Články

Zajímavosti

Většina lidí je připravena ke skoku do vyššího vědomí - (komentáře)

mississippi
Dana P.
26. 01. 2012 20:51

A něco z toho nebylo vůbec špatné :-)
Dana P.
mississippi
26. 01. 2012 11:10

myslím, že nikdo z nás vůbec netuší, co by byl schopen pozřít, kdyby přišlo na nejhorší. Máš výhodu, že aspoň už víš, haha
mississippi
Alternativa
24. 01. 2012 21:56

Nechci tady popisovat, co jsem zkoušel sníst za potvory. To neví ani moje manželka a jestli se to dozví, už mně nikdy nepolíbí. :-)
Ale k jídlu je toho v lesích hodně, jen se toho nesmí jeden bát.
A většina toho nemá ani nohy, ale něco jich má šest.
Dana P.
??
24. 01. 2012 18:38

no já myslela jestli jsi už otestoval ty luční či lesní - co když obilí dojde...někdo se toho ujmout musí
garias
Dana
24. 01. 2012 13:31

Najviac mi chutí obilie...CHLEBA. Trochu mysli...
Dana P.
no nevím
24. 01. 2012 12:36

jestli se s tímto dá bezezbytku souhlasit? Jedlých rostlin je určitě většina, ale to nebude jen to jediné důležité. Proč je v Africe hladomor, když se tam najde spousta "jedlých" rostlin? Možná proto, že co je jedlé pro slona a antilopu, nebude jedlé a hlavně stravitelné pro člověka. Jinak, gariasi, dobrá teorie od compu. Mohl bys nám říct, které rostliny ti nejvíce chutnají (teď samozřejmě nemyslím ovoce a zeleninu, které koupíš v marketu)?
A neboj, pokud nebude dost jídla, žádný katastrofický scénář s 25 miliardami lidí se konat nebude
garias
..
22. 01. 2012 19:50

Myslím si, že ktokoľvek pozná jedlé rastliny, bude určite prínosom. Zoberme si koľko je bylinožravcov, ktoré toho zjedia naozaj veľa a sú schopné prežiť. Človek by to už dnes nedokázal, v tom Dana naprostú pravdu. Ono počet ľudí a spôsob jedenia je ako nejaká funkcia, kde spodná horizontálna os udáva počet ľudí a vertikálna spôsob jedenia.
Tak na takej krivke by hodnoty idúce hore znamenali vylepšovanie spôsobu zisku potravy.

Je možné, že až spodná hodnota dosiahne 25 miliárd (obyvateľov Zeme), bude musieť ísť hodnota horná do takej pozície, že nám nebude stačiť súčasný spôsob obživy a budeme musieť vyrábať jedlo ešte inak.
mississippi
Obživa
22. 01. 2012 19:13

Já to pojmul, jako alternativu pro menší skupinu. Tak do 10 lidí. Jinak je jasné, že se větší skupina bez polností neobejde. A ta menší dlouhodobě taky ne.
A také jsem spíš řešil přežití krátkodobé. A porovnával šance vegeteriána a lovce. Pokud ten vegetarián pozná co se dá jíst, je velkým přínosem pro skpinu.
Dana P.
gariasi
22. 01. 2012 13:09

samozřejmě, že by člověk se svými instinkty zřejmě přežil. To dokazují po celém světě stále domorodci nebo lidé, kteří někde neplánovaně ztroskotali v divočině...Ale nedokázal by to každý, nastala by selekce v každém případě. Ostatně gariasi ty sám sis to už zkusil? Představa a plkání o tématu v teple a se svačinou u PC je jedna věc...
garias
Dana
22. 01. 2012 11:14

O tom sa ale nebavíme. Samozrejme, že keď príde do lesíka tisíc ľudí, nič tam za tri dni neostane. To je matematika základnej školy. My sme hovorili o skupine ľudí žijúcich lovom.
Dana P.
gariasi
22. 01. 2012 11:06

lidé přežívali kdysi v dávnověku díky sběru bobulí, kořínků a lovem. Jenže díky tomuto stylu jich byla vždy jenom hrstka. Kdyby dnešní populace dnes měla vyrazit ven v nezbytí potravy s nožem - jak dlouho by asi trvalo než by vybili všecko co se hýbe?
Grush
Původně jsem
22. 01. 2012 10:41

ani nechtěl reagovat, jen jsem se smál...
2Morld, jj, souhlas. I když ono je to vždycky nakonec složitější než se na začátku zdá. Ale to by bylo na jinou debatu :-)
garias
Morld
22. 01. 2012 10:35

odporúčam si preštudovať históriu praveku. Človek lovil stá tisíce rokov...
Dana P.
Morld
22. 01. 2012 2:33

babiččina slova jsou moudrá. Možná není daleko doba, kdy se budou ty velké okrasné zahrady u nových výstavných domů přeorávat a sázet na nich brambory a zelenina...? Kdybych byla mladší, šla bych do byznysu s rýči a motykami :o)
Morld
:-D
22. 01. 2012 2:17

je docela fajn taky číst jak garias uvažuje o lovu v přírodě:) když možná ani v životě v lese něpřespal... ach ty teorie..:D

To o čem se tu vy bavíte je návrat do pravěku... lovit kočkodany a zbírat bobule je pro mantáky. Takovým stylem obživy udržíte možná tak sebe a uzký okruh lidí okolo sebe.
Opravdový průlom vznikl vynálezem ZEMĚDĚLSTVÍ a já vám říkám, že je to docela jednoduší než nejaký Lov, nože a bobule:D ano fandím Ultimate Survial..:) ale upřímně dlouho byste tímhle stylem asi nevydrželi.
Moje babička mě vždycky říkala:) dokud bude za domem pole brambor, tak je jedno jestli je tu rusák, američan nebo němec... Byli byste velmi mile překvapeni.. jak malé pole dokáže uživit rodinu a ještě zbývá pro sousedy.

Stejně jako po pádu Říma... společenstva se přirozenou mechanismem mnohem změnšila a uzavřela. Nastala doba temna, ale lidi byli vynalézaví a jakoby zničeho nic se ukazovaly cesty jak dál..

Lidská vynalézavost je náš božský dar díky, kterému jsme ještě tady. Netřeba sebát, že nebude co žrát...
Možná si odpustíte hovězí made in Argentina nebo KFC, ale vězte, že každý člověk je schopný sám sebe zemědělstvím zabezpečit!
mississippi
garias
22. 01. 2012 1:44

Je mi z toho nějak smutno, když vidím, co všechno jsou lidi schpný udělat. Ubližují sami sobě a ničí to co nestvořili.
Mám chuť někam zmizet.
garias
mississippi
22. 01. 2012 1:29

Neboj sa. JA VERÍM, že tie doby ešte prídu. Prírodu človek ničí a devastuje ako vládze. Ale jednu vec nebude vládať zničiť nikdy. Silu prírody všetko zasa obnoviť. Netreba sa báť o prírodu, treba sa starať aby boli ľudia lepšími ľuďmi. To však ide veľmi pomaly.
mississippi
garias
22. 01. 2012 1:25

Moje Malá Besy je naprosto univerzální. Pokud jí mám po ruce je vše v pohodě a nic mne nezaskočí. Teda až na velké šelmy a obrněná vozidla s těma je trochu problém.
A když dělám něco k pití, tak tu vodu s bylinkama vařím, ať má nějakou chuť. Kde jsou ty doby, když se dalo pít bez obav i z potůčků. :-(
garias
mississippi
22. 01. 2012 0:55

Ak si pri vode, už máš zaručene ryby. Ide o to poznať či je voda čistá. Také akože prúdiaca voda, čistá na oko, a v nej žijúce malé živočíchy napovedajú, že voda bude čistá. Ale aj tak môžeš dostať nejaké ťažkosti na žalúdok. Preto je naj každú vodu z prírody prevariť. Voda by bola, ale s jedlom je to kapánek ťažšie. Na to aby si sa poriadne najedol a pravidelne by ti ten nôž mal stačiť. Je to prakticky aj sekerka :D
garias
samby
22. 01. 2012 0:53

Systém súčasného sveta:

Ja vidím tento svet ako niečo čo MUSÍ BYŤ. Niečo čo musí existovať - aspoň v určitej časti života.
Zdá sa, že v živote civilizácií existujú určité hranice, cez ktoré sa buď neprejde a zahynie, alebo preskočí a pozdvihne sa človek na vyššiu úroveň.
Zrovna včera som čítal super príspevok na Facenooku. Istý 40 ročný muž sa vyjadril asi v tom zmysle, že svet a jeho spoločnosť funguje na princípe koncentračného tábora.
Všetci ľudia v tom koncentračnom tábore rozmýšľali spôsobom "Veď ja ešte žijem. A aj keď umierame po tisícoch, bude to snáď ten na tom horšie, čo sa postaví na odpor".

PRESNE tak isto je to teraz v tomto svete. Všetci čakajú, pretože oni ešte ako tak žijú a vyčkávajú kedy bude na tom najhoršie ten iný, ktorý konečne veci pohne. Pričom tí v koncentráku, keby sa spojili tak by strážcov ubili čiapkami.

Z tohto hľadiska je človek skutočný chudák. JE TO CHUDÁK. Nechá sa biť, okrádať, nechá sa poslať do vojny kde bude zabíjať iného chudáka, takého ako je on. V KAŽDEJ VOJNE TOTO BOLO. ČLOVEK je chudák celú históriu a je chudákom aj dnes.

Keď príde vojna, ľudia pôjdu bojovať za to aby boli bohatší bohatšími, urobia zo seba trebárs aj vrahov iných chudákov, a je úplne jedno či to bude moslim, alebo kresťan.

CEZ toto musí človek preskočiť. Musí si uvedomiť, že sa dá žiť dobre, ale s príslovím z biblie "miluj nepriateľa" SA TO NEDÁ. Mimochodom ten čo vymýšľal bibliu bol mimoriadne veľký bastard, ale aj mimoriadne inteligentný človek. Pretože dobre poznal ako chudák človek uvažuje.

Chudák človek sa modlí, ratuje, nadáva, hromží, ale keď má ukázať kým je, poslúcha a ide zabíjať druhého chudáka. Pre pánov!
mississippi
Grush
21. 01. 2012 20:15

Něco ulovit není až zase takový problém. já si vystačím vpodstatě jen s nožem. Trochu problém je s rozděláním ohně, ale i to se při troše snahy povede. Luk není problém vyrobyt. Sběr bobulí je nejistý a poznat co je jedlé a co není je asi problém. Je pravda, že se nejlépe loví u vody. Toliko k lovu.
samby
chjo
21. 01. 2012 19:26

Pokud se na netu do někoho navážíš, danný člověk se ohradí a ty jedeš dál, nesmíš se divit, že tě nazve trollem za čímž si stojím a jen to dál potvrzuješ.
DNFTT
Howg, domluvil jsem.
Sylvia
Ach a k tomu trollovi
21. 01. 2012 18:26

To si nechaj prosim do skolky...... tieto prirovnania nemaju uroven, tak sa potom necuduj, ze Ti niekto povie decko....
Sylvia
Samby
21. 01. 2012 17:50

Termin blbe decko si pouzil Ty, ja v tom vidim rozdiel. Pouzila som len decko.
Pises moc dlhe prispevky, viem, ze sa snazis...ocenujem. Ked by sa nasli vynimky medzi zvieratami, tak to nic neznamena a nemeni na tom, ze to nieje pravidlo a nieje to chovanie, ktore sa da porovnat s clovekom ...to za prve(jedna vlastovka jaro nedela).

Za druhe, co je liberalizmus (poucky poznam, mam to nacitane) a ci je mrtvy je irelevantne, ide o principy...nema to s anarchiou nic spolocne. Bolo to myslene trochu inak. Nechce sa mi tu moc vysvetlovat, ale skusim to v skratke. Trvam na tom, ze politikov nepotrebujem ja a ani Ty ich nepotrebujes. Samozrejme, ze stat by bol zachovany. Ale nepotrebujes vedenie take, jak to je dnes a aby to bolo centralne platene z Tvojich dani. Existovat to moze, ale kazdy si to ma platit sam...tak jak byznis. Pokial bude o to zaujem, ludia to jednoducho vyuziju. Je hrozne jednoduche postavit sa do cela a platte ma. Spytaj sa automechanika a kohokolvek ineho, jak sa zarabaju peniaze. To, ze si na nieco zvyknuty, ze tak je, neznamena, ze to funguje. Viem, ze momentalne sa to do reality aplikovat neda, pretoze uz je neskoro, ale aspon zacinam od seba. Snazim sa pracovat na sebe, viem, ze osem hodin denne nestaci a ze neni cas na kavu, jak v statnej sprave alebo za totality, kde vsetci pracovali, ale nikto nerobil nic.Nechcem menit myslenie inych...mozem ist ako priklad napriklad podriadenym v praci. Naco mliet pantom a hovorit, co funguje co nefunguje. Proste zacni od seba a mas to....to bolo myslene aj pre Teba.
Inak s nadsazkou keby bolo na mne, tak urcity jedinci by nemali volebne pravo...pre mna by mohla byt kludne aj konstitucna monarchia, ked princip pracujes mas, nepracujes nemas....bude platit. Zober si jak si vystudoval (ja tiez samozrejme)..urcite zadarmo (ak si si platil skolu, tak sa ospravedlnujem). Ale preco napriklad casnicka, alebo robotnik na stavbe by mal platit Tvoje vzdelanie - to je len taky maly priklad a princip liberalizmu. Neni to tazke, ale vzdy sa najde Samby alebo niekto iny, kto samozrejme bude hovorit, ze je to mrtve alebo utopia a tym padom podporuje nieco, co aj tak nefunguje, aj ked nechcene. Netvrdim, ze si hlupy, ale tym jak preexponovavas realitu a myslis, ze tym ukazujes, jak niesi naivny to vyhanas do extremov a si schopny povedat veci hraniciace s destruktivnym chovanim.
PS - nenadavam na Gariasa - bolo to urcene jemu a nie cez niekoho pre neho v nadvaznosti na nieco. Do toho sa s prepacenim neplet.
samby
Sylvia
21. 01. 2012 15:43

Tak ty si dobrej internetovej troll, nadáváš tu na gariase, že všechny uráží a sama tu rejpáš do mě, takže klid "děcko" :-*

1)Tvůj příklad příklad stím, že co nesní dojedou supi je vcelku nevhodný na to, abys kritizovala lidi, co nesníme sní totiž toulavé kočky, psi, krysy a co zbyde dojedou bakterie, jakej je v tom tedy rozdíl?

Nehledě na to, že zvířata skutečně nezabíjí jen to mohou, pokud jsou v oblastech kde je dost potravy, jsou značně vybíravá a někdy se kořisti ani nedoknou. Příkladem našich luhů a hájů je rys ostrovid, který je těžký cholerik a v zápalu boje zabíjí co se pohne, sní jeden až dva kilogramy mase zbytek schová a většinou se k ní již nevrátí, je schopný strhnout prasnici i většinu selat(zbytek stejně umře) stejně tak srnu i srnče, přičemž sní pouze minimum masa z jednoho kusu zbytek a druhý netknutý kus/y nechá shnít. Podobně je to u vlka i když ten alespoň využije více masa. Stejně tak je to i u dalších šelem i když např. v africe to již není tak výrazně jelikož jsou vylačeny z nejlepších lovišť a musí jíst to co je. Když se podíváme na moře je krásným příkladem kosatka(ne nadarmo je její anglické méno killer whale) schopná zabít plejtváka jen aby si pochutnala na jazyku, což je zvlášť velký problém když se jí podaří vyhnat plejtváka do mělčí vody případně zátoky, zabije ho, sní na co měla chuť a nechá 181 tun masa shnít díky čemuž pomře většina života v danné zátoce(áno i zvířata umí způsobit lokální ekologické katastrofy).

2)Státy, ale budou existovat vždy, když dnes zrušíš všechny státy a rekneš: "konec, od teď již, žádne státy nebudou", hned ten stejný den se ti začnou shromažďovat uskupení ať už bohatých či chudých, okolo kterých se nový stát vytvoří. Zajímalo by mě jak chceš změnit myšlení lidí, aby se to nestalo.
Zkorumpovaní politici jsou pak chybou občanů, já jsem například nikdy nevolil žádnou stranu co se kdy dostala do PS či senátu, zkrátka když tě ti lidé zklamou tak je nevol, změnit myšlení v lidí v tomto směru je rozhodně jednoduší, než přetvořit myšlení lidí tak aby fungovali čistě jen jako jednotlivci.
Liberalismus je dnes již v podstatě mrtvý směr, kdy strany, které mají toto heslo v názvu, zvysoka kašlou na přebujelost státního aparátu a zvesela ji podporují.
Proto se dnes začíná více prosazovat libertarianismus, který sice zní moc hezky, ale v praxi by vedl ke korporativismu(čili to samé, co máme dnes, jen by to nebylo veřejným tajemstvím).

3)Válka a jediný stát: a) nemusí být jen pro zábavu pár jedinců jak píšeš, ale také za svobodu, pokud bude vytvořen superstát, který se bude dobře starat o své represivní složky, nikdy ho již nedokážeš porazit a svobodu nezískáš, maximálně skončíš jako terorista, kterého budou nenávidět i ti za které si bojovala.
b)nikdy nebudeš moct odejít za lepším do jiného státu(když žádný jiný existovat nebude), stejně tak ti nebude moct žádný jiný stát pomoci v tvém boji za svobodu.
c)pokud by dnes byla vytvořena ona utopická anarchie, stejně by se zpět dostali mocní tohoto světa, jen už by jim nestálo nic v cestě a mohli by prosazovat své cíle(které jsou nyní pouze doporučeními), přičemž tohle není žádná konspirační teorie, na oficiálních stránkách cfr a římského klubu se můžeš dočíst, že světová populace by měla být v krátkodobém časovém horizontu snížena a udržována na 800 milionech, že lidé musí být neustále sledováni, že musí být omezena schopnost lidí cestovat a připoutat je k jednomu místu. Jestli se ti tohle líbí tak nevím kdo je to blbý děcko.
garias
...
21. 01. 2012 15:04

Lenže zasa zber nenasýti a ani tak veľa ľudí ako lov. Z obyčajných lesných plodov sa môžeš najesť tak možno jeden dva dni. Ale nemôžeš vyzbierať celý les a živiť tým povedzme 30 ľudí v osade. Takže lov je iba otázka času.

Sú rôzne spôsoby ako loviť. Najtradičnejším je taký lov, kde raz minieš onú energiu a už si iba chodíš po korisť. Napríklad pascami a návnadami. Vykopeš 20 jám s kolmi na dne pri rieke, jazeru, skrátka miestu kam chodí zver piť, alebo kde majú tradičné cestičky.
Niekoľko mesiacov lovci stopovali a zisťovali kade a kedy chodí zver ku riekam napríklad - každý tvor MUSÍ piť. Aj človek. Preto je 90 percent veľkých miest pri veľkých riekach. Aj osada musí byť založená pri vodnom zdroji. A už len tento fakt znamená toľko, že aj zvieratá budú chodiť ku vode a dosť často aj ku samotnej osade, keďže je u vody.

Existujú skrátka možnosti ako sa uživiť, ale iba zberom, to sotva.
Grush
Jenže lov
21. 01. 2012 11:52

je energeticky náročnější než sběr, pro jednotlivce stoprocentně. A upřímně řečeno chtěl bych vidět běžného středoevropana který by byl schopen něco v divočině ulovit (bez pušky), a dokonce se tím i dlouhodoběji uživit :-)
mississippi
doplnění
20. 01. 2012 23:51

Nějak jsem to nedopsal :-)
Když budu někde v divočině a budu se potřebovat najíst, bude alespoň pro mně jednodužší něco ulovit, než přemýšlet, jestli jsou ty bobule jedlé, nebo jedovaté.
mississippi
z praktického hlediska
20. 01. 2012 23:12

Nevím ,kde jsem to četl, ale lidi se dají rozdělit do dvou skupin (jesně, že těch skupin by se našlo X)ale pro nás teď budou stačit ty dvě skupiny. Lovci a zběrači. Je asi jasné, co která skupina dělá. To ale neznamená, že zběrač nemůže jíst to co lovec uloví a obráceně. Já se hlásím k lovcům.
Osobně mám rád maso, ale to neznamená, že odsuzuji vegetariány. Mám mezi nimi spoustu kamarádů a jsou v pohodě. Setkal jsem se i s lidma, kteří nechají na sobě klidně sedět komára a počkají až se nabumbá a když něco omilem zašlápnou, tak se tomu omluví. A to mi přijde už trošku ujeté, ale nekritizuju je za to. Nikomu tím neubližují.

Ještě k tomu masu, je sice pravda, že když se člověk dostane na jatka, tak to je docela síla. Ale proč? Jesně, že za to moho lidi. Je nás prostě moc a je to taky o penězích.
Nedovedu odhadnout, jaká je kapacita naší planety, ale osobně si myslím, že je už několikanásobně překročená.
Nesouhlasím se zbytečným zabíjením. Co nebudu jíst, to bych neměl zabíjet. Co ale se škodnou? Kuna a slepice. Holubi ve městech, potkani atd.
Člověk není pánem tvorstva, alespoň né podle mně. Někde jsme na to už narazili a řešili se Sylvií člověk proti medvědovi. Člověk bez zbraní by neměl prostě šanci a to né jen proti medvědovi.
Něco, nebo někdo, chtěl, abychom se na této planetě odlišovali od ostatních živočichů. Je jen otázka PROČ ? A chtěl, abychom byli takoví jací jsme? Nebo se "mu" to nějak vymklo?

Každý tu má svůj díl pravdy.
okolojdouci
nekolik postrehu
20. 01. 2012 15:44

1) nezamenujte vegana a vegetariana protoze zdravej dospelej clovek muze bez problemu fungovat jako vegetarian tedy nejist maso pokud nahrazuje prijem zivocisnych bilkovin a jinych latek treba mlekem vejci ci medem ale vegan ji pouze rostlinou stravu coz casto vede k trvalemu poskozeni zdravi a muze vest az ke smrti...
2) je fakt ze velka cast zvirat zabiji pouze tolik aby nakrmila sebe nebo sve potomstvo ale opravdu jsou vyjimky kdy za urcitych okolnosti nektere druhy zabijeji z poteseni (casto kockovite psovite ci kunovite selmy ale nekdy i hlodavci ci ptaci)
Jarda
re: článek
20. 01. 2012 14:38

Nemůžu si nějak pomoct. Ta paní to jistě myslí dobře, ale něco mi tam rozhodně nesedí... Snad pro touhu po lepším světě nechce vidět věci jak se mají...
Sylvia
Garias
20. 01. 2012 13:59

Ty ked nevies, co odpovedat, tak si vzdy hruby a nielen na mna. Tak sa pozri radsej do zrkadla - tak jak si povedal, naozaj sme spolu husi nepasli. Navyse venkovske aktivity ma nikdy nelakali :-)
garias
...
20. 01. 2012 13:53

No tak ako sa ty dívaš na toho komára, tak sa dívajú vlády na teba. Ako na hmyz. O tom to celé bolo. Páni, fakt som nečakal že by to niekto nepochopil.
Sylvia
Garias
20. 01. 2012 13:47

nejak mi unika pointa Tvojho prispevku. Ja tam niekde pisem, ze ma zivot rastlin netrapi? A preco mi spominas, ze niekoho zaslapim alebo nieco. Jaky to ma vyznam? Jaku to ma suvislost s tym, co pisem Sambimu. Ze tu nejake decko prehlasi, ze vojnu treba inak by bola jedna vlada?

Inak naozaj ma netrapi kolko komarov som zabila a kolko mravcov som zaslapila. Je to normalne asi, nechodim do lesa a nevypalujem mraveniska, nekacam stromy a nezabila by som nic len tak pre radost. O com to tu teda hovoris ????
Pre jedlo ok, ale nie pre srandu. A vojna je pre srandu par ludi. Na to aby sa ludia preriedili su tu epidemie, rozne choroby a prirodne katastrofy, vojna s tym nema nic spolocne. Nechcem moc pisat na tuto temu, pretoze kvoli tomu niesom na tomto webe, ale reagovat som musela.
Garias, jednu vec si zapamataj, cokolvek robis musi mat zmysel, inak je to na h....., pokial to zmysel nema, je to len obzerstvo, mamon a arogancia. V tom sme majstri...a to ja niesom svata a nehovorim, ze som nikdy nebola arogantna...ale aspon to o sebe viem a snazim sa s tym nieco robit.
garias
...
20. 01. 2012 13:29

Vôbec by som sa nečudoval keby sa tu objavila mimozemská civilizácia a nevážila by si vôbec náš život. Pohľad vyspelejšieho života môže byť diametrálne odlišný od nášho. Tak isto by ma vôbec neprekvapilo, keby si náš život vážili 20 krát viac ako my sami, pretože poznám iba náš život a jeho myslenie. Život sa neustále vyvíja a kto vie, aký pohľad bude mať na seba za tisíce rokov.

Vynikajúco o tomto hovorí Neil deGrasse Tyson. Síce nehovorí konkrétne o živote, ale spomína tú odlišnosť v uvažovaní životov na rôznych úrovniach.
Podáva to dosť humorne :D

http://www.youtube.com/watch?v=rNbeOOiB-vk
garias
Samby
20. 01. 2012 13:20

Takže si myslím, že Samby vôbec nehovoril od veci !!
garias
Sylvia
20. 01. 2012 13:20

Nemôžeš ale poprieť, že život by bez boja a zabíjania iného života neprežil. Ani my by sme neprežili, keby sme nazbíjali zvieratá na jedlo, alebo rastliny.
Je prirodzené, že život rastlín ťa moc netrápi, rastlín ako obilia na chleba, pretože tento život pokladáš za menejcenný ako svoj. Je pravdou, že každý život je dôležitý, ale dávame mu mu zmysel vzhľadom na nás samých.

Tak si to obilie teda skutočne vážime, ale len preto, že nám umožňuje vyrábať chleba. Taký piesok na púšti si nevážime ani trochu, pričom nám nerobí problém šlapnúť s rovnakým pohŕdaním na ten piesok, ako aj na živú trávu. Skrátka a jednoducho, človek skutočne preceňuje svoj postoj ku prírode.

Zober si koľko živočíchov, maličkých hmyzu, si napríklad zabila? Také komáre žijú najviac 6 hodín a potom umierajú. Niektoré organizmy nežijú ani tie dve hodiny. Akú hodnotu má teda život???

O tomto písal vo svojej knihe Jack London, že máme obmedzené lesy, vzduch, rieky, železo, uhlie, ale život, toho je nekonečno. Vždy sa rodí a dokonca ho pribúda - napríklad ľudí. Neustále sa rodí nový a nový život a bude sa rodiť dokým sa nebude už natoľko požierať, alebo natoľko nezaplní dané prostredie, že už sa jednoducho viac množiť nebude môcť. Život je teda nekonečný z tohto pohľadu. Akú má teda hodnotu niečo nekonečné? Nie náhodou žiadnu?

Zoberme si ale teraz náš život. Každý z nás cíti, že život napriek tomuto všetkému nejakú cenu má. Je pre nás ťažké prísť a len tak niekoho zbytočne zabiť. Máme s tým problém už len pri tom hmyze. Nepokladáme za nutné prísť a len tak vypáliť mravenisko, pokým to mravenisko nieje u prahu našich vchodových dverí do domu.

Rozprávame o živočíchoch a ich zbytočnom vraždení, ale popri tom si kľudne jeme kačku na kapuste, alebo kuraciu polievku a po nej dobrú klobásku z prasiatka. Kde teda začína a končí hodnota života?

Začína a aj končí v človeku. Objavuje sa tam, kde sa nás priamo dotýka a končí tam kde sa nás už nedotýka. Inak povedané cítime smútok k tomu mŕtvemu, ktorého smrť nám priamo evokuje že aj my sme smrteľní. Cítime ľútosť k tomu, ktorý je citovo zranený, pretože aj my sme citovo zraniteľní a poznáme aké je to nepríjemné.

ALE !!! Ale necítime ľútosť k tomu, o ktorého smrti sme nepočuli a necítime ľútosť k tomu, ktorý bol citovo zranený, ak sme sa o jeho zranený nedozvedeli. Pričom DOBRE VIEME, že ľudia sú vo svete neustále zabíjaní a neustále citovo zraňovaní, no my však necítime nič, pretože ich nepoznáme.

Čo je to teda hodnota života z nášho pohľadu? A prečo necháme vraždiť ľudí a iba sa na to pozeráme a rozjímame o tom, že aké je to zlé??? Ja si myslím, že odpoveď je v nás samých a v našej sebeckosti!
Umrel hen ten? Čo už. Ja zatiaľ žijem. Bol tam ten zranený citovo? Bol. Je mi to ľúto, ale čo už. Ja som zranený nebol tak to nechám tak. Človek je sebec. Je to egoista a tento egoizmus pochádza zo samotného jeho života.

Pretože život má vytvorené hodnoty nie vzhľadom na univerzálny pohľad, ale vzhľadom na seba a svoje výhody.
Sylvia
Samby
20. 01. 2012 11:27

Prosim Ta co to tu zvatlas? Nemusi byt nikto svaty, nic take a ani vegetarian byt nemusis - to je tiez neprirodzene. Ale kto Ti tu nakukal, ze zvierata zabijaju pre potesenie. Kazde zabija len kvoli jedlu, nikdy nic nevychadza nazmar. Ked to nedozere selma, zozeru to supy atd......ano bojuju o teritorium, ale ked nemusi, tak nikoho nezabije a radsej supera len odozenie.

Keby sa primitivi jak politici nehandrkovali o moc a nerastne zdroje nepotrebujes ani vojnu. Dalsia kravina. Kazdy politik si mysli, ze je strasne dolezity a pri tom su vsetci len zlocinci. Nemusi byt jedna vladna, ale ziadna.
Ja politikov vobec nepotrebujem a nikto iny. Keby bol svet liberalny, tak sa kazdy zivi jak dokaze, ked budes potrebovat reprezentaciu sam seba, tak si ju zaplatis. Vsetko ma byt na vlastne triko. Tak tu netrep take hluposti.A keby sa ludia nenudili a boli zamestnani a zili z toho, co kazdy dokaze, tak ziadny boj o moc by neexistoval na tejto urovni, co dnes...ach jaj...
samby
achjo
20. 01. 2012 10:07

někteří lidé chtějí být prostě papeštější než papež. Příroda vůbec není o nějákém souznění kdy se budou mít všichni rádi, ale o krutém a nespravedlivém boji o život, masožravci nesní jen tolik co můžou, ale zabíjí i pro svoje potěšení, popř jen pro malou část kořisti na kterou mají chuť i bíližravci se zabíjejí mezi sebou, dále pak všechny socializované druhy vedou mezi sebou války, bojují o moc atd.. Přoč bysme se měli chovat, nějak zásadně jinak? Máme snad žít ve světě bez válek pod jedinou vládou, který stejně ovládnout elity a skončit tak v totalitě, kterou již nepůjde nikdy svrhnout?
garias
...
20. 01. 2012 7:52

vegetarián pri ochrane zvierat, to je ako chirurg, ktorý nebude operovať aby nikomu neublížil.
okolojdouci
Ching Hai
20. 01. 2012 3:38

nazor teto pani je docela zajimavej ale nicim neohromuje ani se neodlisuje od jinych podobnych tluchubu a lze snim souhlasit az do te miry ze ma pomahat vsem lidem chranit zviratka a prirodu - ale zaroven je desne hloupej a detinskej protoze delat vegana z kazdeho cloveka na planete je nejenom neproveditelny ale i zivot ohrozujici to proto ze vegani nejenom nejedi maso ale odmitaji jist ci pouzivat nic co je zivocisneho puvodu tedy krom masa jde treba o kuze vlnu ale i mleko a bohuzel je i materske mleko zivocisneho puvodu a tak tito lide prosazuji i krmit mimina pomoci koktejlu z rostlinnych zdroju ovsem materske mleko se zatim nikomu nepodarilo umele udelat... ale docela rad bych videl jak tato pani presvedcuje treba eskymaky ze nemaji jist soby a ryby ale zacit vedle sveho iglu pestovat zeleninu a zorat snehove plane a zaset kukurici... pripadne by mohla jihoamerickym indianum uprostred amazonie rict ono pekne "NECH BROUKA ŽÍT..."