Články

Zamyšlení

Strašná Judášová úloha - (komentáře)

Natty
Jidášova úloha
7. 07. 2010 7:43

Podle toho co já četla v History revue,kde bylo tomuto tématuvěnováno dost místa,si Ježíš vybral sám Jidáše pro tento nelehký úkol.Ježíš musel být obětován a Jidášovi jako jedinému důvěřoval natolik,že před tak strašným činem necouvne.Oba totiž věděli,že Jidáše za to čeká zatracení všech věřících.A Proč se nenašli Jidášovy spisy?Církev potřebovala oběť,a tady ji měla jako na talíři.Takže z tohoto pohledu se za nás obětovali oba Ježíš i jeho přítel nejvěrnější Jidáš.
Tommik15
....
10. 04. 2010 12:11

Pro nás je nepodstatné jestli je Jidáš dnes v nebi nebo ne. Hlavní je, že za nás položil život Pán Ježíš a třetího dne vstal z mrtvých, abychom mohli mít život.
Zbyněk P
Pro Lup-a,
9. 04. 2010 11:58

kolego, a i kdyby ty příběhy byly vymyšlené, tak, změní se něco, či změnil by se Váš přístup k dané problematice, a přestal na sobě duchovně pracovat? Přeji hezký den. Zbyněk P.
lup
Pane Zbyňku,
8. 04. 2010 7:45

Celý problém medzi nami je v tom, že Vy sa dívate na príbeh z iného hľadiska. Ja sa dívam z hľadiska reálnosti príbehu. Možno som nakazený tým, že sa tu často diskutuje o Biblii, o tom, že príbehy sú vymyslené, nepravdivé,...

Daleko důležitější a podstatnější jest věnovat svou drahocenou energii a život tomu, co NÁM MUŽE POMOCI (tedy těm poselstvím) a ne tomu, jestli někdo žil, či ne. – s touto myšlienkou jednoznačne súhlasím.
S pozdravom LuP
Zbyněk P
Pro Lup-a
7. 04. 2010 18:50

být Vámi, tak by se nerozptyloval tím, jestli ti jmenovaní byli a žili, nebo nikoliv. Tato cesta "pídění se po prkotinách" (aspoň podle mne) je zcela odvádějící od podstaty. V českém jazyce existuje krásné rčení:"Pro stromy nevidí les!" A tak je to i s těmito kauzami. Daleko důležitější a podstatnější jest věnovat svou drahocenou energii a život tomu, co NÁM MUŽE POMOCI (tedy těm poselstvím) a ne tomu, jestli někdo žil, či ne. Takovýmto náhledem je třeba uvažovat i o údělu Jidáše. Řeknu na rovinu, že Jidáš měl daleko složitější a náročnější, i nejtěžší úlohu, než-li ti všichni ostatní, neboť ON MUSEL zradit!! A i když zradil, tak, jak jsem již uváděl jinde, je třeba zcela a nově přehodnotit roli Jidáše. I když zradil, tak přesto je třeba jeho počin pojímat jako něco kladného a přínosného. Pochopitelně, že nemíním rozhlašovat tezi o tom, že musíme záměrně zrazovat, atd... To ani omylem. Je ale třeba správně pochopit jeho roli, jeho situaci, jeho dopady, a to jak na něj samotného, tak na jeho blízké, tak i na celý svět!! Proto neustále uvádím, že se jedná vždy jen a jen o symboliku, neboť se to týká každého z nás. Ještě jednou zdůrazňuji, že nejde o osobu (chudák Jidáš za nic nemůže). Tady se jedná o personifikovaný princip - o nic jiného, o nic menšího, než-li jest zrada v nás samotných vůči sama-sobě, a potažmo vůči ostatnímu světu. Přeji hezký den. Zbyněk P.
lup
Pane Zbyňku,
7. 04. 2010 12:57

Uisťujem Vás, že neverím doslova absolútne každému slovu alebo príbehu v Biblii. Neverím, že pri narodení Ježiša spievali anjeli, že boli pri ňom traja mudrci, modlitba v Getsemanskej záhrade pred zatknutím,.... To považujem za to, čo Vy – bájky. Rovnako netvrdím, že Judášova zrada sa odohrala presne ako píšu evanjelia, ale pripúšťam túto možnosť.
Archeologické nálezy dokázali historickú pravdivosť Biblických príbehov. Zatiaľ sa nenašlo nič, čo by výrazne protirečilo Biblii. Samozrejme mám na mysli históriu ako celku, nie príbeh jednotlivej osoby alebo skupiny ľudí.
Ak porovnám českého „hrdinu“ Šemíka, tak je každému jasné, že príbeh je nereálny. Ale v prípade Judáša sa príbeh javí reálne. Samozrejme, že všetko je diskutabilné. Veď máme aj podstatne novšiu históriu z dejín Českého a Slovenského národa, o ktorej kolujú aj nepravdivé informácie.
S pozdravom LuP
Zbyněk P
Zdravím Vás, pane Lup-e,
7. 04. 2010 9:33

Přiznám se, že je mi zcela jedno jestli Ježíš, Jidáš, a jiní žili ve skutečnosti, nebo nikoliv. A vůbec po tom nepátrám. A proč taky, že? Vždyť svá poselství zde zanechali a to zcela úplně stačí. A navíc, takových případů zrady, ukřižování, aj.... byly "haldy". Jen si upomeňte, jak vznikají báje, pověsti,aj. Něco málo se stalo (a nebo také ne), či někoho něco napadlo, a lidé (v průběhu času) k tomu postupně přidávali tu ostatní "omáčku", upravili obsah tomu, aby byl napínavý, aby se jej lidé báli, tedy aby se z toho stalo něco, co bylo postaveno na náš mimovědomostní rozsah, a ejhle, je báje či pověst jako vyšitá. Vemte si třeba českou pověst o koni Šemíkovi, tedy o koni tak zdatném, že byl schopen přeskočit vysokou zeď vězení a ještě doskočit do Vltavy!! Když se na to podíváte realisticky, tak zjistíte, že ANO, mohl třeba někdo se svým neznámým koněm přeskočit zeď vězení, ale již by nemohl doskočit do Vltavy, neboť ta je hodně daleko od vlastního místa skoku. Rozplácl by se krásně o skálu, i se svým jezdcem. A tak je to i s těmi biblickými heroistickými činy a zázraky. ANO, mohlo se někdy, někde, něco náznakově stát (přihodit), ale zese jen lidé to zpracovali (církevníci, či členové nějaké kasty) a využili pro svůj cíl. A kdo ví, jaký cíl to byl, resp. jak moc prospěšnický cíl to byl pro toho daného předkladatele. Kdo ví???
Souhlasím s Vámi v tom, že hlavní myšlenky v knize Genesis odpovídají něčemu jinému, než-li popisu vzniku (tedy stvoření) světa takového, jaký známe. Promiňte mi následující kacířskou úvahu, ale vždyť i soulož a snaha míti dítě, není nic jiného, než-li vytvoření nového světa. Přeji hezký den. Zbyněk P.
lup
Pane Zbyňku,
7. 04. 2010 7:52

Neviem prečo by to všetko mala byť len symbolika. Prečo nechcete pripustiť, že sa udalosti (nielen) okolo Judášovej zrady nemohli odohrať presne alebo prinajmenšom podobne, ako sú popísane v Biblii? Prečo historici, archeológovia pri nálezoch stále len tvrdia, že ide o symboly, symboliku a pritom niektoré predmety alebo obrazy nájdené pri vykopávkach sa dajú interpretovať aj inak.
Rovnako aj Vami spomínané stvorenie sveta podľa Biblie. Ak sa zamyslíte nad textom, môžete pochopiť, že Genezis opisuje sled udalostí odpovedajúcich niečomu inému, než stvoreniu sveta.

S pozdravom LuP
Zbyněk P
Úvaha do diskuse
6. 04. 2010 17:08

Tak, jako Jidášův počin, tak život Ježíšův (jeho projevené zázraky i jeho skon),ale i stvoření světa Bohem - toť vše jsou jen symboliky. Je pouze na nás samotných, jak se k těmto informacím postavíme, co jsme ochotni přijmout a pokračovat v tomto díle (sami ve svém těle), a nebo z důvodu naší "lenosti" budeme vše přijímat tak, jak nám to jest servírováno po tisíce let. Vezmeme-li to ale tak, jak jest nám to servírováno, potom ale musíme počítat s tím, že budeme manipulovatelnými a snadno ovlivňovatelní.
Bohužel, zjišťuji, že i když máme 21.století, tak velice málo lidí je ochotno přijmouti úlohu Jidáše v positívním světle, a stále jeho úkon vesmírného významu berou a chápou jen jako něco zcela negativního. Je to škoda - pro ně. Přeji hezký den. Zbyněk P.
lup
myšlienka
6. 04. 2010 13:22

Otázka znie, prečo by sa udalosti okolo Judášovej zrady nemohli odohrať tak, ako popisuje Nový zákon?
Odkiaľ autor knihy Tajné evanjelium Márie Magdalény čerpá myšlienky: „...hovorí sa, že Pán v jednu noc tajne zavolal Judáša...“? Nepripomína to knihu Da Vinciho kód?

S pozdravom LuP
garias
viem že budem asi krutý
5. 04. 2010 8:18

ale všetko to tak bolo vyrobené, vymyslené úmyselne. A je na každom z nás, či uverí, alebo sa pokúsi uvažovať sám. Ja viem, že pre veriaceho je ťažké pochybovať o niečom, čomu verí tak dlhý čas, ale prísť na pravdu? Vedzte, že to stojí za to.
mirmik
...
4. 04. 2010 11:54

je to zvláštne, ale vlastne bez Judáša by dnes nebolo kresťanstvo tým, čím je...a možno by ani vôbec nebolo - Ježiša by neodsúdili, nebol by ukrižovaný a nevstal by z mŕtvych...