Články

Záhady a tajemno

Existuje vědomí mimo tělo? - (komentáře)

Adanom
Grush
1. 03. 2012 21:45

......a kdyz odpoved zacala pretekat stranku dosto Ti ze tudy cesta nevede.............. :DDDDDD

'Ackoli popisuji to same,vsichni tvrdi ze jenom oni maji pravdu'

:-) DOBREJ POSTREH :-)
Grush
2Adanom
29. 02. 2012 18:34

Ještě jedna omluva, nezapomněl jsem na otázku, jen jsem se v odpovědi nějak rozjel a když odpověď začala přetékat stránku došlo mi že tudy cesta nevede. Takže jen ve dvou (a tudíž ne zcela ideálních) větičkách. Jedinépravyznalí jsou kupř. všichni hlasatelé světonázorů - všímáme si kolik jich je? Ačkoli popisují to samé, všichni tvrdí že jen oni mají pravdu, nejlépe nabytou nějakým osvícením.
A k druhým patří kromě AM (s výhradami....) např. různí osvícení vynálezci, kteří se uznání svých pravd dožadují leckdy i soudní cestou. V případě zájmu není problém si dohledat...
:-)
Adanom
Grush
27. 02. 2012 10:20

No a kdo jsou ti osviceni a jedinespravnepravdyznali ?

Kdo to je za osvicence co pozaduje po vede jejimi prostredky dokazovat jejich pravdu?
Perchta
Grush
26. 02. 2012 19:52

hodně pěkně, hodně dobře řečeno. Myslím, že problém nešel vystihnout a popsat líp... díky.
lup
Grush
26. 02. 2012 19:16

Napísal si to nádherne. Myslím, že si absolútne vystihol podstatu problému.
LuP
Grush
Omlouvám se, asi jsem
26. 02. 2012 16:42

svůj spodní vstup příliš zestručnil.
Pokusím se to napravit, a nahradit zmatek... chaosem :-)))
Vědu představuje VLASTNÍ systém poznatků a metod.
Jenže je "sama pro sebe" né proto aby se zabývala kdečím.
Když nemůže použít SVÝCH prostředků a metod, nemá jak (a hlavně PROČ) něco zkoumat.
Pokusím se o podobenství.
Přijde-li do klubu fotografů malíř, a bude hlásat že svět lze zachytit štětcem a plátnem, dočká se možná pokrčení ramen. Ano, možná má pravdu, ale co k tomu mají fotografové říci? Umí snad malíř popsat své schopnosti pomocí ohnisek, světlostí, ostrostí, časů...? Neumí, protože to nepoužívá. A fotografům je štětec... víme na co.

Na shodném principu prosím funguje věda. Má své metody, své prostředky, své výsledky a své CÍLE.
Co nejde změřit, zvážit, popsat rovnicemi, vědu nezajímá. Proč? Protože k tomu nemá co říci. Není JAK to popsat v souladu s ostatními vědeckými informacemi. Takže není divu, že když řekněme fyzik uvidí na vlastní oči ducha, pokýve možná hlavou a řekne "To je sice hezké, ale co já s tím? Dokažme že to je duch, a věc bude vyřešena."
Protože rozdíl mězi vědou a vírou je právě v důkazních prostředcích.
Věda ze své podstaty není konstruovaná pro popis jiných než exaktních věcí. Proto také, kdykoli opouští množinu výroků dokazatelných, používá UPOZORNĚNÍ ve formě teorií anebo jen hypotéz. Nikoli však bezdůvodného popírání existence.
Žádný soudný vědec nemůže prohlásit, že neexistuje něco mimo to, co již věda popsala. Řekne-li to někdo, hoďte na něj síť. Poslední takový blázen se vyskytl někdy v 1832 mám dojem.
Ten pokřivený pohled na "zarputilost vědy" je žel z velké části dílem sdělovacích prostředků, jež se často zmocní výroků lidí kteří ponejvíce sdělovali své osobní stanovisko, a překroutí je na "stanovisko vědy".
Píšeme tu převážně o věcech ležících mimo onu vědeckou množinu dokazatelných výroků/jevů. Proč tedy máme snahy konfrontovat esoterično s vědou?
Přečtěte si články a příspěvky, nejen na webu, však i zde na portálu. Kdo chce kupř. zvýraznit zvláštnost tématu, použije jako referenční "mustr" - vědu. Odtud pramení má předchozí mluvnická otázka: proč zrovna věda má být tím etalonem, na jehož vyjádření je třeba se stále odvolávat? Cožpak má patent na rozum?
Nemá, kupodivu to o sobě ani netvrdí, a dokonce může posloužit krásnými ukázkami ze své vlastní historie, kdy hlásala věci které později sama sobě vyvrátila.
Tak proč by měla věda něco uznávat, co leží mimo ní?
Je snad tohle její smysl? To snad ne...

Jeden poměrně proslulý pán prý - podle slov jiného též poměrně proslulého pána - řekl: "Co Božího Bohu, co císařovo císaři..." (parafráze).
Což se nad tím konečně zamyslet? Nebo budeme dál míchat... thajský box s recitací veršů...?
:-)
Dana P.
...
25. 02. 2012 23:38

"Nejkrásnější věc, kterou můžeme objevit, je záhada" - také Albert Einstein
Perchta
Albert
25. 02. 2012 12:15

Nechci spekulovat, co tím chtěl říct. Jeho věta "fantazie je důležitější než informace" si myslím je jednoznačná. O fantazírování nemluví (ani já ne). Ovšem daný citát naopak nenabádá ani k striktnímu vědeckému přístupu k životu, faktům, atp.....
lup
Garias
24. 02. 2012 22:52

Garias, touto problematikou sme sa tu už X-krát zaoberali, padali tu aj mená. S „ducharinami“, životom po smrti, reinkarnáciou prichádzajú do styku klinickí psychológovia napr. Moody, Denningová. Aspoň od nich mám knihy. Pokiaľ je možné považovať ich za „vedcov“. Na druhej strane je treba povedať, že ich výskumná práca má charakter vedeckej práce. Zo Sk napr. MUDr. Solár, ktorý sa v minulosti zaoberal biodiagnostikou a ľudovým liečiteľstvom, teraz sa zaoberá akupunktúrou.

V súvislosti s optickými udalosťami v Medžugorii vyjadrenia českého fyzika RNDr. Mráčka + vyjadrenia veľa lekárov v súvislosťami so zjaveniami, ktorí skúmali vizionárov - k tomu si nagúúúgluj materiály. Všetko aby Ti človek strkal pod nos, nájdi si niečo aj sám...

V ďalších častiach série článkov „Zjavenia, zázraky“ padnú ďalšie mená z vedeckých týmov, ktorí sa zaoberali skúmaním nevysvetliteľných javov, ktoré boli skutočne skúmané vedeckými metódami aj prístrojovým vybavením. Budú tam uvedené aj odkazy na ich niektoré vedecké práce. Takže trocha strpenia.
Stačí tak stručne?
S pozdravom LuP
garias
Perchta
24. 02. 2012 21:52

Pochopiteľne. Bez fantázie nemôžeš rozmýšľať nad tým, čo daná info znamená. Ale albert tým nechcel povedať, že teraz máme iba fantazírovať :D
Perchta
----
24. 02. 2012 21:48

"Fantazie je důležitější než informace."( Albert Einstein). Ten citát od Einsteina se mi moc líbí, myslím, že to sem svým způsobem patří.... Proto popusťtme uzdu fantazii a nebuďme na sebe moc přísní..... mějte hezký večer.
iveta
v tom případě
24. 02. 2012 21:40

se Dano omlouvám.Jsme na stejné vlně,nepleteš se.Já jsem tu Grushovu úvahu pochopila...taky jsem na ní reagovala, myslím si že správně.
garias
...
24. 02. 2012 21:31

//Je skutočne málo vedcov, ktorí pripúšťajú existenciu javov, na ktoré je veda krátka, ktoré nedokáže vysvetliť. //

Mohol by si napísať mená nejakých takých vedcov???
garias
lup
24. 02. 2012 21:23

Veda prizná že tie nevysvetliteľné veci existujú, ak sa vám ich podarí racionálne vysvetliť. Zatiaľ sú iba otázkou viery. Napríklad vystúpenie z tela, nemusí byť žiadne vystúpenie, ale nejaké iné vnímanie sveta, ktoré vykonáva mozog. Nikto nepotvrdil, že sa nejedná o zvláštne vlastnosti mozgu, ale o vystúpenie z tela. AK to niekto potvrdil, sem s tým :DD
Dana P.
iveto
24. 02. 2012 21:17

Sylvia má pravdu - bereš to opravdu vztahovačně, tebe opravdu jsem svou poznámkou nemyslela. Vždyť mám dojem, že jsme na "stejné vlně" nebo se pletu? Apropos, já jsem též asi správně nerozkódovala Grushovu úvahu, to přiznávám...
iveta
Sylvia
24. 02. 2012 21:10

Rozhodně nejsem mimo.Nic neberu vztahovačně,psala jsem jasně ,že se mohu domnívat.Pokud tomu tak není ať nám to tedy řeknou koho tím myslely.
Sylvia
Iveta
24. 02. 2012 20:58

To uz je po niekolkykrat, co si uplne mimo a stratila si nit a kontinuitu komentarov a vsetko beries strasne vztahovacne. Keby si uvazovala racionalne, tak zistis, ze jak Adanom, tak Dana reaguju na Grusha. Ale to by si musela trochu premyslat, ze?
iveta
já se taky
24. 02. 2012 19:54

nevysmívám tomu, že si nepochopila jak to Grush myslel.
iveta
nevím a mohu se jen
24. 02. 2012 19:26

domnívat kam tím míříte Adanom a paní Dano,pokud vím všichni tady meldují o vědě.Pokud nerozumíte tomu jak jsou moje komentáře myšleny,tak si vyprošuji takové poznámky a nereagujte na ně.
lup
Grush
24. 02. 2012 18:20

S Tvojím názorom súhlasím dovtedy, pokiaľ veda oficiálne uzná, že reálne existujú veci, ktoré „oficiálna veda“ jednoducho nedokáže vysvetliť. Netvrdím, že veda musí všetko skúmať a vysvetlovať, ale nech taktiež prizná, že na všetko nemá vysvetlenie.

Celý problém je totiž v tom, že „oficiálna veda“ odmieta také fenomény ako je napr. uštknunie (uhratutí), kliatba, telepatia, ľudové liečiteľstvo, život po smrti, zjavenia svätých a mŕtvych, astrálne cestovanie, existencia duše a duchov,... Je skutočne málo vedcov, ktorí pripúšťajú existenciu javov, na ktoré je veda krátka, ktoré nedokáže vysvetliť. Sú však vedci, ktorí bohorovne tvrdia, že všetko sú len babské klepy, nepodložené informácie, nevedomosť,...
S pozdravom LuP
Perchta
LuP
24. 02. 2012 17:41

Mne sa to totiž javí tak, akoby sme tu mali nový „stredovek“, nové „náboženstvo“ s názvom „vedecký“, podnázvom "materialistický" a s podobnými dogmami, ako má katolícka cirkev.

Stoprocentně souhlasím. Nejúčinější a nejmocnější zaklínadlo toho věku je slovo "věda" a jeho odvozeniny. Vypadá to, že ten, kdo se za pár let přizná k tomu, že dětem vypráví pohádky, bude mít co dělat, aby nebyl obviněn a souzen za tmářství, protože základ zdravého vývoje nezmanipulovatelné osobnosti jsou přece Newtonovy a Kepplerovy zákony!....:D
Adanom
:)
24. 02. 2012 17:38

Dano,za sebe rikam ze uvnitr prijima kazdeho diskutera. At je to kdokoli s jakymkoli nazorem.
:)
Dana P.
Adanom
24. 02. 2012 17:13

no já teda už jsem patrně zblbnutá některými (hlavně jedním) diskutéry co furt melduje s tou vědou... nakonec v této diskusi věda snad ani nemá co dělat, bavíme se tu o těch paranormálních věcech přec jen tak, nezávazně, nemusí sem vůbec nikdo chodit a vysvětlovat, proč že se to dít nemůže...když se to prostě děje!
Adanom
Grush
24. 02. 2012 16:19

At delam co delam Grushi nerozkodovala jsem Tvoji zpravu.

Kdo jsou to ti osviceni a jedinespravnepravdyznali co se s timto obraceji na vedu? A zaroven tvrdi ze veda je slepa?

Kdo to je ,kdo jsou ti co tak blaznive se ptaji?: "jak to ze nedovedes svymi prostredky dokazat nasi pravdu?

iveta
co když
24. 02. 2012 15:40

věda sama o sobě trpí schyzofrenií?
iveta
no jo
24. 02. 2012 15:27

ale pak by víc jak polovina lidstva musela trpět schyzofrenií:),protože v nadpřirozeno věří.Věda není všemocný a nejvyšší soud.Proč sem na tento web chodíme?a že nás není málo.
Grush
Je docela
24. 02. 2012 15:13

legrační když se mnozí osvícení a jedinésprávnépravdyznalí experimentátoři (a jejich obdivovatelé) obracejí na vědu: "uznej naší pravdu!" či ještě úsměvněji "jakto že nedovedeš SVÝMI prostředky dokázat NAŠI pravdu!" jako kdyby věda měla být všemocný a nejvyšší soudce správnosti, ale přitom jedním dechem volají "věda je zaslepená, nic neví!" Tomu se říká dokonalá schíza v praxi :-)))
iveta
velmi
24. 02. 2012 14:44

zajímavý názor od Adanom ,že dnešní věda je jaksi
ne...mocná.
iveta
moje teorie
24. 02. 2012 14:35

vše má svůj daný řád,je to jeden velký koloběh,který jsme určitým způsobem kdysi my lidé přerušily.Abychom toto uvedli opět do správného chodu,musely bychom na vše začít koukat jinýma očima.Pak bychom zíraly s otevřenou pusou co vše je možné a co tady od počátku stvoření všeho bylo.
Adanom
:D
24. 02. 2012 14:33

Lpeni na jakemkoli presvedceni stuj co stuj navzdory vsemu ostatnimu co se predklada, je a bude vzdycky jakasi ne....moc.
Zatvrzelost,neochota,neschopnost rozsirit sve vedomi. :)
iveta
věřím že
24. 02. 2012 13:51

je tu ještě spoustu neobjevených a přitom využitelných energií.Jenom to jaksi už z přesvědčení nechtějí ti dnešní fyzici vidět.
iveta
neuznávám
24. 02. 2012 13:40

žádné náboženství,věřím jenom sama v sebe.Věřím čeho jsem schopna a čeho né.
iveta
všeobecně uznávanou vědu
24. 02. 2012 13:28

mohu také v uvozovkách chápat jako určitou formu náboženství.Kde berou tu jistotu, že je jenom těch pět základních smyslů?
Dana P.
lup
24. 02. 2012 12:54

trefa! Středověk ještě dávno neskončil! Je někdy dost zábavné sledovat ten alibismus vědeckých chytrolínů :-)
lup
do diskusie
24. 02. 2012 12:50

A to je práve príčina, prečo veda parapsychologické javy neberie vážne - nedajú sa zmerať, odvážiť,... Pod pojmom veda myslím fyziku, chémiu, biológiu,... Veda sa k tomu buď nevyjadruje, alebo javy pre istotu neskúma, aby nemusela vysvetlovať. Ale javy sú tu. Fakt je, že javy skúmajú mnohí psychológovia, predovšetkým na druhej strane Atlantiku. Otázne však je, do akej miery ich ostatní („vedeckí“) psychológovia berú vážne.

Mne sa to totiž javí tak, akoby sme tu mali nový „stredovek“, nové „náboženstvo“ s názvom „vedecký“, podnázvom "materialistický" a s podobnými dogmami, ako má katolícka cirkev.
S pozdravom LuP
Dana P.
...
24. 02. 2012 12:18

a přitom by je mělo zajímat, že jsou zde jevy, které se přísnému vědeckému výkladu stále brání. Je snad podstatou vědy bádat a vše poznat a popsat? Protože se jim to nedaří, je pohodlnější stát na místě a hlásat do světa dogmata
iveta
parapsychologie
24. 02. 2012 11:18

je společnost lidí, která se zabývá jevy jenž se vymykají základním pěti smyslům,proto ji všeobecně uznávaná věda nebere vážně.
iveta
Dana P.
24. 02. 2012 11:05

vím...jen tak dál.
Co se nedá "změřit a zvážit"je nepřípustné... to je ta chyba!
Dana P.
iveto
24. 02. 2012 10:20

bojí se toho ta věda, která je zmatená z věcí, jež nelze změřit a zvážit. Existuje přeci dnes už vědní obor "parapsychologie" a do bádání je zapojeno spousta společností po celém světě za součinnosti vědců a téměř každá větší univerzita má i svoje pracoviště.
iveta
Perchta
24. 02. 2012 9:24

souhlasím...možná se věda bojí toho ,že kdyby se tím vším začala opravdu zabývat,zjistila by ,že se jejich výsledky parametrálně lyší od těch nových a byla by nucena (ty svoje)obecně uznávané tabulky opravdu přehodnotit.
Perchta
zajímavý experiment,
24. 02. 2012 5:28

četla jsem o tom. Prý již možnost "halucinací" jako příčinu prožitků pocitů opuštění těla vyloučili, protože prý při halucinacích nelze vymyslet tak složité a detailní popisy dějů ,jako to uváděly sledované osoby...