Články

Záhady a tajemno

Zjavenia, zázraky - IX.časť - (komentáře)

garias
Stormm
14. 03. 2012 15:00

To je aj môj názor. Prirovnal by som to k tomu, že keď človek zažije napríklad sklamanie v prvej láske, alebo ho partnerka prvý krát "odkopne" začínajú vznikať všemožné sily vesmíru, od ktorých tajne očakáva nejaké znamenie, pomoc apod :D
Stormm
...
12. 03. 2012 11:28

Všechna "zjevení" jsou hra mozkových center. Plus to co člověk CHCE vidět.
garias
Perchta
11. 03. 2012 14:12

To predsa vieme :) Pointa je v tom, že zjavenia sú suché. Nie sú zaujímavé ako obyčajné poznatky z fyziky.
Perchta
garias
9. 03. 2012 11:00

Dana tím chtěla říct, že planety nejsou nic nadpřirozeného ani mystického, viz. učebnice fyziky....
garias
Dana P.
8. 03. 2012 20:00

Kde píšem niečo o vedecko-technickom??? :DD
Dana P.
garias
8. 03. 2012 13:14

tvůj poslední příspěvek svědčí o tom, že jsi buď volaaký zmatený nebo sis přihnul...spletl sis totiž esoterickou stránku a s vědecko-technickým magazínem...
Na poslední odstavec tvého "výplodu" nemohu než reagovat shodně s lupem - viz 7.3. ve 20:58
...
garias
garias
7. 03. 2012 23:53

Akože ten rozdiel medzi zjaveniami a skutočnými neznámymi udalosťami je poriadne VEĽKÝ.

Tak napríklad teraz niekedy objavili exoplanétu, ktorá je z väčšej časti voda. Môže tam byť život. Na mesiaci Saturnu zistila sonda prítomnosť veľkého množstva kyslíka. Alebo zistili, že na Jupiterovom mesiaci LO je najväčší zhluk sopiek v slnečnej sústave. Sú tam údajne také vulkány, že desať aj viackrát prevyšujú silou našu planétu. Veda bola neuveriteľne udivená. Všetci boli naprosto šokovaní, pretože sme si mysleli my ľudia, že všetky sopky v slnečnej sústave už vyhasli.
Zistilo sa ale niečo fakt vzrušujúce. Mesiac LO obieha okolo Jupitera s ďalšími tromi mesiacmi.

Ich obeh je nesmierne fascinujúci. Pri rýchlosti akou LO obieha Jupiter sa relatívne často dostane so svojimi mesiacmi do priamky a táto skutočnosť mesiac LO neustále sťahuje a rozťahuje vďaka gravitácii mesiacov a Jupitera. Tento pohyb zohrieva jeho vnútro a preto jeho sopky nevychladli.
Proste skutočné "zjavenia" prírody, sú naozaj úchvatné.

Ale tie náboženské? "Buďte dobrí ľudia, neubližujte si. Pomáhajte si. Toto je proroctvo"...suché, o ničom. Čistý ľudský výtvor.
Ako zjavenia robí niekto nadprirodzený, rozhodne nemá ani štipku fantázie.
garias
lup
7. 03. 2012 23:43

Jasnačka. Ten čo to vymýšľa nemôže spraviť zjavenie na GRANKO, ale na dôležité veci, o ktorých už všetci aj tak dávno vieme.
lup
Garias
7. 03. 2012 20:58

Vieš, čo je u Tvojej osoby zaujímavé. V príspevkoch k iným článkoch hovoríš o tom, aký je svet zlý, akí sú ľudia zlí, ako sa treba zmeniť od seba,.... Ale akonáhle rovnaké slová povie niekto alebo „niečo“, čo zaváňa náboženstvom, tak sa pozri ako reaguješ. Je to pre mňa nepochopiteľné. Pretože posolstvá zjavení tvrdia len to, čo Ty. :-))

Skutočne by ma zaujímalo, či v súčasnosti majú svoje „zjavenia“ aj príslušníci nekresťanských náboženstiev a len my v kresťanskej Európe sa o tom z médií nedozvedáme. Pri príprave článkov som takéto informácie nenašiel. Alebo majú zjavenia skutočne len členovia katolíckej cirkvi.
S pozdravom LuP
garias
iveta
7. 03. 2012 19:04

Podľa mňa sú chemické procesy mozgov natoľko podivné niektoré, až sa to nám normálnym zdá nemožné :D Skrátka sú postihnutí :)
iveta
Dano
7. 03. 2012 18:15

to snad nééé....to se stalo u nás v republice?
Nemůžu tomu uvěřit,že jsou schopni toto udělat,vlastně když si to teď tak probírám je to možné.Mám jednu známou, která byla u nich a byla tak zblblá, že mluvila neustále o nějaké pohromě a že ona se zachrání. Když jsem se jí ptala a co děti vzala bys je sebou....mlčela.
Dana P.
iveto
7. 03. 2012 18:09

někteří už nechali svoje dítě umřít
iveta
garias
7. 03. 2012 18:07

co je podle mě horší, tak to jsou různé sekty, jinak se to nedá nazvat,ty nabádají lidi k takovým věcem,že zůstává rozum stát!jako třeba Jehovisté....nesmějí přijímat cizí krev.
Pořád nechápu jak by to rodiče řešili, kdyby jejich dítě potřebovalo transfůzi.
Nechali by ho umřít?!!
garias
malé deti
7. 03. 2012 16:26

Dnes keď vidím 10 ročné deti, ako idú do kostola s rodičmi a ako sú nútené veriť všetkým tým nezmyslom len preto, že tým nezmyslom verí aj niekto iný, pýtam sa: Či tento svet môže byť slobodný, keď vlastní rodičia nedávajú slobodu mysle vlastným deťom.
garias
povery...
7. 03. 2012 16:23

Mne sa strašne páčila moja babka, aj do dnešných dní. Nesmierne pobožná videla symboly božie úplne všade :D
Ktokoľvek zanadával, prežehnávala sa. Kázala mi ako malému chodiť do kostola, na spovede, a aby som povedal všetky hriechy pánovi farárovi, pretože inak mi Boh neodpustí :D
Ako súvisí farár s odpustením hriechov VŠEMOHÚCEHO, to mi síce napadlo, ale nechcel som babku príliš nasierať doternými otázkami :D

Ľudia to myslia v dobrom, ale akosi to nestačí na tú pravdu.
Perchta
No,
7. 03. 2012 15:50

uvidíme, co ukáže čas:D. Zkoušela jsem zjistit ještě něco více o exaktických stavech (moc toho není), prý je při tom změněna činnost neurohypofýzy (útvar v mozku)- zdrojse mi ale nezdál moc důvěryhodný..., která se pak po odeznění vrací do normálu, třeba se časem neurologům podaří mechanismus navození i průběhu tranzu vysvětlit...

Nevěřím, že by "zjevení" byla jen výmysly exibicionistů, psychoušů a hysterek..., ale to jsem psala už níže.
Zbyněk P.
Pro Perchtu
7. 03. 2012 14:51

Kolegyňko, řeknu Vám upřímně, že kdybych něco takového zažil, tak bych to klidně presentoval bez ohledu na dopady z mého okolí. Pravda je ale ta, že takové zážitky se mi zatím vyhýbají jako čert kříži, a to z jednoho jediného důvodu, že má mysl (resp. má šedá kůra mozková) nepřipouští nic takového. Ale buďme optimisti. Do důchodku je ještě daleko, tak třeba někdy..... Přeji hezký den. Zbyněk P.
Zbyněk P.
Pro Sylvii
7. 03. 2012 14:35

Milá kolegyňko, velice krásně jste to podala. To je právě ono magické působení, s klidnou tváří a s úsměvem na tváři poslat někoho do ři... na tvrdo. Kolegyňko, vůbec se na Vás nezlobím, i kdyby jste to myslela na mne........ Opravdu, krásně řečeno z Vaší upřímné řeči. Ještě jednou díky. Přeji hezký den. Zbvyněk P.
Sylvia
No
7. 03. 2012 14:12

Ja som uz predtym pisala, ze nabozenska masaz je dokonala a ze nejde o tie nabozenske motivy tak uplne a 99% je vymyslenych. PM a podobne su samozrejme krestanske motivy a moslim ich vidiet nebude. Oblecenie je z gotickych obrazov, to som tiez spominala uz davno. Takze mi nevadi vseobecna zhoda, ze v podstate sa tu pise, ze je to fake. 1% pripisujem paranormalnym ukazom javom, nejakym aktivitam, na ktore nieje vysvetlenie, dimenziam, energiam, entitam....nazvite to jak chcete.

Dufajme ale, ze jeden naduty hlupak (Zbynek Vas nemyslim, Vy mate uroven) nebude schopny zmanipulovat niekoho tak, ze si zacnu mysliet vsetci, aj ti ktori pripustali zjavenia ako realne, ze to je len vyplod fantazie a neexistuje to. Pretoze doteraz k tejto tematike ludia tento jav pripustali a nabozenksy podtext im daval zmysel tak, jak najjdednoduchaia cesta k osloveniu krestana a bol pre nich druhorady. Nebudem hladat nikde citaty, nemam to vo zvyku, ale padlo to tu. Ide mi len o to, aby niekomu nestacilo par dni na inu masaz a ze si vlastne slape po vsetkom, co tu napisal, byt by to bol nazor extremny.
garias
Perchta
7. 03. 2012 14:01

Ťažko povedať. Ja som bol skeptik na UFO a videl som úkaz na oblohe. Čo to bolo do dnešných dní neviem. Ale prinútilo ma to zamyslieť sa.
Možnože to bol obyčajný prírodný úkaz. Aj keď svetelný, pravidelný, ale možno predsa bol.
Je prirodzené že ľudia bez zážitku neveria tým čo niečo také zvláštne zažili. Nemožno sa za to na nich hnevať.
Ale zjavenia...to je také až moc nápadné, že si to niekto vymyslel. :D Obzvlášť keď je to vec náboženstva, kde tisíce iných božstiev v minulosti klamalo :D
Perchta
garias
7. 03. 2012 13:58

zřejmě máš pravdu, fascinace z něčeho "vyššího" tam určitě bude. Zajímalo ba mě, jestli by ojedinělý zážitek zjevení, přiznal člověk 100% skeptik, anebo by raději byl zticha, protože by se "styděl"....
garias
Zjavenia
7. 03. 2012 13:54

Tiež si myslím, že zjavenia dokonale neexistujú - myslím tie, čo sa týka nadprirodzených náboženských postáv. Ak vezmeme zjavenie ako neznáme úkazy, to je už niečo iné.
Čo je ale živiteľom týchto náboženských zjavení? Ja si myslím, že je to to uchvátenie z nadprirodzena. Všetci máme krásne, príjemné, horúce pocity z neznámeho. Ak je to niečo mimo tohto sveta, niečo nadprirodzené, človek je tým nekonečne uchvátený a bude túto vec živiť, napájať, aby existovala - v skutočnosti aby existoval ten jeho pocit vzrušenia.
Pričom on sám nikdy nič podivného MOŽNO nezažil. Ale strašne sa mu páči o tom hovoriť.



Perchta
garias :D
7. 03. 2012 13:51

a víš, jak zní 2. 1/2 citátu?

:D :"ale jen blbec to zkouší furt dokola."
garias
...
7. 03. 2012 13:45

Existuje taký citát, ktorý zaznel aj v Conanovi :D

"Čo sa nezabije, to nás posilní".

Myslím si, že nič nieje na škodu, ani takéto skúsenosti o "zjaveniach".
Dana P.
ZbyňkuP.
7. 03. 2012 13:32

už se vkládalo tolik "nadějí" v nalezení možnosti ovládání lidské psychiky - hypnóza, telepatie, vždy to funguje jaksi jenom "odsud potud"...no, nějak nemám pocit, že by se to mohlo podařit.
Perchta
:D
7. 03. 2012 13:23

super, vivat America!!!

Aprop. prorok Mohamed měl taky "vize", popisuje svoje "vidění". I Egypští kněží hovořili se "svým" božstvem, takže určitě se "vize" kout od koutu světa i času proměňují - jsou poplatné době.

Zbyněk P.
Pro Perchtu
7. 03. 2012 13:17

Ano, jsem o tom zcela přesvědčen, že se jedná pouze o akci každého z nás v naší mysli, tedy v naší hlavě. A jak Garias uváděl, tak by nebylo marné zjistit (to prosím berte jen obrazně) a podchytit jednotlivé národy žijících v různých světakrajích, aby popsali prozměnu jejich bytosti, které se jim zjevují (ovšem, jestli se jim zjevují)! Už tento fakt jest rozhodujícím proto mé tvrzení, že žádná vyšší moc v tom nehraje žádnou roli. Pouze naše úvahy, pocity a naše ochota jim propůjčit svou mysl. Nebojte, až v americe zprovozní zařízení, které bude ovládati naši mysl, naše přemýšlení, tak se dozajista dostaneme do situace, že všichni lidé na světě budou míti stejné vize, stejného boha, stejná zjevení a stejné zázraky. Bohužel, již to necvičují a zkouší. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Dana P.
i když ne
7. 03. 2012 13:14

výhradně - viz např. zjevení u Turzovky v r. 1958, Matuš Lašut byl už dospělý muž
Dana P.
davové psychózy
7. 03. 2012 13:09

si myslím jsou něco jiného. Jak je známe, tak je způsobují dospělí lidé, kteří umějí výtečně lidi zmanipulovat...zde se jedná o jevy prvotně výhradně odehrávající se v přírodě a dětem
Perchta
aha, díky....
7. 03. 2012 13:06

a myslíte si, že ta zjevení nemají jiný původ než "v hlavě" vizionářů, že tedy nelze najít žádnou vnější příčinu, proč se to děje?
Zbyněk P.
Pro Perchtu
7. 03. 2012 12:58

Ne, to vůbec netvrdím. Tvrdím pouze to, že lidé, kteří jsou citlivější na vnímání, a také ti, co jsou tzv. "fanatičtí", tak u těch se mohou daná zjevení ukazovat. Možná Vás popletlo to, že jsem uváděl termín: "davová psychóza". Ano tento stav se vyskytuje v davech a velkých skupinách lidí, kteří se zúčaťňují nějakého duchovního i neduchovního aktu, ale za podmínky, že tam jest u většiny lidí snaha o zatřídění se do toho konání té dané akce. Bude-li někdo pouhým pozorovatelem, a své psychické pochody bude držet na uzdě, tak potom se bude pouze divit nad tím, jak ta "duchovní nákaza" s lidmi cvičí, a jak lidé blbnou. Uvádím schválně termín duchovní nákaza, neboť jest to jen krátkodobá záležitost, které ti samí lidé, jsou-li sami, vůbec nepodléhají. Odborně se tomu říká právě :davové šílenství. To nemá s psychickým postižením (jak ho známe z ústavů, aj.) lidí nic společného.Přeji hezký den. Zbyněk P.
Perchta
Zbyněk P.
7. 03. 2012 12:32

Vy jste tedy přesvědčen, že se "zjevení" ukazují pouze psychiatr. pacientům či jinak patologicko- psy. predisponovaným lidem?
Zbyněk P.
Do diskuse
7. 03. 2012 11:31

Jsem rád, že se zde začínají objevovat rozumné úvahy. Ano, žádná zjevení či zázraky nejsou!! Vždy se jen promítají (do našeho podvědomí) naše osobní dojmy a vize. Určitě budete argumentovat tím, že se vyskytly případy, kdy to zjevení vidělo povícero lidí najednou. Ano, je to možné. Ale nesmíme zapomenout na několik hlavních faktů, která se velice ráda přehlížejí. Jsou to například: davové psychózy a šílenství (kdy to zjevení popisovali zúčastnění podobně, ale vždy mezi nimi byly obrovské rozdíly v popisování oblečení, jeho zbarvení, atd….), nazpaměť naučené vnímání PM a JK z obrazů visících téměř všude, nazpaměť naučené církevní litánie a přikázání, či přílišné a až osobní vložení se do modliteb i učení církve.
Garias má pravdu v tom, že se národům vždy zjevuje jen to, co je jim vtloukáno do hlavy církvemi či jinými, rádoby církevními skupinami, kouzelníky, atd…., tedy to, k čemu se modlí.
Toto všechno, o čem výše píši Vám předložím a ukáži v případě, kterého jsem byl osobně svědkem. Tedy:
„Při jednom tajném sezení duchovna a magie, v kroužku druhů, se najednou jeden z nás vítězoslavně vyjádřil, že ON jest bůh, že nám ukáže tu správnou cestu do ráje, a že ho tudíž máme následovat. Přátelé měli obavy, nicméně já jim řekl, že jsme natolik silnými osobnostmi, že nám nemůže nic takového ublížit, a že bychom mohli vyzkoušet, co nám onen dotyčný předvede. Vždyť nám to může býti jedině ku prospěchu takovéto poznání. Ostatní souhlasili. Oblékli jsme se tudíž, a vyrazili ven do noci. Dotyčný nás vodil přes zahrádky, přes všechny možné keře…. Tak to pokračovalo, než jsme to přerušili, neboť nám již bylo vše jasné, o co zde kráčí. Po nějaké době, jsem se dozvěděl, že byl přijat na psychiatrii, aby se jeho mysl uklidnila, pod tíhou přemnoha prášků.“
Tímto příkladem chci jen naznačit, že všechny takováto údajná zjevení a zázraky jsou pouhými výplody naší fantazie, určitého fanatismu u dané citlivější osoby k naučeným církevním litániím, přikázáním a k církevnímu učení obecně, že jsou to pouhé „snové“ představy z obrazů, na které se přílišní horlivci upínají a znají je velmi dobře, atd.……
Možná mi někdo také napíše, že jsem tvrdil, že církev (potažmo církevníci), má prsty v tom všem. Já odpovím:“ Ano, mají, a stojím si pevně za tímto názorem!“ Neboť, kdyby církev a její přisluhovači neblbli lidem hlavu, kdy lidem svými bludy a nesmysly nevymývali mozek, tak by lidé nic takového nedělali, resp. nebyly by žádná zjevení a údajné zázraky!!
A proto si tudíž položme otázky: “Komu toto všechno slouží? Kdo má z toho užitek?“ Pevně věřím tomu, že si všichni budete schopni odpovědět tou správnou odpovědí. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Adanom
:D
7. 03. 2012 11:10

Páááánenko Marííííá. :DD Áno jedine tak.
garias
Adanom
7. 03. 2012 9:28

Mníchovi z Tibetu? Žiadny problém - pre toho kto to vymyslí a napíše ako "zjavenie Panny Márie v Tibete" :D
garias
...
7. 03. 2012 9:27

Samozrejme. :D To je podľa mňa dôvod prečo veriacich ubúda. Ľudia nie sú zasa až tak hlúpi.
Adanom
Gari
7. 03. 2012 9:12

Musim rict Gari ze Tobe to proste pálí. :)

Tibetskymu mnichovi se PM nezjevi , za to bych dala i ruku do ohne. ;)
Perchta
garias
7. 03. 2012 9:00

Myslím si, ale že viem, prečo sa zjavujú kresťanské osoby - Panna Mária, Ježiš Kristus...
Ono v Indii sa určite hlásajú zjavenia o Krišne a v Afrike o JUJU z dná morí. Preto u nás v kresťanských štátoch zasa o tých kresťanských.
--------------------------------------------------------Souhlasím, to má svoji logiku, aby byl symbol dobře srozumitelný ("čitelný"), musí být vizionáři známý a hlavně "neznámý Bůh" by zřejmě neměl tu správnou dávku autority.......
garias
garias
7. 03. 2012 8:29

Najväčší dôvod prečo neverím v zjavenia a ani v bohov, žiadneho a žiadnych na svete je ten, že je mnoho skupín náboženstiev so svojimi bohmi, zjaveniami, zázrakmi a sú nezávislé. A všetci hlásajú, že práve ich boh jestvuje, že práve ich zjavenia sú tie pravé, že práve veriaci ich nábožka sú tí čo sa nemýlia.
Pripadá mi to komické, nepremyslené, také detské handrkovanie sa o to, ktorý darček je lepší, pričom pointa darčeku uniká.
garias
Perchte
7. 03. 2012 8:25

Neviem. Myslím si, ale že viem, prečo sa zjavujú kresťanské osoby - Panna Mária, Ježiš Kristus...

Ono v Indii sa určite hlásajú zjavenia o Krišne a v Afrike o JUJU z dná morí. Preto u nás v kresťanských štátoch zasa o tých kresťanských.
Dokážete si predstaviť, že by sa tu hovorilo o zjaveniach iného boha trebárs v Ugande? Asi ťažko by k tomu došlo.

//prečo sa zjavenie prihovára ľudstvu prakticky vo všetkých posolstvách takmer v súlade s učením katolíckej cirkvi?//

To je teda odpoveď na časté zjavenia kresťanské, ktoré ale počujeme iba u nás, v kresť. štátoch.
Perchta
Nevěřím tomu,že
7. 03. 2012 8:00

by se zjevovala nadpřirozená bytost. Zjevení bude spíše důsledkem působení (para)energie na lidský mozek.

Poselství jsou typicky archetypální: tohoto všeho, před čím varuje PM se bály všechny civilizace a platilo to za každého věku (války, zkažení kněží, honba za mocí, přírodní katastrofy...). Lidi se ke všem Bohům modlili za nápravu a lepší zítřky, uzdravení atd..., jde o univerzální věčná přání spojené s věčnou obavou z možné zkázy celého světa.

"Zjevení" bude mít podobu PM třeba proto, že "symbol" matky lépe koresponduje s někým, kdo varuje a chrání, kdežto "otec" Bůh, ten už bude trestat a v vzhledem k trojjedinosti Boha (čemuž doted´nemůžu uvěřit, že si to byl schopný někdo vymyslet :D) totéž platí i pro JK a Ducha sv.
garias
..
7. 03. 2012 0:25

//Ak zjavenie nie je osobne Panna Mária, ale niekto iný sa za ňu vydáva, prečo sa zjavenie prihovára ľudstvu prakticky vo všetkých posolstvách takmer v súlade s učením katolíckej cirkvi?//

No to bude asi preto, že hlavne kresťania majú "zjavenia" Panny Márie. :D