Články

Zamyšlení

Kapitalistická demokracia alebo cirkevný štát? - (komentáře)

Jaroslav
Morlde
11. 12. 2008 16:34

Ovládej se trochu, píšeš jakoby si byl prezident zeměkoule. přibrzdi trochu, dík
Morld
:-)
11. 12. 2008 15:54

ty dicku jasne ze sem tam nebyl protoze karenteni ochrana zabranuje pristupu lidi .oba se tady hadame pouze kvuli zaberum z eatrlings ktere jsou prehnane a mystifikuji .nektere veci co tam rikaji jsou pouze emotivni kecy nikoliv realita . kdyz podrezavaji ty prasa ,kravy a vsecko .tak nevnimaji vubec ! jsou v bezvedomi a pokud vim kdyz si v bezvedomi tak nevnimas .ptal sem se na to aj par rezniku a podobnych kuchacuu a vsichni se tomu vysmali .a ver mi ze ty asi vii lip nez my dva s jednoho americkeho filmu.vsechny metody jsou maximalne efektni .v EU na to jsou normy.a jestli se to deje v americe tak je to jejich problem my s tim stejne nic neudelame takze je skoda se o tom dohadovat....
orime
Morlde,
11. 12. 2008 9:25

to, že "trpi jako my,jenze to nevnimaji jako my jejich vedomi jeste neni na takove urovnini" jsi objevil jak? Někde vyčetl, nebo jsi mluvil s nějakou kravičkou na jatkách, nebo sis zkusil být chvilku vepříkem zavěšeným na háku? Nebo kuřetem spařeným za živa?
Morld
:-)
10. 12. 2008 22:52

jiste ze trpi jako my.jenze to nevnimaji jako my jejich vedomi jeste neni na takove urovnini jsou nam podrizeni stejne jako my vyspelejsim bytostem ktere na nas diky bohu nemaji chut:-) a mozna po miliontem zivote se ten krocan dostane do cloveka .to je ta pout o ktere mluvim pout ktere prokazuje reinkarnaci karmicke zakony a veskerou podstatu vyvoje protoze vyvoj je vzestup z5 k nemu.kdyz si to vezmes tak nakonec se k nemu dostane kazdy i hitler stalin a podobni dacani jenzi ti az tak za trilion let:-D tudis zadne peklo nexistuje .pouze nisi dimenze do kterych je velice tezke propadnout se .to musis byt vazne nejvetsi dacan:-) peklo je jen vymysl cirkve .cirkev hlasa chodte do kostela platte do kasicek a za to dostanete nebe. tfuj snima zlatej budhismus:-D ikdyz...
Jaroslav
Morlde
10. 12. 2008 10:58

Kámo s těma jiskrama si to nenapsal špatně, docela se mi to líbí, mezi náma je jen ten rozdíl, že já si myslím, že ty jiskry jsou všechny živé bytosti bez výjimky a podle toho se chovám, nic víc, tak se furt tak nečerti, jak si psal komentář vedle v článku, že jsme skazili předvánoční atmosféru kvůli nějakejm blbejm kaprům a krocanům - to je právě to proti čemu bojuji, víš vůbec, že ta zvířata trpí, a podle mne velmi podobně jako člověk, dokážeš by sis představit, že jsi ten krocan ty? koho by jsi pak měl na své straně co myslíš...
Morld
:-)
9. 12. 2008 19:31

no coment ?? to rikaji ucitele (tim nenarazim na to ze si s jejich rad) v obhajovani jejich absolutni a jedine pravdy nabiflovane za 6 let .kdyz je malej spratek jako ja vytoci ze nevi co rict na moje nehorazne potapane ale pravdive teorie jez obhajuju pred celou tridou a drtive je porazim. jejich argumentace vazne a stale a stale dokola opakuji ze sem totalni fantasta bez realnych dukazu a argumentu :-DDD jen me to tak napadlo nic proti a zpatky k tematu :-)
Jaroslav
Morlde
9. 12. 2008 16:36

no coment
Morld
:-)
9. 12. 2008 16:20

vera nechtela rict ze je buh chtela jen rict ze kazdej sme jeho soucasti . jako by on byl ohen a my male jiskry .on je vsechno a my jsme on kazdej z nas v sobe mame boha. a jednou se k nemu zase vratime . to si blbe pobral kamo
Jaroslav
Věro
9. 12. 2008 12:10

Píšeš, že není důležité věřit v boha, já píši pravý opak, věřím a doufám v boha, v boha jenž osuší všecny slzy a zahojí všechny rány tohoto světa,v boha který nezapomene byť na jednu jedinou nespravedlnost, věřím v jeho odpuštění a podle svého svědomí ho následuji, ale nikdy si sám nebudu na něj hrát, nechť jsou všechny bytosti šťastny.
orime
Věro,
9. 12. 2008 11:46

pokud se snažíš být dobrá jen proto, že jsi ve svém životě poznala a uvědomila si svoji kvalitu, jak píšeš, potom mne Bůh ochraňuj od tvých dobrých spárů... :)
Morld
:-)
8. 12. 2008 23:27

Souhlasim a pevne verim se to uz konecne zlomi at uz jakoliv .svet je zchatraly a potrebuje zmenu.vzdycky sem rikal ze nabozenstvi jsou asi nejuspesnejsi politycke strany .paroubek se u moci udrzel par let ale nabozenstvi uz jsou tady nejake to tisicileti a tim jen dokazuji svoji rafinovanost vychytralost a parazitu.mozna drive mely nejaky smysl v hlubokem stredoveku kde byli lide krupani .ale ta doba uz odeznela jak bylo receno prichazi vek vodnare a ten uz nezada viry nybr vedeni . at chcou nebo ne cirkve jsou odsouzeny k zaniku do tak 200 let .uz ted kazdym rokem pribude na zemi miliony ateistu. kazdy by si rekl ze jsou to materalisticky beznabozi ale mnohym z nich neprijde zadne nabozenstvi to prave protoze uz si UVEDOMILI svou existenci a zijou dobre i bez panu fararu.a nakonec samo nabozenstvi je zaminkou vetsiny valek az do posud. jedinym vychodiskem pro tenhle svet bude poznani nikoliv nabozenstvi.poznani na celem svete stejne poznani mirumilovne ktere se bude sirit pouze slovem nikoliv mecem jako ta stara.nebude k nemu zapotrebi kostelu ani fararu s tajnyma 10 manzelkama.nebude se za nej muset platita nebude se muset ani hlasat bude v kazdem z nas.boha uz nebudeme stelesnovat s zadnym prehistorickym kosmonautem v rachoticim vraku slehajicim plameny na egyptskou armadu.buh bude vse a my budem on .nas vesmir akorat velika skola zivota v niz se uci bezpocet existenci a forem . a mozna ze to tak nebude :-( ale uz tim ze v to budete verit si k tomu zakrivujete nasi spolecnou cestu .proto sem zacal zavrhat apokalipsu zvysoka na ni se.. chci promenu bez utrpeni a chci aby budoucnost byla nadherna preju si to celym svojim srdcem.a budu delat vsechno proto aby se moje sny materializovaly .a vy byste taky meli i nasi polityci nic jim nedavejte na co buh potrebuje zlate palace?? myslim ze v ceske republice se lide prizpusobi transformaci velice rychle .protoze cesko obecne nepatri mezi verici zeme .ale takove nemecko hmm.. vidim to na treti svetovou :-) a rikam to tady na rovinu verici lide jsou lide minuleho stoleti jsou to lide omezeni .lituju jich . zle skutky si nevyslapeme v kostele ani v mesite .ty zrusime tak ze tu mesitu vyrabujem od zlata a poslem ho do afriky na skoly a z kostela udelame telocvicnu:-D proste pryc s tim . cirkve uz smrdi starinou vune noveho vedeni se zacina rozlinat po svete :-) preju hodne stesti vsem ingum a lidem co me to pomuzou odvezd do stareho zeleza a zbori ty zrezivele zabrany minulosti a taky verě:-)no ostatne vetsine z vas pac clovek myslici rozumem dnesniho sveta na tyhle stranky malo kdy zavita:-)good luck!
Věra
Souhlasím s autorem
8. 12. 2008 18:46

V tomto článku je velmi dobrá úvaha nad naší společností.Naše země nabízí velmi širokou škálu různých povah od dobra ke zlu a naopak. Jelikož je zde plno různých směrů, tím také probíhá třídění lidstva v názorech na život a tím se vytváří nový potenciál. V dnešním černém věku jsou doby statické což je teď, dynamické, vzestupné a sestupné tendence, což pomáhá naší společnosti si uvědomovat, kam směřujeme. Myslím si, že církve už nebudou hrát tak význačnou roli v našich životech jako v minulosti. Nastupuje doba Vodnáře, tudíž i uvědomění nového myšlení. Utrpení je urychlující faktor dobra, tudíž i lidstvo bude si zřejmě muset něco vytrpět aby pochopilo a mohlo myslet na vyšší úrovni. Dnešní inteligence je velmi schopná ale vede k vychytralosti.a zneužívání moci což svědčí o malé vyspělosti lidstva.Naše vedení si vybíráme mezi sebou. Nedá se něco měnit v konečné fázi ale každý by měl začít sám u sebe.Já věřím, že lidstvo za 100 let bude jiný, lepší ale budeme mít co dělat abychom uhájili tuto planetu. Není důležité věřit v boha ale nejvíce důležité je věřit sami sobě, protože v nás je bůh. A kdo chce být sám pro sebe potom i pro jiné kvalitní člověk, nekouká na církve ani politické strany je prostě dobrý , protože ve svém životě poznal a uvědomil si svoji kvalitu.
garias
dotaz k jaroslavovi
8. 12. 2008 12:18

autor nespomenul mnohé, to však neznamená že mu chýba múdrosť a pod ako si spomenul či jeho článku. Naopak, myslím že hlavnú funkci autor splnil. Tým bolo, nastoliť myšlienku a premýšľat o nej, to sa autorovi podarilo dokonale, myslím že článok je fakt dobrý...
garias
nesúhlasím s autorom
8. 12. 2008 12:17

autor to veľmi dobre myslí a v mohích vecia sním súhlasím, ale... O niekoľko článkov nižšie mám svoj nazvaný "život po živote". Niekoľko rokov sa už týmto zaoberám, medz iným aj inými záhadami, taktiež trocha históriou starých civilizácii, ale najviac som sa zaoberal 2uhou svetovou vojnou. Preto dobre chápem aurotove pocity keď hovorí o ľudskej chamtivosti, sebectvu a pod. Musím pripomenúť, že i ja som bol kedysi veriaci, bol som katolíkom... Nemôžem povedať, že by som prestal veriť v Boha len pre zlé myšlienky cirkvi čo sa týka naberaní majetkov apod. Bolo to hlavne preto, že som stále viac a viac prichádzal nato, že Boh bol vytvorený človekom pre svoj vlastný osoh a pre spomínané sebectvo či naberanie majetku apod. Veškeré knihy Biblie ktorých je 80, niektoré znich sú iba listami, boli dlhé roky dopisované, prepisované a pripisované výmysli praáve ľuďmi pre lepšie dotvorenie "knihu kních". Už ja sám, štúdiom zážitov " na prahu smrti" som dospel ku záveru, že nakoľko ľudia hovoriaci o týchto zážitkoch vôbec nespomínali nebo, anjelov alebo iné biblické, cirkevné súvislosti, hovorí v neprospech biblie. Netvrdím, že udalosti v biblii sa nestali. určite ale nie v súvisloti stým ak to podáva biblia. KDESI SOM ČÍTAL: "môžeš klamať, podvádzať, robiť čokoľvek nepravdivé ale najväčšia lož je polopravda". V biblii sú udalosti ktoré sa stali ako napr záplava, ktorá bola už opísaná u Sumeroch apod. Je faktom že podobná prílivová vlna bola aj v tom období v blízkosti Jeruzalema pri vybuchnutí sopky na cypre, ale otom nie sú dostatočné fakty. Taktiež som doteraz nedefinoval pojem ateista v mojom prípade. JA TRVDÍM: že niečo tam hore by potencionálne mohlo byť, no myslím že to iste nebude boh ako hovorí cirkev. Ktosi sa ma opýtal: "veríš v Ježiša?" ja nato "áno" a on "ako potom že si neveriaci?" ODpovedal som: "Verím ,že žil muž menom Ježiš, má rodkomneň ktorý sa našiel. Rodokmeň mali vtej dobe iba krály a preto bol Ježiš nielen obyčajným mužom ale bol králom ktorý mal sám údajne 6 synov. Tento muž, oženený s Mariou Magdaleenou, bol zrejme nesmierne dobrým a šíril medzi ľudmi pravdu. To sa niektorým nelubilo, zabili ho a zneužili jeho meno pre svoju "cirkev". Vtej dobe cirkev neuznávala ženy vo vysokých funkciách jak vo vedení "štátu" takuž vôbec nie v cirkvi. Potrebovali akosi odpojiť z hry MAriu Magdalenu ktorá bola velkou oporou Ježiša a milovala ho. Robila pre ľudí veľa a tvrdo bojovala proti "mocným". Nazvyli ju pobehlicou a tým ju úplne odstavili, pretože už bola pre všetkých len úbohou ľahkou ženou. Ľudia tomu verili, hovorili to predsa boží služobníci, nie? Týmito slovami som chcel povedať, že božie zákony ako hovorí autor sú zákony ktoré napísal iba človek a nik iný. Žiaden Boh. Ten bol vytvorený iba pre pomútenie hláv ľudom a následne ich vedenie ako ovečky, s ktorými si môžete robiť čo chcete. Žiaden zákon, ani terajší, ani boží nezmení človeka. Jeho chamtivosť je nad týmto zákom, je nad ľudmi je nad samotným životom a blízko susedí so smrťou. Sú ľudia ktorý by zabíjali pre svoje blaho, kradli a než by sa podívali za seba koho nechali a tak ďalej. Zákon nech je akýkoľvek človeka nezmení. Musíme zmeniť človeka a tým zmeníme neskôr aj zákon. Ja tvrdím, že najdôležžitejším prvkom je výchova detí s minimálnym poukazovaním na egoizmus. Človek musí byť rozumný, mudry a nemsie myslieť iba na seba. Až sa nám to po dlhom čase podarí a docielime, že nebudeme hrabať iba pre seba uvidíte´, že ani tie božie zákony nebude treba...
Jaroslav
k článku
8. 12. 2008 11:50

mnoho řečí o pravdě, mnoho kritických pohledů, mnoho rad ale hlavní věci autorovi bohužel chybí a jsou to např. cit, moudrost, nadhled a vzdělanost atd...
orime
pane Šupa,
8. 12. 2008 11:16

smím se zeptat, kterou jste si vybral vy?