navíc vrchol aktivity cyklu právě před pár týdny skončil.

K přepólování země, jsou to jen doměnky, jak to může probíhat, ale o celé magnetické pole určitě nepřijdeme, to by život nedokázal přežít(přežily by jen bakterie a viry, navíc bysme kvůli slunečnímu větru ztratili atmosféru) a vzhledem k tomu, že je to každých 800 tisíc let tak to život přežil a dokonce i předci člověka, takže na nulu určitě neklesne.
okolojdouci
garias
22. 03. 2012 19:04

pokud jde o prepolovani zeme tak uz to uz ma par tisic let zpozdeni - totiz vetsina predchozich se udala v periodach 450-570tisic let jen ted ze zatim neznameho duvodu cekame ponekud dele - teda ne ze by predtim byl na planete clovek aby na to cekal z toho taky plyne ze si zadny vedec neni jist zda tento jev bude trvat staleti ci tisicileti nebo jen rok - jiste je jen to ze se v davne lave sopek nachazeji mista nesouci magnetickou stopu o prepolovani ktere bylo tak rychle ze se udalo drive nez lava ztuhla avsak trvani vetsiny techto jevu se proste jen odhaduje - dalsim faktem je ze ikdyz se uz ve skole ucime kde je severni a kde jizni magneticky pol tak uz se vetsinou zadny ucitel nezmini ze to misto neni porad stejny a ze se pohybuje a to vazne rychle tedy o desitky metru za jediny den - malo kdo taky tusi ze svuj "severni" magneticky pol ma i jizni zemska polokoule tomu mistu ze bezne rika jizni atlanticka anomalie a uz podle jmena je jasne kde lezi k jeji velikosti lze rici ze je srovnatelna s evropou a ikdyz zde neni magnetismus obraceny ale jen slabsi tak jde o nekolik desitek procent od normalu a ikdyz uz je tato oblast vedcum par let dobre znama zatim si zadny neni jist proc tomu tak je jen vedi ze se tato oblast stale zvetsuje a magnetismus v ni stale slabne...

ohledne slunecnich skvrn doplnim jen drobnost o jejich velikosti - ac se na obrazcich a fotkach ukazuji jako male tecky sou ve skutecnosti tak velke ze by se do kazde vesla cela nase rodna planetka :)
garias
samby
22. 03. 2012 18:07

Ono tie veľké erupcie rátajú skoro každých 11 rokov keď dochádza ku prepólovianu hviezdy. A práve v roku 2012 má dôjsť k prepólovaniu (Slnko si vymení sverný s južným magnetickým pólom), kde vraj očakávajú najväčšie erupcie.
Aj Zem to robí, ale jej to trvá omnoho dlhšie. Naposledy bolo prepólovanie Zeme zaznamenané pred 800 000 rokmi. Zistili to podľa uloženia najmenších častíc v určitých vrstvách výlevných magiem. Posledná vrstva je stará 800 000 eokov, kde boli póly Zeme neopak. Dokonca toto prepólovanie sa deje skoro každých 800 000 rokov.
Takže očakávame onedlho že sa začne prepólovať Zem. Nasvedčuje tomu aj fakt, že za posledných 200 rokov klesol magnetický štít Zeme o 15 percent.
Klesne na nulu na asi 500 rokov, za túto dobu tu budú iba ostrovčeky megnetických štítov (ako na Marse), a potom sa štít znova obnoví. Čo ale trvá 200 a viac rokov.
Za tú dobu, prakticky 1000 rokov, nebude mať Zem štít. Bude to obrovská skúška prežitia života na Zemi. Život ako taký zrejme prežije, ale čo my?

Napríklad tie čierne škvrny na našej hviezde, ktoré aj dostali názov "čierne škvrny", sú dôsledkom najväčších magnetov v slnečnej sústave. V týchto oblastiach vznikajú tak veľké magnetické sily, že žiara Hviezdy nepreniká dostatočne cez tieto oblasti. Vznikajú tak teda bodky s menšou svietivosťou - čierne škvrny.
Tieto bodky sú najväčšie každých 11 rokov, práve kvôli prepólovaniu hviezdy, čo je skutočne nesmierne zaujímavá vlastnosť. Nikto totiž nevie prečo si Slnko vymieňa póly :D

Ale že by toto pomáhalo Zemi s nejakými vibráciami a k lepšiemu životu? Erupcie majú silu miliárd atómových bomob. Takú silu si neodkáže ani vedec poriadne rpedstaviť, všetci sú udivení silou našej hviezdy. Stredné erupcie majú rozpätie 100x priemer Zeme.

SI pozrite ako to zachytávajú teleskopy...nepredstaviteľná sila..

http://www.youtube.com/watch?v=A2Y6ay-41No&feature=fvwrel
samby
...
22. 03. 2012 16:36

27. ledna se odehrála erupce tak malá, že by se nedostala ani do top 10 000 a i ta z 8.3.2012 byla oproti jiným velmi slabá, nejsilnější za 5 let byla protože slunceční aktivita je v posledním cyklu velmi nízká(uvažuje se dokonce, že způsobí malou dobu ledovou jako v 17. století), pokud chce Bill Ballard jednu z největších erupcí v historii, pak si podle současných prognóz počká až 50 let, nejsilnější erupce v historii se odehrála na konci 19. století, pokud by taková přišla dnes přídeme o všechny satelity, dojde k blackoutu a opravit el. síť bude trvat roky, přesto si nevzpomínám, že by se na přelomu 19. a 20. lidé duchovně povznesli, pokud se mezi to nepočítá smrt deseti milionů lidí v první světové válce a ti by asi nesouhlasili, že byli povzneseni:-).
garias
Jarda
22. 03. 2012 16:07

Takto by som neoznačoval zrovna ženy...

Podľa mňa by každý človek mal mať v sebe aj určité maličké množstvo nenávistných pocitov. Pocitov, že zlo je skrátka zla a netreba ho ignorovať, aby sme boli nekonečne šťastní. Ja neviem byť šťastný dokonale ak viem, že vo svete sa dejú kruté veci.
%Ze mnohí ľudia trpia a necítim, že by osm mal mať ku nim zcela ignorantský postoj.
Nesúhlasím, že by sme si zla nemali všímať. Ako sebecky znie ignorovať nešťastie druhého len preto, aby sme my boli šťastní. Je to odporná predstava. Kde by potom bola vzájomná pomoc? Medziľudský súcit, náklonnosť, keby sme všetci ignorovali nešťastie druhého?
Jarda
re:
22. 03. 2012 14:17

No původně jsem se nechtěl vyjadřovat.
Na mě to působí, že je tam spousta milého povídání. Podezřele milého a uzpůsobené tak, aby si v tom naše ego mohlo libovat. Taky ty informace na mě nepůsobí věrohodně. Něco je možná pravda, ale některé věci jsou jen tvrzením, které nemá ani logicky odvezené podklady.

Někteří lidé, chtějí změnu k lepšímu a proto chtějí klamat sami sebe a nepřiznají si, že to je klam.

Někteří lidé chtějí změnu k lepšímu a protože to chtějí, musí existovat něco špatné. Protože chtějí něco lepšího a lpějí na tom, tak vytváří odpor a odmítají současnou situaci. Vytváří k ní nenávist a tím ničí harmonii, kterou tolik vyznávají. Blokují si tím přísun energie. Způsobují si tím psychické utrpení(štastný je ten kdo přijme bezvýhradně současnou situaci). Vytváří tím dualitu a z duality vzniká utrpení. Příčina utrpení těchto "sluníčkářů". Bývají to zpravidla ženy ve věku kolem 30 - 50 let
garias
...
22. 03. 2012 13:36

Inak najsilnejšia erupcia za posledných 5 rokov bola 8.3.2012, ktorá spôsobila tak maximálne problémy s navádzaním niektorých satelitov.
Slnečné erupcie nám spôsobujú skôr problémy ako by nás mali dávať do nejakej vyššie 5tej dimenzie. :D
garias
...
22. 03. 2012 13:31

Aj ja mám určité výhrady k článku. Samozrejme, mohli by sme povedať, že celá Zem (zmena vibrácií apod) sa do istej miery chová ako jeden organizmus a teda podlieha tým slnečným erupciám. Ale je to skôr taký organizmus emchanický neživý. Že ide tade, kade má proste dané. Nerozhoduje sa ako my: tak teraz toto ibídem, je to pre mňa zlé.

Ja osobne stále nechápem, a to už nad tým rozmýšľam pomerne dlho, prečo sa človek považuje za takého úžasného (Buďte radi, že žijete na tejto planéte). Dobre, je jasné, že si máme veriť, dôverovať, že nie sme len nejaká špinavá handra, ktorú treba odkopnúť pod umývadlo. Ale mali by sme ako ľudstvo pokroku byť trochu skromnejší, nepovyšovať sa, nerobiť zo seba až tak úžasných. Hovorí sa že pýcha predchádza pádu a ja si myslím, že je to totálna trefa do čierneho.

Ďalej nechápem, prečo by slnečné erupcie mali niečo do činenia s nejako frekvenciou Zeme. Podľa mňa keby Zem podliehala nejakým vibráciám a vy by ste cez ňu, V SKUTOČNOSTI CEZ JEJ okraje magnetického poľa, dali výron slnečnej hmoty, skôr by to tú vibráciu porušovalo.

Ako keď rozozvučíte oceľovú tyč. Tá sa pružnosťou natriasa a dá sa pvoedať že rezonuje. Jednoducho častice železa utvárajú pružné prostredie, ktoré sa ťahá, stláča a keby ste cez toto dali prúdiť napríklad nepravidelný vietor (čo slnečná hmota nepravidelná je), tak by to tú tyč skôr "vyrušovalo".
A nakoniec nechápem čo je to vlastne tá samotná vibrácia Zeme a vesmíru? Čo vibruje?? Pod akou frekvenciou? A to všetko naraz??
okolojdouci
...
22. 03. 2012 12:21

ikdyz se clanek tvari mile a laskave je presto znacne morbidni - aneb - kdo nejde s nama jde proti nam - znacne mi pripomina nabozenske hnuti ktere preferuje to ze kdo neveri v to stejne neni hoden existence a je nutne jej zabit...
(ani se nezminuju o chybach a protimluvech v clanku...)