Články

Zamyšlení

O firme, ktorá je tu už vyše 2000 rokov... - (komentáře)

Andre
Správný název článku
29. 06. 2011 12:35

Správný název článku by měl být "O firmě, kterou tu již 2000 let platí ze svých daní věřící a bohužel i ateisti".
garias
Marpefi
22. 05. 2011 15:06

Zabudol si na dôležitý detail...VôLU BOHA VYTVORIL ČLOVEK. Preto sa Boh hnevá raduje, má ruky, nohy, odpúšťa a robí chyby, presne ako človek. Niekto by povedal "Na obraz boží.."..ja mu na to poviem "Nie brat môj, na obraz hlupáka".
Marpefi
krátce
22. 05. 2011 14:43

zdravím,

krátce bych se zde vyjádřil k některým bludům, zaměňujete Papeže s církví! To je katolická církev, která nemá s původním křesťanstvím mnoho společného! Proto také byla reformace a máme zde protestantskou větev křesťanství, která katolickou církev neuznává. Podle Bible NENÍ církev žádná instituce, ale množina věřících, kteří upřímně následují Ježíše Krista...

Hus a mnoho dalších byli těmi reformátory, kteří také skončili na hranici...kdybych žil v té době, hořel bych možná také. Nezaměňujte tedy skutky lidí a manipulujích organizací s vůlí Boha.

Co se pak týče "dobrého člověka", pak nesouhlasím...Boží nároky na "dobrého" jsou mnohem vyšší, než si někteří myslí...někomu stačí říct, že je věrný manželce, nikdy nikoho nezabil a že je dobrý, ale kdyby šel do důsledku, zjistí že je stejně nedokonalý, jako většina dalších...

Samozřejmě pokud se jedná o rovinu křesťanxateista...pak jsem stejně nedokonalý, jako moji nevěřící kamarádi...Ježíš však za nás zemřel a připočítal mi Jeho spravedlnost, takže jsem omilostněn Jeho obětí (ne však dokonalý).

Ještě k otázce svědomí...kdo si myslíte, že Vám ho dal? Ateističtí vědci nejsou schopni vysvětlit, kde se svědomí vzalo, pokud musí věřit v neexistenci Boha...Bible to však říká jasně...."máme v srdcích zapsán zákon, který nás jednou usvědčuje, jindy podporuje v dané věci"...

S pozdravem

Marpefi
garias
ar
22. 05. 2011 13:59

Naprosto súhlasím. Dobrý môže byť ako kresťan tak aj ateista.
ar_649
Petr H.
22. 05. 2011 12:20

Nevěřím v křesťanského boha a ani nevraždím a nekradu... čím to asi bude? Hádejte. Je to Svědomí, které mám, a to nemá nic společného s vírou v nějakého boha. Pletete tady jabka a hrušky dohormady.
lup
Kolegom Houba a Garias
22. 05. 2011 6:55

Citát Garias:
"Nebolo by lepšie povedať pravdu a snažiť sa zmeniť svet naozaj? Nielen vo fantázii prostredníctvom Boha? Lebo všetci vidíme, že viera nieje nástrojom, ktorý má zmeniť svet. Ľudia sú veriaci a neustále tu máme poriadne veľa zla. Možno dá sa povedať stále viac a viac."

Navrhnite lepší spôsob bez Boha, trestu po smrti. Pokúsili sa o to aj Budha, Konfucius. Máme tu aj ďalšie filozofické smery - hinduizmus, šintoizmus,... A výsledok?

Aj v časoch, keď bola prakticky neobmedzená moc cirkvi, sa kradlo, zabíjalo, aj cirkevní funkcionári vytvárali medzi sebou intrigy. Ale medzi obyčajnými ľuďmi nebolo toľko nevraživosti, egoizmu, pýchy, morálky. Bola nejaká tá pokora, vzájomná úcta,... Skôr si myslím, že je to všetko dôsledok toho, že máme veľa hmotných vecí a chceme mať stále viac, mať sa lepšie. Ale to je už o inom.
S pozdravom LuP
Houba
církev: NE!
21. 05. 2011 22:25

Díky víře v Boha možná je svět v něčem lepší - o trochu menší kriminalita. Ale já osobně stejně myslím, že odvrat od křesťanství (a podobných náboženství) je krok vpřed. Snažit se svět udělat morálním pomocí lží mi připadá nemorální a hlavně neudržitelné. A nechápu jak by mi měla k víře v Boha pomoct existence knězů, kostelů, nějaké stokrát cenzurované a špatně přeložené knihy (myslím Bibli :-) )atd.
Člověk by si měl sám uvědomit, jestli chce žít ve světě, kde se lidi vzájemně okrádají (ostatní mě okrádají, tak já je budu okrádat taky aby se mi to vrátilo) a "nic nevzniká", nebo je lepší ten začarovaný kruh přerušit ve prospěch sebe i celku.
Ten článek o tom co pozitivního církev vykonala by mohl být zajímavý. Ale negativní věci v tomhle případě určitě převáží. Křížové výpravy, zabíjení, obrovské zbrždění vědecko-technického vývoje... :-(
Opakuji, že nemám nic proti víře samotné.
garias
Lup
21. 05. 2011 22:04

Máš pravdu, nenávidím zlo !!!
garias
..
21. 05. 2011 22:03

máte pravdu. Viera asi naozaj brzdí zlo. Ale stojí to za to? Stojí za tú brzdu klamať ľudí? Nebolo by lepšie povedať pravdu a snažiť sa zmeniť svet naozaj? Nielen vo fantázii prostredníctvom Boha? Lebo všetci vidíme, že viera nieje nástrojom, ktorý má zmeniť svet. Ľudia sú veriaci a neustále tu máme poriadne veľa zla. Možno dá sa povedať stále viac a viac.
Netvrdím že kvôli viere. Ale rozhodne je kvôli viere pasivita človeka. A to je ZLO NAJVäČŠIE. Neaktivita je skoro to najhoršie čo môže byť. Horšie už je len asi tak biblické "miluj nepriateľa". Takže milovať aj zlo, pretože to je našim prvoradým nepriateľom (nezávisle či to zlo robí človek, alebo zlo ako také).
lup
Garias,
21. 05. 2011 20:25

Garias,
Z diskusií vidím, že z Teba srší ohromná nenávisť a možno ani poriadne nevieš prečo a hlavne proti čomu. To vlastne vieš. Proti cirkvi. Položil si sebe niekedy otázku, kto tvorí cirkev? Stačí si pozrieť wikipédiu, netreba na to katechizmus:

„Cirkev je spoločenstvo veriacich (náboženská organizácia) kresťanskej viery."

Podľa slovenského zákona č. 308/1991 Zb.:
„Cirkvou alebo náboženskou spoločnosťou sa podľa tohto zákona rozumie dobrovoľné združenie osôb rovnakej náboženskej viery v organizácii utvorenej podľa príslušnosti k náboženskej viere na základe vnútorných predpisov príslušnej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti.“

Preložím do zrozumiteľnej reči: cirkev je spoločenstvo veriacich, to znamená pápež, biskupi, ostatní kňazi, rehoľníci a hlavne milióny „obyčajných“ veriacich ľudí.

Teraz si položme otázku: kto z tohto spoločenstva mal záujem na križiackych výpravách? Hádam nie ten najposlednejší veriaci z Vyšného Nižného, ktorý ani nevedel, kde leží Rím, Jeruzalem? Takže ide len o zlyhanie niekoľkých ľudí vo „vedení“, osobné ambície. Úplne rovnako ako za socializmu alebo v dnešnej demokracii.

Ján Hus bol upálený za proticirkevné reči a učenie. Pravdepodobne si nepamätáš dobu, keď stačilo nahlas nesúhlasiť s praktikami funkcionárov (podobne ako J. Hus), a bol som označený za oportunistu, revizionistu a nepriateľa štátu. Bolo to niečo také, ako v stredoveku označenie „KACÍR“.

Ďalší problém: s výnimkou katolíckych kňazov, môžu sa ostatní ženiť, zakladať rodiny. A chceš vedieť, aký plat majú títo? Rádovo 500 ? v hrubom. Títo nemôžu takúto službu robiť zdarma, neuživili by rodinu. Aj katolícky kňaz má plat. Každý kňaz zo svojho platu odvádza odvody, ako ktorýkoľvek iný zamestnaný.

Kde si prišiel k informácii, že cirkev má miliardy dolárov? Robila odpočet hospodárenia? Nepostrehol som. Alebo je to len ďalšia nenávistná a lživá propaganda?

Ako vieš, že kňazi nepracujú? Ako vieš, že sa len modlia? Bavil si sa s kňazom o jeho náplni práce?
Odkiaľ máš nehorázne klamstvá, že cirkev oberá ľudí o majetky, že je to skupina zlodejov? Ďalšia propaganda? Pozri si vyššie uvedenú „definíciu“.

Nevytvárajú žiadnu hodnotu. Do určitej miery sa dá súhlasiť. Akú hodnotu však vytvára úradník, lekár, učiteľ, politik,...? Kňaz vytvára podobnú.

„To, čo viera zobrala, je sloboda myslenia.“ Nik v dnešnej dobe nikoho nenúti veriť, chodiť do kostola, dávať milodary do „mešečka“, kupovať odpustky,... To je našťastie v histórii. Ale nepáči sa mi nenávisť, akú okolo seba šíriš. A naviac pletieš do toho všetkého islam. Treba si uvedomiť, že nebyť viery v Boha, tak tento svet je podstatne horší. Ľudia by nemali morálne zábrany vraždiť, kradnúť,.... To, že ja nekradnem, nie je len mojou zásluhou, ale aj výchovou a zákonmi, ktoré tu sú tisícročia. Áno, bolo to dané aj strachom z trestu po smrti.
Otázka: prečo je dnes kriminalita podstatne vyššia nielen na Slovensku, ale v celej Európe ako povedzme pred sto rokmi? Neexistuje úcta k autorite, tolerancia názorov, nezištná pomoc,... Len obrovský egoizmus a naháňačka za peniazmi. Nesúvisí to aj s ateizáciou? Zamysli sa.

To, že funkcionári cirkvi narobili veľa zla, je všeobecne známe. Pápež Ján Pavol II. sa za to svetu ospravedlnil. Aj preto si ho vážia Židia aj muslimovia.

Zvažujem, že spíšem článok o tých málo pozitívnych veciach, ktoré vykonala cirkev. O tých sa veľa nevie, aspoň nie v týchto diskusiách. Bol som násilnou ateizáciou v škole „správne usmernený“ podobnými klamstvami. Ale mal som starých rodičov, ktorí si pamätali ešte predvojnovú republiku a za svojho života mi vyvrátili tie nezmysly, ktoré nám vtĺkali v škole do hlavy. Napríklad aj také, že cirkev okrádala ľudí, že prečo mala majetky, ako k nim prišla, že sa len nemodlili, že ľuďom dávala prácu, oblečenie, potraviny,.... Možno sa bude aj Garias diviť, čo nám z minulosti zachovala cirkev. A použijem k tomu aj literatúru spracovanú zo štátnych archívov Slovenska.
S pozdravom LuP

Jelitko
omlouvam se
21. 05. 2011 15:44

darebaky
Jelitko
garias
21. 05. 2011 15:44

mozna mas pravdu,ze vira jsou vymysli,ale kdyby teto viry nebylo,tak by lide byli jeste horsi.Takze ten kdo tu viru vymyslel,nakonec udelal pro lidstvo dobrou vec...
Nektere lidi tato vira zdrzuje pred nasilim,protoze maji strach.Ja osobne znam z naseho okoli(a mas jedno kde) farebaky,ktere vira prece jenom trochu brzdi....
Houba
...
21. 05. 2011 13:49

Ahoj. Souhlasím s Tvým názorem na církev. Ale myslím, že všechno negativní o čem píšeš (války, omezování svobody) má na svědomí vždycky jenom církev, resp. určité masové náboženství. Ale víra jako taková, podle mě nic negativního nepřináší. Jenom se dá snadno zneužít pro manipulování s lidmi. Ale pokud se sebou člověk nenechá manipulovat, tak si myslím, že je jedno jestli je 100% ateista, nebo v něco věří.
Jinak nevím kolik berou průměrní knězi, ale nemyslím si, že by někdo tu práci dělal, aby si nahrabal. A že živí jen sebe a ne rodinu, to mi nepřipadá jako něco, co by jim musel někdo závidět. Obyčejný člověk (nekněz :-) ) přece taky nemusí zakládat rodinu.
garias
Kňazi
20. 05. 2011 23:01

Až budú kňazi pracovať ako my, 40-50 hodín týždenne, ťažko a živiť ľudí (rodinu, alebo iných) a nie len seba, a popri tom budú vykonávať kňazstvo, zadarmo v záujme dobra, potom si ICH MOŽNO začnem vážiť.
garias
..
20. 05. 2011 23:00

Väčšinou sa mi hnusí viesť podobné diskusie o organizáciách, ktoré majú miliardy dolárov a zbierajú peniaze od ako veriacich tak aj štátov z daní ľudu. Neplatia dane a a usmrcovali ako obyčajných ľudí, tak prenasledovali a upaľovali vzdelancov a to dokonca aj z vlastných radov - Ján Hus.
Čo sa týka Hitler a Napoleona, odporúčam si naštudovať históriu. To že vo viacerých štátov sa ľudia stavali proti cirkvi je normálne, pretože cirkev je skupina zlodejov, ktorí nevyrábajú žiadnu hodnotu, žiadne stroje, šaty, neposkytujú prácu ani trebárs potraviny. Jediné čo cirkev a jej hlavne kresťania robia, je že sa modlia a oberajú ľudí o majetky. Najlepšou ukážkou bolo upalovanie veľmi veľa ľudí - bosorákov, chorých (vraj Satana mali v tele) a pod.

Uvážme čo všetko priniesla viera a čo všetko odniesla.
Tak to čo priniesla, toho je žalostne málo. Jedine tak vieru v niečo čo ľudia nikdy nevideli, dodnes nevidia a obávam sa, že veľmi dlho nič ešte neuvidia :D Mám na mysli toho Boha, ktorý sa už tisíce rokov skrýva. Všetko ostatné, morálka, láska, to človek už dávno mal a má to ako kresťan, tak aj ateista. Práve preto, že hodnoty človeka nedala viera, ani Boh, ale už ich človek má v sebe zakorenené od vývoja.

To čo viera vo svete zobrala je jednoznačne sloboda myslenia a žitia. Či už násilné šírenie náboženstiev, alebo viera moslimov, kde pre nich nemá žena cenu, alebo ak chceš náboženské vojny, či odpustky a upalovanie s inkvizíciou, to všetko by tu nebolo, nebyť viery v deduška na obláčiku.

To sú fakty! Bez diskusie, tvrdé fakty. Nebyť viery, nebolo by ani veľmi veľa utrpenia, ktoré viera priniesla. A Boh, Krišna, alebo aj Pinocio? To sú skrátka výmysly ľudí, ktorí chcú z takejto nečistej viery iba prosperovať a jednou z nich je aj cirkev.

lup
Na doplnenie:
20. 05. 2011 22:15

Za rímskej ríše bolo síce prijaté kresťanstvo, ale až niekedy v 3. alebo 4. storočí. V počiatkoch kresťanov likvidovali, napr. aj v rímskom koloseu.
Hitler likvidoval cirkev rovnako ako Stalin práve z dôvodu, že cirkev Hitlerove metódy kritizovala. Je možné, že sa našiel aj nejaký prisluhovač, ale platí to vo všeobecnosti. Dosť aj nemeckých kňazov skončilo v koncentrákoch.
Napr. Napoleon likvidoval cirkev ako sa dalo. Po francúzskej buržoáznej revolúcii bolo zabitých alebo vyhnaných kopec kňazov a rehoľníkov. Podobne to bolo aj v Británii. Aj na Slovensku, v Čechách,... boli útoky v období reformácie. Slobodomurári napr. v Portugalsku v 19. storočí rovnako robili cirkvi problémy.
Komunisti zaviedli systém financovania cirkvi, ktorý platí dodnes. Dôvod bol jednoduchý. Cirkev mala majetky, ktoré slúžili ako „výrobné prostriedky“. A tie bolo treba znárodniť. To len na okraj, ako som si práve spomenul.

Zaujímalo by ma, ako si prišiel k záveru, že peniaze cirkví idú za hranice do vatikánskej banky. (Samozrejme s výnimkou vyhlásených zbierok pre zahraničie, napr. pre africké deti.) S takým názorom som sa doteraz nestretol. Alebo máš dôkaz?
S pozdravom LuP
garias
..
20. 05. 2011 21:50

Inak len tak ešte pre info aby som nezabudol: Za Rimanov bolo prijaté kresťanstvo, fašisti umožnili v Nemecku zisk moci cirkvi a panovníci a veľké ríše kresťanstvo podporovali. Komunisti zrejme vedeli čo robia, pretože dnes idú peniaze cirkvám navždy preč za hranice a ľudia sú len chudobnejší a chudobnejší. Ja vždy hovorím, že Boh zatiaľ pomohol iba vatikánskej banke. To len preto píšem, aby som dal veci na pravé miesta a aby tu odznela tá skutočná pravda - tak ako TO JE v skutočnosti.
garias
..
20. 05. 2011 21:47

môj názor. Je to presne článok o takýchto pochybných podnikoch a hodí sa to aj na vlády trebárs :D
lup
Správne Garias,
20. 05. 2011 20:50

Do cirkvi treba biť. Bili do nej rimania, panovníci veľkých ríší, komunisti, fašisti,... Všetci odišli na smetisko dejín, len cirkev ostala a po každom boji posilnila. Treba do nej biť, nech je ešte silnejšia. Nezabúdaj, každý nepriateľ bojom posilňuje. Len zvažuj, aby si neurážal veriacich. Ak by si takéto niečo napísal o Mohamedovi ...

Chápem to ako paródiu. A terat skús z vlastnej hlavy takúto paródiu napísať napríklad na slovenskú vládu alebo Európsku úniu. Stačí máličko zmeniť text, letopočty a výsledok bude rovnaký.
S pozdravom LuP