Články

Videa

Koniec Sveta podľa biblie - (komentáře)

Jelitko
:)
1. 07. 2011 13:38

vsak ja vim....i tak diky.
garias
...
30. 06. 2011 22:46

Aby som dal veci na pravú mieru, oceňovaním som myslel postoj ku prírode.
garias
...
30. 06. 2011 22:45

Nuž mýlite sa ak si myslíte že nezažil. Oceňujem váš postoj ku týmto veciam. Ja sám som tiež pomáhal zvieratám, ale väčšinou ak sa dalo ľuďom, dokonca aj doučoval trojuholníky a kružnice :DD.
Ale súhlasím, ľudia sú krutí a nevážia si jeden druhého, natož prírodu a zvieratká v nej.
Tu na Slovensku sa pred pár dňami dosť často spomínala udalosť, kde mladý chalan obesil psa. Pes prežil a on len sucho prehodil "veď je to len pes". Dostalo sa do správ len potom, čo jeho sama matka ho udala polícii. Človek skrátka patrí do živočíšnej ríše. Je to v jeho povahe. Možno sa snažíme zbytočne a všetko to nakoniec napraví sama príroda a jej vývoj. Kto vie?! Ale je pekné, že sú aj takí ľudia, ktorí prírode pomáhajú. A že sa to zdá iným divné? Áno, ale len dovtedy, keď oni sami budú potrebovať pomoc ako to malé zvieratko. Potom to už odrazu smiešne nebude.
Jelitko
Dobre pane garias
30. 06. 2011 22:39

ja bych chtela jen aby jste vedel,ze patrim taky mezi ty bojovniky aby na nasi zemi bylo lip a ze nejsem jen " nejaka prastena zenska" co vidi sve pribuzne co zemreli.Ale pomaham zviratum co nekdo jen tak prehlizi a myslim,ze je jedno jestli je to v cesku nebo nekde jinde.Tady jak ziji ja je vic jako pul roku strasne teplo( 33 ve stinu je normal) a je tu sucho a tak jen ja davam ptackum vodu a ruznym zviratkum co nikomu nepatri(jesterky,hadi,kocky,psi...)zdejsi lide jsou ke vsemu zivemu bezohledni,takze i kdyz tady trpim,tak me osud zaval sem asi pravem,treba si nekdo ze me vezme vzor.Neznalost lidska je nekdy velky problem,spaluji plastik a nevi ze to skodi a tak taky kolikrat jim to rikam,i kdyz na me hledi divne.Zdejsi deti klidne slapnou na kote nebo stene a tak si dokazete predstavit co ja tady mam prace,nenecham to jen tak plavat,neznate me a kdyby jste mel tu moznost tak o me uz nereknete nic spatneho.
A to,ze sem tam se vidim s rodici je pro me nabiti dalsi sile ,ja vim,ze me neverite,ale to je jina uz rec,nechci Vam to vnucovat,prala bych vam,aby jste neco takovyho taky nekdy zazil,na to proste neni zadne vysvetleni,to musi kazdy zazit,ja se vam tedy nedivim,ze tomu neverite.
garias
...
30. 06. 2011 15:33

My máme jedno šťastie, že žijeme v štáte, kde nieje napríklad vojna. Keby ste žili v Afganistane, pochopili by ste ako to myslím. Odrazu by ste už nechceli tú nadnesenosť iných ľudí, ktorí na vás kašlú a je im jedno, že aj umriete. Práve tá sebecká nadnesenosť a nevšímavosť ľudí vedie svet stále ďalej a ďalej do chudoby a smrti.
Verím, že mladí ľudia jedného dňa svet zmenia. Starí na to nemajú! Ale jedno musia tí mladí spĺňať - Musí im záležať na svojom okolí!!! Tak to nejako vidím ja :D
garias
...
30. 06. 2011 15:19

Mám 26 rokov (nar. 1985) a skutočne sa nebojím povedať čo si myslím. A jednou z tých vecí je aj to, že ľudia by sa nemali stavať sebecky ku svojmu okoliu. Áno, ja môžem žiť nezávisle na nikom a môže mi byť celý svet ukradnutý. Ale nie je ! A jednou z tých dôvodov je aj ten, že práve ten názor "nech je ako chce" spôsobil vo svete veľmi veľa zlého. Je to práve nejednota a nevšímavosť ľudí, ktorá stvorila dokonca aj svetové vojny. Ničí naše rieky, vzduch, kynoží druhy zvierat a veľa veľa iného, ktoré je výsledok ľudskej ignorácie.
Nebojím sa povedať svoj názor. Vždy hovorím čo cítim a nebudem to meniť ani kvôli rozhorčenosti iných, ktorí tomu nerozumejú.
Jelitko, ja chápem, že vy spoliehate na božiu pomoc a možno pomoc nejakých "bytostí světla" z vesmíru, ale ubezpečujem vás, že našu krásnu Zem nikto takýto nenapraví. Neberte to prosím ako pokus o urážku, ale iba ako tvrdý fakt.
Jelitko
Tak jo
30. 06. 2011 14:25

souhlasim s Vami,az preslo prvni rozcileni tak jsem si to taky uvedomila,ale uz to bylo napsano....jen jedno bych chtela se Vas Zbynku zeptat,z ceho usuzujete,ze pan garias je mlady?Ja tady znam lidi jen podle jejich nazoru a s toho jak on uvazuje si myslim ze je tak okolo 60-ti let.Jak to tedy je?
Zbyněk P.
Pro Jelítko
30. 06. 2011 11:12

Vážená velmi vzdálená kolegyňko, paní Jelítko, jen nechtě kolegu Garias-e, ať se bojí. Jsem přesvědčen o tom, že časem dospěje k jiným názorům. Mějme na zřeteli,že je to mladá, divoká a "ohnivá" bytost, která, ač má obrovské znalosti, tak přesto mu chybí určitá doba na to, aby vše správně zatřídil a díval se na věci z nezaujatého nadhledu. Kolegy Garias-e si velmi vážím,neboť má odvahu napsat rovnou to, co cítí a vnímá. Néé každý je toho schopen a ochoten. Vážená kolegyňko, prosím, neberte to až tak přímo na sebe, neboť vyjádření kolegy Garias-e se nepřímo týkala i mého vstupu. Nicméně, buďme rádi, že jsou tací lidé, jako je kolega Garias. Podle mého úsudku, je to přínosné pro obé strany. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Jelitko
pane garias
30. 06. 2011 10:50

nechcete uz tech rypani do klidnych lidi nechat?Nikdo Vam nerika,ze mate oxidovat v esoterikweb,jdete nekam jinam kde s Vami budou vsichni souhlasit!!!Laskave nereagujte na moje nazory a je to!!!
garias
...
29. 06. 2011 16:58

Páni *..nema cenu o tom uvazovat,takovou moc v rukach my obycejni lide nemame.*
Takýto názor ľudí, zničí našu Zem !!!
Jelitko
aji
29. 06. 2011 9:51

ja si taky myslim,ze nema cenu o tom uvazovat,takovou moc v rukach my obycejni lide nemame.Takze si nedelejme zbytecne starosti jak vse dopadne s nasi zemi.Myslim si taky,ze nejzavaznejsi zmeny s nasi zemi se deji nezavisle na lidech a nikdo to nemuze ovlivnit.Mam na mysli zivelne pohromy,stazky s planetama,no proste pohromy co muzou smest lidstvo z teto planety.V porovnani s temito problemy je zavineni clovekem uplna prkotina.Ale i ja se snazim aspon ve svym okoli udrovat chod zivota v souhlasu s prirodou.Napr.zasahuji,kdyz nejaky blb (a je jich dost) pali plastik,zabijeji zvirata,nici prirodu...v mem okoli mam opravdu co delat a myslim ze uz chapu,proc me osud zaval do techto pro me krutych koncin.
Zbyněk P.
Pro garias-e
28. 06. 2011 17:35

Kolego, v žádném případě nejsem žádným ničičem přírody, ba naopak ! V žádném případě neproklamuji rčení :“Po mě potopa!“ To jste si poněkud mylně přetlumočil. Já uvažuji v tom směru, že nás zde na světě je „X“miliard, a jestliže zemře cca 10 miliónů lidí za rok (asi, nyní střílím od pasu) na stáří, zavražděním, sebevraždou, pod auty, aj. způsobem, tak to pro všechny tyto lidi byl konec světa !! Ale žili svým stylem života ! Někteří věděli, že riskují a mohou zemřít, jiní ale žili poklidným životem. Nicméně, všichni žili přirozeně! To, že někdo rozhlásí, že bude konec světa, a lidi, jako stádo, začnou blbnout a panikařit, tak to je jenom pro to, že to někdo řekl !! A místo toho, aby i nadále žili svůj přirozený život, tak jej uměle překrucují, znásilňují jej (i sama-sebe), a začnou ze sebe uvolňovat své satanské a démonické pudy a sobectví, a jsou schopni i zabít někoho, jenom proto, že si dovolí jim říci, že jsou blbí, a že sedli chytrákovi na lep !
A co se týče Vašeho přání, aby Vaše děti, atd?, i nadále žily a udržovaly Váš rodokmen, tak to bych tak vůbec nelámal násilím přes koleno, neboť , mají-li žít, tak žít budou! Nemají-li žít, tak nebudou! S tím nic kolegáčku nenaděláš !! Může se stát, že budoucí Vaše dítě půjde přes cestu, a tam jej srazí a usmrtí automobil, nebo ho někdo přepadne a zabije. A přitom žádný konec světa hlášen nebude na tento čas, kdy se mu to stane. Tak co s tím kolego uděláš? NIC !! Proto využijme plnohodnotně svůj život k tomu, co máme konat (i jak se máme bavit) a nic jiného nevpouštějme do sebe, neboť jsou to jen obyčejné jedy, které nás mají vykolejit z naší „rovnováhy“, a převexlovat se na falešnou kolej sobectví, lakoty a chtíče !!
To, co se stane s touto naší planetou, tak vůbec nemáte šanci ovlivnit ani Vy, a ani já, nikdo z normálních lidí. Ano, i když naši planetu Zemi miluji, tak přesto má přání bohužel zůstávají pouhopouhými přáními mne samotného, či menší skupiny stejně smýšlejících lidí. To, že se například přižene nějaká kometa, či planeta, a něco zde způsobí, tak budiž !! Mělo se to stát! Nebo-li, i kdybych se (a nyní mi kolego promiň mou vulgárnost) posral a to hovno po sobě roztíral, tak je to zcela ku hovnu, neboť proti tomu nic nezmůžu. Mohu jen očekávat svit rána příštího! Přeji hezký den. Zbyněk P.
garias
Zbyněk P.
28. 06. 2011 13:42

Ja by som celkom nesúhlasil, pretože podľa toho, čo napísal pán Zbyněk to znie tak, ako keby nebolo dôležité čo sa stane stouto planétou. Skrátka, žime hocijako a nestarajme sa o koniec sveta, lebo my aj tak raz umrieme. Dovolím si tvrdiť, že takto nejako uvažujú ničitelia prírody - napríklad ropní magnáti. Som presvedčený že pán Zbyněk to tak nemyslel a preto by bolo dobré ten príspevok upraviť.

Ono ja koniec sveta vnímam ako koniec života človeka na Zemi a v takom prípade je to dôležitá téma, pretože ja chcem, aby žili na tejto planéte aj moje deti a deti zasa mojich detí. Preto ma vývoj na Zemi zaujíma a zaujíma ma aj celkovo spoločnosť a jej ohrozenie - koniec sveta.
Jelitko
ano
28. 06. 2011 13:02

pan Zbynek ma uplnou pravdu,ja taky tak myslim...
garias
..
28. 06. 2011 10:06

Vylúčiť nemôžeš ani tie počty bômb :DD
SoulLove
hh
28. 06. 2011 5:20

myslim ze se tu asi nikdo neboji konce sveta tolik jak si myslis ale jsou tu teorie ktery nemuzem hned vyloucit to by sme rovnou nemuseli nicemu verit
SoulLove
hh
28. 06. 2011 5:15

je srandovni jak kazdej vsechno vi nejlip:D kazdej vi kolik kdo ma bomb a jak jsou silne, kazdej podle sebe vi co se stane:D pritom nevite nikdo nic myslim ze je na case zmenit trochu pristup
garias
...
27. 06. 2011 21:30

Černobyľ bol ale názov mesta. Elektráreň sa volala Elektráreň V.I. Lenina.
prokopios
K tomu atomu...
27. 06. 2011 21:13

"A zatroubil třetí anděl i spadla s nebe hvězda veliká, hoříc jak pochodeň a padla na třetinu řek a na prameny vod. Jméno hvězdy té je Pelyněk. I stala se třetina vod pelyňkem, a mnoho lidí zemřelo od vod, neboť zhořkly..." Tolik Zjevení Sv.Jana. O mnoho zajímavějším se tento úryvek stane, když si uvědomíme, jak se řekne pelyněk ukrajinsky. Ano, řekne se "Černobyl"...
Zbyněk P.
Do diskuse
27. 06. 2011 19:01

Vážení, konec světa....... jak široký pojem to je. Všichni se bojite a třesete hrůzoun z toho, že bude konec světa. Ale nikdo z Vás si vůbec neuvědomujete, že ten konec světa je každý den. Každý z nás má vymezený ten svůj čas pobývat zde na Zemi. A když přijde jeho hodina, tak pro něj je to konec života, konec světam pro něho samotného. Tak nad čím stále spekulujete ? Zaměřte se na dobu, kdy zde můžete ještě pobývat ve svém těle a dělejte to, co máte!! Proč se strašit a argumentačně se ubíjet, když je vše jasné! Všichni musíme dříve, či později opustit tuto zem, tedy obecně řečeno, pro každého nastane konec světa, ať chce či nikoliv. Je vskutku zvláštní, že nikdo z Vás si neuvědomuje blížící se konec každého z nás -jako by jste to vůbec neměli zakódované ve svém myšlenkovém programu, tedy v mysli. Je ale s podivem, že se každý z Vás bojí konce světa, tedy toho, co někdo řekne, či někdo předpoví. Vždyť je to úsměvné. Přeji hezký den. Zbyněk P.
samby
garias
27. 06. 2011 17:14

věř mi, že velmi dobře vím, co je to termonukleární bomba a podle toho co píšeš to vím líp než ty, ono totiž vodíkové jsou dnes již všechny bomby od 100Kt nahoru.
O vojenství a fyziku se zajímám opravdu hodně a navíc tu fyziku ještě i studuju.
Car bomba s třetím stupněm měla mít okolo 100Mt, žádných 150. Za další jak chceš 150Mt bombu někam dopravit a použít? Car bomba vážila 24 tun, pokud tam přidáš onen třetí stupeň už to pak prostě namáš jak dopravit. Za další by mne opravdu moc, moc, moc, moc, zajímalo odkud čerpáš ty svoje hausnumera 3000 150Mt bomb(mimochodem dnešní nejsilnější má 20Mt a spočítáš je na prstech jedné ruky, protože jsou neekonomické)... pokud víš že to rusko má, řekni to CIA budeš bohatě odměněn, protože o tom nikdo na světě(včetně rusů) nemá ani ponětí. Tak to holt dopadá, když si člověk staví svůj obrázek na věc jen z videí z youtube, ale aby něco přečet a ještě k tomu v angličtině...
PS:150Mt těžko vyhodí do vzduchu celé pohoří, stále to jěště není ani průměrná síla erupce sopky
pokud to chceš udělat budeš muset jít o řád o dva výše
garias
..
27. 06. 2011 15:20

Ešte jedna na ukážku ... "iba" 15 kiloton

http://www.youtube.com/watch?v=46GBjlUOROY&feature=related
garias
..
27. 06. 2011 15:16

Vidíme, že sa dvíhajú celé územia krajiny. 100 alebo dokonca 150 megatonová by vyhadzovala do vzduchu celé pohoria.
garias
..
27. 06. 2011 15:14

Na ukážku. Podzemná atómová bomba o sile asi 30 kiloton TNT. 150 megatonová bomba asi 5000 krát silnejšie. Dokážete si predstaviť čo by narobila takáto sila.

http://www.youtube.com/watch?v=FCiH3gyCTnQ
garias
..
27. 06. 2011 15:10

Skutočné bomby majú 100 až 150 megaton TNT. Tie, ktoré boli skúšané nemohli mať viac ako 55 megaton, pretože boli obavy, že by porušili zemskú kôru. Tak silné sú to bomby. A naozaj vás ubezpečujem, že sú sakra nebezpečné. Nie sú to nejaké malé petardy ako tu samby podáva. Sambymu odporúčam preštudovať vodíkové bomby.
samby
...
27. 06. 2011 14:33

Garias:heh:-) moh by si psát do blesku.
Rusko nemá žádnou car bombu, vyrobili jednu a hned ji otestovali, neměla sílu 157Mt ale 50-57Mt.
V současné době mají hlavice sílu 20Kt-1Mt.
Rusko má 430 MBŘS schopných nést 1605 hlavic, dále má 176 raket na ponorkách, které jsou schopny nést 624 hlavic.
USA má 488 MBŘS schopných nést 764 hlavic a na ponorkách 288 raket schopných nést 1728 hlavic.
Vše jsou to taktické jaderné zbraně, určené k přesnému zásahu cíle vojenského charakteru a opravdu jich není dost na to aby několikrát zničily svět, to byly bludy hipíků, kteří si dali asi moc LSD.
1)Pravda nikdy sem to nepopíral
2)-------------II--------------
3)Radiace působí/vytváří se pouze po dobu štěpení/fůze pokud by to nějaká bomba dokázala pak by byl ze země jen pás asteroidů.
4)Jaderná bomba je narozdíl od JE velmi čistá a veškeré své palivo spálí, zbyde tedy pouze gama záblesk, který může vytvářet rychlo rozpadové izotopy, ale přesto již 2 dny po výbuchu je radiace shodná s radiačním pozadím.
5)Ano působí EMP a nikde jsem to nepopřel, ale aby měl dosah oněch 1000 kilometrů můsí vybuchnout ve vysokých vrstvách atmosféry, při útočném výbuchu ve 300 metrech nad povrchem má zhruba stejný dosah jako ničivý dosah tlakové vlny.

lup:ano v černobyle unikl štěpný materiál a to je ten problém, při výbuchu bomby těžko unikne štěpný materiál když je všechen spálen při reakci.

Lidstvo prostě dnes nemá schopnost samozničení(natož veškerého vyššího života) jak je nám předkládáno a ve chvíli kdy bude mít, už zase nebude vázáno na zemi, takže opět žádný samozničení.
A to jsem ještě nenakousl problematiku jaderných doktrín, jelikož pak byste pochopili, že z výše uvedeného počtu hlavic, zbývá na všechna města světa 400 hlavic, přičemž i 1Mt bomba superměsto typu Moskva nezničí...
lup
Garias
27. 06. 2011 13:26

Prečo si myslíš, že autor Zjavenia Jána nebol mentálne zdravý? Len preto, že nerozumieme tomu, čo napísal? Predstavme si, že opisoval skutočne len to, čo videl. Čo videl za nezmysly?

Myslím, že nie je problém pre dnešného človeka si predstaviť nasledovnú situáciu: niekde v Afrike alebo v Amazónii sú kmene, ktoré dodnes prakticky neprišli do styku s civilizáciou a už vôbec nie s technikou. Zober takéhoto človeka do civilizácie, ukáž mu auto, lietadlo (samozrejme aj zvnútra), trochu ho povoziť, nechaj ho pozrieť akčný film plný výbuchov,... a čo ja viem, čo ešte. A prídi o pár rokov k ich kmeňu a počúvaj historky. (podobne za 2. sv. vojny na ktoromsi ostrove pristáli americkí vojaci s lietadlami a domorodci dodnes trstinové „lietadlá“ uctievajú ako bohov.)

A teraz si predstav, že sa v takejto situácii mohol ocitnúť Ján, príbeh rozpovedal autorovi Zjavenia alebo príbeh po rokoch sám spísal. A my dnes budeme tvrdiť, že nebol normálny, len preto, že opísal udalosti svojim slovníkom a je to pre nás nezrozumiteľné? Pozri si moje úvahy na www.zahadybiblie.szm.sk v časti Technika. Je tam sedem častí o zjavení Jána, čítanie asi na hodinu. Netvrdím, že je toto jediné možné vysvetlenie. Podávam však vysvetlenie jednoduché a možné.

V diskusii akosi postrádam autora článku, prečo neobhajuje svoje dielo?
S pozdravom LuP
lup
Samby
27. 06. 2011 13:03

Garias má pravdu. Voľakedy sme na škole mali predmet branná výchova, kde sme sa učili aj o zbraniach hromadného ničenia. Ak prežiješ atómový výbuch bez poškodenia organizmu, je tu dlhodobé rádioaktívne zamorenie, ktoré zničí minimálne ľudstvo, ak nie život vyšších organizmov. Nespoliehaj sa na správy o Fukušime. Tam prišlo k úniku veľmi malého množstva rádioaktivity. V Černobyle (1986) unikol štiepny materiál a dodnes je oblasť asi 30 km pre človeka neobývateľná. A teraz si predstav, že USA, Rusko, Francúzko, Británia, Čína a ďalšie krajiny majú doslova desaťtisíce jadrových hlavíc. To po použití predstavuje také zamorenie, že by mohlo zničiť život na celej planéte. Ale to je trocha mimo témy.
garias
..
27. 06. 2011 10:35

S týmto moc nesúhlasím, pretože Iba Hirošimu a Nagasaki zničili 22 kilotonové TNT bomby. Dnes disponujú napríklad Rusi Bombou Tsar, ktorá je najsilnejšou bombou na svete o sile 152 Megaton TNT. Jedná so o zhruba 7000 krát silnejšiu bombu ako bola vrhnutá na Hirošimu či Nagasaki. Takáto vodíková bomba je už tak silná, že jej spúšťačom je bomba jadrová.
Ruská republika má v arzenále údajne 3000 bombo približne silných Tsar bombe a dokázala by niekoľkokrát ohroziť život na Zemi.

Účinky atómovej bomby:

1. Svetelné a tepelné žiarenie.
Pôsobí niekoľko sekúnd po výbuchu. Veľkosť záleží od svetelného impulzu a spôsobuje vznietenie horľavých látok a roztavenie látok nehorľavých.

2. Tlaková vlna
Tá sa pohybuje zruba rýchlosťou zvuku (pri 20 kiloton TNT). Je spôsobená vytláčaním atmosféry a zvuková vlna oslepuje a ohluchuje ešte ďaleko od epicentra výbuchu. Tlaková vlna vytlačí atmosféru a vytvorí vákuum v okolí výbuchu. Potom vonkajšia atmosféra tlačí vzduch naspäť do vákua, takže v skutočnosti je tlaková vlna TAM s oslabená zasa SPÁTKY. Tlaková vlna zasahuje osoby, búra a poškodzuje budovy apod.

3. Prenikavá radiácia
Pôsobí 10-15 sekúnd po výbuchu. jednása o prúd žiarenia gama a neutrónov, ktorý preniká vzduchom a veškerým materiálom. Letiace neutróny ničia všetky polovodiče - všetky elektrické prístroje (chladničky, telefóny, počítače, autá).
Prenikavá radiácia môže vážne ohroziť zdravie ľudí a spôsobiť nemoc z ožiarenia.

4. Radioaktívne zamorenie terénu
Spôsobujú produkty štepnej jadrovej výbušniny a radioaktívne látky. Jedná sa o zamorenie veľkej časti územia, ktoré pomaly klesá. Neodporúča sa vyjsť na povrch dva týždne po výbuchu atómovej bomby. Po dvoch týždňoch by mali radioaktívne častice padnúť na zem.

5. Elektromagnetický impulz
Jadrový výbuch vyžaruje na všetkých vlnových dĺžkach. Časť vyžarovania je v rádiovej a radarovej časti spektra. To je EMI. EMI je tým silnejší, čím vyššie v atmosfére idete. Výbuchy vo vysokých výškach môžu vyradiť elektroniku indukciou prúdových rázov v uzavretých okruhoch z kovových predmetov ? v elektronike, elektrickom vedení, telefónnych linkách, televízoroch, rádiach atď. Dosah škôd môže byť cez 1000 km.
samby
lup
27. 06. 2011 9:48

chjo psal jsem skoro 40 minut komentář o tom, že jaderná válka nemůže zničit lidstvo a když jsem dal odeslat tak mě systém odlogoval, už se mi nechce to psát znova, takže jen bodově:
1)není dost bomb a nemají dostatečnou sílu
2)primárně jsou použity proti vojenským cílům, tudíž by to odneslo jen pár velkých měst(cca 200 zbylých hlavic a na město velikosti moskvy by pro úplné zničení by jich byly potřeba desítky)
3)radiace je zanedbatelná a bežné přenosné dozimetry by ji nezaznamenali.
4)Jaderná zima je nefukční teorie a po jaderné válce není možná.
garias
Lup
27. 06. 2011 8:13

Zjavenie 6
12 A keď otvoril šiestu pečať, videl som, že nastalo veľké zemetrasenie; slnko sčernelo ako srstené vrece a mesiac bol celý ako krv;
13 nebeské hviezdy padali na zem, ako keď figovník zhadzuje svoje nezrelé plody, keď ním lomcuje silný vietor;
14 nebo sa stiahlo, ako keď sa zvinie kniha, a všetky vrchy a ostrovy sa pohli zo svojho miesta.
15 Králi zeme i veľmoži a vojvodcovia, boháči a mocní, všetci otroci aj slobodní ukryli sa v jaskyniach a horských bralách
16 a volali vrchom a bralám: "Padnite na nás a skryte nás pred tvárou Sediaceho na tróne a pred Baránkovým hnevom,
17 lebo prišiel veľký deň ich hnevu; a kto bude môcť obstáť?"

Zjavenie 9
1 Zatrúbil piaty anjel. A videl som, že hviezda spadla z neba na zem. A dostala kľúč od studne priepasti.
2 Otvorila studňu priepasti a zo studne vystúpil dym ako dym veľkej pece a zatemnilo sa slnko a aj vzduch od dymu studne.
3 A z dymu vyšli na zem kobylky a dostali moc, akú majú pozemské škorpióny.
4 Povedalo sa im, aby neškodili tráve na zemi, ani nijakej byline ani nijakému stromu, ale iba ľuďom, ktorí nemajú na čele Božiu pečať.
5 Dostali rozkaz, aby ich nezabíjali, ale trápili päť mesiacov; a ich trápenie bolo ako trápenie od škorpióna, keď uštipne človeka.

Je EVIDENTNÉ, že celú bibliu vymyslel človek. Možno prepísal odpísal, upravil, ale určite takéto nezmysly napísal iba človek.
Podľa mojej mienky boli títo ľudia mentálne nezdraví. Stačí čítať bibliu a uvidíš sám.
lup
Garias
27. 06. 2011 7:35

Koniec ľudskej existencie vôbec nemusí nastať po žiadnej globálnej katastrofe s výnimkou atómovej apokalypsy. Môže nastať len koniec technicky vyspelej civilizácie. Sú to dve rozdielne veci. Ľudia napr. v Afrike, kde nepoznajú elektrinu, výpočtovú a komunikačnú techniku, elektroniku,.. , kde sú naučení denne naháňať antilopy, aby sa najedli, títo ani nezbadajú, že sa niečo zmenilo vo vyspelom svete a budú existovať ďalej ako doteraz (túto vetu treba chápať obrazne).

S tými tisíckami a miliónmi predpovedí konca sveta to netreba preháňať, podľa záznamov ich bolo iba zopár desiatok.

V Biblii, konkrétne v Zjavení Jána, sa nepíše o konci sveta, ale o rôznych znameniach, udalostiach vo videniach a o novom Jeruzaleme, ktorý má prísť. A myslím, že to sú rozdielne veci. Koncom sveta podľa Biblie strašia súčasní ľudia, nie autori Biblie. Takže netreba sem opäť pliesť vieru a ovečky. Treba si uvedomiť, že aj vtedy, keď bude celý svet ateistický, Biblia tu ostane ako písomná pamiatka na dobu dávno minulú.

Keď sa blížilo prvé milénium (pred tisíc rokmi), kresťanský svet očakával posledný súd a príchod Ježiša. Pred niečo viac ako desiatimi rokmi sa očakával koniec s príchodom roku 2000. V súčasnosti s rokom 2012, 2029, 2036. A od roku 1000 dodnes toho bolo ojojój... Zaujímalo by ma, či apokalyptickú literatúru "o konci sveta" majú aj východné civilizácie - India, Čína,.. alebo je výhradne dieťaťom západnej kultúry.

A opäť opakujem: treba sa zamyslieť aj nad popisom obrazov v Biblii a starožidovskej apokalyptickej literatúre (nielen v Zjavení Jána), či obrazy neskrývajú spomienky na dávnu katastrofu. Potom môžeme chápať apokalyptickú literatúru v inom svetle.
S pozdravom LuP
garias
...
26. 06. 2011 23:00

Ja chápem koniec sveta ako koniec ľudskej existencie. Ono predsa o človeka ide. No a ak vezmeme do úvahy dnešné stovky predpovedí, tisíce v storočí a možno aj milióny v celých dejinách, tak ten koniec sveta v biblii je opäť iba blud a nezmysel. Ako môžeme tomu veriť, ale ja by som touto vierou nestrácal čas :D
lup
Garias,
26. 06. 2011 21:53

Nemusíš sem zase pliesť veriace ovečky. Koniec sveta podľa židovských tradícií nemá nič spoločné s kresťanstvom a nie je ani blud a klam. Apokalyptický žáner nie je „moderna“. Koniec sveta v Biblii vychádza zo starej židovskej apokalyptickej literatúry starej pár tisícročí. Táto literatúra reprezentuje názory a predstavy ľudí svojej doby o konci sveta (napr. pád hviezd a neba na zem, obrovské zemetrasenie, otváranie sa zeme, rúcanie sa hôr,...).
Otázne je, či apokalyptická literatúra predstavuje len fantáziu a predstavy ľudí, alebo obsahuje spomienky na dávnu hrozivú prírodnú katastrofu. Ani to sa nedá vylúčiť. Potom reči o tom, aby sa ovečky báli, strácajú zmysel.

Pamätám si aj ja niekoľko predpovedaných koncov sveta. O konci sveta sme tu pred pár mesiacmi diskutovali v súvislosti s rokom 2012. Opakujem otázky, ktoré som tu v minulosti položil: Čo chápeme pod pojmom „koniec sveta“?

Zánik vesmíru, slnečnej sústavy, vyhasnutie Slnka? Nehrozí v najbližších miliardách rokov.
Zásah Zeme veľkým asteroidom? Pravdepodobnosť v najbližších stáročiach je minimálna, ale nie nulová.
Taktiež je veľmi malá pravdepodobnosť mohutnej pozemskej prírodnej katastrofy, ktorá by spôsobila okamžitý zánik ľudstva, a nieto celej planéty.
Jediné, z čoho môžeme mať obavy z okamžitej globálnej katastrofy, je človek.
S pozdravom LuP
garias
..
26. 06. 2011 9:28

- To, že nikto nevie o konci sveta, iba "Otec" je vskutku pochopiteľné. Vo viere sa koniec sveta musí javiť neznámym, neurčitým, aby veriace ovečky nemali potuchy kedy príde - trebárs aj zajtra - a boli tak udržovaní v neustále pohotovosti viery.
- Samozrejme, že podobných koncov sveta bolo v stovkách náboženstiev a preto aj ten biblický je naprostý blud a klam.
- Koniec sveta skutočne bude, ale až o miliardy rokov.
lup
do diskusie
26. 06. 2011 7:25

Biblia nehovorí o konci sveta v súvislosti s nejakým konkrétnym dátumom. Ján opisuje len znamenia obdobia. Sám Ježiš hovoril, že o čase, kedy príde koniec, nevie nik, ani Ježiš, „len Otec“. Prečo zase strašiť ľudí?

Videnie Jána a Daniela, ich časti, je možné aplikovať na rôzne obdobia, no nikdy celé proroctvo Jána „nesadne“ na konkrétnu dobu. Konkretizovaním obdobia sa zoberalo množstvo vykladačov Biblie, ale bez úspechu. Hľadali v šelmách a ich rohoch historické paralely,... Jednoducho nie je ako celok možné aplikovať ani na dnešnú dobu.

Videnie Daniela, konkrétne šelmy, porovnajte s videním Jána, autorom Zjavenia. Zistíte, že opisujú rovnakú šelmu vystupujúcu z mora. Rozdiel medzi Danielom a Jánom je asi 6 storočí. Položme si otázku, prečo by šelma pre Daniela a pre Jána samostatne vystupovala po stáročiach z mora opakovane. V ich videniach je viacej spoločných obrazov. Čo znamená pojem „mal videnie“? Nie je „videnie“ nepochopená technika zo strany Daniela a Jána? Nemohol Daniel a Ján vidieť to isté napríklad na obrazovke vyspelej civilizácie, ktorá bola vtedy na „návšteve“ na Zemi?

Prečo stále hľadáme zložité vysvetlenia a predovšetkým symboliku v každom slove? Prečo nechceme pochopiť, že Ezechiel, Daniel a Ján (a nielen oni) opisujú realitu, ktorú videli? Len používajú svoj slovník, pretože nemali pojmy na vysvetlenie techniky. Ako nazývali Indiáni konkrétne výdobytky európskej techniky ešte pred 150 rokmi? Nie je prijateľnejšie vysvetlenie, že v tom čase bola na Zemi civilizácia s vyspelou technikou a všetky videnia a zázraky sú jej pre vtedajších ľudí nepochopeným prejavom? Veď aj o tomto Biblia píše. Píše o bytostiach s jasnou pokožkou, so snehobielymi vlasmi, s jasnobielym oblečením,... Len treba čítať a nevkladať do každého opisu symboliku a hľadať niečo záhadné a tajuplné. A potom ľahšie môžeme pochopiť aj Daniela, Zjavenie Jána, videnie Ezechiela, a ďalšie nejasné opisy v Biblii.
S pozdravom LuP