Články

Záhady a tajemno

Mojžíš - zázrak nebo náhody? - (komentáře)

garias
:D
11. 09. 2009 20:37

myslíš barbarov, ktorí zabíjali od pohľadu?
Grush
2garias
11. 09. 2009 19:25

Nechi nějak moc nabourávat tvoje názory, ale když praslovani přitáhli sem (myšleno do Hercynského lesa) tak už tu bylo tisíc let před nimi obyvatelstvo mohylových kultur, které... vyhladili a zaujali jeho místo... jak nám ukazuje přelom mezi dobou halštatskou a laténskou... Tak to prostě chodí :-)
garias
lup nesúhlasím stebou
11. 09. 2009 14:03

v myšlienke, že "v celej histórii ľudstva dochádzalo VŠADE ku zabíjaniu a potláčaniu národov". Môžem bez jediného zaváhania povedať, že existuje národ, ktorý nikdy nezaútočil na iného, ktorý si vždy vážil svojich susedov, alebo ich minimálne rešpektoval a nikdy netasil meč ako prvý. Tým národom sú bezpochyby Slovania a to všetci. Respektíve Slovänia ako sa im pôvodne hovorilo. Slovania si žili v miery, pretože mali veľké územie, a to bez boja, a žili si spokojne iba na svojom. Nevyhlasovali vojny, nevraždili, nelúpili a nemasakrovali iné okolité národy. Slovania sa vždy bránili a vždy bojovali za prežitie práve preto, že nikdy vojnu nechceli a vždy boli bojovať a vraždiť prinútení. I toto je podľa mňa veľká sila Slovanov, že až by sa niečo zomlelo, opäť budú držať pokope. A tu sa nejedná o iba zopár ľudí. Hovorím tu o takmer 400 miliónoch ľudí s bohatou históriou a veľkou perspektívou na dobrú budúcnosť (vzhľadom na zbytok sveta). Jednak preto, že sú jeho súčasťou inteligentní a zároveň veľmi pekní (zoberte si aké pekné máme my Slovania ženy) ľudia a jednak, že majú dostatok zdrojov, čo sa týka hlavne Ruska a postsovietskych štátov. Takže tvrdiť, že podobné udalosti ako boli zaznamenané u židov a ohradzovať sa na to, že podobná mentalita bola všade, je podľa mňa trocha milné. Určite si vážime pokoja viacej ako Židia.
garias
pre Vladimíra aj pre
11. 09. 2009 7:40

iných. Nemienim sa s nimkým hádať a niekoho tu akosi označovať už vôbec nie. Ja osobne som bol kedysi veriacim, v súčastnosti som bezvierca. Čo sa týka toho čo som napísal, sú to vedecky-historicko podložené fakty a akokoľvek som proti vojnám, nech už ich robia aj žiadia, jednako i židovský národ si vytrpel svoje, asi tak ako každý iný. Tu nehovorím o tom, že židia sú nejakí svätí. Ale o tom, že pre vládcov sveta, pričom sú to hlavne najvyšší židia, nehrajú žiadnu rolu ani ich vlastný obyvatelia. Je faktom, že v staroveku a stredoveku dochádzalo k masovým vyvražďovaniam, to ale nebol môj hlavný viel opisu, ale iba čo sa týka Starého zákona a Pentateuchu. Tamojšiu situáciu v Izraeli som nčrtol iba ako hlavný dôvodo vzniku Starého zákona a to bolo vôbec nie kvôli nejakému Bohu, ale kvôli zjednoteniu židov za účelom zisku majetku a moci pre určitých ľudí, ktorí neskôr, dnes, vládnu v podstate obrovským masám obyvateľov planéty Zem.
lup
:-))
10. 09. 2009 23:03

Morld, máš pravdu, že Palestína bola obývaná dávno pred príchodom Izraelitov. Spolu s Gariasom máte pravdu v tom, že Izraeliti v Biblickej dobe zažili krvavú dobu – boli vyhladzovateľmi ale aj vyhladzovanými. Fakt je, že v Biblii je na veľa miestach informácia, že Boh prikázal zaútočiť a zlikvidovať nejaký národ. Neberte však nasledujúce slová ako obhajobu Izraelitov, ale stačí si zobrať do rúk akúkoľvek knihu o histórii a zistíte, že vyhladzovanie celých národov – genocída – ide celou históriou ľudstva od najstarších dejín cez stredovek až do dneška. Ešte v minulom desaťročí v Európe bol problém Srbi – Kosovskí Albánci a v Afrike v Rwande. Takže nielen Izraeliti (Židia) ale, žiaľ, celé ľudstvo má krvavú minulosť. Problém je len v tom, že židovská história je zapísaná vo svätej knihe - Biblii. Ale článok bol o Mojžišových ranách Egyptu a kam sme sa dostali :-)))
Morld
:-)
10. 09. 2009 22:44

není v nich ani kapka nenavisti a zloby lupe zapoměl sem přidat smajlíky promin:-) jsou plné vysměchu celé církvi at uz katolické nebo židovské. to že většina populace je balamucena není vubec muj problém:-) stejně jako není muj problém nejaký izrael a terorizmus. všechno je neviditelně spojeno jen otevřít oči.jestli si věřící hluboce se ti omlouvám ....
vladimír
pro garias
10. 09. 2009 17:15

To cos zde obšírně rozvedl je jednostraně pojatý blábol. Jaksi si zapomněl zmínit kolik nejrůznějších národů, dle Starého zákona, židé DO POSLEDNÍHO vyhubili jako "klaté". Na údajné příkazy svého "boha" se dopustili zvěrstev, která nemají obdoby. Jen kopíruješ oficiální žvásty o jejich věčném utrpení nebo to co Tě zřejmě naučili v nějaké synagoze...
garias
musím sa tiež pripojiť
10. 09. 2009 8:31

do debaty a poukázať na isté fakty. Moc ľudí to teda nevie (tým sa nechcem nejako chvastať), ale samotní židia zažili neobyčajne krvavú minulosť. Nielen čo sa týka dobitia Izraela asýrčanami, babylončanmi či peržanmi a dochádzalo pri tom takmer ku totálnemu vyhľadeniu židov, neobyčajne krutí a sebeckí boli samotní židovskí vládcovia a kňazi. Aby bolo jasno aspoň tak zhruba, načo vlastne vznikla biblia??? Jej najzákladnejší základ je prvých 5 kníh Starého zákona - Pentateuch. Inak povedané 5 kníh Mojžišových. Židia tvrdia, že táto knihy (obsahujúca Pentateuch) sa našla v chráme Pánovom. No vo všeobecnosti je známe, že najtajnejšie miesto musí byť prázdne v danom chráme a všetky veci v ňom, majú svoje miesto. Ďalek tvrdia, že ho ich vládca zobral, celý prečítal pred všetkým ľudom a potom sa všetci zaprisahali, že ho budú spoločne dodržiavať, a riadiť sa ním. Uvediem ale prečo sa to takto stalo. BIblicisti (vedci zaoberajúci sa bibliou - v podstate akýsi kritici) dobre vedia, že pred Pentateuchom bolo v Izraeli množstvo Bohov, no najviac egyptských a tiež mezopotamských. Toto je holý fakt, o ktorom mnohí veriaci ani nevedia. Bo zemi (v Izraeli a v tej dobe aj v Jedui) boli rôzne chrámiky, oltáriky, kam veriaci prinášali obete. Tým že prišiel Pentateuch, a zrodenie Starého zákona, došlo ku zjednoteniu židov, ale hlavne došlo ku upevneniu moci a začiatku získavania veľkého majetku ako pre vládcov, tak aj hlavne pre mnoho kňazov. Kňazom sa dostávalo veľkého uznávania, bohatsve a života na vysokej nohe. V tej dobe, ale začína potlačovanie židov vládcami, týranie najspodnejších vrstiev, a začínajú krúté časy pre samostný národ. O 40 rokov vpadá do krajiny Veľký Babylon, a takmer všetkých židov vyhubili. Mnohých zobrali do otroctva. Až ked Perzia dobila Babilo, boli židia oslobodení. Najznámejšie sú asi nezhody medzi Izraelom a štátom Jedua, čo boli vlastne rozškriepčení židia kvôli nábožestvu. Aj och ich zjednotenie sa mala postarať biblia, za aký účelom asi už viete...moc, peniaze a pohodlný život vládcov a kňazov a vôbec každého, kto sa na tom podielal. Na záver, po istej dobe sami teológovia, na základe skutočného bádania vedcov a historikov, boli nútení upustiť od Názvu Pentateuch, a začali sa prevažne používať názvi ako genezis a pod...
lup
otázka na Morld
10. 09. 2009 7:40

Čo majú Tvoje slová plné zloby a nenávisti spoločné s článkom ?
Morld
:-)
9. 09. 2009 20:42

mojžíš je pro mě prachsportý vrah stejně jako jeho buh... jejich zaslíbená země totiž nebyla tak zaslíbená.už dávno patřila paleštincum.které s pomocí božích sil odstranili.slovo genocida je slabé doslova slabounké. a jejich země zaslíbená se rychle stala prokletou a možná ne nahodou židé zažili taková muka.jejich čin se snimi ponese ještě dlouho.a vřele to izraely přeju arabové jen sjednávají dluh pokrevní dluh.odkazuju se na dukazy ,které se našli teprve nedavno teměř nikdo o nich zatim neinformoval, ale jedno vím jistě budou přepisovat bibli a odsvěcovat mnoho svatých.doufejme poslední rana pro církev...
Tommik15
potopa
9. 09. 2009 18:36

celosvětová potopa určitě není jen nějaký mýtus,koukněte kdyžtak na tohle videjko www.tv7.cz/moje-tv7?vid=601
lup
Bližšie informácie
9. 09. 2009 11:03

Otázke Mojžišových rán Egyptu sa venujem na www.zahadybiblie.szm.sk v časti Boh, článok Desať rán.