Dnes má svátek: Cecílie
Dnes je: Pátek 22. listopadu 2024
Články / témata
Příběhy / témata
Fórum / témata
Ostatní
Přihlášení
- - Nová Registrace - -
Novinky
Připravili jsme pro Vás!
Vyhledávání
Počet přístupů
Spřízněné weby
Články
Zajímavosti
Chudobni rytieri Krista a Salamunovho Chramu - Templari - (komentáře)
Sylvia
Garias
23. 02. 2012 20:05
Dnes uz asi hej, ale myslim, ze vtedy to platilo do slova, dali sek a museli to vratit s + 10% navrch. Dnesne uroky tak, jak to vidime v Grecku su uz naozaj len fitivne umelo vyhnane peniaze, ktore sa kolkokrat ani nedaju splatit, nehovorim o istine.
garias
Sylvia
23. 02. 2012 19:03
Inak keď sa tak zamyslíte, tak akýkoľvek úrok, pôžička, utvára imaginárne sumy, ktoré sa nedajú nikdy zaplatiť. Takýto systém musí priniesť nepríjemnosti. Napríklad dlhová kríza Európskej Únie.
Sylvia
Samby
23. 02. 2012 12:15
Ano, asi tak. Este by som dodala, ze oni sami nesmeli vlastnit nic, rad mohol vlastnit majetok, ale jednotlivy rytieri nie. Bankovny system fungoval velmi dobre, navyse v jednom dokumente som videla, ze ludia im verili, lebo sa kolovalo, ze boli slusni a vkladajuci o peniaze neprisiel. Podporovali investicie, delili financie na ucty a robili audity kralovskym pokladniciam, fungovali jak sucasne banky a mali "cestovne kancelarie" pre putnikov do svatej zeme, zabezpecovali im ubytovanie a ochranu. Lode si prenajimali a neskor stavali svoje. Jediny problem, ktory bol, neplatili desiatky a dane, boli od toho oslobodeni, preto rychlejsie vzrastali v obchode a darilo sa im. Omluvali to tym, ze si financovali bojove tazenie pri kriziackych vypravach a tvrdili, ze narok na toto privilegium maju, ale obycajni ludia v Europe vo finale videli kriziacke vypravy len ako neuspesne tazenie, takze neplatenie dani im vadilo a zistili, ze chudobni rytieri niesu az tak chudobni. Ja im ale fandim, len sa s teoriami treba drzat pri zemi. Inak uroky mali 10%.
samby
Zbyněk P.
23. 02. 2012 12:01
Úroky sice zrušit chtěli, ale fungovalo to stejně jako banky v Islámských zemích, tedy žádný úrok, ale poplatek za službu, který se úroku plně vyrovná, je to v podstatě jen slovíčkaření. Navíc templáři skutečně byli bankéři, což je lépe ověřená věc, než nález tajných dokumentů vedoucích k reformaci(vždycky mě pobaví, jak o tajných, věcech o kterých nevěděli ani všichni z řádu a byly ztraceny po stovky a tisíce let, přičemž vše znal jen malý kruh zasvěcených se z příchodem internetu se najednou stal fakt). Lépe než první banky to však byli spíše první bankomaty, templáři sice peníze také půjčovali, ale hlavně vládám apod., normální lidé hlavně využívali onoho bankomatu, v Praze si uložíte pěníze a mohli jste si vybrat téměř kdekoliv v evropě a křižáckých státech(takže lapkové utřeli nos), samozřejmě za poplatek. Rozhodně nelze tvrdit, že si vše vydělali ve svaté zemi, ochrana poutníkům se většinou poskytovala zdarma(také většina poutníků byla nesmírně chudá a ti co nebyli byli okradeni cestou, takže o nějakém placení nemůže být řeč) a některá válečná tažení, také hradili z vlastní kapsy a ostatní spolufinancovali. Největší majetek získali ze správy území, půjček vládám a obchodu s muslimy.
Rozhodně tím nechci říct, že byli špatní, nadruhou stranu není třeba je blahořečit za něco co nejde dokázat. Úplně stačí, že podporovali vědu, obchod, byli tolerantní k židům a muslimům a křesťanství nijak nehrotili, což znich dělá nejosvícenější lidi tehdejší evropy.
Rozhodně tím nechci říct, že byli špatní, nadruhou stranu není třeba je blahořečit za něco co nejde dokázat. Úplně stačí, že podporovali vědu, obchod, byli tolerantní k židům a muslimům a křesťanství nijak nehrotili, což znich dělá nejosvícenější lidi tehdejší evropy.
okolojdouci
...
23. 02. 2012 11:10
ano pravda asi necetl dost pozorne - omlouvam se
Sylvia
Okolojdouci
23. 02. 2012 10:07
Ten datum v tom clanku je.
okolojdouci
...
23. 02. 2012 9:29
no ikdyz mam na tuhle partu vericich ponekud jiny nazor nez se tu zatim predklada tak bych jen doplnil drobnost kterou asi stejne kazdy zdejsi ctenar zna a tim je den kdy na rozkaz krale Filipa IV zacalo hromadne zatykani (prevazne vedeni) templadu jenz bylo v patek 13. 10. 1307 coz pravdepodobne vedlo soucasnemu nazoru ze je patek trinacteho povazovan za nestastny den (letos bude jeste patek trinacteho - 13.04.2012 / 13.07.2012)
lup
Sylvia
22. 02. 2012 20:41
Myslel som to viacej zo žartu ako vážne. Až pri čítaní takéhoto článku si človek uvedomí, aký máme náročný jazyk v písomnej forme. Nikdy som sa doteraz nad tým nepozastavoval. :-D
Ale nad tými "plastami" som sa pozastavil a pri opakovanom čítaní som pochopil a zasmial sa svojej hlúposti, keď čítam "doslova". Nič sa nedeje, každý kto chce pochopí. :-))
S pozdravom LuP
Ale nad tými "plastami" som sa pozastavil a pri opakovanom čítaní som pochopil a zasmial sa svojej hlúposti, keď čítam "doslova". Nič sa nedeje, každý kto chce pochopí. :-))
S pozdravom LuP
Sylvia
Lup
22. 02. 2012 17:08
Klavesnica by mi to aj dovolila, ale robi mi to paseku v pracovnych veciach a nechcem to prehadzovat. Tak sa za to omluvam. Citala som to po sebe a tie "plasty" ma tiez napadli :-))). Ale som si hovorila, ze snad nikto neuveri, ze chodili v umelej hmote. Ale do roka a "do dna", to ma nenapadlo haha, ale ano vyzera to hlupo, len mne uz to tak asi nepride, lebo pouzivam vacsinou anglictinu. Inak dakujem.
Sylvia
Zbynek P
22. 02. 2012 17:02
No je to jedna z moznosti, ktore tam boli, tak ako napr. milodary a odovzdavanie majetku slachtica radu a poplatky z vojvodstiev. Vy ste sa chytili tej najmenej podstatnej moznosti, ktora tam bola, ale bola tam a je pravdiva, to este neznamena, ze som z nich urobila lupeznikov.
Filip IV Pekny je oficialne meno po slovensky pre Filipa Slicneho po cesky. Slovencina nema alternativu ku slovu slicny a slicny ani nieje slovenske slovo. Tak preto, viem jak sa to v literature uvadza, anglictina bude mat vyraz zase iny. Vy mate Jindricha a anglicania Georga. Takze to nieje ziadna zamena. Francuz by sa mozno divil nazvu "slicny".
Podla hesla a principov, nazvu, symbolu kriza prvotenj pointy je jasne az dost, ze boli veriaci, je samozrejme plno podrobnosti, ktore som tam mohla okopirovat, ale to som nechcela a bohuzial cela kniha sa sem nevojde. Takze je dobre, ked tie podrobnosti padnu potom v diskusii. Takze dakujem a s prianim pekneho podvecera.
Filip IV Pekny je oficialne meno po slovensky pre Filipa Slicneho po cesky. Slovencina nema alternativu ku slovu slicny a slicny ani nieje slovenske slovo. Tak preto, viem jak sa to v literature uvadza, anglictina bude mat vyraz zase iny. Vy mate Jindricha a anglicania Georga. Takze to nieje ziadna zamena. Francuz by sa mozno divil nazvu "slicny".
Podla hesla a principov, nazvu, symbolu kriza prvotenj pointy je jasne az dost, ze boli veriaci, je samozrejme plno podrobnosti, ktore som tam mohla okopirovat, ale to som nechcela a bohuzial cela kniha sa sem nevojde. Takze je dobre, ked tie podrobnosti padnu potom v diskusii. Takze dakujem a s prianim pekneho podvecera.
Zbyněk P.
Pro Sylvii
22. 02. 2012 16:32
Ano, máte pravdu v tom, že máme každý z nás jiný zdroj svých informací, které mohou míti za důsledek určitý časový rozptyl, tedy nejasnost, při uvádění konkrétních dat. Rovněž i záměna jména Filipa IV. sličného za Filipa IV. pěkného. Toto všechno bych bral. Ale co nejsem schopen přijmouti, je ten fakt, že by své majetky tvořili na základě úroků z půjček. Obzvláště, když právě úroky chtěli zrušit všeobecně a intenzivně bojovali proti nim. Jejich majetek není tvořen z úroků (plynoucích z půjček), ale z toho, že to byli placení vojáci, a že si své služby na různých křižáckých cestách nechávali pěkně zaplatit. Připouštím, že i třeba si něco nechávali z dobytých území. Toto všechno beru, ale ty úroky, tak ty mě "nejdou jaksi pod fousy".
A navíc, z Vašeho článku není vůbec patrný jeden nejdůležitější fakt, a to ten, že to byli lidé velmi silně věřící, kteří obětovali svůj život Ježíši Kristu, že to byli lidé z dnešního pohledu tedy jako bojovníci za svobodu názoru a víry, za potírání zbytečných poplatků či plateb, za odstranění všech parazitujících společenských formací, ať už je to církev samotná, či jakákoliv forma absolutismu, atd, atd......
Opravdu, byli to rytíři čisté mysli!! Z Vašeho podání vycházejí jako někdo, kdo svůj majetek nekompromisně vytváří jen z ůroků z půjček, jako despota, tvrdě se domáhající svých úroků....a proto bohatli. Promiňte, ale podle mne takto podaná charakteristika není správná, a je spíše zavádějící s dopadem tím, že ten, kdo si to přečte, tak si ihned bude myslet, že to byli jen a jen loupežníci a kuplíři. Přeji hezký den. Zbyněk P.
A navíc, z Vašeho článku není vůbec patrný jeden nejdůležitější fakt, a to ten, že to byli lidé velmi silně věřící, kteří obětovali svůj život Ježíši Kristu, že to byli lidé z dnešního pohledu tedy jako bojovníci za svobodu názoru a víry, za potírání zbytečných poplatků či plateb, za odstranění všech parazitujících společenských formací, ať už je to církev samotná, či jakákoliv forma absolutismu, atd, atd......
Opravdu, byli to rytíři čisté mysli!! Z Vašeho podání vycházejí jako někdo, kdo svůj majetek nekompromisně vytváří jen z ůroků z půjček, jako despota, tvrdě se domáhající svých úroků....a proto bohatli. Promiňte, ale podle mne takto podaná charakteristika není správná, a je spíše zavádějící s dopadem tím, že ten, kdo si to přečte, tak si ihned bude myslet, že to byli jen a jen loupežníci a kuplíři. Přeji hezký den. Zbyněk P.
lup
Silvia
22. 02. 2012 15:52
Zaujímavý článok.
Len prosím, pokiaľ to klávesnica dovolí, používať diakritiku, pretože som niektoré vety musel čítať viackrát, aby som pochopil význam.
Pretože som čítal:
"do dna" namiesto "do dňa"
"rytieri zacali odievat do bielych plastov" namiesto "bielych pášťov" :-DD
S pozdravom LuP
Len prosím, pokiaľ to klávesnica dovolí, používať diakritiku, pretože som niektoré vety musel čítať viackrát, aby som pochopil význam.
Pretože som čítal:
"do dna" namiesto "do dňa"
"rytieri zacali odievat do bielych plastov" namiesto "bielych pášťov" :-DD
S pozdravom LuP
Sylvia
Perchta
22. 02. 2012 15:01
Dakujem, na ten dokument vecer urcite mrknem. Opakovanie matka mudrosti, takze double info nevadi :-)
Sylvia
Zbynek P
22. 02. 2012 14:51
Dakujem za informacie, tiez zaujimave. Len Vas trochu poopravim, nemyslim, ze mam nepresne informacie, len mate iny zdroj a idete do podrobnosti. To je v poriadku. Inak ziadne nepresnosti v datumoch alebo menach nevidim.
Nepisem ani, ze si myslim, ze boli lupeznici a danovy vymahaci, nikde to v clanku nieje, to ze vyberali nekrestanske peniaze za seky neni zas tak zvlastna vec, ale o ziadnej bande tu nehovorim :-). Ale aj tak este raz dakujem ze cenny prispevok, takze bez podsuvania Vam poprajem tiez pekny den.
Nepisem ani, ze si myslim, ze boli lupeznici a danovy vymahaci, nikde to v clanku nieje, to ze vyberali nekrestanske peniaze za seky neni zas tak zvlastna vec, ale o ziadnej bande tu nehovorim :-). Ale aj tak este raz dakujem ze cenny prispevok, takze bez podsuvania Vam poprajem tiez pekny den.
Zbyněk P.
Pro Sylvii
22. 02. 2012 13:55
Kolegyňko, je znát, že se o tento problém zajímáte, ale promiňte mi, ale Vámi předložené popsání řádu Templářů jest poněkud nepřesné a místy až mylné. Rovněž i v některých údajích a jménech jest nepřesnost. Dovolím si Vám proto napsat verzi, která více odpovídá realitě o této skupině rytířů, než-li Vámi předložený článek. Takže:
Není žádná náhoda, že existují o templářích nejasnosti a záhady, neboť ty byly záměrně vypouštěny a rozšiřovány. Tajemstvím o templářích nepotřebuje býti žádným tajemstvím, neboť takovým bylo již uděláno.
U počátku templářského řádu (TŘ) stáli dva hluboce věřící muži: Hugo de Payns a Geoffroy de Saint-Omer, jeden Frank a jeden Norman. Z toho se vytvořil malý kroužek přátel, zanícených vlastní společnou silou víry.Během vánočních oslav r. 1117 se tedy v Jeruzalémě uzavřel malý kruh zájemců, kteří si vzali za cíl chránit poutníky. Jejich jediným přáním přitom bylo, aby sloužili pánu Ježíši Kristu a jeho víře. Tato skupina devíti rytířů měla kromě ochrany také významné finanční prostředky. Na jaře intervenovala tato skupina u krále Balduina I. Jeruzalemského a u patriarchy s cílem získání povolení zřídit si své vlastní sídlo. Ačkoliv jim to vyneslo jméno :“Templářští rytíři“, tak oni sami používali místo toho :“Bratři z opravdového chrámu Krista“, čímž se mínil „vnitřní chrám duše“!
Po nějaké době rytíři TŘ objevili v ruinách jednoho chrámu pozůstatek spisku (jen malé útržky), který měl pro ně, a pro další jejich vývoj a směřování, obrovský osudový význam. Útržky byly předána velmi vzdělanému Etiennu Hardingovi, který je přeložil. Zjistil, že ty útržky byly de facto fragmenty zprávy hebrejského špiona (Eschaimina), který na objednávku kněží podal zprávu o jednání „proklatého (zkurvysyna) Ježíše“ a jeho „rouhání se proti bohu Izraele“. Vše to, co tam bylo uvedeno, dokonale odporovalo všeobecně kázanému učení. Ježíš Kristus měl podle toho označit hebrejského boha „Jahweho − Jehovu“ jako satana a židům předhodil, že sami učinili z ďábla svého jediného boha. Jasné stopy o tom se nacházejí ještě dnes v Janově evangeliu (Nový zákon), kde říká Ježíš Židům: „Máte ďábla za otce svého“ (Jan 8, 44). Muselo se tedy uskutečnit násilné zfalšování pravdivého Kristova učení!! Pro rytíře TŘ to byl obrovský šok, i když každý z nich měl obrovskou víru!!
Bůh, o kterém učila církev jako „o otci Krista“, byl podle Kristových vlastních slov ďábel, kterého přišel na zem potírat. Studium Bible velmi rychle ozřejmilo rytířům TŘ, že Ježíšovo učení a tzv. Starý zákon byly opačnými protiklady, a tudíž nebylo možné, aby patřily jeden k druhému. Mimo to Židé nazývali svého boha nikoliv „Otec“, ale Jahve a „EL SCHADDAI“, kde El schaddai byl oním Šejtanem, který byl pojmenován jako :“Padlý a zavržený anděl“! Jen mimo řádek: Schaddein = zvrhlost, EL = velký anděl. El je časo mylně překládáno jako bůh. Bůh je přitom ve staroorientálních jazycích „IL“
Když se r. 1128 podařilo oficiálně založit TŘ, měl již malý kruh rytířů své „tajemství“, za jehož ochránce se považovali rytíři od Bernharda z Clairvaux, až do jistého stupně. Byla to vůle obnovit Kristovu pravdu. Mezitím se TŘ zabýval především válečnými úkoly a to jak v Evropě, tak i v Orientu.
Při jednom takovém působení v Orientu (konkrétně při útoku na Damašek), se podařilo rytířům TŘ získat dopisy napsané Ali Ibn Abu Thalibem (Iman Ali), kde Ali podává zprávu o dodatečném zfalšování koránu, které je srovnatelné se zfalšování evangelií. Tento počin opět oživil obrovský zájem staré myšlenky: chtít vypátrat Kristovu pravdu. A nyní to šlo ráz na ráz. Provensálská komturie získala dokument (asi vzešel z kruhu kataru), na jehož základě rytíři TŘ odmítli se účastnit na „křížové výpravě“ právě proti katarům. Jednalo se o kus prapůvodního Janova evangelia, sepsaného heretikem Marcionem r. 94 po Kristu; šlo o životní příběh Marciona. Marcion, který se ještě setkal s apoštolem Janem, učí, že Ježíš Kristus sám byl ztělesněním (realizací) boha, že to nebylo dáno žádným božským otcem Jehovou, nýbrž, že právě židovský bůh byl satan. Dále učil, že Ježíš hlásal lidem o vlastním uskutečnění boha, že to vyžaduje pouze vůli každého jednotlivce, a tedy žádný chrám a také žádnou církevní organizaci!!
Z toho se vyvinul „řád v řádu“ regulérní spiklenecká společnost marcionitů. Byli to převážně Provensálci a Němci, kteří tvořili tuto zvláštní formaci uvnitř TŘ. Většina rytířů v onom čase ještě vůbec netušila, co znamená reorganizace řádových kruhů, ale i přetvoření znaku rovnoramenného kříže v kříž rytířský, nebo-li marcionitský kříž = trnový kříž = kříž hermetiků. Později byl vytvořen ještě dvojitý trnový kříž templářských tajných učenců. V tuto dobu se rovněž objevil pokřik T.rytířů, který zněl:“Vive dieu Saint-Armour! (Ať žije bůh lásky!)“. Výsledkem tohoto jednání byl obrat ke Kristu a odmítnutí starozákonného boha pomsty. Nutno upozornit, že většina lidí (uvnitř kruhu a ani zvenku) nebyli vůbec zasvěceni do této situace, neboť čas ještě „nedozrál“ pro zveřejnění takovýchto odvážných myšlenek. A opět jim pomohla prozřetelnost v tom, že náhodně objevili prastarou skrýš Marcionitů, v níž našli zlomky originálů evangelických písem Jana a Matěje, ale i starý kartaginský spis o vířea stvoření světa, včetně jeho řeckého překladu (asi od Marcioniho).
Z templářského proroctví (z r. 1236) je třeba uvést, že příchod říše světla je slibován do „země půlnoci“ (tedy do Německa), a jako nejvhodnější průkopníci jsou vybráni templáři.
Středověký západ spočíval na třech pilířích: na židovsko-křesťanském náboženství, na starozákonném povolení úroků, a na něm stojícím peněžním a obchodním hospodářství a na principu absolutního panství. Tyto tři sloupy chtěli TŘ strhnouti, jakmile k tomu dozraje čas. Tedy: eliminovat židovsko-křesťanskou církev, a místo ní vystavět ranou křesťanskou společnost s vyloučením všech starozákonných komponentů. Výsledkem toho tedy byly revoluce v peněžním a hospodářském systému, a zákaz úroků, likvidace absolutistických monarchií a výstavba aristokraticko-republikánského pořádku. Již z tohoto je zcela patrné, že vládnoucí síly musely zakročit a zničit TŘ.
Po pádu Jeruzaléma (vítězství muslimů) uprchli rytíři řádu Johanitů ze Svaté země a usazovali se na různých středomořských ostrovech, jejichž jména používali ve svém názvu. Po prohrané bitvě r.1789 s Napoleonem, bylo sídlo TŘ přeneseno do Říma a dnes je znám pod jménem:“Suverénní a vojenský řád z Malty“.
Od roku 1307 z rozkazu Filipa IV., zvaného Sličný, a podporovaný Vatikánem, byl TŘ pronásledován. Rytíři byli nařčeni ze satanských a dalších praktik, neboť Filip neustále žárlil na moc a privilegia TŘ. Proto také TŘ uprchli z Francie do oblastí Portugalska, Anglie a Skotska, kde byla moc Vatikánu menší. Tam se část zapojila do již existujících sdružení svobodozednářských lóží, s cílem pomstít se za pronásledování. Jiná část TŘ obnovila řád v Portugalsku, a změnili svůj název na: „Rytíři Krysta“ a byla papežem Clementem V. rehabilitována. Zde TŘ opět získal svou velkou moc.
Filip IV. zvaný Sličný, nechal 18. Března 1314 jejich velmistra Jacquesse de Molay upálit na hranici před katedrou Notre Dame.
Vážená kolegyňko Sylvie, jak sama vidíte, tak to nebyli žádní loupežníci, či vymahači daní, ale spíše naopak. Byli to čistí bojovníci za pravdu. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Není žádná náhoda, že existují o templářích nejasnosti a záhady, neboť ty byly záměrně vypouštěny a rozšiřovány. Tajemstvím o templářích nepotřebuje býti žádným tajemstvím, neboť takovým bylo již uděláno.
U počátku templářského řádu (TŘ) stáli dva hluboce věřící muži: Hugo de Payns a Geoffroy de Saint-Omer, jeden Frank a jeden Norman. Z toho se vytvořil malý kroužek přátel, zanícených vlastní společnou silou víry.Během vánočních oslav r. 1117 se tedy v Jeruzalémě uzavřel malý kruh zájemců, kteří si vzali za cíl chránit poutníky. Jejich jediným přáním přitom bylo, aby sloužili pánu Ježíši Kristu a jeho víře. Tato skupina devíti rytířů měla kromě ochrany také významné finanční prostředky. Na jaře intervenovala tato skupina u krále Balduina I. Jeruzalemského a u patriarchy s cílem získání povolení zřídit si své vlastní sídlo. Ačkoliv jim to vyneslo jméno :“Templářští rytíři“, tak oni sami používali místo toho :“Bratři z opravdového chrámu Krista“, čímž se mínil „vnitřní chrám duše“!
Po nějaké době rytíři TŘ objevili v ruinách jednoho chrámu pozůstatek spisku (jen malé útržky), který měl pro ně, a pro další jejich vývoj a směřování, obrovský osudový význam. Útržky byly předána velmi vzdělanému Etiennu Hardingovi, který je přeložil. Zjistil, že ty útržky byly de facto fragmenty zprávy hebrejského špiona (Eschaimina), který na objednávku kněží podal zprávu o jednání „proklatého (zkurvysyna) Ježíše“ a jeho „rouhání se proti bohu Izraele“. Vše to, co tam bylo uvedeno, dokonale odporovalo všeobecně kázanému učení. Ježíš Kristus měl podle toho označit hebrejského boha „Jahweho − Jehovu“ jako satana a židům předhodil, že sami učinili z ďábla svého jediného boha. Jasné stopy o tom se nacházejí ještě dnes v Janově evangeliu (Nový zákon), kde říká Ježíš Židům: „Máte ďábla za otce svého“ (Jan 8, 44). Muselo se tedy uskutečnit násilné zfalšování pravdivého Kristova učení!! Pro rytíře TŘ to byl obrovský šok, i když každý z nich měl obrovskou víru!!
Bůh, o kterém učila církev jako „o otci Krista“, byl podle Kristových vlastních slov ďábel, kterého přišel na zem potírat. Studium Bible velmi rychle ozřejmilo rytířům TŘ, že Ježíšovo učení a tzv. Starý zákon byly opačnými protiklady, a tudíž nebylo možné, aby patřily jeden k druhému. Mimo to Židé nazývali svého boha nikoliv „Otec“, ale Jahve a „EL SCHADDAI“, kde El schaddai byl oním Šejtanem, který byl pojmenován jako :“Padlý a zavržený anděl“! Jen mimo řádek: Schaddein = zvrhlost, EL = velký anděl. El je časo mylně překládáno jako bůh. Bůh je přitom ve staroorientálních jazycích „IL“
Když se r. 1128 podařilo oficiálně založit TŘ, měl již malý kruh rytířů své „tajemství“, za jehož ochránce se považovali rytíři od Bernharda z Clairvaux, až do jistého stupně. Byla to vůle obnovit Kristovu pravdu. Mezitím se TŘ zabýval především válečnými úkoly a to jak v Evropě, tak i v Orientu.
Při jednom takovém působení v Orientu (konkrétně při útoku na Damašek), se podařilo rytířům TŘ získat dopisy napsané Ali Ibn Abu Thalibem (Iman Ali), kde Ali podává zprávu o dodatečném zfalšování koránu, které je srovnatelné se zfalšování evangelií. Tento počin opět oživil obrovský zájem staré myšlenky: chtít vypátrat Kristovu pravdu. A nyní to šlo ráz na ráz. Provensálská komturie získala dokument (asi vzešel z kruhu kataru), na jehož základě rytíři TŘ odmítli se účastnit na „křížové výpravě“ právě proti katarům. Jednalo se o kus prapůvodního Janova evangelia, sepsaného heretikem Marcionem r. 94 po Kristu; šlo o životní příběh Marciona. Marcion, který se ještě setkal s apoštolem Janem, učí, že Ježíš Kristus sám byl ztělesněním (realizací) boha, že to nebylo dáno žádným božským otcem Jehovou, nýbrž, že právě židovský bůh byl satan. Dále učil, že Ježíš hlásal lidem o vlastním uskutečnění boha, že to vyžaduje pouze vůli každého jednotlivce, a tedy žádný chrám a také žádnou církevní organizaci!!
Z toho se vyvinul „řád v řádu“ regulérní spiklenecká společnost marcionitů. Byli to převážně Provensálci a Němci, kteří tvořili tuto zvláštní formaci uvnitř TŘ. Většina rytířů v onom čase ještě vůbec netušila, co znamená reorganizace řádových kruhů, ale i přetvoření znaku rovnoramenného kříže v kříž rytířský, nebo-li marcionitský kříž = trnový kříž = kříž hermetiků. Později byl vytvořen ještě dvojitý trnový kříž templářských tajných učenců. V tuto dobu se rovněž objevil pokřik T.rytířů, který zněl:“Vive dieu Saint-Armour! (Ať žije bůh lásky!)“. Výsledkem tohoto jednání byl obrat ke Kristu a odmítnutí starozákonného boha pomsty. Nutno upozornit, že většina lidí (uvnitř kruhu a ani zvenku) nebyli vůbec zasvěceni do této situace, neboť čas ještě „nedozrál“ pro zveřejnění takovýchto odvážných myšlenek. A opět jim pomohla prozřetelnost v tom, že náhodně objevili prastarou skrýš Marcionitů, v níž našli zlomky originálů evangelických písem Jana a Matěje, ale i starý kartaginský spis o vířea stvoření světa, včetně jeho řeckého překladu (asi od Marcioniho).
Z templářského proroctví (z r. 1236) je třeba uvést, že příchod říše světla je slibován do „země půlnoci“ (tedy do Německa), a jako nejvhodnější průkopníci jsou vybráni templáři.
Středověký západ spočíval na třech pilířích: na židovsko-křesťanském náboženství, na starozákonném povolení úroků, a na něm stojícím peněžním a obchodním hospodářství a na principu absolutního panství. Tyto tři sloupy chtěli TŘ strhnouti, jakmile k tomu dozraje čas. Tedy: eliminovat židovsko-křesťanskou církev, a místo ní vystavět ranou křesťanskou společnost s vyloučením všech starozákonných komponentů. Výsledkem toho tedy byly revoluce v peněžním a hospodářském systému, a zákaz úroků, likvidace absolutistických monarchií a výstavba aristokraticko-republikánského pořádku. Již z tohoto je zcela patrné, že vládnoucí síly musely zakročit a zničit TŘ.
Po pádu Jeruzaléma (vítězství muslimů) uprchli rytíři řádu Johanitů ze Svaté země a usazovali se na různých středomořských ostrovech, jejichž jména používali ve svém názvu. Po prohrané bitvě r.1789 s Napoleonem, bylo sídlo TŘ přeneseno do Říma a dnes je znám pod jménem:“Suverénní a vojenský řád z Malty“.
Od roku 1307 z rozkazu Filipa IV., zvaného Sličný, a podporovaný Vatikánem, byl TŘ pronásledován. Rytíři byli nařčeni ze satanských a dalších praktik, neboť Filip neustále žárlil na moc a privilegia TŘ. Proto také TŘ uprchli z Francie do oblastí Portugalska, Anglie a Skotska, kde byla moc Vatikánu menší. Tam se část zapojila do již existujících sdružení svobodozednářských lóží, s cílem pomstít se za pronásledování. Jiná část TŘ obnovila řád v Portugalsku, a změnili svůj název na: „Rytíři Krysta“ a byla papežem Clementem V. rehabilitována. Zde TŘ opět získal svou velkou moc.
Filip IV. zvaný Sličný, nechal 18. Března 1314 jejich velmistra Jacquesse de Molay upálit na hranici před katedrou Notre Dame.
Vážená kolegyňko Sylvie, jak sama vidíte, tak to nebyli žádní loupežníci, či vymahači daní, ale spíše naopak. Byli to čistí bojovníci za pravdu. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Perchta
Pěkný článek,
22. 02. 2012 5:23
zajímavé téma, díky. Pokud budete mít čas a líbí se Vám Templáři zkuste mrknout na http://www.youtube.com/watch?v=D9TLJVgy00w. Trvá ta cca 50 min, ale není nutné to vidět celé, protože některé info jsou tam dublované....