Články

Zamyšlení

Veľká Noc - oslava vraždy! - (komentáře)

Věra
Garias
19. 04. 2009 17:45

nerozumím tvému příspěvku cos tím chtěl vlastně říci. Co jsou to ziskový moudrosti?
Mirabell
-__-
17. 04. 2009 22:36

Ja som viacmenej ateista..... Mozno by som aj bola krestanka, ak by mi krestanstvo tak strasne neznechutila cirkev.......... Najviac snad to, ze vyhlasuju homosexualitu za hriech.........
dalila
Garias
17. 04. 2009 13:45

ja som v ten den a hodinu nic nepisala,to bola Vierka,
garias
v tomto príspevku dalila
17. 04. 2009 0:11

10. 04. 2009 20:27 si to trošičku podivne popísala. Ono rozum je podľa mňa skutočné naplnenie srdca dobrom. Len ten človek, ktorý chápe podrobne dobro a zlo, načo potrebuje výlučne inteligenciu, môže byť skutočne dobrým človekom. Písala si, že človek sa ziskom rozumu oddialil od boha a dobra vôbec. Keby títo "múdrosti ziskový" ostali ďalej kresťanmi, aj potom by to cirkev hovorila? Pochybujem...
garias
niekto netvrdí, že
17. 04. 2009 0:08

bol populárny v celom svete už za jeho života. To predsa v tej dobe, s takými obmedzenými možnosťami šírenia informácií, nebolo možné. Jeho slávu roztrúsili do sveta ľudia, ktorý sa rozhodli Ježiša použiť na vieru. Bavíme sa o stáročiach...
dalila
biblia
14. 04. 2009 11:28

nemam nic proti nej,dokonca som ju aj kedysi zacala citat ale znechutili ma urcite deje v starom zakone tak som aj prestala ale docitam ju lebo podla mna by ju mal kazdy uz len z toho dvovodu ze je historicka,ale vratila by som sa k Jezisovi,ak sa nemylilm tak mal 33 ked zomrel,v tej dobe nebol internet a ani media a ta osoba musela mat v sebe urcite nieco ked sa tak spopularizovala a ludia si o nom ustne podavali svedectva co sa rozsirilo do celeho sveta,ale zomrel taky mlady a podla mna na tie casy to bol niekto co bol ovela vyssie nad ostatnymi myslim ze keby ostal este aspon 10 rokov aj by som tomu viac uverila,ja nemam este ani 30 ale zda sa mi ze clovek do takeho veku nemoze byt az taky popularny ako bol on,a vraj z chudobnej rodiny a cely svet sa o nom dozvedel napriek tomu ze zomrel tak mlady,nesedi mi to,pre mna je jeho kratky zivot velmi malo na to co vsetko si zasluhuje,
Morld
:-)
11. 04. 2009 0:45

jestlize nekdy takové nabozenství vznikne nebude se nazývat krestanství a uz vubec nebude potrebovat desatero ani svatou knihu plnou příkazu.dokonce i boha s bytostí stotoznovat nebude.krestanství je slovo teto doby a s dobou také zanikne!
Věra
Bible
10. 04. 2009 20:27

Nejsem zastáncem ani jednoho náboženství ale když čtu vaše příspěvky tak si myslím, že bibli vůbec nedrozumíte.Bible je především psaná lidmi, kteří byli naplněny duchem svatým, po našem čistou energií, která jim sdělovala určité údaje o tehdejším životě lidí a jejich cestě k bohu. Ve starém zákoně lidé dodržovali desatero božích přikázání.Časem nebyli schopni je naplňovat, protože se rozvíjel jejich rozum , který nebyl v souladu s citem jinak duchovním srdcem. Začali zákony překračovat. Proto musel přijít na zem nový spasitel aby dal lidem novou nauku, kterou v té době by mohli rozumově strávit. Toto desatero jim dal do jejich srdcí, tudíž dnes skoro každý člověk ví, kde jsou jeho hranice a podle toho by se měl řídit.Žijeme v moderní době a podle toho uvažujeme. Přichází doba, kdy bude křesťanství a tím i bible obnovena, čistčím myšlením ale znovu to málo lidí pochopí, protože si radši budou vymýšlet a fantazírovat a pravda vám uniká, tu máte kařdý u sebe, to vám chce bible říci.Z hlediska lidského bylo ukřižování Ježíše vraždou, z hlediska božského ne protože bůh neumírá a proto Kristovství zůstává navěky.
lup
rolnro
9. 04. 2009 13:43

bible, to je ten blábol co vznikl spojením toho co spolu nesouviselo a co si domysleli opisovači - doporučujem si knihu prečítať a hádam potom zmeníš tento názor. Netreba sa opierať len o určitých autorov, ktorí dokážu skreslene informovať o Biblii. Poznámka na koniec - Biblia opisuje aj stroje - o tom niet pochybností. Niektoré "videnia" prorokov to dokazujú - lietajúce stroje, elektronika,... Už som sa tu o tom zmieňoval pred pár týždňami. Treba prehľadať diskusné príspevky.
rolnro
ježíš,náboženství,svátky
9. 04. 2009 10:52

Ahoj. Já si teda myslím, že opravdu všechny náboženství vytvořili lidé. V minulosti se určitě něco dělo, myslím že přicházeli prorokové a podobní lidé, třeba i Ježíš. Myslím ale také že je to mnohem delší historie než 2000 let a tak. A tito lidé byli obdaření velikou moudrostí a viděli zl na zemi a snažili se zemi pomoci. Bohužel lidem šlo a stále jde hlavně o peníze a o vládnutí. Snad si nebudete myslet že plácám páté přes deváté a mám v tom zmatek, ale myslím, že nás v minulosti navštívili nějaké bytosti z jiných planet (mimozemšťani?) a v té době se to lidem všechno začalo motat dohromady. Myslím že tito mimozemšťané nás mohli využívat k pracem pro ně a snažili se nás nějak pozměnit "k obazu svému". A v této době se podle mě lidem trošku zamotalo co jsou stroje a co proroci, co jsou mimozemšťani a co je bůh. A pak jak si lidé vyprávěli příběhy (už pro ně) z dávných dob o prorocích a o bohu a na druhé traně příběhy o vesmírných lodích a o strojích, všechno si to pospojovali podle sebe a vznikla různá nábožěnství. Já si myslím že kdysy dávno pře mimozemšťany tu bylo jedno správné náboženství "určené" proroky. Ale později jak plynul čas, tak lidé začali sepisovat náboženské knihy. Při jejich opise si k nim kadý opisovatel něco málo přidal, nebo to trošičku pozměnil a k nám se dochovali ty největší slátaniny. myslím že většina náboženství je pravdě velice blízko a chybček v knihách je málo. Ale křesťanství a bible, to je ten blábol co vznikl spojením toho co spolu nesouviselo a co si domysleli opisovači
garias
presne tak!!!
8. 04. 2009 14:49

môj názor je ten, že jednotlivé veci niektorí ľudia berú príliš jednoducho. Dobrý človek, zlý, chamtivý, štedrý. Nie je to také jednoduché ako hovorí aj sama biblia o duši človeka. Myslím si, že sa jedná o nesmierne zložitú vec čo sa týka duše. Dalila, máš moju najhlbšiu úctu a podporu, myšlienkovú :D
dalila
Markus
8. 04. 2009 13:50

tym nemyslim ze ty utocis,to iba tak vseobecne
dalila
Markus
8. 04. 2009 13:47

predstav si ze si dcerou alebo synom chudobnej matky co ma 7 deti a okrem vzdelania im nevies dat viac ale na zaciatok ich zivota ich vyzbrojis rovnako,ja ,jedno z tych deti mam to stastie ze som si povedala ze vsetko sa da len treba chciet a som sa z chudobi vystverala,pomaham surodencom ako viem a vzdy im poskytnem pomoc,ale odozva je taka ze oni sa potom menej snazia a vyhovaraju sa na to ze mama im nedala nic na zaciatok,ale dala,lasku a to je viac ako mohla,a ja uz nechcem viac rozdavat moje peniaze,vsetci sme na tom rovnako tak preco by sa mal niekto obetovat? hoc aj Kristus? nevidim v tom logiku,ak cloveku nieco iba tak das tak jeden z desiatich si to bude vazit ty ostatny to beru ako samozrejmost,vsetci sme dostali tie iste sance a je jedno kto kde sa narodil a ak si niekto vyberie cestu temnoty hluchoty tak ho nik nespasi,spasa je v nas aj buducnost aj minulost,aku cestu v zivote si clovek zvoli tak na takej bude zit,preco by sa mal niekto ako ovecka obetovat a preco by sa mali druhy vyzivovat na nom,nie som milionar ale aj tak som vzdy davala a vysledok ziadny,len ze davas menej,aj viac by si mohol,neuznavam teoriu viac mysliet na druhych,ak si k nim citlivy a snazis sa prehovorit k nim a vliat im trocha z teba tak ta bud povazuju za blazna,alebo sa ti vysmeju,alebo je jedno co rozpravas a ako citis len daj,a ak si az prilis dobry tak ta aj ukrizuju.....a mam rada diskusie kde si kazdy moze povedat svoj nazor bez toho aby ludia na neho utocili,kazdeho nazor je jeho osobny a netreba utocit len porozpravat sa o tom,kto naozaj vie co bolo pred 2000 rokmi?
garias
príklad???
8. 04. 2009 12:06

Biblia!!! Pri jej čítaní a naberaní z nej vedomostí nás táto kniha stavia proti sebe. Čitateľa vedie k pocitu, že nemá veľkú cenu, že musí robiť dobre hlavne svojim blízkym a že Boh je nad ním tak vysoko, že sa môže považovať za chudáka. Navádza ho aby poslúchal každé slovko, bol ovečkou a neuvažoval samostatne, iba slepo čítal riadky a veril. Prvé božie prikázanie "budeš veriť iba v jedného Boha". To znamená, že biblia pripúšťa, že existuje viacej bohov. No veriaci má veriť iba v jedného, a to Boha. (skúste o tom hlbšie uvažovať). Vety písané v biblii nehľadajú pravdu, majú zdeformovať myseľ veriaceho natoľko, že nebude uvažovať nad JEJ myšlienkami, ale bude ich iba slepo prijímať a automaticky brať za pravdivé. Príklad? Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. Zjednej stránky. Je dobre vidieť dôležitosť rozširovania myšlienky oddychovať 7mi deň. Nestačí povedať, že každý má odpočívať 7mi deň Myšlienka sa rozdrobý na viacej príkladov, ktoré majú za úlohu hlbšie vštepovať tieto údaje do mozgu veriaceho. Podobných taktík ovplyvňovania mysle je v biblii na tisíce.
garias
menšia myšlienka
8. 04. 2009 11:55

vždy číta riadky najprv pýcha, potom pocit porovnávania a nakoniec "zlomená" myseľ, ktorá je názoru, že nikdy dokonalú pravdu nenájde, preto nie je potrebné nejako hlboko nad problémom uvažovať. Skúsme všetky postupy naberania informácií vymazať. Skúsme iba prijímat a hlboko premýšľať. A nevšímajme si myšlienok, tvorených vonkajším svetom, ktoré sa nás snažia za každú cenu odradiť a znechutiť.
garias
Považujem za nesmierne
8. 04. 2009 11:50

dôležité, aby knihy písali pravdu a skutočnosť. Človek, živý tvor, sama inteligencia sa môže zdokonalovať aj sama. Ale ďaleko rýchlejšie to bude so skúsenosťami už dávno prežitými u iných jeho predchodcov. Ak budeme niektoré fakty považovať za nedôležité a budeme sa iba my sami snažiť samostatne zväčšovať, ďaleko nedôjdeme. Musíme prijímať všetky fakty, ktoré sme schopný pochopiť a musia byť tieto fakty pravdivé, alebo sa aspoň ku pravde približujúce. Článok sám o sebe nepovažujem za niečo, čo by bolo zle napísané. Zlá myšlienka, ako si poniektorý z nás myslia, je zlá preto, že sa myseľ istých ľudí s ňou nevie stotožnisť. Preto berme tento článok ako názor človeka jedného z nás, ktorý slobodne vyjadril svoj názor a je na nás ako veľmi ho budeme brať na zreteľ a uvažovať nad ním. Akékoľvek osočovanie autora, či jeho diela nemá logiku, ani z pokroku mysle ani z iného hľadiska. Článok, myšlienka vznikli, existujú, treba nad nimi iba špekulovať. Duša je veľmi krehká, a zo sekundy na sekundu zmení svoju podstatu, svoj názor. Budme preto opatrný, prijímajme informácie, ale skôr ako niečo povieme, hlboko premýšľajme a snažme sa autora pochopiť.
Zbyněk P
Ale pánové,
8. 04. 2009 10:33

bojím se toho, že je to vše špatně pochopeno. Zde se nejedná o Ježíše ( i když mohl ve skutečnosti také býti - tento fakt mě ale nijak nezajímá, jestli byl či ne). Vše, co čtete v Bibli, je pouze popis cesty duchovního vývoje každého v nás. Nic víc, nic míň. Nic ve zlém, rozohňujete se o pojem "Ukřižování", ale přitom zcela přehlížíte ten fakt, že každý z Vás, den co den ukřižuje nějakou novou, vzletnou myšlenku, která se Vám dere na mysl a to jen proto, aby náhodou se neobjevily nějaké změny ve Vás, tedy v člověku. Každý z nás je chvílemi oním Ježíšem, který musí býti našim sobeckým, arogantním a konzervativním uvažováním nás i lidí kolem (obecně myšleno) ukřižován a zničen. Povzneste se nad takovými přízemními úvahami a podívejte se na to z nadhledu a hlavně do hloubky a porovnejte to s vnitřním názorem a jednáním každého z Vás. Setkáte se s velkým množstvím nových poznatků. Přeji hezký den. Zbynek P.
neo7602
Článek
8. 04. 2009 10:24

Článek je rozhodně zajímavý, ale ne na tyto stránky. Zde se lide sice zamýšlejí nad "věcmi mezi nebem a zemi", ale programový článek z jehovistického časopisu sem nepatří. Již samotný název je úmyslně zavádějící - oslava vraždy? A to jako kdy jsou Velikonoce oslavou vraždy? Na Slovensku? V Rusku? Účelově zavádíš primární význam Ježíšova života na jeho smrt, což je právě nepodstatné. Podstatný je právě jen a jen ten život a ono vzkříšení. Nebo se snad křesťané na celém světě setkávají, aby oplakávali Krista a nebo jej oslavovali, že přemohl smrt a zpečetil tak svůj osud mesiáše. Chceš-li aby se tvé články četly a měli silnou odezvu, doporučuji si stoupnout před zastávku městské hromadné dopravy a čekat až se kolemjdoucí "probudí" a nebo doslova zakopnou o strážnou věž.
garias
prečo bol Ježiš dobrým
7. 04. 2009 23:56

človekom? Myslím si to preto, že patril medzi vyvolených. Títo ľudia sú nesmierne inteligentní možno ich zaradiť medzi svetovú inteligenčnú elitu v tej dobe. Každý z tíchto bojovníkov za lepší svet pre všetkých ľudí, navštivili Egypt. Miesto vzdelania, bohatej kultúy. Ježiš podľa mňa, podobne ako Sokratés, Platón a mnohý ďaľší, navštívili Egypt a učili sa, vzdelávali, ako najviac mohli. Bola to skupina ľudí, ktorá sa dala za ciel, svojim vzdelaním otvoriť ľuďom oči. Ježiš patril medzi týchto ľudí. Je možné, že začal aktívne nabúravať "sedliacky rozum" obyvateľov svojho národa, otváral im oči, čo sa istým ľuďom nepáčilo a preto sa rozhodli ho odstrániť. Každý, kto bol v Egypte, prišiel odtiaľ ako človek s čistou dušou a širokým rozhľadom. Boli to velikáni, vedci, filozofovia. Jedným z nich bol podľa mňa aj Ježiš.
garias
Verím, že Ježiš existoval
7. 04. 2009 23:48

Ale bol to muž, človek, možno s iným menom, určite však s inou identitou. Bojoval ze dobro ľudí, bojoval proti bohatým a preto musel umrieť, spôsobom v tej dobe najhorším - ukrižovaním. Ježiš bol bojovníkom zrejme za slobodu a za slobodné myslenie ľudí. Dovolím si tvrdiť, že možno práve on najviac pohŕdal náboženstvami alebo nejakou vierou v jedného boha či v monoteizmus. Bol zavraždený ako každý dobrý človek, ktorý robí "problémy" vládcom a panovačným individuám. To bol podľa mňa Ježiš. To čo hovorí o ňom biblia, je iba hra tých istých ľudí, ktorí ho zabili a využili toho na svoje špinavé ciele. Opäť všetko iba prekrútili. O Ježišovi sa mohlo z tej doby písať veľa dobrého, lebo dobrým skutočne bol. No nie v zmysle ako píše biblia.
Morld
:-)
7. 04. 2009 21:37

presně markus:-) politikové byli co svet stál .hromada slibů at uz o nebi za praci na církevních polích az po sociální zajištění!vzdy delali velké kulové a vzdycky budou jediné co se mení jsou nazvy a masky které občas změní...:-)
Markus
Re: všetko sú to bláboly
7. 04. 2009 21:28

Popsal jsem jenom jaký je smysl oslavy Velikonoc. Jinak obecně s náboženstvíma nesouhlasim. Byli vymyšleny chytřejšími lidmi, aby mohli ovládat ty méně chytřejší.
Jarda
re:
7. 04. 2009 20:38

článek jsem načetl ani komentáře nemám na to tolik času a pan Šupa u mě nemá dobrou reputaci avšak pochopil jsem že se mluví a ukřižování Ježíše jako o oslavě. Můj názor je že je to docela frajeřina protože věděl že ho nečeká nic pěkného a stejně nezasáhl (tedy pokud vím) a asi taky věděl že násilím se násilí řešit nedá, nechtěl komukoliv ublížit ;-) To ovšem znamená že se obětoval... mnoho lidí něco říká a dělá něco úplně jiného... a navíc šel příkladem... to co z něj ale udělali jeho následovníci(církev) je věc druhá... (tohle není úplně můj obor takže mě prosím opravte pokud se pletu)
Morld
:-)
7. 04. 2009 20:37

nekonečný boj o žvást jmenem bible.aneb skomoleni vseho a vsech, kterou nekterí lidé bouzel berou doslova.tak predevsím je zvást ze jezís vysel na nebesa aby jej vsichni videli.a zase se vrátil.jak sem rekl vsíchni podléhame stejným zakonum .neco jako syn boha neexistuje.tedy existuje ale uz je jich skoro 7 miliard:-) vzhledem k tomu ze jezíš byl mag a lecitel.mohl astrálně upustit telo a privest neco jako klinickou smrt naoko.nekterí dokonce tvrdí ze vyuzil nejakého elixiru pro eliminaci zivotních funkcí.ono jak to bylo dopravdy se z bible urcite nedovíme a bude asi treba hledat v starších pramenech .docela vazně si totiz myslím ze samotná datace jezise je zcestná protoze jak uz rekl garias takovejch spasitelu tady uz bylo.paklize by jeho pusobnost a ona spasa byla staršího data mohla by byt spojena s niburu mohla by zapadnout do nekteré ze zatím spekulativních teorii.tot moje teze.zadám pořádnou kritiku:-)
garias
všetko sú to bláboly
7. 04. 2009 19:00

nezmysli, počúvate sa vôbec???. Všetko čo hovoríte, vymysleli ľudia. Majte rozum, nenechajte si natlačiť somarinky do hlavičiek. To, že niekto umrel a vstal z mŕtvych nedokazuje posmrtný život. Ani nemáme dokázané, že sa niečo také niekedy stalo. Ak Ježiš umriel na kríži preťo, aby vykúpil ľudí z ich hriechov, potom väčšiu hlúposť som ešte doteraz nepočul. Skúste uvažovať trocha hlbšie. Čo tým ten a ten sledoval. Prečo tak a tak Boh a Ježiš konali a zistíte, že to nemá hlavu pätu. To že je v knihách napísané "Boh povedal" je predsa nezmysel, ktorému uverí iba ten, ktorý uverí všetkému a každému. Skúste použiť svoj rozum. Načo je Bohu viera, keď je dokonale spravodlivý a dobrý? Stačilo by mu predsa aby boli ľudia tími dobrými nie? A čo zvieratá? Keď zabíjajú nie sú vinné len preto, že sa tým živia? Všetky náboženstvá urobil človek, tak už začnite trocha uvažovať...a netárajte vety, ktorých význam sami nepoznáte, pretože neexistuje.
Markus
Nesouhlasím
7. 04. 2009 18:39

Tak za prvé, o Velikonocích neslavíme to, že zavraždili Ježíše, ale to, že se za nás, lidi, obětoval a vstal z mrtvých, což symbolizuje, že pokud se lidé budou chovat obětavě a myslet na blaho svých bližních více než na své, dosáhnou věčného života. Což je vlastně základní smysl celého Křesťanství. Za druhé, tím, že slavíme jeho smrt uzavíráme pomyslný koloběh života, což má oproti tvému tvrzení obrovský smysl, je to vlastně Smysl života, něco se narodí a poté zemře. "Já jsem alfa i omega, počátek i konec, smrt i zrození, praví Pán Bůh, který je, který byl a který přijde, Vševládný." (Zjev. 1,5 - 8)
Věra
p. Šupa
7. 04. 2009 18:38

Vaše myšlení není z boha ale z člověka, větší blábol jsem opravdu nečetla.Sám Ježíš řekl svým učedníkům, že bude zavržen od starších, velekněží a zákoníků potom zabit a po třech dnech vstane. A mluvil o tom otevřeně. Chápu Vaše citové vypětí k Ježíši, který musel být zabit, ne z důvodu aby spasil svět ale aby ukázal, že smrtí nic nekončí, a život pokračuje dál. Tím, že to byl syn nejvyššího boha tak po jeho smrti se na zem snesla jeho čistá energie, která byla také obsažena v krupobití a ta energie spasila svět, protože nikdo jiný, než syn boha nemohl být tak mocný a čistý.Ježíš Kristus jako nejvyšší láska v dualitě tudíž si musel prožít i nenávist od těch nejvyšších zákoníků.Ježíš Kristus nepřišel na svět, zrušit desatero, ale dát ho do našich srdcí. V tom je také spasení světa, protože, kařdý kdo chce může skrze duchovní srdce přijít ke Kristovství a jeho otci.
garias
Chcel by som iba dodať,
7. 04. 2009 17:34

že tak ako ostatné sviatky, tak aj Veľkú noc prebrali kresťania od zvykov národov v minulosti. Nejedná sa o sviatok spojený s Ježišom Kristom. Slovanské národy mali tento sviatok na oslavu prúchodu jari, keď sa oslavovalo prebúdzanie prírody zo zimného spánku. Na čele slovanského Olympu stál boh Perún, ktorý bol znázorňovaný sochami dospelého muža, s ohňom v ruke a s hlavou obtočenou bleskami a plameňom. Jemu boli zasvätené sviatky jari – Hromnice. Medzi jeho vlastnosti patrila celková očista i osvieženie vyčerpanej prírody. Činnosť Perúna začínala súčasne s jarnou búrkou, ktorou sa príroda prebúdzala k novému životu. Prvému zahrmeniu sa v ľudových zvykoch venovala veľká pozornosť a spájali sa s ním mnohé obrady. Predmetom, ktoré boli zasiahnuté bleskom, prisudzovali Slovania liečivú moc. Na Smrtnú nedeľu vynášali dievčatá z dediny Morenu a hádzali ju do vody. Toto je iba jeden z tisíca príkladov, ako cirkev otáča, prekrúca pravdy, zvyky a informácie od našich predkov či z dávnych civilizácií.
dalila
zamyslenie
7. 04. 2009 16:47

pekne napisane