Články

Záhady a tajemno

Záhada letu 401 - (komentáře)

Sylvia
:-)
27. 07. 2012 20:28

V lietadle nemozes nic robit Danus, tak tam musis sediet haha, ale je mozne, ze keby som to videla, tak hladam padak, ale oni pisali, ze ani nerozoznali, kto to je, ci cestujuci alebo...
Dana P.
Sylvi
27. 07. 2012 20:11

jenže to nikdo nevěděl jistě, jestli k užitku nebo to signalizuje další neštěstí? A slabší povahy mohly být hodně vyděšené, opravdu si nejsem jistá, jak bych to vzala já?
Sylvia
--
27. 07. 2012 19:32

Znie to dost senzacne, ze sa zmizol pred ocami viacerych svedkov. Nechcem posudzovat, ale aj to pouzitie do stroja a nasledne vyhodenie kvoli duchom mi pride utiahnute za vlasy. Navyse, ked v podstate z clanku vyplyva, ze zjavovanie bolo skor na osoh, nez na skodu.
lup
Do diskusie
27. 07. 2012 19:20

Nechce sa mi veriť, aby niekto použil súčiastky z havarovaného stroja do prevádzkovaného a letu schopného lietadla na prepravu ľudí. Treba si uvedomiť aj taký detail, že aj medzi strojmi z jednej série, môžu byť rozdiely v súčiastkách. Pochybujem, že by si niekto zobral na zodpovednosť, že nejaká súčiastka po dopade, ktorá je na prvý pohľad nepoškodená, nemá po náraze skrytú vadu. A tu by hrozila ďalšia katastrofa.

Iná vec je, zjavovanie mŕtvych z havarovaného lietadla. Môže to byť všetko výmysel, ako píše Samby, ale aj skutočnosť. Zjavovanie sa v lietadle pravidelne-nepravidelne sa mi však nechce veriť. Ale:
pred rokmi som čítal príbeh pilota letiaceho na DC-3 krátko po vojne (tuším niekde v USA). V lejaku, hmle, mizernej dohľadnosti šiel na pristátie podľa mapy medzi kopcami. Odrazu sa mu zjavil mŕtvy kolega, ktorý pri pristávaní v takomto počasí v týchto miestach zahynul. Hovoril pilotovi, aby šiel s lietadlom do ktorejsi strany, že v opačnej sú kopce a môže naraziť. Poslúchol ho a šťastne pristál. O nejakú chvíľu za rovnakého počasia v kopcoch pri pristávaní na rovnaké letisko havarovalo lietadlo. Tomuto pilotovi sa však zosnulý kamarát zjavil iba jediný raz, keď mu hrozilo bezprostredné nebezpečenstvo.
Fakt je, že dnes asi ťažko nájdeme čo i len jediného svedka, ktorý by potvrdil zjavovanie sa mŕtvej posádky.
S pozdravom LuP
samby
..
27. 07. 2012 17:31

asi takhle, zpětně již nelze dohledat žádný nezázrakohledačský zdroj informací, který potvrdil, že byly nějaké součástky použity, celý stroj byl účetně odepsán a použití odepsaných součástek by jistě vzbudilo pozornost amerického berňáku. Američanům se navíc v tomhle moc věřit nedá, ti udělají cokoliv, aby se dostali do televize, v případě toho ředitele je to pak marketing, jelikož po nehodě společnost zažívala velký odliv pasažérů a potřebovala je nalákat zpět:"leťte s námi a možná uvidíte ducha".
Grush
Nechce se
27. 07. 2012 17:23

mi věřit že by se letadla, ani vrtulníky, látaly použitím součástek z havarovaných strojů. To je typicky válečná direktiva, neslučitelná s civilním provozem. Že se dělá "kanibalizace", tj. brakují se takzvané "uloženky" ve prospěch sloužících strojů, je věc normální. Ale chtěl bych fakt vidět tu konstrukční normu, která by dovolila použít do sloužícího stroje komponentu z havarovaného. To by musel být navrhovatel té normy stoprocentní hazardér :-)
iveta
...
27. 07. 2012 13:15


My prostupujem(vidíme) do jiného světa a oni mohou taky.
Sylvia
Perchta
27. 07. 2012 12:23

Ja nepochybujem, ze to tak bolo, len ma to zarazilo. Pretoze ked vidim, na com kolkokrat ta havaria visi, tak je to vlastne hazard. Co sa ale tyka tych videni, na to odpoved nemam, ale moze to byt nejaka informacii z eteru, ktora nam ma nieco povedat, mozno aj varovat. Nechapem potom ale ked sa zabranilo par nestastiam, preco to zas menili naspat :-)
Perchta
Sylvia
27. 07. 2012 11:56

Je fakt, že např. u nás se podobným způsobem "látají" vrtulníky (těch 7, co nám zbylo :D), mám to z první ruky, u letectva mám blízkého příbuzného....
x-man
To Sylvia
27. 07. 2012 11:40

Já nevím, ale opravdu to tak bylo. Dá se to jednoduše ověřit.
Sylvia
X-man
27. 07. 2012 11:38

ok, ale ked lietadlo spadne, tak ten naraz sposobi nejaky tlak, aj keby bolo v poriadku, mozno to tak chodi, ja neviem, ale uz len to, ze spadne, tak sa mozu poskodit kopu suciastok. Nejde o to, ci to bola chyba pilota, skor mi ide o ten pad.
x-man
To Sylvia
27. 07. 2012 11:35

To letadlo bylo po technické stránce naprosto v pořádku. Nehodu způsobila pilotova chyba. Když se otočil k palubnímu inženýrovi a dal mu příkaz, rukou omylem strčil do knyplu aniž by si toho byl vědom a tím odpojil autopilota.
Sylvia
--
27. 07. 2012 10:35

Mne len pride divne, jak je mozne, ze vobec pouzili suciastky z havarovaneho lietadla, aj ked neporusene. Lietadlo spadne do baziny a oni odtial vyberu suciastky, aj ked neporusene a daju ich do ineho? V leteckom priemysle stoji havaria lietadla na kazdej malickosti a toto sa mi zda zvlastne. Ked som pozerala serial o leteckych katastrofach, tak kolkokrat tam bolo, ze stacila jedna cievka alebo mala zle zatiahnuta matica a uz bol problem a kolkokrat to bola pricina havarie. A to nehovorim o povercivosti americanov.
Perchta
toto
27. 07. 2012 8:13

jsem viděla jako epizodu seriálu v televizi, který zmiňuje i článek.
Je to opravdu pozoruhodné, co do počtu očitých svědectví. Myslím si, že je možné, že duše neodešly a bděly nad dalšími, aby se jim nestala podobná tragédie.