Dnes je: Den samostatného československého státu
Dnes je: Úterý 28. října 2025

Články

Zamyšlení

Pramen života - (komentáře)

Jaroslav
Zbyňku
16. 10. 2009 19:01

ale ve finále mi nejde o žádné duchovno ale o mír a klid pro všechny živé bytosti i pro rostliny....jak jenom to jde...
Jaroslav
Zbyňku
16. 10. 2009 18:59

Jinak Orime není on, ale ona a myslím že pubertální rozhodně ne, a také myslím, že má před svým prahem čisto, nedivím se jí, že někdy vyjede, protože některé argumenty jsou zavádějící, to jsme ale již rozebrali, sám také někdy vyjedu, ale není to správné, tyto stránky ani žádné jiné si nezaslouží abychom se kvůli nim trápili, já osobně si o sobě nic extra nemyslím, ale v určitých věcech má jasno, třeba duchovno bez absence masa je jako řešit žízeň pitím slané vody...atd
Zbyněk P
Pro Jaroslava
16. 10. 2009 11:40

Beru na vědomí a máte můj souhlas. Jenom mě mrzí to, že jsme diskutovali úplně o něčem jiném, než-li bylo téma v článku. Ale to nevadí. Aspoň jsme se možná myšlenkově trochu přiblížili k pravdě. I když ta může býti zcela a úplně jiná. Přiznám, nechtěl bych býti jedním z tzv."blbých lidí", kteří by měli na svědomí podlomení Vašeho zdraví. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Jaroslav
Zbyňku
15. 10. 2009 20:59

jestli vám jde p princip tak vám to napíšu bez příkras, podle mne je morální povinost každé bytosti obdařené rozumem přemýšlet o hodnotách světa a o tom jak na tento svět působím já sám, a veganství je cesta k tomu jak co nejvíce zmírnit sebe jako příčinu utrpení a žít plnohodnotný a šťastný život, dá se ulehčit i rostlinám a věřte, nebo nevěřte, ale nespozřebuji rostlin více než vy všežravci, jenže zde jde o něco jiného, nebudu vám psát co, nechci totiž být vystaven vlastnímu pocitu arogance, proto uzavřeme prosím tuto debatu s vírou, že jednou budeme mít jako duše možnost rozsoudit náš rozpor, přeji vám štěstí.
Zbyněk P
Vážený Jaroslave,
15. 10. 2009 20:21

Já Vám moc dobře rozumím a akceptuji Váš postoj. Toto jsem Vám již dříve psal vícekrát. Nicméně stále musím trvat na tom, že není možné hájit jen zvířata (protože jsou nám evolučně blíže), než-li rostlinstvo. Přece již v knize knih v Bibli uvedeno (Genesis, kap. 1., verš.26), že máme panovat všemu tvorstvu na zemi, včetně země samotné. Jde mi pouze o princip. Ať si klidně každý jí co mu chutná, či je mu bližší. Ano, člověk musí přece něco jíst, aby mohl vykonávat a tvořit "své velké dílo", které mu bylo dáno jako "domácí úkol" ku navrácení se domů. Pouze jsem se pokusil upozornit na to, že když si nějaký člověk vybere svůj tzv. potravinový sortiment, neměl by v žádném případě "napadat a obviňovat" druhého za to, že si vybral zcela něco odlišného. Musím velmi zdůraznit, že jsem proti jakémukoliv zbytečnému a marnotratnému zabíjení zvířat jen tak, z popudu svých (jakýchkoliv) chtíčů. Jsem přesvědčen o tom, že i když se nemůžeme nějak dohodnout na určité a konkrétní definici, co je správné či není, tak přesto se nakonec s největší pravděpodobností potkáme na stejné straně barikády, neboť oba hájíme totéž. Pouze s tím rozdílem, že Vy (prosím, neberte to osobně) budete míti z "blbých lidí" nervy v kýblu (protože Vás stále nebudou bráti vážně) a také Vás bude hodně bolet pusa od toho, jak stále budete míti snahu napravovat lidi. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Jaroslav
Zbyňku
15. 10. 2009 18:54

víte co to je nenásilí? myslíte že snížit své požadavky na minimum k tomu, aby mohl člověk žít a nechal prostor ostatním je vám málo? Já soucítím s rostlinami, nikdy jsem neřekl, že né, vy snad nejíte rostliny? Člověk musí přežít a moudrý člověk kvůli tomu nevyvraždí celou planetu, nechápu jak tak jednoduché a jasné věci nedokážete pochopit a akceptovat, ale je astronomický rozdíl sníst jablko či zabít zvíře které dýchá, krvácí, žije...jestli ten rozdíl nevidíte, nemůžeme spolu diskutovat, neboť se nikdy neshodneme.
Zbyněk P
Jaroslave,
15. 10. 2009 14:33

nemám v úmyslu se hádat. Pouze reaguji. Dříve, než-li se rozběhnete po řádcích mých úvah, rád bych upozornil na to, že vše beru jako diskusi a není mým cílem někoho urazit, či se ho dotknout. Ve svém vstupu (10:39) uvádíte příklad se slepcem. Bohužel, je to tzv. "nešťastný" příměr, neboť se vněm zaměřujete jen na člověka, když uvádíte, cituji: "Srdce svého bližního". Zde, Vy sám, opomíjíte tu Vaši oblíbenou oblast - zvířectvo. Budete-li tvrdit, že je v něm i tato oblast zahrnuta, potom ale budete muset do toho příkladu včlenit i přírodu rostlinnou. Není přece možné rostlinnou přírodu vyřadit s tím, že údajně to nejsou živé bytosti! I ony mají svou duši, život, vnímání, atd. (viz vědecké pokusy). Pakliže budete odmítat je přiřadit do toho obecného celku, tedy do množiny živých bytostí, potom budete na tom stejně jako ti ostatní, co maso jedí a jak sám velice rád používáte, mají "ruce od krve". Potom je to z Vaší strany také jenom maska a přetvářka. Vladimíre, nemohu s Vámi také souhlasit s tím, když tvrdíte, že zeleninu, byliny, kopřivu, aj. nepoškozujete, když je utrhnete (vytáhnete ze země, aj.). Chcete mi snad říci, že necháváte rostliny, byliny, zeleninu, aj. až do dalšího následného vegetačního cyklu v zemi a teprve pak je začnete konzumovat? To, že si myslíte, že např."na podzim" končí vegetační období , tak jste uváděn v omyl. Neboť, např. kořenová zelenina neukončuje svůj vegatační cyklus v daném roce výsadby. Takže, jaké alternativy kvůli nepoškození rostlin vůbec existují? Dle mého selského rozumu takové alternativy neexistují. Je možné, že Vámi myšlené alternativy jsou pouhopouhými mylnými úvahami, maskami či přetvářkami, aj.. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Zbyněk P
Milý "orime",
15. 10. 2009 13:21

je vidět, že sám byste se měl ještě hodně učit, studovat, poslouchat a rozšiřovat své vědomosti. Jednoznačně zde přehlížíte (či neznáte, nevím ?) vědecké pokusy, které se dělaly s rostlinami a jejich výsledky. Také uvádíte nesmysl v tom, že jenom rostliny byly určeny k obživě člověka. To je holý nesmysl. Zapomínáte na to, že i zvířata byla určena k obživě člověka. To, že blábolíte nesmysly o tom, že se rostliny konzumují až době vegetačního konce, tak budu tolerovat a přehlížet, a to z toho důvodu, že je to Váš holý "pubetální" blud a nesmysl. A co mrkev, špenát, cibule, kopřiva, různé byliny, aj.? To asi vůbec neznáte, že? Milý "orime", nejlepší bude (jestliže neumíte diskutovat a umíte jenom urážet), když si nejdříve zametete před svým prahem, a až uvidíte, že je čistý a v pořádku, potom budete moci strkat a otírat nos o někoho jiného. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Jaroslav
Rostliny
15. 10. 2009 10:52

Rostlinnou stravu přijímám s tou největší pokorou a vděkem, z něčeho člověk musí být živ, je mnoho alternativ, kterými rostlinu nepoškodíte, třeba zralé ovoce, zelenina, nebo jak píše Orime konec vegetačního období, nikdy s potravou neplítvám a zbytečně neutrhnu žádnou květinu, srovnávat utrpení rostlin se zvířaty je demagogický alibismus, nesmysl, což neznamená bezmezně ničit rostliny, ale Zbyňku jste jistě inteligentní člověk, tak že tomuto jistě rozumíte.
Jaroslav
Nehádejte se prosím
15. 10. 2009 10:39

každému co jeho jest, nehádejte se prosím, nikoho neobviňuji pouze za zabíjení, jste na to naučení a vychovávaní od malička, chcete-li být dravci, zvířaty dobře, ale nenaparujte se jak jste krásné a citlivé bytosti a jak vás tento článek pohladil po vaší dušičce, to myslím např. Vás pane Zbyňku, poukazuji spíše na to, než na samotné zabíjení, že vytěstnáváte toto z vlastního podvědomí a považujete to za zcela normální, běžnou a morální věc, v tomto vidím největší úpadek lidstva a také stav v jakém se lidstvo nachází, ale kdo chce být slepý ten neuvidí, však i slepec může prohlédnout když ucítí nejen své, ale i srdce svého bližního.
orime
Zbyněk P:
15. 10. 2009 10:30

To snad nemůžete myslet vážně pane?! Pokud nevidíte rozdíl mezi vnímajícím a cítícím zvířetem, které dokáže projevit větší lásku a oddanost, než člověk a mezi rostlinou, která byla primárně určena k obživě člověka a která se konzumuje v době jejího vegetačního konce, pak je to váš problém a měl byste s tím něco dělat a ne tak zde blábolit nesmysly a snažit se poučovat ty, kteří na rozdíl od vás cítí a vědí!
A jak píšete, že na tomto webu není nikdo proti Jaroslavovým myšlenkám, je opět pouze vaše pomýlenost, stačí si trochu na tomto webu počíst.
Nesnažte se prosím poučovat někoho, komu se svým životním postojem nesaháte ani po kotníky. Díky!
Zbyněk P
Jaroslave,
15. 10. 2009 10:07

velice si vážím Tvých hodnot a názorů. Ale... Viníš nás (člověka obecně) za to, že zabíjíme zvířata a zbavujeme je života a práva na život samý. Vidíš, a zde bych mohl zase vinit Tebe za to, že Ty sám (a Tobě podobní vegetariáni) zabíjíte živé rostliny a berete jim rovněž právo na život. Výdyť i ta živá příroda a rostliny mají svou duši a také svůj život. Nebo snad jíš potraviny z přirozeně odumřelých rostlin? To asi těžko. To, že někteří lidé zabíjejí pro srandu, pro trofeje, z dlouhé chvíle, či pro zábavu, ještě neznamená, že to dělají všichni. Ti lidé, kteří to dělají, jsou bohužel zatím nenapravitelní, neboť jsou kryti svým obrovským hmotným statkem a v žádném případě si nenechají sáhnout na své vymoženosti a na své kratochvíle. Promiň, ale bylo by dobré, kdyby jsi své "nářky" směřoval třeba na novinové stránky, aj., neboť zde (na těchto webstránkách) jsem nenalezl nikoho, kdo by byl proti Tvým myšlenkám, úvahám, postojům. Přeji hezký den. Zbyněk P.
Jaroslav
Ironie
14. 10. 2009 4:00

Napsal jsem to ale ironicky, nebrat prosím úplně vážně, nicméně apeluji na to jak sám sebe vidí člověk versus ostatní živá příroda...
Jaroslav
To Dalibor
14. 10. 2009 3:56

Neboď není věčí zrůdy, než té která povyšuje sebe nad druhé, věří ve svou výjimečnost a vyvolenost, ve svůj vlastní smysl a poslání a to ostatní nelidské je pro ni póvl, podřadné, není věčí zrůdy než té která se sama povyšuje na anděla a na rukách má prolitu nevinnou krev, není věčí zrůdy, než té která už to přes svou sebelásku ani nevidí, každý kající se hříšník je více než tato, neboť přiznává svou vinu.
Dalibor1
To Jaroslav
13. 10. 2009 22:03

Lépe než ty bych to snad ani nedokázal napsat.
Jaroslav
Raději to vysvětlím
7. 10. 2009 23:57

pro ty co se tady rozplíváte nad svou krásnou a citlivou dušičkou, nad darem který byl určen jen vám, jak jste výjimečná zlatíčka a jak je nádherné být tak pozitivní ríkám,že máte na rukou krev a za závojem vaší úžasné lásky a pokory způsobujete smrt a utpení a to že to popíráte a ještě si dovolí autor článku napsat buďme laskaví k přírodě...tak buďte vegany, pak vám to možná uvěřím...ty keci o lásce a růžovém světě...
Jaroslav
to ne
7. 10. 2009 22:05

nebudu se raději vyjadřovat, ale jednou bude každému nastaveno zrcadlo svých vlastních skutků, bude stržena maska a odhalena pravda bez příkras, kéž se tak stane a jenou jedinkrát promluví sama spravedlnost, ámen a bůh se všemi pokrytci světa
Věra
Také
7. 10. 2009 21:27

se plně stotožňuji s článkem a líbí se mi i úvaha Zbyňka P.
Zbyněk P
Úvaha
7. 10. 2009 14:44

Je to krásný článek, který pohladí. Plně se s ním ztotožňuji. A ejhle : čertík v mé jedné půlce těla mi bere nit a pokládá mi několi otázek, které vskutku mají své opodstatnění a které se nedají "odpálkovat" do pryč. Jsou to otázky rázu: A) Jsi schopen toto dodržet v naší hektické a usurpátorské době? B)Budeš také tak hovořit, myslet a jednat, když nebudeš míti peníze na jidlo, na ubytování, aj. a bude ti "kručet" v žaludku hlady? C) Budeš stejně tak silným, když někdo neuvědomělý ublíží tobě, či někomu tvému blízkému? Když někdo zabije někoho tvého milého, blízkého? D)Budeš také tak silným, sam sebou, když ti sobečtí zákonodárci strčí do hlavy čip???? Ano, odpověď se zdá býti velice snadná a lehká. Stačí přece jen říci : Ano, budu vždy sám sebou a budu stále tak silným a nezlomitelným!! Ano, do určité míry se to dá takto použít. Je ale třeba si uvědomit,že jsme pouze lidmi, kteří neustále hledají pravdu a sílu (mimojiné). Ano, jsme ale také lidmi, kteří mají své slabiny, vrtochy, slabosti,atd...; jsme tedy lidmi, kteří potřebují pro svá krásná a vzletná uvažování, aby měli alespoň nějakou malou jistotu v případě příjmu potravin (tedy plnější žaludek), nějaké to klidnější místo pro spánek, atd... Souhlasím s tím, že je třeba míti takové čisté myšlenky či články, aby nás neustále někam postrkovaly a "lákaly". Na druhé straně je zase potřeba, aby si každý z nás hledajících uvědomil na to má, a co je mu nedosažitelné. Přeji hezký den. Zbyněk P.