Články

Vize budoucnosti

Není třeba proroků zkázy, stačí použít hlavu... - (komentáře)

garias
lup
4. 12. 2011 8:48

no mňa ide poraziť keď počujem to východniarske zaťahovanie. Vôbec mi to nepasuje.
lup
Samby
3. 12. 2011 23:42

Slováci majú naozaj problémy s vychodniarskými nárečiami. Stačilo vidieť film Pásla kone na betóne.
Mám kolegyňu z východu a zrovna pred niekoľkými dňami sme sa bavili o nárečiach. Hovorila, že rôzne oblasti na východnom Slovensku majú tak rozdielne nárečia, že si vzájomne nerozumejú ani východňare.
S češtinou majú problémy predovšetkým nejmenšie deti. Voľakedy sa na Sk vysielali rozprávky v češtine, dnes sa pre najmenších všetko dabuje do Slovenčiny.
garias
...
1. 12. 2011 22:05

Ja môžem potvrdiť, že mnohé filmy sa u nás vysielajú v češtine. Tie české určite na 100 percent a občas aj iné. My pokladáme český dabing za jeden z najlepších a to je dôvod prečo niekedy nemeníme na slovenský. Alebo to bude možno skôr kvôli peniažkom :D
samby
garias
1. 12. 2011 20:15

to mi příde vcelku zvláštní, řek bych, že aspoň 90% čechů nemá se slovenštinou problém, jasně, že se obšas vyskytne slovo, kterému každý nerozumí, ale kontext snad pochopí každý, navíc sem vždy myslel, že slováci rozumí líp česky, než česi slovensky, hlavně kvůli dabingu, kdy ještě nedávno výsílali slovenské televize některé filmy v češtině(přiznám se, že nevím jak je to teď, už sem nějakou chvíli na slováky nekoukal), jediný sčím bych měl asi problém jsou "východňáry", ale tipuju, že těm zrovna moc nerozumí ani slováci.
garias
daiterr
1. 12. 2011 15:01

U nás zasa veľa detí nerozumie čeština. Možno keby počúvali pomaly, rozumeli by všetko. Ale ten nezvyk počúvať rýchlo iný aj keď podobný jazyk, jednoducho ľudia hneď nezvládajú.
- Väčšinou sa to týka výrazov ako "čili, jelikož, není-li, alebo aj ako podrbat apod." Slováci, ktorí nikdy češtinu nepočuli, alebo vôbec nehovorili, majú s týmto veľké problémy. Zrejme sú na tom podobne aj české deti so slovenčinou.

Ja som prečítal dosť veľa českých textov už ako malý chlapec - pri stolovej fantasy hre Dračí Doupě :), takže s češtinou nemám vôbec problém. Kto tak nebol, ten už problémy rozumieť má.
daiterr
-
1. 12. 2011 7:28

Jelitko, to bylo samozřejmě napsáno řečnicky, ale i tak - někdy se člověk má co ovládat..

DanoP - právě, že se to naštěstí nestalo.. Protože kdyby jo, tak by to byla katastrofa. Takhle se jen pár pitomečků oboustranně doštěkalo kvůli pár blbostem, ale lidi naštěstí zůstali jako dřív - v pohodě. A to je důležité. Akorát mě dycky berou mory, když vidím, jak dnešní děcka nerozumějí Slovenštině.. Někdy se mi zdá, že to fakt dělají naschvál..

Gariasi - jasně, že je nikdo nepoštve. Jednak jsme hezkých pár let šli stejnou cestou a jsou tu velké "rodinné" vazby. Slovensko bude vždycky pro nás mladší brácha, co se postavil na vlastní nohy a teď se snaží prosadit. A kdo by nás chtěl poštvat proti sobě, tak nejvýš dosáhne toho, že mu rukama svornýma a nerozdílnýma dáme přes hubu.
Dana P.
gariasi
1. 12. 2011 0:20

žasnu, že se to stalo, ale souhlasím s tebou! (hahaha)
garias
daiterr
30. 11. 2011 23:01

Čo sa týka "juhoslávie" v Česku a Slovensku, tak si myslím, že toto je absolútne nereálne. Česko a Slovensko pokladám za dva štáty na svete, ktoré je veľmi ťažké, ak nie nemožné, poštvať proti sebe.
Dana P.
bacha daiterr
30. 11. 2011 20:12

za cigána to nebude 10, ale min 22 let...
daiterr
-
30. 11. 2011 17:45

Jelitko,

Čech si ještě potřebuje nechat na tu hlavu chvilku srát, ještě není dostatečně dožraný "o)

Vietnamci - osobně jsem s nimi nikdy problém neměl. Myslím, že jsou celkem v pohodě (doufám.)

Muslimové - mešity bych nepovolil. Buď ať si teda emigrují někam mezi "své" a tam si toho "relaxování na koberci" užijí dosyta a nebo ať respektují pravidla země, ve které chtějí pobývat. Křesťan by si taky nemohl někde mezi Muslimy v jejich zemi vyskakovat..

Co se týká Cikánů, tak je zas rozdíl, jestli je "cikán", nebo CIKÁN (odmítám říkat Rom, protože už mi z jejich řad bylo jasně naznačeno, že jsou CIKÁNI a ne jacísi "degeši".. Jen je cituju!)

"cikán" - na vás bude pořvávat něco o "diamantech s minimálně trojím výbrusem", cosi o bílých "zatáčkách", pak bude ječet, "co ty čumíš!" a tak podobně.. No to pak člověk neví, jestli takovou s odpuštěním ludru má zabít na fleku (a jít do báně na deset let) a nebo sklopit jak ten tuplovaný "diamant" oči a dělat, že se nic neděje..
TO je to, co tady může jednou rozjet občanskou válku..

CIKÁN - tak toho člověk dokáže už pozdravit zdaleka, protože ten od rána do večera maká jak šroub, hňápe celý den třebas kanály a vlastně tak dělá tu nejhorší práci,kterou by pan "bílý" už nedělal.. Takových si fakt vážím.

Jenže průser je, že těch dobrých CIKÁNŮ je drtivá menšina..

Ještě větší průser je, že tito CIKÁNI jsou biti z obou stran - u "cikánů" jsou považování za zrádce a lezdoprdelky bílých a u bílých zase je ten problém, že ti jim hned tak neuvěří.. Proto také tito, troufám si říci - jediní opravdoví slušní CIKÁNI - se pokud možno ihned od svých "soukmenovců" stěhují někam, kde žijí nezávisle, aby jim nemuseli být na očích.

A ten největší průser je, že kdyby nedejbože k něčemu došlo, tak lidi rozhodně rozlišovat nebudou, kdo je ten CIKÁN a kdo "cikán"..

"Multikulti" záležitost - obávám se, že tady tyto srandy sem infikoval někdo záměrně, aby tak destabilizoval společnost. Určitě jsou tu snahy rozhodit celou Evropu. Protože nepokoje v Evropě znamenají ekonomický růst jistých států..

Zní to jako konspirace? A víte, že bych dal cokoliv za to, aby to konspirace byla? Aby ti naši úředníci byli jen opravdoví dementi a telata, kteří těmi svými "multikulti" zákony nevědomky rozesírají stabilitu národa? Jo... CO bych za to dal!

Jenže opak bude pravdou.. Tomu odpovídá hodně indicií.. A jen tak mezi námi - jsou dokonce i indicie, že po rozpadu Česko-Slovenska i tady mělo dojít k něčemu, jako v Jugoslávii. Jenže tady naštěstí byla podceněna mentalita obou národností. Jasně, že si sem tam na držku dáváme, ale maximálně tak v hospodě.. a ne za střízliva venku.
Sice jsme se rozdělili, ale naštěstí jen na mapě a v dokladech. Z lidského hlediska si myslím, že jsme na tom stejně, jako dřív, jen máme vzájemně větší respekt. No a samozřejmě se na obou stranách vždycky musí najít pár nacionalistických kokotů, co pak na diskuzích vyrýpavají. Ještě, že jsou lidi na obou stranách rozumní a takové debílky okamžitě pacifikují.

A tak se to zkusilo jinak a v Jugoslávii. Tam se zjistilo, že nejlepší variantou jsou "etnické nepokoje".. Výsledek jistě všichni známe..

No a tak už je to rozjeté v celé Evropě - Slováci mají "své" Cikány a Maďary, Češi zase "své" Cikány a Němce... Francouzi zase "své" Muslimy a celá Evropa "své" Araby.. Samozřejmě to platí i vzájemně. Ale pointa je v tom, že podle mého názoru TOTO někdo schválně eskaluje!

Není přece normální, aby legislativa i po tolika zkušenostech byla furt slepá... KDO tedy potřebuje, aby to bylo čím dál horší? Za normálních okolností by byly přece vždy prostředky na razantní řešení jakýchkoliv problémů.. Takže CO se to hraje v podstatě v celé Evropě za divnou hru?

Nesmíme ale zapomnět i na jinou souvislost - každý stát má své "zrcadlo".. Takže máme "své menšiny" a je třeba kriticky přiznat, že i když se chovají mnohdy strašně, zdá se, jako by to byla "zhuštěná omáčka" toho všeho, jak se chováme my. Co si budem lhát - vidíme to u svých politiků - tam milony jen lítají, korumpuje se jak na běžícím pásu, podvádí a ještě všechno s úsměvem.. Pak se není co divit, že máme jako národ právě takové "zrcadlo".. Tím samozřejmě němíním omlouvat chování jistého typu "minority".. To ani omylem!

Francouzi taky dřív pořád kolonizovali. To se furt s legiema bojovalo a dobývalo po Arábii a hle - teď jim Muslimové zapalujou auťáky na předměstí v jejich vlastní zemi.. TOMU říkám teda "zrcadlo"..

Každopádně v tom všem vidím záměr. A pokud se lidi časem razantně proti "multikulti" byrokratickým manýrům hromadně neozvou, může dojít v Evropě k nejhoršímu..


Gariasi,

pokud se opravdu už takto začínají domlouvat Rusové a Asiati, pak teprve něco zažijeme. Protože téměř všechno se vyrábí v Asii. Tady se to jen prodává pod jinými, rádoby domácími značkami, ale... skoro se už v Evropě nic nevyrábí! A navíc třebas Němci speciálně - to jsou překupníci Evropy. Ti jen "přeprodávají" ve velkém..

Takže jestli se fakt Rusové spojí s Asiaty, tak ti nás za chvilku zdupou tak, že se budeme divit. Navíc Rusové vlastní obrovská nerostná bohatství. No... Pěkné vyhlídky máme.. Opravdu pěkné..
Grush
2 Dana P.
30. 11. 2011 17:32

Tentokráte plný souhlas. Islám je náboženství které má averzi (mírně řečeno) vůči jinověrcům zabudovanou přímo ve svém učení...
garias
...
30. 11. 2011 15:56

Teraz bude niečo takéto na východe. Od nového roka sa plánuje euroázijská únia. Dohodli sa už prvé štyri postsovietske štáty. Organizuje to Rusko. Vypadá to na vážnu konkurenciu europskej únii. Akurát že táto má byť únia aj vojenská.
Jelitko
daiterr
30. 11. 2011 15:55

ano mate pravdu,ale me by zajimalo,kdy se konecne CECH ozve a na tu hlavu si uz nenecha nasrati!Do ted porat jeste se nikdo neozval.
A je straslive jak ceska vlada si nechala rozmnozit cizince v cesku!Aspon tech vietnamcu co mame v Brne je hruuza.Kdyby se tito smichali s brnakama tak jsme jen sikmooci.Nejsem rasista,ale pustili si do ceska az moc cizich lidi.
A ty mesity bych taky nedovolila,je to krestanska zeme a tak pristehovalci se maji podle toho chovat a kdyz se chteji modlit,muzou klidne doma,Buh je stejne vidi...
Budete se divit,ale me,jako krestanku tady u muslimu normalne respektuji.Nevidim ze bych mela problem.
daiterr
-
30. 11. 2011 14:10

Ano.. Přesně tak to je.

A moc bych za to nedal, že i v té Evropě to nakonec dopadne tak, jak se to jednu dobu povídalo - že se spojí státy "Vyšegrádské" čtyřky - to znamená Slovanské země.

Netvrdím, že by to byla kdovíjaká výhra, protože Slovanské země jsou pořád ještě v "pototalitním režimu" a hned tak se z něj nevymaní, ale i přesto by to byla docela pořádná sranda..

To by se totiž prakticky propojila větina Evropy (když teda vemu v potaz i to Rusko (ach jo!) a to se západním zemím samozřejmě už od toho nápadu s tou "čtyřkou" rozhodně nelíbilo.

Jenže ono to k tomu i tak spěje. Myslím si teda..

Jen na příkladu Česka - tenhle stát nasíral a dodnes nasírá "západní okruh", protože Čech byl zvyklý si leccos doma vypěstovat, vyrobit a tak dále. Takže co s Českem uděláme? Musíme ho to odnaučit! To byl po 89-tém jasný cíl. A skoro se i povedl. Ale jen skoro..

Teď už jsou lidi naštvaní, protože výdělky se samozřejmě nezvedají, energie zdražují, v Německu nakoupíte i přes náš plat až o polovinu vše levněji a tak lidi zase začínají oprašovat svoje staré zkušenosti - sází se stromy a pěstuje se zelenina.

A tak je to i v mezilidských vztazích - furt to bude pohoda a pohoda... až se to jednou fakt zvrtne.

To platí i pro Slováky, Poláky a další země. Ta Slovanská krev se fakt nezapře, i když jí teda máme hezky namixovanou "o)
MVarius
daiterr
30. 11. 2011 13:54

daiterr : apelujem na tvoj článok aj ked som Slovak,mas vsak pravdu.Slovania si vzdy nechali srat na hlavu ale jedna sa o to,ze ak raz zacneme tvrdo mlatit ci uz Cech alebo Slovak,nejde nas jednoducho zastavit,nech su tí hore radi,ze nas este nechytil "amok" a bozechran este k tomu posilneny alkoholom :D :D
daiterr
-
30. 11. 2011 12:49

Je v podstatě jedno, kdo se nám tu do Česka bude snažit postupně "nakvartýrovat", protože ona ta naše mentalita je taková zvláštní a dost nečekaně neodhadnutelná.

Lidi tady si nechávají srát na hlavu a furt to vypadá, že je to všecko v pohodě, ale jak se jednou už doopravdy naserou, tak to tu vezmou jedním tahem a už se nebude řešit, jestli ten je muslim a nebo ten zas "rázovitý občan města" - prostě obávám se toho, že tady ti různí "multikulti" cvoci to tím svým přístupem jednou takto vyprovokují.

Čech je totiž svým způsobem pěkně drsný, když na věc přijde. Ne nadarmo nám Němci za války říkali, že "Čech je smějící se bestie.." Oni dobře věděli proč. Už kvůli té nevypočitatelnosti. A pozor - nasraný Čech už nejde zastavit..

Takže být na místě různých výše uvedených menšin, bych tady v této zemi přece jen moc nemachroval se vými mešitami a nebo "šaríjami", protože tady nejsme v Jugoslávii a tady na to lidi fakt zvědaví nebudou..
Dana P.
gariasi
30. 11. 2011 10:31

nevíš, která bije. Zajímal ses někdy, co je to právo šaria? Jasněže muslimové jsou lidé jako my, mohou být hodní a spořádaní sousedé, ale víme, co je "pod povrchem"? Zajímám se o tyto věci a dost mne děsí. Dál se k tématu už nebudu vyjadřovat.
garias
...
30. 11. 2011 8:57

neodsudzujme celé národy pre šialenosť pár ľudí. Každé náboženstvo vykryštalizuje tých pár pomätencov, ktorí by sa ako pomätený prejavili tak či onak. Deje sa to všade. V afganistane zabili mladé dievča lebo bolo znásilnené. V USA zabila matka svojich troch synov a na súde povedala, že "prikázal mi to Boh".
- Tu nejde o dané náboženstvo, ale o šialenosť ľudí. A je úplne jedno kto v čo verí, ak to niekto nemá v hlave v poriadku, jedného dňa sa to prejaví kdekoľvek.
garias
...
30. 11. 2011 8:54

Malý príbeh:

V Iraku je mladý Arab. Pár krát v televízore počul, ako v Európe niekto niekoho zabil a dostal iba 3 roky väzenia. Po 1,5 roku slušného správania ho dokonca prepustili.
Iné európske dieťa utýralo malú mačku. Ďalší európsky chlapec polial benzínom a zapálil psa.

Teraz po tomto čo ten Arab počuje iba to zlé si musí povedať: "No tí európania musia byť ale zlí a skazení ľudia. Rozhodne by som s nimi bývať nechcel".
Jelitko
pani Dano
30. 11. 2011 7:48

nezlobte se,ja ziji s muslimy a hlavu jeste mam.Myslim,ze kolikrat si s nema rozumim lip nez s nasincama.Od nich zlo neprameni...tot je muj nazor... :o)
Dana P.
možný krok čtvrtý
29. 11. 2011 22:23

je úplné ovládnutí Evropy islámem. Pak už se tu těžko sejdem nad radostným plkáním, ono už to s uřezanou hlavou těžko půjde...
Grush
Krok čtvrtý
29. 11. 2011 18:05

a co z toho...?