Dnes má svátek: Kateřina
Dnes je: Pondělí 25. listopadu 2024

Články

Videa

Elektromagnetické vlny srdce - (komentáře)

Adanom
Gari
12. 03. 2012 21:25

"Takže keď ti transplantujú srdce a tvoje zahodia do koša, mám sa ísť potom porozprávať s košom? :D "

Ty jsi kus Gari. :DD S Tebou urcite neni neveselo. :)
Grush
Čím je lidem
12. 03. 2012 20:35

hůř, tím víc se rojí šarlatánů...
Alef
garias
12. 03. 2012 19:32

http://pandora.idnes.cz/part/2005/6/18081

http://kvety.kafe.cz/zahady/2010/7/21/clanky/transplantace-prokleti-pro-dusi/
garias
Alef
12. 03. 2012 17:45

:DDDD No to je pekný nezmysel :)
Alef
garias 11. 03. 2012 21:59
12. 03. 2012 17:35

To neříkám, ale faktem je, že po transplantacích se mnohdy u pacientů mění povahové rysy.
lup
Garias
12. 03. 2012 12:50

Pán Zdenek Rejdák (aj s kolektívom) experimentoval s ľudovými liečiteľmi. Zistili, že liečiteľovi z rúk vyžaruje energia, ktorá nejakým spôsobom pôsobí na choré miesto. Aby vylúčili psychologický alebo placebo efekt, liečitelia schopný pôsobiť na diaľku, liečili pacienta bez jeho vedomia, len na požiadanie príbuzných. A uzdravili ho.

Experimentovali s rastlinami, s rastom kryštálov, a neviem s čím ešte, aby vylúčili pôsobenie psychologického efektu. Zistili, že pokusné vzorky, na ktoré pôsobili takýto ľudia, sa správali inak ako rovnaké kontrolné vzorky.

To, že 99% chorých nevzhľadáva liečiteľa môže byť z viacerých príčin. Nevedia o takom niečom, nedôverujú,.. K tomu sa ťažko vyjadriť.
S pozdravom LuP
lup
Sylvia
12. 03. 2012 12:38

Príspevkom som reagoval len na Gariasovu poznámku z 8:20, nie na to, že či je možné do troch minút zlikvidovať v „priamom prenose“ rakovinový nádor. Viem, že bežne niektorí liečitelia potrebujú niekoľko „sedení“ na vyliečenie, každé trvá nejakú dobu napr. 5 až 15 minút. Nevidel som, ako liečitelia na videu pôsobia na pacientku. Na druhej strane ak sú liečitelia viacerí... ? Tvoje otázky mám aj ja a skutočne neviem, či tomu uveriť alebo nie, aký postoj k videu zaujať. Nie som človek, ktorý tiež uverí všetkému, čo vidí. S alternatívnou medicínou mám skúsenosti ako účastník sedení, nie priamo ako pacient, a mal som tú česť pred rokmi prečítať referáty zo svetového kongresu o psychotronike, ľudovom liečiteľstve,... A existujú aj takí, ktorí dokážu liečiť aj na diaľku. K tomu je postačujúca napr. fotografia alebo predmet, ktorý pacient nosí (podobné skúsenosti sú aj vo videu o šamanoch z Amazonie).

K menám tých vedcov. Od uvedených vedcov som čítal niekoľko referátov ešte za socíku, dávno pred tým, než som počul o internete. Po prečítaní vedeckej práce „Fundamentálne žiarenie hmoty“ (takto sa to tuším nazývalo) od Prof. Kahudu som sa nestačil diviť. Pochopil som také veci, prečo napr. svätcov zobrazovali so svätožiarou, prečo diablov s rohami, a pod. Úplne prirodzené veci, žiadne náboženstvo.

Postoj lekárov k alternatívnej medicíne aj za socíku bol skeptický, je aj dnes. Nechcel som vyťahovať farma lobby, ale akosi samo to prišlo z diskusie ...

Chápem, že človek, ktorý sa s takýmito vecami nikdy nestretol, sa stavia skepticky. Keď som sa s liečiteľom stretol prvýkrát u nás doma a vykladal mi, čo dokáže, myslel som si svoje. Keď som videl, ako robí s magnetom kruhy vo vode v presne určenom smere a hovoril o „živej vode“, nad sviečkou si „čistil“ ruky,... tak som si hovoril: „Predsa nie sme v stredoveku?!“ Ale keď asi po hodinovej „terapii“ po mozgovej príhode ochrnutá babka dvíhala nohy vlastnými silami ... začalo mi dochádzať, že skutočne nie sme v stredoveku ale v realite. Tam kde medicína babke nadávala absolútne žiadnu nádej... po niekoľkých terapiách babka dokázala chodiť sama o paličke.
To len na vysvetlenie, prečo mám na liečiteľstvo také názory, aké mám.
S pozdravom LuP
Adanom
Sylvia
12. 03. 2012 12:11

Ok uz rozumim.
Reknu Ti co tam vnimam,vidim,slysim ja sama ( ovlivnena mojim zpusobem mysleni, vnimanim a zkusenosti )

Ta zena tomu nepocbybne veri ( to je tam receno) tim podle mne dava vedome svoleni,spojuje se,propojuje se tak vlastne s jejich vlivem,s tim pocitem ktery v sobe vytvari.

Vliv z venku na cloveka se deje v kazdem okamziku a to si clovek bud uvedomuje a nebo ne.
V kazdem pripade ale ten vliv z okoli nas ovlivnuje ( pozitivne ,negativne) proto ze nase vlastni mysl,pocit ( vedome ,nevedome) tomu dava svoleni. Propojuje se s vlivem. Vsichni jsme se vsim a se vsemi propojeni aniz bychom si to i uvedomovali.
Vsechno je velice propleteny. Jestli me rozumis.
Sylvia
Adanom
12. 03. 2012 10:59

Comu konkretne nerozumies? Ja som to myslela tak, ze pokial sa zaoberas tym, ze vsetko pochadza z mysle a sposobe myslenia - bavime sa teda k teme, preto dajme tomu rakovina - tak pozitivne myslenie, pocit, myslienka utvara alebo ovplyvnuje zdravie cloveka.

Ja ale sa stale bavim o tom videu a tam neni jasne povedane, jake je citenie pacientky. Su tam ludia, ktori to ovplyvnuju, takze posobia na nu z vonku a ked by bolo toto mozne v pozitivnom, tak to plati aj opacne a znamenalo by to, ze Tvoje myslenie vobec nemusi ovplyvnovat Tvoje zdravie, pretoze staci, ked to robi niekto z vonku. Tak som to myslela. Asi to bude vsetko dohromady, ale pokial myslis pozitivne a niekto Ta moze ovplyvnit z vonku, tak by to mohlo byt kontraproduktivne. No a hlavne by to aj znamenalo, ze rakovinou trpi populacie znacne negativne naladena, co nemozem vobec potvrdit.
garias
lup
12. 03. 2012 10:54

Bunka sa nedá opraviť nejakým polom liečiteľa a to z veľmi jednoduchého dôvodu. Choroba človeka je v iba určitej vlastnosti jeho tela - iba v niečom danej bunky. Akékoľvek pole, ktoré by niečo menilo, by muselo meniť bunku ako celok.
To znamená, že keby liečiteľ vysielal nejaké pole, a to pole niečo bunke vyliečilo, muselo by niečo iné pokaziť.

Priznávam, že ľudia majú určitý PLACEBO EFEKT pri návšteve liečiteľa, ale to že 99 percent chorých ľudí nevyhľadáva liečiteľov, tak už len toto samo o sebe svedčí.
Adanom
?
12. 03. 2012 10:34

Ted Tve myslence nerozumim.
Sylvia
Adanom
12. 03. 2012 10:17

K tomu len jedna vec, urcit mas pravdu, ze vela veci zacina v mysleni. Ale ked dokaze posobit na Teba pozitivna energia z vonku - vid video - tak potom to musi byt aj opacne. Takze nie kazda rakovina potom podla mna zacina negativnym myslenim toho cloveka, kto ju ma.
Sylvia
Lup
12. 03. 2012 10:02

Ja mam trochu z Teba pocit, ze si niekedy za kazdu cenu poddajny tomu, co zavana nejakym zazrakom bez ohladu na to, aby si sa sam instinktivne zamyslel, ci to nahodou nepatri do oblasti sci-fi. Ja predsa nevylucujem alternativne javy, ale kazdy nech si zhodnoti sam, do akej mieri je to mozne. Nemusime mat teraz ziadne vedecke dokazy, videa atd....ale jednoducho popremyslat o tej metode, zamysliet sa kam sa ten nador vyparil, ked ho nic nenici. Verila by som na systematicke posobenie pozitivnym myslenim, ale vyuzijes pri tom nejaku namahu, ktora nieco stoji. A mne sa zda, ze Tebe tento instinkt chyba, si trochu zavaleny tym, co by si rad pocul a chcel aby to tak bolo. Neuraz sa, nemyslim to nejak zle, ale myslim, ze zrovna Tebe chyba nieco, co by bolo schopne to aspon rozobrat. Nevidela som este, ze by si sa zamyslel nad niecim sam, predkladas dokazy, vygooglovane vytahy, nejake mena vedcov, potom pouzijes farmaceuticke lobby, ale sam nepridas nic. Ja niesom ani nejaky skpeptik, obycajne vyvodenie, ci by to bolo mozne mi u Teba chyba. Takze otazka je, ci ty si sam vnutorne presvedceny, ze toto za pomoci energie v tom videu je mozne za tri minuty. Jednoducha otazka a prosim svoj vlastny nazor. Vedou sa ohanat nemusis. Nemusis presviedcat nejakeho skeptika, len si proste to rozober a zanalyzuj v hlave. Ja sa to snazim pochopit svojim vlastnym myslenim s tym, ze som naklonena alternative, ale zoroven som organizovana, takze mi to musi davat zmysel a ma to mat hlavu patu. Je to mozno chyba, ale nezbavim sa toho. Ale Ty mas jednu kopu informacii a mam pocit, ze niesi schopny v tom triedit.

Vedela som presne, ze budes pisat o biznise a farmaceutickych firmach. Ale samozrejme, cely svet uz asi vie o co ide. Ja len tvrdim, ze su aj ine choroby, s ktorymi ludia ziju cely zivot a nezomieraju na ne a nikto ich nelieci, len sa udrziavaju pri zivote.

Na druhej strane biznis s takouto metodou by bol ovela lukrativnejsi. Farmaceuticke primy nestoja a padaju len na rakovinnych liecivach. Lenze rakovina je jedna z najhorsich diagnoz, co clovek pocuje a na youtube sa objavi taketo video a zostalo uplne bez povsimnutia.
lup
Garias
12. 03. 2012 9:40

Ale predsa o alternatívnej medicíne sa tu okrajovo bavíme dlhší čas - minimálne od článkov o zjaveniach Panny Márie. Bavíme sa o "zázračnom" uzdravení, o uzdravení človeka liečiteľom len dotýkaním sa rúk. To je jedna z metód alternatívnej medicíny - liečba pôsobením bioterapeuta vlastnou energiou na biopole (auru) pacienta. Patrí sem napríklad aj homeopatia, akupunktúra. Vo všeobecnosti o kšeft nepôjde. S bioterapeutmi spolupracovali v Prahe vedci (Kahuda, Rajdák a ďalší) pred vyše 30-timi rokmi. Nájdi si o menovaných niečo na nete. Treba ale rozlišovať liečiteľov a liečiteľov, odlíšiť ich od šarlatánov a kšeftárov.

Na Slovensku je asi 80 liečiteľov.

Včera som posielal adminovi článok o návšteve chorvátskeho bioterapeuta na Slovensku pred dvomi rokmi.
S pozdravom LuP
Adanom
Sylvia
12. 03. 2012 8:39

Gregg se snazi sblizovat vedu a duchovni poznani.
Tu prednasku ja osobne vubec nevnimam jako Urcenou bud lekarum,nebo pacientum aby nekam chodili,ja ji vnimam jako prezentaci tem co na jeho prednasku prisli. Muze ji poslouchat kdokoli koho zajima to o cem Gregg bude zvatlat :D
Jestli si na tom nekdo prividela, prividelava to jde mimo me. Me napriklad zajima pouze to o cem je rec. A tedy to jestli to co prezentuje je skutecne mozny. :)

Jedno vim jiste. Nejsem tou pacientkou lezici na tom stole,nejsem to ja kdo proziva to co se prezentuje,tudiz nemuzu rict jestli je skutecne mozne vylecit za tri minuty nador.
Ale jedno vim urcite,pocit,myslenka,presvedceni tvori zivot ktery prozivame,ovlivnuje nase zivoty, nase telo,nase zdravi.
Vsechno podle meho badani a zkusenosti zacina v nas,v nasi mysli a v nasich pocitech.

S tim co pise Lup o polozeni farmaceuticke spolecnosti a o tom co se propusti do medii a co ne souhlasim.
garias
lup
12. 03. 2012 8:20

Keby sem prišli tieto alternatívne spôsoby liečby, fakt si myslíš že by už nešlo o biznis?
lup
Sylvia
12. 03. 2012 7:40

Prečo sa tento spôsob liečby nepopularizuje v médiách, si myslím, že je jasný. Kto stojí za financovaním médií? Veď si zoberme pred niečo vyše rokom, aký bol humbuk okolo prasacej chrípky, predtým vtáčej chrípky,... Zomrelo niekoľko stoviek ľudí, urobila sa z toho svetová bublina, v priebehu troch mesiacov bola na svete vakcína (nie som odborník, ale považujem za klamstvo tak rýchlo vyvinúť vakcínu), vlády zo strachu vakcíny nakupovali s v priebehu pár mesiacov po prasačej chrípke skapal pes. Kto na tom zarobil? A podobne to je aj s rakovinou a ďalšími chorobami.

Treba si uvedomiť, že naša západá medicína stojí na umelých chemických preparátoch, kde výskum trvá celé roky a stojí obrovské peniaze. A teraz si predstavte, že príde niekto a povie, že z rakoviny sa dostaneš napr. konzumáciou nejakých bylín, ktoré rastú za plotom. Veď to farmeceutickú spoločnosť musí položiť :-))
A ani lekári vyštudovaní na chémii zväčša takémuto spôsobu liečby nie sú naklonení.
S pozdravom LuP
garias
Adanom
12. 03. 2012 3:47

Rozhodne by som niekomu neusekol ruku so slovami "Veď tvoje ja je v srdci. Čo tam po ruke" :D
Sylvia
___
11. 03. 2012 22:49

Mne neni len uplne jasne, komu je ta prednaska urcena, lekarom, aby to vyuzivali alebo pacientom, aby tam chodili. Neviem, ci by si niekto takymto sposobom prisiel k majetku, neviem ani, ci Gregg Braden je o tom tiez presvedceny alebo nie a chce o niecom len tak prednasat. Na druhu stranu preco by to robil, aby si kupil o jeden hot-dog viac? O tom pochybujem.

Ked toto ale existuje, tak uz by sa tam hrnuli hory ludi myslim si. Rakovinne bujenie totiz nevznika za noc a ani za tri minuty. Mozno pomaha akasi pozitivna energia, psychika atd....ale zahananie rakovinneho bujenia, ktore sa tvori roky nejakym slovami "Already happened" je znacne priskrtene. Vsetko ma svoj cas, jak rakovina, tak jej vyhubenie. Ak existuje nieco na rakovinu, urcite to je nieco jednoduche a dostupne, len na to prist.
Zaujimalo by ma len, preco toto teda neslo do medii a neurobil sa z toho nejaky "blockbuster", ved je to predsa nieco ohromne, co stovky vedcov skumaju roky, trapia sa nad hladanim liekov, ked najdu, tak zas skumanie vedlajsich ucinkov. Asi tu padne nieco ako, ze neni zaujem najst liek na rakovinu, inak by farmaceuticke firmy atd, atd....

Ale su urcite veci, na ktore by pristupili aj vedci, pretoze je dost inych chorob, na ktorych sa zaraba. Takze nie, za 3 minuty nie.....podla mna.
Adanom
Gari
11. 03. 2012 22:37

Ja vim,mas svuj nazor. :D
garias
...
11. 03. 2012 22:04

Srdce je pumpa. V minulosti ľudia do srdca bodali, vystrekovala krv, dotyčný rýchlo umrel a tak zistili, že srdce má veľký význam.
Potom keď niekto smúti je mu ťažko, pichá ho kdesi v hrudi, čo sú iba nervové impulzy, žiadna duša.
A tak vznikol mýtus o srdci ako miest kde máme city, alebo dušu :D
Samozrejme že sú to naprosté bludy. Srdce je iba pumpa. Zabezpečuje okysličovanie buniek. To je jeho jediný význam
garias
Alef
11. 03. 2012 21:59

Takže keď ti transplantujú srdce a tvoje zahodia do koša, mám sa ísť potom porozprávať s košom? :D
Alef
garias
11. 03. 2012 21:15

Většina lidí si ukáže do středu prsou, na srdce. Jenomže srdce není "já", není jím ani mozek ani ruka ani žádná jiná část těla. Není jím ani tělo.
Jednoduše proto, protože se o tělě vyjadřujeme jako o kabátě. Můj kabát , moje tělo. Na srdce ukazujeme protože je příbytkem duše, tedy toho skutečného "já". Proto také pacienti při potížích se srdcem zažívají až panický strach o život, což u jiných obtíží nezaznamenáváme. Duše se bojí o svůj příbytek, ne iba o sval na pumpovanie krvi.
Zdroje informací: Eduard Tomáš a vlastní.
garias
Alef
11. 03. 2012 20:56

Na svoje telo... Celé telo som JA (aj mozog).
Alef
garias
11. 03. 2012 20:42

Gariasi, kam ukážeš pokud budeš chtít vyjádřit gestem slovo"já"?
garias
Adanom
11. 03. 2012 18:09

Celá tá prednáška má zmysel podľa mňa v tom, že poukazuje na nejaké polia, ktoré by mohli telo opúšťať. Ale žeby nejaké polia opúšťali srdce, to je naprosto smiešne.
Všetky procesy mysle, lásky, dobra zla, prebiehajú v mozgu. Srdce je iba sval na pumpovanie krvi.
Adanom
Iveta
11. 03. 2012 17:46

"Tady v této přednášce je jasně vidět psychologicá příprava, těmto lidem jde o jediné.....a to o prachy,nalákat lidi na víru v uzdravení a vytáhnout z nich i tu poslední korunu,kterou mají v kapse."

Komu jde Ivet o penize? Tem lekarum v te nemocnici,nebo koho si mela na mysli kdyz pises o prednasce (jestli chapu dobre ze myslis prave tu prednasku toho Gregga)


Jinak vim, ze je to Tvuj nazor (a o to tady bezi,rict nazor jak to kdo vnima,vidi)

Jen se ted snazim chapat Tvuj pohled na vec. :)

Ja t
garias
lup
11. 03. 2012 17:28

Tak ako všetko čo "chápeme" nemusí byť pravda :D Nič si tým nepovedal :)
lup
do diskusie
11. 03. 2012 16:43

Garias, čítal si niečo o ľudových liečiteľoch na Filipínach, ktorí doslova holými rukami a bez nástrojov operujú nádory? Už v 80-tych rokoch za nimi cestovali zo západnej Európy takí ľudia, kde už medicína povedala koniec. Pred pár desaťročiami sa lekári u nás vysmievali akupunktúre. A dnes?
Skutočne sa zamysli nad tým, že nie všetko, čo nedokážeme pochopiť, je nereálne.
S pozdravom LuP
garias
Dana
10. 03. 2012 15:05

Tu sa ale "vysmieva" človek moderný tancujúcemu šamanovi nad ohníčkom :DD
Dana P.
garias
10. 03. 2012 11:06

máš myšlení středověkého člověka. Ti se taky vysmívali něčemu, co neviděli. Není to tak dávno, co se nevzdělaní a neznalí podobně posmívali elektřině jako výmyslu...
garias
iveta
10. 03. 2012 10:49

Taký spisovateľ fantasy by mal lepšiu fantáziu :)

"Tieto vlny sa šíria krajinami, lesmi, údoliami a zasahujú organizmy všade možne. Narážajú na iné energie, s ktorými splývajú a utvárajú nové anomálne prejavy. Aj na tvory vplývajú. Rôzne správanie zvierat pri určitých ľudských dejoch (podobné city) vykazujú zvláštne správanie tvorov v tom čase. Ryby sa pohybujú inak, vtáky nalietavajú do oblastí kde sa moc nevyskytujú..." :D

Tu sa dá vymyslieť veľa vecí, avšak s jedným problémom. Čím viac toho poviete, tým viac uniká pointa uzdravovania a tým viac vzbudzuje v čitateľovi neistotu :D No a to predávači svojich knižiek rozhodne nepotrebujú :) Preto je to také stručné.
Proste nejaká energia ide od nás a pomáha ľuďom až v Taliansku :D Čo by si vedel hocikto vymyslieť.
garias
iveta
10. 03. 2012 10:44

Súhlasím s tebou. Človek, ktorý dlho skúma svoj obor, odhaluje pravú pravdu, veľakrát prichádza aj k veciam, ktoré sú vskutku nebezpečné. Jeho poznanie kolíše tak akoby okolo neutrálnej osi a tie veci nad osou, tie kladné, sú prospešné len pre určité spektrá nášho života. (zbytočne použijete taký čaj na niečo na čo nezaberá). Ešte lepšie je to vidieť pri liekoch.
Tuna pán vôbec nehovorí ako človek, ktorý perfektne vidí do veci. Ktorý by poukázal na problém zo široka. Uviedol pre aj proti, rôzne možnosti, rôzne výsledky, rôzne názory. Naozaj to pôsobí ako prejav sekty. Proste "toto je geniálne, bezchybné, môžete mi veriť. Síce som nepodal nič určité, ale tu na obrázku vidíme že to funguje, tak to musí byť pravda". :D Takýto prístup je naozaj skôr zárobkový, ako odborný, špeciálny.
iveta
garias
10. 03. 2012 9:30

já sy myslím, že opravdový léčitel se projevuje přirozeným způsobem a nepotřebuje k tomu takto uměle vytvořenou prezentaci. A co je nejdůležitější....dělá to s upřímnosti a s pocitem ,že opravdu chce někomu pomoci,záleží mu na tom.
Dobrý léčitel nebere finanční dary!
iveta
jinak
10. 03. 2012 9:17

je to čistě můj názor,nemám v úmyslu někoho přesvědčit a nebo nedej bože urazit.
iveta
garias
10. 03. 2012 9:15

to ,že opakuje věty a nebo slova několikrát za sebou je účelný psychologický trik,tím ukládá do podvědomí lidí jeho pravdu.
Jinak k tomu dost dobře používá i ruce!
Tyhle triky na mě opravdu neplatí,dost mi to připomíná přednášky různých náboženských sekt.
garias
iveta
10. 03. 2012 8:57

Trafila si klinček po hlavičke. Je pekné, že ľudia si takýmto spôsobom vytvoria sebaistotu, že sa uzdravia, ale to samo uzdravenie by malo byť reálne. To ako tam hovorí "som rád že táto nemocnica nepozná lieky", tak to je akože nonsens. Proste klamanie ľudí, že lieky nepomáhajú. Aj to je biznis, farmaceutizmus, ale keď dáte človeku acylpirín, predsa mu pomôže, ako keby bol 3 týždne v posteli s horúčkami.

Tie obrázky kde akože mizne nádor, tak to je naprosto smiešne. Taký obrázok dokáže spraviť ktokoľvek čo sa trochu vyzná v počítačoch.
A že nesprávne popísali onen "Michelsonov-Morleyho pokus", tak to len pridáva na ich nedôveryhodnosti.

Obávam sa, že pán Gregg Braden si nasadzuje masku, aby ako vedec pôsobil. Ale to ako rozpráva, to je jednoznačne reč laika a nie odborníka.

Pozrite si to ešte raz. Jednu vec opakuje niekoľko krát a dokopy nič skoro nepovie. To isté tri krát a inak o tom nič nevieme.
iveta
...
10. 03. 2012 8:49

podle mého názoru....toto je typická ukázka manipulace.
Já osobně nejsem proti,jenom mi to příjde trošku komické.
Věřím v nějakou univerzální energii,která dokáže lidem pomoci,ten kdo opravdu dokáže pomoct,nemá zapotřebí se takto prezentovat.
Tady v této přednášce je jasně vidět psychologicá příprava, těmto lidem jde o jediné.....a to o prachy,nalákat lidi na víru v uzdravení a vytáhnout z nich i tu poslední korunu,kterou mají v kapse.
garias
...
10. 03. 2012 8:20

Podľa Michelsonov-Morleyho pokusu (éteru) sme zistili, že rýchlosť svetla je vždy konštanná !
garias
Michelsonov-Morleyho poku
10. 03. 2012 8:18


Michelsonov-Morleyho pokus alebo Michelsonov-Morleyho experiment alebo Michelsonov (optický) pokus/experiment bol pokus z roku 1887, ktorého cieľom bolo preukázanie existencie éteru.

V 19. storočí bola existencia svetelného éteru považovaná za fyzikálne vysvetlenie podstaty svetla. Experiment svojim neúspechom podlomil dovtedajšie teórie o svetle. Aj vďaka tomu sa otvoril priestor pre nové teórie a nový vek fyziky. Preto sa tento experiment často označuje ako najužitočnejší nepodarený experiment.

Michelsonov-Morleyho pokus mal v zmysle fyziky 19. storočia preukázať rôznu rýchlosť svetla v smere pohybu Zeme a kolmo na smer pohybu Zeme. Použili interferometer (pozri Michelsonov interferometer), pričom lúč svetla pomocou polopriepustného zrkadla rozdelili na dve kolmé zložky. Očakávali, že zložky svetla ovplyvnené éterom sa budú pohybovať rôznou rýchlosťou. Toto sa im preukázať nepodarilo, lebo v skutočnosti je rýchlosť svetla konštantná.
garias
...
10. 03. 2012 8:07

Pokúsim sa to povedať vedecky: Ľuďom už načisto preplo" :DD