Články

Zajímavosti

Smysl života - průzkum veřejného mínění - (komentáře)

Marpefi
Askii:
20. 08. 2009 13:11

jnj...oni totiž lidé mají předsudky vůči víře (mnohdy i oprávněné), takže nechtějí zapadat do té "nesmyslné" sorty iracionálně smýšlejících lidí, kteří se jen modlí a chodí do kostela...jenže to o tomto není...to však oni nevědí
dalila
smysl zivota
17. 08. 2009 14:28

podla mna ma kazdy iny,tiez keby sa bol kazdy jeden vyjadril kolko ma rokov uz by mali vysledky inu hodnotu,ved clovek pocas zivota meni svoje nazori od puberty az po starobu,inac nechapem preco sa spaja "smysl zivota" s vierou,viera by mala byt sucastou zivota a nie smysl zivota
Askii
Tento průzkum se povedl
17. 08. 2009 10:18

Nejvíce se mi líbí jeho závěr, který dokazuje, že věřících může být nakonec více, než se zdá. Doufám, že se nebude nikdo zlobit, když zde vložím odkaz na moje stránky. Zabívám se tam taky tématem smyslu života, takže si můžete na dané téma přečíst nějaké jiné názory: http://www.psychedelickyoutulek.wz.cz/
Grush
Třeba nejprv
16. 08. 2009 19:35

ocenit snahu autora ankety. Je v tom relativně mnohem víc práce než v pustém plácání myslím si/nemyslím si. Nicméně "smysl života" je výraz stejně neuchopitelný jako "nejvyšší pravda". Vzhledem k rozptylu hodnot, kterých může nabývat, je otázkou zda vlastně nějaký existuje :-)) čili jak se vyjádřil jeden z myslitelů - "lidstvo je jak hrbáč, který se ve svém hrbu pořád snaží najít známku smyslu či vyšší nezbytnosti, protože dosud neví že není nutno se hrbit..." ;-)
Morld
:-)
16. 08. 2009 19:17

jeste si kořínky:-P ale ja chci růst.. a věškéré fyziologické posilování člověka je zpusobeno dobrými podmínkami a kvalitní stravou.. což vegetariánská hladovka nepřináší.masa konzumujeme mnoho to přiznávám proto je to pro většinu populace škodlivé.je totiz faktem ze maso má být v menšině ,ale ve stravě musí být.a ohánět se tady přikázáním nezabiješ:-) je dost naivní ,aby jezíš řekl lidem ve vyprahlé stepy bez urodné pudy ,aby nezabíjeli. tam by pšenice jen těžko narostla.a jak dobře víme tak katolická církev nedodržovala ani to co předepsala. o té bych vubec mlčel....
garias
opäť si nerozumieme...
16. 08. 2009 12:52

Ja nehovorím iba o dnešnej dobe a už vôbec nie len o sebe. Koľko je ľudí, ktorý by bez rybolovu hladovalo? Či už jedia ryby, alebo si zarábajú na chleba prostredníctvom zabíjania rýb? Môžeme tu rozprávať, že zabíjať je absolútne nesprávne pri každej situácii, ale iba dovtedy, pokým sa sami neocitneme v kritickej situácii a sami nebudeme nútený zabíjať. Z bezdôvodným zabitým akéhokoľvek tvora nesúhlasím, ale zabiť v nevyhnutnej situácii priam schvaľujem.
Marpefi
orime:
16. 08. 2009 10:01

tak to s tebou souhlasím...v zásadě by měl asi pravdu garias, ale jen za předpokladu toho, že by ta situace nastala...ale plácat tím jen proto, že to nastat může (a v našich končinách spíše nestane), je bezpředmětné a není argumentem...
orime
garias:
16. 08. 2009 9:20

netušila jsem, že jsi na pokraji smrti a nemáš co do úst :-/ Potom se ti omlouvám za své přihlouplé názory a chápu, že ti nezbývá, než podporovat týrání a zabíjení zvířat... jasně... sorry
nobrain
hej orime
15. 08. 2009 20:13

vies ze jezis rybarcil ^^:D
garias
Stále váááám nerozumiem
15. 08. 2009 18:39

Neustále tu vyťahujete "Nezabiješ", alebo nejaké nadraďovanie človeka nad všetkými tvormi. Máme vôbec právo takto rozmýšľať? Inak: Je múdre, správne, ísť takýmto smerom? Vravíte, že nezabiješ sa týka iba ľuďí. Či zvieratá nie sú aj dielom božím? Zabiť človeka bez dôvodne a zabiť zviera bezdôvodne je niečo úplne rovnaké. Zabiť človeka pre svoju obranu a zabiť zviera pre jedlo JE tiež NIEČO ROVNAKÉ. Aký je medzi tým rozdiel? Čo je správne? Koľko zvierat muselo umrieť aby človek prežil? Koľko zvierat tvorov muselo zomrieť, aby sami zvieratá ďalej žili? A koľko ľudí umrelo zvieratmi, pretože tie zvieratá mali pocit, že ich tento človek ohrozuje a teda preto, aby prežili? Neustále sa rozprávate o tom, či treba zabiť či nie. Na túto otázku sa ale nedá odpovedať pohľadom, ktorým sa dívate... V momente, kedy budeš na pokraji smrti a nebudeš mať nič do úst, naokolo budú iba ryby, aj potom sa budeš riadiť heslom "nezabijem"??? POChybujem... :D Aká je teda odpoveď? Odpoveď je niekde medzi. Aj nezabiť aj zabiť je v iných situáciách správne. Najzákladnejším prvkom tohoto pravidla je SILA. Presnejšie VAČŠia SILA. Silnejší prežije... Zabiť v prípade, že je to nevyhnutné nepokladám za nejaký hriech. V takomto prípade sa o hriech nejedná, nemôže... Či je to hriech preto aj v prípade, že zabiť nemusí a predsa zabije, to nikto nevieme... Je to zabitie ako zabitie, prečo by potom v prvom prípade nemalo ísť o hriech a v druhom už áno? Nesmiete otom rozmýšľať krátko a hneď sa presviedčať, že máte pravdu vy, v tom, čo ste si na samom začiatku už vybrali. Podobné problému sú veľmi zložité a musia byť pri ich vyriešení zobraté do úvahy čo najväčšie počty prípadov, ktoré sa ich týkajú. Odpoveď iba áno či nie, používa väčšinou človek, ktorý do toho nevidí a obhajuje iba svoju pravdu a to dokonca takmer vždy iba preto, aby jeho "múdrosť" nebola pošpinená...
Marpefi
odpověď
15. 08. 2009 10:45

Toto jsem si de facto myslel také, nicméně mi to po mé otázce tímto způsobem bylo vysvětleno lidmi, kteří jsou do Křesťantví zasvěceni hodně hluboko...taky jsem jim oponoval, ale citovali mi právě ty pasáže, kde máme panovat všemu tvorstvu, a že jsme nadřazeni...a že je "nezabiješ" upraveno (deformováno) právě vegetariány a spol....samozřejmě najdete v Bibli mnoho ve prospěch Vašeho názoru, ale i jeho...sám se však začínám přiklánět k té Vaší tezi...
orime
k vegetariánství:
15. 08. 2009 10:30

Nesouhlasila bych s vašim tvrzením, že: "Toto vyznání(křesťanské) totiž dovoluje zabíjet a jíst, neboť dle Bible máme panovat všemu tvorstvu, nad které jsme svým způsobem nadřazeni." V desateru je jasně řečeno NEZABIJEŠ. Není zde žádný dovětek o tom, že je myšleno pouze zabití člověka. Prostě nezabiješ. Že si toto přikázání následně církev vyložila po svém a její poslušné ovečky tupě následovaly, je jiná věc. Mimo to také apoštol Pavel říká v Bibli, že člověk může jíst všechno, krom krve. Pokud člověk jí maso, jí zároveň i krev, to je neoddiskutovatelné. Takže křesťanské vyznání nedovoluje zabíjet a jíst maso.