Články

Zajímavosti

Bezmasá strava - (komentáře)

Stormm
garias
10. 02. 2012 10:25

Ano, humánní zabíjení! Třeba něco jako eutanázie v trochu přeneseném slova smyslu. Dokonce i Masajové to umějí a také tihle uctívači krav je dokáží zabíjet bez utrpení. A my, že bychom to neuměli? Že bychom neměli prostředky, které zvíře nejdříve bezbolestně uspí a pak se zabije? Jistě ano, ale je to časově a nejspíš i finančně náročnější, takže je pohodlnější jednoduše krávu zaživa zmasakrovat!
mississippi
Stormm
8. 02. 2012 21:37

Souhlasím s Tebou! Pokud chci něco sníst, mám na mysli zvíře, mělo by zemřít rychle a "moc" netrpět!
Je problém, že lidí je na této planetě už moc. A bohužel, výroba masa, to už není chov, je jen a jen o zisku.
Dana P.
gariasi
8. 02. 2012 13:55

velmi hloupá reakce. Zjisti si, jak zabíjejí zvířata například Židé a pak mluv
garias
Stormm
8. 02. 2012 11:18

Humánne zabíjanie. Vtip roka :DD
Stormm
maso
6. 02. 2012 10:40

Zvířata na jatkách trpí především proto, že jim utrpení způsobují lidé bezcitní nebo lidé, kterým je jedno jaké maso posílají do obchodů! Každý, kdo chce prodávat dobré maso ví, že zvíře má mít dostatek prostoru a MUSÍ se zabíjet humánně jinak jsou před smrtí do těla vylučovány látky kazící chuť masa a škodící lidskému organismu! Zvířecí koncentráky, kde se zvířata tísní, jsou denně zabíjeny po stovkách a žijí v otřesných podmínkách musí vymizet! To by měl požadovat člověk maso jedící i vegetarián! Jinak patřím mezi všežravce a maso je jako zdroje energetických proteinů a bílkovin podle mně těžké nahradit i když je to možné, to jistě. Ale tvrzení, že i konzumace ryb patří k "neprospěšným" je podle mně vyloženě směšná! Určitě byste to alespoň těžko vysvětlovali jednomu asi 76. letému pánovi z Chorvatska ke kterému sem jezdíval na dovolenou a který byl na rybách odkojen a plný energie více než leckterý mladík. Stejně tak všem lidem co dávali svým dětem rybí tuk.
7man
-
6. 02. 2012 8:14

Tlustý nebo chudý, každého věc. Jde o utrpení zvířat...
mississippi
Sylvia
2. 02. 2012 20:56

Dík. Ty víš, jak to myslím.

Isime.
Nikde jsem nepsal, že je člověk nad přírodou! Člověk je součástí přírody! Nevím jen proč právě on dostal tu možnost "rozumného " myšlení.

A k tomu zabíjení zvířat. Pokud si pamatuji ze školy, tak existovalolo stvoření, které se nazívalo pravěký lovec. Lovec od slova lovit a zabíjet. A jíst maso je tedy léty osvědčené.
Nekritizuji nemasožravce. Mám jich pár i jako kamarády a jsou v pohodě. Ale psal jsem, že se tomu musí rozumět!
A pokud tomu někdo nerozumí, může si vážně poškodit zdraví! A jestli mi někdo nevěří, tak ať si nevěří. Vím o čem mluvím, dělal jsem 7 let v nemocnici a pár lidí kteří se stravovali zdravě tam přivezla rychlá a věřte mi, vyděl jsem už zdravější lidi!
To ,že někdo jí maso ještě neznamená, že musí být tlustý. Já měřím 175-178 a vážím 67 Kg. A hádej co jím nejradši :-)
Alcyone
-
2. 02. 2012 18:20

Sám jsem jen vegetarián, ale znám dost veganů a musím se usmívat, když je někdo hází mezi vyzábliny, to byste se divili, naprosto normální lidé a to, když někdo nění tlustý na tři prsty po česku, pak je divný?
Sylvia
isilme
2. 02. 2012 10:22

Mississippi tu tvrdi, ze sa nechova k prirode slusne? Nehnevaj sa, ale to, ci si napisal/a je len lacne vydieranie. Kazdy nech si je to, co chce, myslim, ze vacsina ludi by urcite nezabijala zvierata sposobom, jak na niektorych jatkach.

Ale opytaj sa vrcholoveho sportovca alebo len cloveka, co chodi 4x do tyzdna do posilovne, ci moze byt vegetarian. Proste ked to jest nechces, tak to nejedz, ale nevydieraj tu niekoho tym, jak sa ma chytit za nos, ze ryba trpi a pod. Je to priroda a tak je to proste nastavene.
isilme
pro Askii a mississippi
2. 02. 2012 9:43

Askii - vegeteriánská i veganská strava je prokazatelně pro člověka plnohodnotná. je pravda, že každý lidský organismus je jiný a někdo si asi musí hlídat živiny - i když já se mezi vegetariánama pohybuju řadu let a neznám nikoho takovýho, kdo by si nějak hlídal, jestlí jí např. dost železa, a všichni jsou to normální lidé, žádní zombie, jak jsi popsal svoje známé vegany. stačí se jen řídit zdravým rozumem, tělo si řekne. že je maso a živočišný produkty pro život člověka nezbytně nutný, je mýtus, ale všem se náramně hodí, protože jim maso chutná.

a potom dělají z vegetariánů nedomrlé vyzábliny, místo aby se chytli za nos a uvědomili si, co to mají na talíři.

mississippi - vesměs s tvýma názorama souhlasím, akorát že to bereš myslím jen z pohledu člověka, jako by to byl středobod vesmíru. jsou tu ale i zvířata, plnohodnotný bytosti, co cítí, některý si umí hrát, ale i ty, co nejsou podobný člověku mají právo, aby se s nimi zacházelo slušně. lidi nejsou majitelé Země, i když se za ně považujou. naše chyba, na to doplatíme.
mississippi
Stravování
1. 02. 2012 22:48

Pokud se někdo zajímá o srtravování, a ví čím nahradit maso, je to asi vpohodě. Nevím co jedí, nebo nejedí vegani(myslím, že nejedí ani vejce a mléko), ale mám známou vegetariánku, nejí maso proto,že musí to zvíře zemřít, kdyby to rostlo na stromech, tak by maso jedla a je to holka jako lusk. Žádné zdravotní problémy prostě holka krev a mléko.
Asi to chce o tom něco vědět. U jiných známích jsem jedl musaku a byl to pro mne opravdu gurmánský zážitek. Je pravda, že jsem toho snědl poměrně hodně, ale nebylo mi těško. A i hlad mne přešel.
Askii
Článek dost mimo
1. 02. 2012 20:35

Mám známé, jsou vegani. Jsou na kost vychrtlí, vlasy mají prořídlé, pleť nezdravě zelenou, jsou nevrlí a pořád se hádají. Své věci ale natolik věří, že jsou schopni přehlížet symptomy svého chřadnutí, které jejich okolí doslova bijou do očí.
To by ani tak nevadilo, jenže jak dopadnou jejich děti, které nepoznají nikdy nic živočišného kromě mateřského mléka? To už je pak vážnější problém.
Zbyněk P.
Pro Danu P.
1. 02. 2012 20:16

Zcela s Vámi souhlasím !!! A to i s tím máslem, sádlem a olejem ! Pro mne je nelpépe připravená rýže tak, když se jednotlivá zrna od sebe oddělují a přitom mají na sobě dostatek sádla, aby lehounce klouzala trubicí do těla......(někdo by mohl zhnuseně říci, že ta rýže plave v sádle). Opravdu, záleží jen na každém z nás, co si dovolí a připustí k tělu, případně do těla. Ať si každý plnými hrstěmi dopřává toho,co mu vyhovuje, a nenechává se zbytečně ovlivňovat chuťovými předskudky ostatních stolujících.Přeji hezký den. Zbyněk P.
mississippi
Dana P.
1. 02. 2012 8:05

Souhlas. U nás doma nesmí margarýn na stůl. Ne že by to nešlo jíst, ale je to vpodstatě rostliný olej našlehaný dusíkem. Tak nějak se to tuším vyrábí.

Zlatá střední cesta. Jíst všechno, nepřejídat se a hlavně nesedět pořát na zadku a trochu se hejbat :-)
Jan Hála
Apokalypsa pro p. Grushe
1. 02. 2012 0:44

Pane kolego Grushi,už jsem to nestihl dodat materiál k Supervulkánu Toba do komentářů článku "Apokalypsa", takže se omlouvám a dodávám konkrétně pro Vás kvalitní materiál jako důkaz, že lidstvo již opravdu ve svých dějinách přežilo mnohé zajímavé události. I snížení počtu jedinců na tisícovky! Ještě jednou si Vás dovoluji odkázat na poslední můj komentář k "Apokalypse. Děkuji za pozornost.
Dana P.
E.T jsou
31. 01. 2012 22:48

potom i Masajové, kteří se živí mlékem, krví a masem výhradně.
K tématu článku - četla jsem na odobné téma už hodně pojednání. Je to furt dokola - jednou je jistá potravina dobrá a naprosto nezbytná pro život a za pár let se přijde na to, že je to právě naopak, dokonce se "dokáže", že přímo škodí! ... takže tyhle informace beru s notnou rezervou a řídím se selským rozumem - jsem "všežravec" a držím se toho. Dokonce, hrůza, používám výhradně máslo a sádlo, už žádné margariny, stolní olej pouze výjimečně. Masa se rozhodně dobrovolně nehodlám vzdát. A vegetariány nepřemlouvám, každý svého štěstí strůjcem :o)
PetrS
re
31. 01. 2012 21:46

no, jsem zvědavel, kdo udělá z Eskymáků aj. vegetariány s vlastní zahrádkou, když ani ryby nemáme konzumovat. Nebo jsou tyto etnika E.T.?
Grush
Znovu se potvrzuje
31. 01. 2012 21:02

jak jsou kategorické výroky rizikové. Autor v článku sice rezolutně tvrdí že "ať už se jedná o masa červená, bílá nebo ryby, nelze zmínit ANI JEDNU pozitivní věc pro jejich konzumaci" ale to se asi v životě nepotkal s pojmem taurin. To je aminokyselina kterou tělo potřebuje, ale neumí jí syntetizovat, musí jí dostat zvenčí. Kde je taurin? No, kupodivu v mase. A k čemu že je? Má velký význam pro vývoj mozku dětí v těhotenství. Taurin také chrání mozek před účinkem glutamátů. Takže s informacemi je to tak, jak už dávno říkali latiníci: fide, sed cui fidas, vide! (Důvěřuj; ale komu, to prověřuj!)
:-)
mississippi
Fíha
31. 01. 2012 20:38

Takže za globální oteplování mohou zvířata. :-)
Lidí je prostě na zemi moc. Pokud se to nezmění, nemají šanci ani vegetariáni ani masožrouti. Nebude tu místo ani na pastviny ani na pole.
Pokud vláda zakáže prodej masa, co se dá dělat. Já mám maso docela rád a nějaké si seženu. Nebudu prodávat, ale pokud budete mít v budoucnu zájem o posezení u ohně s pečínkou jste zváni :-) V přežití mám trošku náskok. Samozřejmě mohou přijít i vegetariáni, něco z toho jejich jídla je fak dobrý. Posedíme pokecáme :-)

Ale jde to samozřejně i bez masa.
Jelitko
jo
31. 01. 2012 19:39

jeste bych dodala jednu zajimavost.Ve webu (www.tajemstvi.eu) prave pisi,ze se obevilo na jakesi mumii stare vice nez 2000let ,ze tento muz zemrel na rakovinu prostaty asi ve 40-ti letech.Takze vedci se domnivaji,ze rakovina neni nemoci jen nasi doby.Takze radila uz kdysi davno,kdy chemie a splodiny jeste neznicili nasi zem.
Jelitko
maso?
31. 01. 2012 18:35

ja jsem pro,at tedy dodavatele masa a ti vsichni co s tim kseftuji,prestanou zasobovat obchody masem,ja si klidne udelam na obed neco jineho,me je to fuk,klidne treba zeleninove leco,ale vejce si uz nenecham vzit,bez toho to nejde.Ale o tom musi rozhodnout vyssi mista a ne my,tady jde jen o kseft a myslim,ze nam by se nepodarilo nikoho o tom presvedcit.Ja myslim,ze je dobre maso omezit a nezrat to zbytecne moc,znam lidi,kteri bez masa nemuzou existovat tihle jsou problem.Moje rodina konkretne ji radeji drubez a ryby a zeleninu(hodne).
Vegetariani to taky nemaji vyresene,znam dost lidi co zemreli na rakovinu a byli vegetariani,takze to je nekde jinde.
V dnesni dobe je puda na celem svete zasazena vsimmoznym a hlavne chemickym hnojenim,takze ani ta zelenina neni pro nas dost zdrava a prenese na nas organizmus buhvi co.
Koneckoncu v nabozenstvi je nam dovoleno zabit ovecku,kdyz chtel Abrham objetovat syna...takze to neni zakazano.
Ale tyhle nase problemy se zdravim jsou asi Bozi plan,je videt,ze se s toho nikdo nevykrouti,at je vegetarian nebo masozrout.Co my vime...
Damian
Maso
31. 01. 2012 16:36

Hned sem dostal chuť na maso a po té co sem se pěkně zasmál tak sem si udělal pořádnou flákotu masa.
garias
Stormm
31. 01. 2012 12:16

Je prirodzené, že všetky živočíchy, ktoré majú zuby jedia a vždy jedli tvrdšie jedlo - rastliny, iné živočíchy. najväčším ale dôkazom toho, že sme odjakživa mäsožravci a už aj naši dávni predkovia boli, je veľká sila tela, rýchlosť, usporiadanie tela na lov a umiestnenie očí. Lebo každý predátor musí mať oči vpredu - na odhadovanie vzdialeností. Bylinožravce ich majú po stranách, pretože nepotrebovali zrak ako predátor, ale potrebovali pozerať skôr do boku, okolo seba, pozorovať predátory.
Človek jednoznačne potrebuje jesť mäso, bielkoviny, ryby atď. Čím sú ľudia v chladnejších oblastiach tým viac ho potrebujú.
Stormm
p
31. 01. 2012 10:31

Jeden fejetonista kdysi psal článek o zdravém stravování. Shromažďoval přitom doporučení různých odborníků na zdravou stravu a když si vše prošel a vyloučil všechna tvrzení která si navzájem protiřečí, vyšlo mu, že jediné co by měl člověk konzumovat a na čem se všichni "odborníci" shodli bylo to, že člověk by se člověk měl živit pouze luštěninami! Nabízí se tedy otázka proč je náš organismus tak složitý a proč nám místo úst a zubů nenarostl raději zobák? Jinak omezení chovu dobytka a s tím spojené omezení konzumace masa je jistě na místě s tím souhlasím. Ovšem člověk vůbec nejedící maso? Hodně se říká, že někteří vegetariáni trpí nedostatkem některých vitamínů a nezbytných proteinů. Vegani pak často mívají problémy s obranyschopností organismu, takže úplně bezmasá výživa asi také nebude maximální výhra.
daiterr
Sylvia
31. 01. 2012 10:00

Tak v tom článku se asi mohlo narážet na primáty a ti byli spíše "fruktariáni" většinou a částečně teda i všežravci.

Samozřejmě, že máš pravdu. Naši předkové se hlavně živili lovem. Zemědělství vzniklo mnohem později.
Sylvia
Rakovina
31. 01. 2012 9:59

To uz ale nieje ziadna novinka, ze rakovina sa rozlezie vdaka psychickym stresom. Ja uz som tu raz niekde pisala, ze viem o cloveku, ktory ju mal 15 rokov a nevedel o nej a ziadne priznaky. Je fakt, ze ju uz mas, ale pokial ju nedrazdis svojou psychikou, tak s nou mozes zit normalne. Btw, ten clovek zomrel do 2 mesiacov, co sa o nej dozvedel.

Myslim, ze som videla aj niekde dokument s nejakou hereckou, co bola cely zivot vegetarian a rakovinu lymfatickych uzlin dostala aj tak. Je to dispozicne a potom si len pomahas niecim (zla strava, fajcenie atd....) a u niekoho sa to vyvinie u niekoho nie. Stres je ale katalyzator pre rakovinne bujenie.
Sylvia
:-)
31. 01. 2012 9:48

Rada by som vedela, ktori nasi predkovia nepozivali zivocisnu stravu, co je svet svetom, tak ludia lovili alebo neskor sa zivili chovom dobytka....no precitala som zatial len prvy odstavec. Potom sa k tomu vratim.

A co sa tyka toho creva, tak ano najdlhsie tam zostava hovadzie - 3 roky, ale ryby a hydina su lahko stravitelne a je to jednoducho bielkovina, ktoru potrebujes a nenahradis nicim ani sojou.

Citim, ze sa zase dobre pobavim.
daiterr
Gariasi
31. 01. 2012 9:44

Není to "nezmysel" a potvrzují to hlavně lékaři - stres = 90 procent průseru. Radioaktivita je něco, co není běžné pro lidi, takže to je také problém sám o sobě. Pokud vím, psalo se tu o opékání masa / rakovina a na toto jsem reagoval. Kolik moc o této nemoci víš? Zabýval ses jí? Studoval? Co? Zdá se, že ani nemáš šajnu o tom, jak vlastně nemoci původně vznikají..

K tomu Černobylu - jak to, když je tam tolik svinstva, tak jak to, že tam všichni tu rakovinu nemají? TO mi vysvětli! Odolnost organismu vůči záření? Ale jak to? Proč? Na jakém základě?

Gariasi, hlavně ty především se dej dohromady a uvědom si, že o spoustě věci jsi ani byť neslyšel, natož abys je četl (protože podle tebe je to ztráta času..), ale bereš všecko jako hotovou věc. Jenže svět není černobílý po Gariasovsku, i když bys asi byl moc rád.. Svět a problémy v něm, jsou tak rozmanité, že bys toho ještě hodně musel alespoň přečíst, abys vůbec v něčem mohl rozumně oponovat. Ovšem ty ani nečteš, ty jen spoléháš na "svůj selský rozum" a podle toho to pak vypadá.. A když nevíš, jak dál, tak použiješ pohádkové bytosti a máš to za vyřešené.. Taky bez urážky.
garias
...
31. 01. 2012 9:10

Tak to je podľa mňa pekný nezmysel to, že keď má niekto stres, je to nábeh na rakovinu. Choroby sú v prvom rade poškodenie tela (mechanické) a psychika sa týka iba mozgu.
Zoberme si napríklad udalosti po Černobyle. V rokoch po roku 1986 boli v Európe zaznamenané zvýšené výskyty rakoviny a rôznych onemocnení, HLAVNE v oblastiach, kade sa šíril rádioaktívny prach z černobyľskej elektrárne.

Koľko ľudí stresuje a sú zdraví ako rybičky a koľko ľudí je kľudných a nájdu mu nádor - napríklad malé deti sú skvelým príkladom.

Daiterr už je na čase aby si hovoril veci skutočné a neopakoval nezmysli čo si niekde čítal. Bez urážky prosím.
daiterr
-
31. 01. 2012 9:04

Mám za to, že "globální oteplování" zůstává dost na hraně, co se týká zdůvodnění. Jednak vůbec neznáme "cykly Země" natolik, abychom mohli říci, že "to je oteplování kvůli lidské činnosti" a nebo že "je to jen jeden ze Zemských cyklů, co se opakují třebas po 100 000 letech.."

Navíc - je prokázáno, že třebas v takovém Rusku jsou zásoby "metanových sloučenin" v moři natolik velké, že tam hrozí uvolňování do ovzduší a předpokládá se, že toto by bylo tak 30x silnější zamoření Země, než co by dokázal člověk ještě za desítky let devastace..

Ne nadarmo Rusové chtějí metan těžit a shánějí investory do této oblasti. Říkají něco o tom, že globální oteplení tohoto rázu se opakuje a vždy je jednou z příčin uvolňování obrovského množství metanových plynů.

Ke konzumaci masa - obávám se, že člověk, jako takový, byl pro účely na Zemi geneticky upraven a to tak, aby byl všežravcem. Maso nevyjímaje a mléko taky nevyjímaje. Je hodně lidí, kteří prostě rostliny jíst nedokážou a jedou jenom na tom masisku.. A jsou to navíc lidi, kteří se prokazatelně dožívají vysokého stáří..

Osobně si myslím, že za devastaci našeho zdraví nemůže ani tak to, že "žereme zvířátka", jako spíš jedy ve všem. Slavné "E-vitamíny" tomu taky dávají korunu.. Pak hodně lidí bere léky, jenže ty jsou více jedy, než léky.. K tomu přidejte dennodení stres a průser je na světě.

Některé věci z článku mi zas připomínají takovou tu vegetariánskou agitku.. "Jíte řízek? Fajn.. Kvůli tomu umře za strašných bolestí zvířátko.." Na to odpovídám - "jíte klíčky? Pak zabíjíte stovky čerstvě narozených dětí a navíc umírají za strašných bolestí, drceni vašimi zuby.."

Samozřejmě, že je to nadsázka. Bohužel tahle realita je takto nastavená. Těla všech živočichů, včetně nás samotných, jsou "chodícími zásobárnami živin" a s tím nic nenaděláme.

Jiná věc je, jak zvíře zprovodíme ze světa - "dobře mířená kulka správné váhy zvíře okamžitě omráčí a pak teprve zabije, takže pro zvíře je to nejvýš, jako by se uhodilo o strom.. Ale tyhle moderní zbraně - to nadělá jen paseku! Chceš opravdu lovit? Pořiď si kulovnici.. Chceš masakr? pořiď si mašinkvér.." - to jsou slova jednoho z indiánských "lovců kožešin"..

Ta dnešní jatka - to je prasárna největší. Jsem pro, aby se maso konečně pěstovalo v laboratoři v živném roztoku a nemuselo se tak zabíjet.. A nebo ještě lepší - chtělo by to "amarouny.."o)

K té rakovině z opékání - jak je možné, že odedávna lidi opékali maso na ohni a přesto byli zdraví jak rybičky? Obávám se, že to fakt nebude tím opékáním, ale spíše sajrajty z konzervace těch opékaných věcí, když už teda..

Rakovina sama o sobě je nemoc hlavně psychického původu. Pokud je člověk absolutně vyrovnaný a OPRAVDU jej NIC vnitřně netrápí (na to OPRAVDU NIC kladu obzvláště důraz!), pak touto nemocí netrpí a může dělat doslova psí kusy, třeba i opékat maso..

Stačí ale náhlý nával stresu (třeba nečekané úmrtí v rodině, nebo jiné, destruktivní stresy) a v tu chvíli je problém na světě..

A tak je to skoro se všemi nemocemi.
okolojdouci
co dodat
31. 01. 2012 0:39

puvodne sem chtel napsat neco delsiho a venovat se kazdemu odstavci jednotlive ale uz od zacatku sem dobre bavil pri pojednani o mleku a kdyz sem se docetl az k vete "80 % globálního oteplování je způsobeno chovem hospodářských zvířat!" tak sem se od srdce zasmal a bylo mi jasne ze tento clanek je proste uplne spatne a pokud ho nekdo bere vazne mel by asi prestat jist uplne a prospeti tak celemu lidstvu...